Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Bankacılık ve Teknoloji Bankacılık ve Finansal Hizmetlerin Gelişimi.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Bankacılık ve Teknoloji Bankacılık ve Finansal Hizmetlerin Gelişimi."— Sunum transkripti:

1 Bankacılık ve Teknoloji Bankacılık ve Finansal Hizmetlerin Gelişimi

2 Giriş: Bilim Kurgu Hikayeleri?  İzmir’li bir işadamı kolundaki internet erişimli saati kullanarak Schwab firmasındaki hisse senedi hesabını inceliyor...  Elazığ merkez eczanesinden ilaç almak isteyen bir vatandaş, parmak izini özel bir cihaza okutarak gerçek zamanlı olarak repo hesabından eczanenin hesabına ödeme yapıyor...  Bir İstanbul bankasının Çinli ürün yöneticisi Sydney’deki müşterilerinin finansal ihtiyaçlarını inceleyerek onlara yönelik yeni ürünler planlıyor...

3 Giriş: Bilim Kurgu Değil!  Tüm bunlar artık bilim kurgu olmaktan çıktı  Önümüzdeki 5-10 sene içinde bankacılık ve finans için bu örnekler son derece sıradan olaylar olacak  Nereye gidildiğini daha iyi anlayabilmek için bankacılık ve finansın nereden geldiğini ve gelişimini incelemek gerekiyor

4 Bankacılık: Nereden Nereye?  Geleneksel Bankacılık: “ürün odaklı” ve “tek merkezli” yaklaşım  Tüm işlemler fiziksel şube aracılığıyla gerçekleştirilir  Sadece yerel düzeyde hizmet verilir

5 Bankacılık: Nereden Nereye?  Günümüzde Bankacılık: “Ürün VE müşteri odaklı” yaklaşım  Fiziksel şubelerin yanında, çok kanallı yaklaşım benimsenmiştir:  Fiziksel şube, İnternet, Telefon, SMS, televizyon bankacılığı, vs...  Ağırlıklı olarak bölgesel düzeyde iş yapılıyor

6 Bankacılık: Nereden Nereye?  Gelecekte Bankacılık: “Müşteri odaklı” yaklaşım  “Her yerde her zaman” müşteri odaklı hizmet  Global düzeyde iş yapılıyor

7 Bankacılık: Nereden Nereye?  Özetleyecek Olursak; • Fiziksel şube • Ürün odaklı • Yerel • Fiziksel şube ve destek kanallar • Ürün ve müşteri odaklı • Bölgesel • “Her zaman her yerde” bankacılık • Müşteri odaklı • Global

8 2004’te Bankacılık Son yılların en önemli değişim unsurları: CRM ve İnternet

9 2004’te Bankacılık: CRM  CRM (Customer Relationship Management) tüm bankalar için kritik önem taşıyor  Segmentasyon (müşteriyi belirli kriterlere göre sınıflandırma)  Müşteri odaklı pazarlama  Müşteri gruplarının ihtiyaçlarının belirlenmesi ve spesifik ürünler sunulması  Müşterilerin bire bir takibi, davranışsal analiz  Data extraction, data mining, data processing

10 2004’te Bankacılık: CRM

11 2004’te Bankacılık: İnternet  İnternet  Maliyet avantajı (fiziksel şubelerin yükü azaltılıyor)  Müşteriyle bire bir iletişim  Müşteriyi daha iyi tanıma ve müşteriyle yeni etkileşim fırsatları  Coğrafi sınırlar ortadan kalkıyor  Yeni ürünler sunma fırsatı  E-Banking hızla gelişiyor...

12 2004’te Bankacılık: İnternet Kaynak: Gartner

13 2004’te Bankacılık

14  Özet:  CRM sayesinde kitelesek pazarlamadan (mass marketing) “Bire bir” pazarlamaya (one to one marketing) doğru gidiliyor  İnternet gibi alternatif kanallar sayesinde “her zaman her yerde” hizmet sunmaya doğru gidiş başladı  Coğrafi sınırlar kalkıyor, global hizmet devri başlıyor

15 Geleceğin Bankacılığı “Teknoloji geliştikçe, finansal ilişkilerin kontrolü hizmeti verenden hizmeti alana doğru kaymaktadır” => Finansal hizmetler artık hizmeti verenin istediği şekilde ve yerde değil, müşterinin istediği şekilde ve yerde verilecek.

16 Geleceğin Bankacılığı  Finansal kuruluşlar bir yandan global boyutta rekabet edebilmek için birleşmeye ve büyümeye çalışırken bir yandan müşterileriyle bire bir iletişim kurmak zorunda kalacaklar.  Modern finans dünyasının ikilemi:  Dünyanın dört yanında artan sayıda müşteriye hizmet ver...ama...  Bire bir iletişim kur  Sadece bu ikilemi çözebilenler rekabeti kazanacak...

17 Geleceğin Bankacılığı  Çözüm = teknoloji  Çok kanallı, müşteri odaklı finansal hizmetler ancak teknoloji aracılığıyla sunulabilir  Teknoloji gitgide en önemli rekabet avantajı haline geliyor  Finans ve teknolojinin iç içe geçtiği bir sektöre doğru ilerliyoruz.


"Bankacılık ve Teknoloji Bankacılık ve Finansal Hizmetlerin Gelişimi." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları