Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Prof. Dr. C. Ruhi Kaykayoğlu Bursa Teknik Üniversitesi Sunumu Kasım 9, 2010.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Prof. Dr. C. Ruhi Kaykayoğlu Bursa Teknik Üniversitesi Sunumu Kasım 9, 2010."— Sunum transkripti:

1 Prof. Dr. C. Ruhi Kaykayoğlu Bursa Teknik Üniversitesi Sunumu Kasım 9, 2010

2

3  Sabancı Üniversitesi Danışmanlığı-1997  Bahçeşehir Üniversitesi Kurucu Mühendislik Fakültesi Dekanlığı ve Rektör Yardımcılığı  Anadolu Bil Meslek Yüksekokulu Kurulum Danışmanlığı  İstanbul Aydın Üniversitesi Kurulum Danışmanlığı  Kavram Meslek Yüksekokulu kurulum Danışmanlığı  Avrupa Meslek Yüksekokulu kurulum Danışmanlığı-2008  Okan Üniversitesi Tanıtım Danışmanlığı-2008  Nursualtan Nazarbayev Üniversitesi kurulum Danışmanlığı  Özyeğin Üniversitesi Felsefe ve Tanıtım Danışmanlığı-2009  Uluslararası Antalya Üniversitesi Kurulum Danışmanlığı-2010  Al Fateh Üniversitesi ortak programlar Danışmanlığı-2010

4 USA MIT, Harvard, Stanford, Boston College, Tufts, Rochester Institute of Technology, New Jersey Institute of Technology, Kent State University, University of Pittsburgh, State University of New York (SUNY), City University of New York (CUNY), Olin College UNITED KINGDOM University College London, Cambridge University National University of Singapore, Duke-NUS Graduate Medical School, Nanyang Technological University, INSEAD, Chicago University Booth Business Graduate School, German Institute of Science and Technology QATAR QATAR Science and Technology Park, Texas A&M University QATAR, Carnegie Mellon University Qatar, Weill Cornell Medical College Park SINGAPORE National University of Singapore, Duke-NUS Graduate Medical School, Nanyang Technological University, INSEAD, Chicago University Booth Business Graduate School, German Institute of Science and Technology QATAR QATAR Science and Technology Park, Texas A&M University QATAR, Carnegie Mellon University Qatar, Weill Cornell Medical College Park

5 USA MIT, Harvard, Boston College, Tufts, Stanford, Lehigh, Penn State, Maryland, Kent State, Duke, North Carolina, Akron, Youngstown, NJIT, RIT, Illinois Urbana Champaign, Suny New Platz, NYU, Baruch, Eastern Illinois, Oakland, Cleveland, Dayton, Cincinnati, Univ. of Pittsburgh, Carnegie Mellon, Robert Morris, Rutgers, Renseller Polytechnique Institute, University of Virginia, George Washington, Drexel, Ursuline, Xavier, Miami, CASE, Baldwin Wallace, Ohio Northern University, Hiram, Moravian, Millikan, Lafayette, Philadelphia, Yeshiva, Pratt, Georgetown, John Hopkins, Olin College UNITED KINGDOM CANADA Toronto JAPAN Hokkaido, Tokyo, Kyoto, Hiroşima, Yokahoma, Osaka, Kitami, Keio SINGAPORE National University of Singapore, Duke-NUS Graduate Medical School, Nanyang Technological University, INSEAD, Chicago University Booth Business Graduate School, German Institute of Science and Technology, UNITED KINGDOM University College London, University of Cambridge Imperial College University of Surrey

6 GERMANY Bochum, Köln, Munich FRANCE Sorbonne ITALY Bari, Palermo, Roma AVUSTURYA Insburck DENMARK Technical University of Denmark BELGIUM Brussel, Gent HOLLAND Delft, Amsterdam QATAR Texas A&M University QATAR, Carnegie Mellon University Qatar, Weill Cornell Medical College Park İSRAİL Technion, Haifa, Telaviv CHINA Urumchi, Beijing, Şanghai KAZAKHSTAN Euroasia, Kazakh University of Law and Humanities 150 den fazla kampüs……

7 Koç Üniversitesi Sabanci Üniversitesi Bilkent Üniversitesi İstanbul Aydın Üniversitesi Zirve Üniversitesi Atılım Üniversitesi Melihşah Üniversitesi Haliç Üniversitesi Okan Üniversitesi Boğaziçi Üniversitesi Yıldız Teknik Üniversitesi Akdeniz Üniversitesi Gaziantep Üniversitesi Orta Doğu Teknik Üniversitesi İstanbul Üniversitesi Marmara Üniversitesi

8 Üçüncü Kuşak Üniversiteler Üniversite Belirleyici Nitelikler Birinci Kuşakİkinci KuşakÜçüncü Kuşak HedefEğitimEğitim + AraştırmaEğitim + Araştırma + Bilginin Kullanımı RolHakikatı SavunmaDoğayı KeşifDeğer Yaratma YöntemSkolastikModern Bilim, tek bilim dalı Modern Bilim + disiplinlerarası YaratılanProfesyonellerProfesyoneller +bilim insanları Profesyoneller +bilim insanları + girişimciler YönelimEvrenselUlusalKüresel DilLatinceUlusal Dillerİngilizce ÖrgütlenmeFakülteler, kolejlerFakültelerÜniversite Enstitüleri YönetimŞansölyeAkademisyenlerProfesyonel Yönetim

9  Türkiye’de akademisyenlerin önemli bir kısmının “Humbold Üniversitesi” olarak bilinen ve yirminci yüzyılın akademik ve yönetsel örgütlenmesini, üretilen bilginin statüsünü ve akademiyanın üstlendiği rolu belireyen 2. kuşak modele bağlılıklarını sürdürdüklerini söyleyebiliriz. Aynı kanı, üniversitenin popüler (medya) imgesi ve siyaset çevrelerinde algılanış biçimi içinde doğrudur.

10  “Üçüncü Kuşak Üniversiteler” de bilgi üretimi ve araştırma faaliyetleri olduğu gibi ayn ıyerde dursa da artık bu bilginin değer üreten, yani, işe yarayan bilgi olduğu dikkat çekmektedir. Girişimcilik ve profesyonel yöentim ( ve elbette tam zamanlı rektör) ve mütevelli denetimi tanıdık unsurlardır.

11

12  Uluslararası düzeyde bilinen Yüksek Öğretim kurumları arasında yer almak, ◦ Değişik kategorilerde standart mükemmelliğe erişmek ◦ “top-ranked”,“elite”, “leading”, “world-renown”, “top 100”, “top 500” isimleri ile anılmak

13  Küresel ve lokal boyutta etkin olacak kaliteli araştırma kaynaklarına direk erişim imkanı  Küresel liderler ve kabiliyetlerin yetiştirilmesinde sorumluluk sahibi olmak  Bilgi üretmek ve dünyaca kayıt alınacak değer üretmek  Ulusal politika yapıcılar, Endüstiriyel Paydaşlar ve akademik liderler ;  En iyi nerede durduklarını,  En iyi beyinlerin nerede olduğunu,  En iyi çalışma koşullarının nerede olduğunu  En iyi inovatif fikirlerin nerede olduğunu, bilmek isterler Bursa Teknik Üniversitesi

14  Değişik disiplinlerde ve alanlarda Bilgi Yaratmak ve Yaymak,  Uygun laboratuvarlar, kütüphaneler ve diğer Altyapıları hazırlamak ve sunmak,  Öğretme ve Araştırmayı en yüksek olası seviyede gerçekleştirmek,  Yüksek seviyede İnovasyon sunmak.

15 Hızla değişen ve gelişen ekonomiye Sosyal Bilimler, Fen Bilimleri, Mühendislik Bilimleri ve Yüksek Teknoloji alanında profesyoneller hazırlamak

16  21. Yüzyıl Bilgi Ekonomisi için en inovatif Öğretme (Teaching), Öğrenme (Learning), Eğitim (Training) ve Araştırma (Research) ortamı yaratmak.  Gelişmiş ve seviyesi yüksek test Laboratuvarları, Araştırma Merkezleri ve Cihazları yaratmak.  21. Yüzyıl iş becerileri ve Pazar trendlerine uygun akademik müfredat ve derece programları tasarımlamak ve uygulamak.

17 Dünya Klasmanında bir Yüksek öğretim hizmeti sunan bir üniversite olarak küresel ve ulusal ekonomide konumlanmak

18 Geleneksel Üniversiteler Geleneksel Müfredat Geleneksel Öğretim Elemanları Geleneksel Altyapı

19 Motive olmuş atak öğrenciler İnovatif Müfredat Motive olmuş öğretim elemanları Gelişmiş alt yapı ve tesisler

20 -Enformasyon ve Haberleşme Teknolojileri Fakültesi- School of Information and Communication Technology -Sanat ve Sosyal bilimler Fakültesi- School of Arts and Social Sciences -Müehndislik ve Teknoloji Fakültesi- School of Engineering and Technology - Uygulamalı Bilimler Fakültesi -School of Applied Sciences -Havacılık Fakültesi- School of Aerospace -Ziraat ve Biyoteknoloji Fakültesi-School of Agriculture and Biotechnology -Enerji Fakültesi -School of Energy -Sağlık bilimleri ve Teknolojisi Fakültesi- School of Health Sciences and Technology -Yer Bilimleri Fakültesi- School of Earth Sciences -Görüntü İşleme Bilimleri Fakültesi- School of Imaging Science -Tıp Fakültesi- School of Medicine -

21 - Eğitimde Mükemmellik ve Hazırlık Okulu - İngilizce Hazırlık Okulu - Matematik ve Fen Bilimleri Ön Okulu -

22 • Dünya Klasmanındaki Üniversiteler çok sayıda araştırma ve mükemmelik merkezini bünyelerinde bulundururlar. Araştırma ve Mükemmelik Merkezleri/ -

23 İşletme ve kurum liderlerine daha zeki karar vermeleri için destek verecek bir organizasyonda bulunmak • Öğrencilere sadece girişimci olmak değil, her alanda inovasyonu gerçekleştirebilecek araçları sunmak • En etkin üniversite-sanayi işbirliğini tesis etmek. Aile işletmelerinin küresel ekonomide yarışmasına ve rekabetine destek vermek  - 

24  Seçilen alanlarda dünya klasmanında araştırma yapmak,  Araştırmaya destek olacak ve disiplinler arası çalışmaları güdüleyecek bir öğretim istemi ve müfredatı geliştirmek  Uluslararası işbirlikleri ve araştırma ağları ile yüksek seviyede bir akademik ortam yaratmak  İnovatif pedegojiyi kullanan ve öğretmede yeni teknolojileri kullanmada lider olmak  Değişik kültürlerde çalışabilecek ve uluslararası değişim programları ile küresel vatandaş olabilecek öğrenciler yetiştirmek

25  Değişik milliyetlerden olacak öğrenciler ile yüksek dereceden atak bir öğrenci grubu içinde olmak  İçinde öğrenci yurtları ve spor tesisleri olan bir kampüs alanında bulunmak  Dünyadaki önemli e-journals, e-books and databases erişen bir kütüphane ortamını kullanmak.  Sürekli araştırma projeleri ve ödevleri yapacak bir ortamda bulunmak  Ortak araştırmalar yapılacak üniversitelerle uluslararası programlara katılamak  Çok sayıda sosyal aktivite, öğrenci kulüpleri ile birlikte profesyonel gelişime destek vererek ortamlarda bulunmak,  Sanayide yaygın staj imkanı bulmak  İş arayan değil iş yaratan bireyler olma fırsatını yakalamak

26 Teşekkürler.

27 The Academic Ranking of World Universities (ARWU) is first published in June 2003 by the Center for World-Class Universities and the Institute of Higher Education of Shanghai Jiao Tong University, China, and then updated on an annual basis. ARWU uses six objective indicators to rank world universities, including theAcademic Ranking of World Universities (ARWU)Center for World-Class UniversitiesInstitute of Higher Education of Shanghai Jiao Tong University, China 1)number of alumni and staff winning Nobel Prizes and Fields Medals, 2) number of highly cited researchers selected by Thomson Scientific, 3)number of articles published in journals of Nature and Science, 4)number of articles indexed in Science Citation Index - Expanded and Social Sciences Citation Index, and 5)per capita performance with respect to the size of an institution. More than 1000 universities are actually ranked by ARWU every year and the best 500 are published on the web 


"Prof. Dr. C. Ruhi Kaykayoğlu Bursa Teknik Üniversitesi Sunumu Kasım 9, 2010." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları