Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

YEDEKLEME.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "YEDEKLEME."— Sunum transkripti:

1 YEDEKLEME

2 Çekerek ve İterek Yedekleme
Yedeklenen tekneler yedeklenerek seyir yaparken aşağıda bulunan tabloda ki fenerleri gösterecektir.

3 Çekerek Yedeklenen Gemi

4 Yedekleme Yedek boyunun 200 metreden fazla olması halinde yedeklenen tekneler en iyi görülebilecek yerlerinde bir eşkenar dörtgen şekli gösterecektir. Gruplarda ise yedek boyu 200 m’den kısa ise en kıç tarafta, 200 m’den büyükte ise hem kıç hem de başta eşkenar dörtgen şekli gösterilecektir. Çekerek yedekleyen gemi yedek boyu 200 metreden fazla olduğu zaman gündüz en iyigörülebilecek bir yerinde bir eşkenar dörtgen şekli gösterir.

5 Boyu 50 metreden küçük yedek boyu 200 metreden az çekerek yedekleyen gemi

6 Boyu 50 metreden küçük yedek boyu 200 metreden fazla çekerek yedekeyen gemi

7 Yedekleme yapan teknelerin normal fenerlerine ek olarak gösterecekleri fenerler

8 Boyu 50 metreden küçük yedek boyu 200 metreden az iterek yedekleyen gemi

9 Boyu 50 metreden büyük yedek boyu 200 metreden fazla iterek yedekleyen gemi

10 YEDEKLİ SEYİR İŞLEMLERİNDE TAKİP EDİLECEK ESASLARA İLİŞKİN UYGULAMA TALİMATI
Madde 1 - Ülkemizin karasularında yedekli seyir (çeki) yapılması esnasında denizde can, mal ve çevre emniyetine tehdit oluşturabilecek her türlü kaza ve kayıpların önlenmesi için alınması gereken tedbirleri ve yapılacak işlemleri belirlemek amacıyla düzenlenmiştir. Kapsam Madde 2 - (1) Bu talimat; bir noktadan bir noktaya, gerek liman içinde gerekse kabotaj seferinde ve uluslararası çeki işlemlerini kapsar. (2) Bu talimat; a) Askeri amaçla yapılan çeki işlemlerini, b) Su ürünleri üretim tesislerine hizmet veren havuz, kafes vb. çeki işlemlerini, c) Tam boyu 24 metrenin altındaki çekilen gemileri,kapsamaz.

11 YEDEKLİ SEYİR İŞLEMLERİNDE TAKİP EDİLECEK ESASLARA İLİŞKİN UYGULAMA TALİMATI
Dayanak Madde sayılı Denizde Can ve Mal Koruma Hakkındaki Kanunun 6. maddesi ile 618 sayılı Limanlar Kanununa dayanarak hazırlanmıştır. Tanımlar Madde 4 - Bu esaslarda geçen, a) Çeken : Herhangi bir cismi/deniz aracını/gemiyi yedeğinde çeken cinsi romorkör olan gemiyi, b) Çekilen : Çekilerek götürülen cisimleri/deniz araçlarını/gemileri, c) Denizde Çatışmayı Önleme Tüzüğü : 29/04/1978 tarihli ve sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Denizde Çatışmayı Önleme Tüzüğünü,GSK Uzmanı: Gemi Sörvey Kurulu Uzmanını,IMO : Uluslararası Denizcilik Örgütünü,İdare: Denizcilik Müsteşarlığını, g) Kılavuz Kaptan: 28/11/2006 tarihli ve sayılı Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe giren Kılavuz Kaptanların Yeterlikleri, Eğitimleri Belgelendirilmeleri ve Çalışma Usulleri Hakkında Yönetmelik’te belirtilen kılavuz kaptan yeterlik belgelerinden birisine sahip olarak; gemi kaptanına, yetkili kılavuz kaptan belgesi ile yetkilendirildiği alan dahilinde uluslararası denizcilik teamüllerine göre geminin seyir ve manevrasına yönelik   konularda danışmanlık yapan ve gemi kaptanının sorumluluğu esas olmak üzere hizmetleri seyir ve manevra ile sınırlı olarak  gemiye kılavuzluk eden kişiyi, h) Kılavuzluk Teşkilatı: İdare tarafından kendisine kılavuzluk hizmeti yapma izni verilmiş olan ve yetkilendirildiği bölgede Kılavuz Kaptan istihdam eden ve hizmete uygun kılavuzluk istasyonuna sahip olan kamu veya özel teşebbüs tüzel kişiliği veyahut bu niteliklere sahip olarak müşterek taahhütnameyle İdareden izin almış birden çok tüzel kişiliğin oluşturduğu ortak girişimi,

12 YEDEKLİ SEYİR İŞLEMLERİNDE TAKİP EDİLECEK ESASLARA İLİŞKİN UYGULAMA TALİMATI
ı) Yetkilendirilmiş Kuruluş: 01/10/2003 tarihli ve sayılı Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe giren Türk Bayraklı Gemilerde Bayrak Devleti Adına Hareket Edecek Kuruluşların Seçimi ve Yetkilendirilmesine Dair Yönetmelik hükümleri çerçevesinde; İdare adına, İdarenin belirleyeceği konularda, ulusal ve uluslararası kurallar ile yükümlülükler çerçevesinde, sörvey yapma ve sertifika düzenleme konusunda yetkilendirilen kuruluşu, i) Römorkör: Tonilato belgesinde cinsi römorkör olarak tarif edilmiş itme, çekme ve refakat amaçlı kullanılan makinalı gemileri, j) Temsilci: Çeken deniz aracının Acente, Donatan veya işleten firmasından bir yetkili kişiyi, ifade eder.

13 Türk Boğazlarından geçecek yedekli gemiler
Madde 5 - Türk Boğazlarından geçecek yedekli gemiler Türk Boğazları mevzuatı hükümlerine tabidir. Çeken ve Çekilende bulundurulması gereken personel ve donanımlar Madde 6 - a) Çeken gemi, çeki (yedekleme) işlemini yapmadan önce belgesinde ve/veya Gemilerin Gemiadamları ile Donatılmasına İlişkin Yönerge’de belirtilen asgari personel sayısını bulundurmak zorundadır. b) Liman Başkanlığı gerek görülmesi durumunda çeki işlemi için ilave personel alınmasını isteyebilir. c) Çekilende personel bulundurulmasının gerekli olduğu durumlarda personel sayısı minimum seviyede bulundurulacaktır. d) Çeken ve çekilen arasında acil durumlarda veya mücbir sebeplerden dolayı personel transferi gerektiği durumlarda personelin emniyetli bir şekilde geçiş imkanına sahip olduğu tespit edilecektir. Geçiş yapan personelin kullanması için yeterli sayıda can yeleği, gerektiğinde suya dalma giysisi, haberleşme için telsiz cihazı ve aydınlatma imkanları bulunacaktır. e) Çeken ve çekilen Denizde Çatışmayı Önleme Tüzüğüne uygun olarak gündüz ve gece fenerler, şekiller ve işaretlerle donatılmış olacaktır. f) Çeki işleminde kullanılacak donanımlar çekilenin genel yapısı ve ebatları da göz önünde bulundurularak en kötü hava şartları ve çevre koşullarına göre yeterli mukavemette ve sağlamlıkta olacaktır. Yedek halatının herhangi bir nedenle kopması durumunda, hemen yerine verilecek yeterli sağlamlıkta yedek bir halat bulunacaktır. g) Bu Talimatta bulunmayan maddelerde IMO MSC/Circ. 884 (Guidelines for Safe Ocean Towing) referans alınacak şekilde uygulama yapılır.

14 Türk Boğazlarından geçecek yedekli gemiler
Başvuru Madde a) Yedekli seyir işlemini yapacak olan kişi yada kuruluşlar, çeki işleminin yapılmasına izin verilmesine dair başvuruyu; dilekçesine EK-1’de yer alan bilgi ve belgeleri ekleyerek liman çıkış belgesi almak suretiyle çeki işlemine başlamadan en az 3 (üç) iş günü önce doğrudan çeki işleminin başlayacağı deniz alanından sorumlu Liman Başkanlığına yapar. Liman çıkış belgesi almak zorunda olmayan gemiler için bu süre en az 1 (bir) iş günüdür. b) Liman sınırları içinde ve toplam yedek boyu 75 metreden az olan çeki işlemlerinde Liman Başkanlığı’na dilekçeyle ve çeki planı (EK-2) ile başvurulur. Toplam yedek boyu 75 metreden fazla ise Madde 8 doğrultusunda değerlendirilir. Yedekli seyir (çeki) işlemlerinin değerlendirilmesi Madde 8 - a) Yedekli seyir (çeki) işlemleri aşağıdaki şekilde değerlendirilir. (1)- Çekilenin tam boyu 75 metreden az ise GSK Uzmanı yada uzmanlarınca, (2)- Çekilenin tam boyu 75 metreden büyük ise; aa) Çeki yapılacak seyir mesafesi 100 deniz milinden az olan seferlerde GSK uzmanlarınca, bb) Çeki yapılacak seyir mesafesi 100 deniz milinden büyük olan seferlerde İdare tarafından yetkilendirilmiş kuruluşlarca verilen çeki uygunluk belgesine veya Gemi Sörvey Kurulunca düzenlenecek (07/12/2009 tarihli ve sayılı Makam Oluru ile eklenmiştir) rapora istinaden çeki işleminin başlayacağı Liman Başkanlığınca değerlendirilir. (3)-Yedekli seyir (çeki) yapılmadan önce GSK Uzmanı veya Liman Başkanı tarafından EK-3 ‘deki Yedekleme Kontrol Listesi doldurulur.

15 Türk Boğazlarından geçecek yedekli gemiler
Çekilenin limana yanaşıp kalkma işlemlerinin yapılma esasları Madde 9 – Çekilenin tam boyu 75 metre ve üzerindeki çeki işlemlerinde kılavuzluk sahası içerisindeki operasyonlar kılavuz kaptan nezaretinde yapılır. Yanaşma ve demirleme için en az 24 saat önce Liman Başkanlığından ordino alınır. Cezai İşlemler Madde 10 - Bu Talimat hükümlerine aykırı hareketlerde bulunanlar hakkında, 4922 sayılı Denizde Can ve Mal Koruma Hakkındaki Kanun, 618 sayılı Limanlar Kanunu ve 5326 sayılı Kabahatler Kanunu esaslarına göre işlem yapılır.

16 ÇEKİ İZNİ VERİLMEDEN ÖNCE ARANACAK BELGELER
Çeki talebinde bulunan Donatan/İşleten/Gemi Kaptanı veya temsilcisi Acente Liman Başkanlığına sunduğu izin dilekçesinin ekinde; ÇEKEN GEMİ İLE İLGİLİ SERTİFİKALAR/BELGELER: a)SERTİFİKALAR: Sefer bölgesine uygun gemiye ait tüm ulusal ve uluslararası sertifikaları. b) ÇEKİ GÜCÜ (BOLLARD PULL) SERTİFİKASI: Çeken geminin çekme gücünü gösterir onaylı sertifikasını. c) ÇEKİ UYGUNLUK BELGESİ veya RAPOR: İdare tarafından yetkilendirilmiş kuruluşlarca verilen belge veya raporu

17 ÇEKİ İZNİ VERİLMEDEN ÖNCE ARANACAK BELGELER
ÇEKİLEN İLE İLGİLİ SERTİFİKALAR/BELGELER: SERTİFİKALAR: Düzenlenmişse çekilenin tonilato belgesi veya teknik nitelikleri ile ilgili dokümanlar. STABİLİTE BUKLETİ: Çekilen üzerinde bir yük taşınacak ise taşıma kapasiteleri ile denge kriterlerinin belirlenip denge hesaplarının yapılarak taşınacak yüke uygunluğunu da gösteren İdarece onaylı ve geçerli denge kitapçığı (stabilite bukleti), ayrıca yükün bağlama (lashing) malzemelerinin detaylarını da belirten emniyetli bağlama planı.

18 ÇEKİ İZNİ VERİLMEDEN ÖNCE ARANACAK BELGELER
ÇEKİ PLANI: Çeken ve çekilenin boyut, tonaj v.b. teknik karakteristik bilgileri ile birlikte çeki halatının ve yedek çeki halatının uzunluğu, karakteristik bilgileri ve bağlama şekli de gösterilerek tanzim edilmiş ve çeken geminin Kaptanı ve/veya Donatanı/İşleteni tarafından onaylı ve Ek:2’de örneği verilen çeki planı, ACİL DURUM MÜDAHALE PLANI: Çekilenin tam boyu 75 metre ve üzerindeki yedekli seyir (çeki) işlemlerindeki acil durumlarda (makine arızası, yangın, yedek halatının kopması, deniz kazası v.b.) çeken gemi kaptanı ve/veya donatanı/işleteni tarafından yetki, sorumluluk ve görev dağılımının tanzim edilerek çeken geminin kaptanı tarafından sunulan “Acil Durum Müdahale Planı”nı,

19 ÇEKİ İZNİ VERİLMEDEN ÖNCE ARANACAK BELGELER
P&I POLİÇESİ: (1) Herhangi bir kaza durumunda, gemilerin kurtarılması, batığın çıkarılması ve gemi enkazlarının kaza yerinden kaldırılması ile ilgili masrafların, hizmet bedellerinin ve çevreye verilen zararların tazminini, Liman, iskele, rıhtım, dalgakıran, seyir yardımcıları v.b. herhangi bir başka cisme çarpması sonucu verilen hasarlar ile ilgili zararların tazminini, Gemiadamları dışındaki üçüncü şahısların ölümü yada yaralanmaları ile ilgili tazminatları, içerir ve aynı meyanda çekileni de kapsayan “P&I” poliçelerini ibraz etmekle mükelleftir. (2) – Çekilene P&I Sigortası yapılamadığı durumlarda çekenin P&I Sigortası çekileni kapsayacak şekilde yapılır.

20 EK-2

21

22

23

24

25

26

27 “Towcon” Uluslararası Açık Denizde Yedekleme Sözleşmesi (Götürü)
1- Yedeklenen Gemi “Yedeklenen Gemi”, Römorkör Sahibinin Hane 22’de düzenlenen ve Römorkör Sahibinin yerine getirme konusunda mutabık olduğu hizmet ya da hizmetleri sağlayacağı KISIM I’de tanımlandığı gibi, taşıdığı herhangi bir şeyi de içeren herhangi bir Gemi, tekne ya da nesneden oluşacaktır. 2. Ücret ve Ödeme Koşulları (a) Kiracı, Römorkör Sahibine Hane 32’de düzenlenen tutarı ödeyecektir. (Bundan sonra “Götürü tutarı” denecektir.) (b) Hane 32 ve 33’de düzenlendiği gibi Götürü tutarının ödenmesi zorunlu olacaktır. (c) İşbu Anlaşma uyarınca ödenmesi zorunlu olan Götürü tutarı ve diğer tüm tutarların, herhangi bir ıskonto, indirim, mahsup, ipotek davası, mütekabil dava, olmaksızın ödenmesi zorunlu olacaktır ve Götürü tutarının her bir taksiti tam ve Hane 32’de düzenlendiği gibi ödendiği andan itibaren geri dönülemez biçimde olacaktır, römorkör kayıp olsun olmasın, tüm diğer tutarlar tam ve günlük bazda geri dönülemez biçimde kazanılmış olacaktır. (d) Tüm ödemeler Hane 33’ de belirtilen para birimiyle ve banka hesabına yapılacaktır

28 (e) Römorkör Sahibi tarafından ödenen metrik ton başına ortalama yakıt fiyatının Hane 36’da belirtilenden farklılık göstermesi durumunda Kiracı ya da Römorkör Sahibi, sefer boyunca tüketilecek her metrik ton başına oluşacak farkı ödeyecektir. Yukarıda belirtilen ortalama fiyat, seferden önce son ikmal limanından, sefer süresi içinde herhangi bir ikmal limanından ve seferin tamamlanmasından sonra ilk ikmal limanından satın alınmış yakıt miktarı bazında Römorkör Sahibi tarafından metrik ton başına ödenmiş ortalama fiyatın kendisi olarak değerlendirilecektir. Römorkör’ün seyir jurnali tüketilen yakıt konusunda karineden sayılan delil olacaktır. (f) İşbu Anlaşma gereğince, herhangi bir temdit faturanın sunulması üzerine Römorkör Sahibine yapılacaktır. (g) Hane 26 ve 27’de belirtilen Serbest Zaman, Römorkör’ün bağlanma ve çözülmesi ve ilgili tüm diğer amaçlar için Römorkör’e tanınacaktır. Serbest Zaman, Römorkör kalkış yerinde pilot istasyona ulaştığında ya da Römorkör varış yerinde pilot istasyona ulaştığında ya da demirlediğinde ya da bu tür yerlerin bekleme alanlarına ulaştığında başlayacaktır. Serbest Zaman uzatılırsa, Römorkör kalkış limanından ayrılıncaya kadar ya da Römorkör varış yerini terk etmekte serbest oluncaya kadar Hane 29’ da miktarları belirtilen temdit ödenmek zorunda olacaktır.

29 3. Ek Giderler ve Masraflar
(a) Kiracı kalkış limanında, varış limanında ve emir ya da barınak limanlarında temsilciler görevlendirecek ve onları gerekli maddi imkanlarla donatacaktır. (b) Kiracı vadeleri geldiğinde şu ödemeleri yapacaktır; (i) tüm liman masrafları, kılavuzluk ücretleri, liman ve kanal ücretlerini ve Römorkör’le ilgili benzeri tüm ödemeleri.(ii) Tüm vergileri (normal olarak Römorkör Sahibi tarafından asıl iş yerinin bulunduğu ve Römorkör’ün kayıtlı olduğu ülkede ödenmesi gerekenler dışında) damga vergilerini ve işbu Anlaşma gereğince ödenmesi gereken tüm resim ve vergileri ya da tüm Götürü Tutarı’nı ve işbu anlaşma gereğince ödenmesi gereken diğer tutarları ya da işbu Anlaşma uyarınca sağlanacak tüm hizmetleri, tüm Gümrük ve Tüketim vergilerini, herhangi bir izin ya da lisansın alınması için gerekli tüm masrafları, (iii) Römorkör Kaptan’ı, Liman ve diğer Yetkili Kuruluşlar tarafından gerekli görüldüğünde hizmet alınacak Yardımcı Römorkör ücretlerini,

30 (iv) Römorkör’ün yedekte çekmeye hazırlanması için gerekli tüm masraflar (yedeklenenin demir alması için ve palamar takımını alması için gerekli olan masraflar da dahil olmak üzere) (v) Yedeklenenin sigorta masrafları Kiracı’nın tam sorumluluğunda olacaktır. (c) Kiracı tarafından ödenmesi gereken tüm vergiler, resimler ve masraflar onları almaya yetkili olanlara doğrudan ödenecektir. Ancak, eğer herhangi bir vergi, resim ya da masraf Römorkör Sahibi adına ödenecekse (fakat Römorkör Sahibi hiçbir koşul altında benzer ödemeleri Kiracı adına yapmak zorunda olmayacaktır) Kiracının masrafı Römorkör Sahibi tarafından hakiki maliyet bazında, faturanın ibrazı üzerine tazmin edilecektir.

31 4. Savaş Riski Maliyet Artışı Klozu
Götürü Tutarı, Römorkör Sahibi ile ilgili olan tüm savaş riski sigortası bazında ve göz önüne alınarak hesaplanmıştır ve işbu Anlaşma’nın yürürlük tarihinden itibaren geçerlidir. İşbu Anlaşma’nın gerektirdiği hükümlerin Römorkör Sahibi tarafından yerine getirilmesi esnasında maliyetlerdeki herhangi bir artış ya da azalış durumunda, Kiracı ya da Römorkör Sahibi, herhangi bir savaş riski , müsadere, mahrum etme ya da tuzak sigortası masrafını birbirlerine tazmin edeceklerdir.

32 6. Teminat Kiracı, Römorkör Sahibi gerekli gördüğü takdirde, Anlaşma’nın uygun biçimde yürütülmesinin garantisi olarak, Hane 35’de belirtilen yerde ve zamanda, Römorkör Sahibini hem biçim hem de miktar olarak tatmin edecek bir teminat verecektir. Bu tür bir teminat, işbu Anlaşma’nın yükümlülükleri tam olarak yerine getirildikten sonra Garantör’e iade edilecektir. (İsteğe bağlı, ancak Hane 35 doldurulursa geçerlidir.)

33 7. Kalkış Yeri/İhbarı (a) Yedeklenecek olan, Hane 24’de belirtilen kalkış yerinde Römorkör Sahibine verilecektir. (b) Kesin kalkış yeri daima Römorkör’ün girebileceği, çalışabileceği ve ayrılabileceği biçimde güvenli ve ulaşılabilir ve Römorkörün yedekte çekme yapması yerel ve diğer mevzuat tarafından izinli ve daima Römorkör Sahibinin iznine tabi olacaktır. (c) (I) Römorkör, Hane 28’de belirtilen ve bundan sonra İlk Kalkış Zamanı olarak anılacak tarihler arasında Kalkış Limanı’ndan ayrılmaya hazır olacaktır. (II) Kiracı, Hane 28’de anlaşıldığı gibi İlk Kalkış İhbarı (Hane 28 (b)), Son Kalkış Süresi İhbarı (Hane 28 (c)) ve Son Kalkış Zamanı ve Tarihi İhbarı (Hane 28 (d)) ihbarlarını Römorkör Sahibine yapacaktır. (III)Yedeklenecek olan Römorkör Sahibine tüm lisansları ile ve işbu Anlaşmadaki tüm şartlar ve koşullar gereğince verilecektir. (d) Eğer Kiracı Madde 7 (c)’nin hükümlerini yerine getiremezse, kalkış tarihi ya İlk Kalkış Süresinin son günü ya da Son Kalkış Süresi’nin son günü-hangisi erkense- olarak kabul edilecektir ve bu tarih Temdit ve İşbu Anlaşmanın koşullarının yerine getirilmesi bakımından bağlayıcı olacaktır.

34 8. Varış Yeri (a) Yedeklenecek olan gecikmeksizin kabul edilecek ve Hane 25’te belirtilen varış yerinde Kiracı ya da tam yetkili temsilcisi tarafından devralınacaktır. (b) Kesin varış yeri daima Römorkörün ve Yedeklenecek Geminin girebileceği, çalışabileceği ve ayrılabileceği biçimde güvenli ve ulaşılabilir ve Römorkör’ün yedekte çekme yapması yerel ve diğer mevzuat tarafından izinli ve daima Römorkör Sahibinin iznine tabi olacaktır

35 9. Yedeklenendeki personel
Kiracının yedeklenecek için mürettebat görevlendirmesi durumunda, bu tür mürettebatın iş için uygunluğunun değerlendirilmesi Römorkör Sahibinin takdirinde olacaktır. Bu tür bir mürettebatın tüm masrafları Römorkör Sahibinin sorumluluğunda olacaktır. (b) Yedeklenende Kiracı tarafından tüm masrafları Kiracıya ait olmak üzere mürettebat görevlendirilmesi durumunda, bu mürettebat Römorkör Kaptanının emri altında olacaktır ancak bu durum söz konusu mürettebatın Römorkör Sahibinin çalışanları ya da vekilleri olduğu anlamına gelmeyecektir. (c) Mürettebatın, Römorkörün bayrağının ait olduğu ülkenin mevzuatı ve Römorkörün geçeceği karasularındaki devletlerin mevzuatına uygun olarak, kalacak yerlerinin, yemeklerinin, içme sularının, cankurtaran teçhizatının ve diğer her türlü masrafları Kiracının sorumluluğunda olacaktır. Kiracı tarafından görevlendirilen mürettebatın İngilizce konuşması ve anlaması ya da başka bir ortak dili bilmesi zorunludur.

36 10. Yedekte Çekme Donanımı ve Yedeklenenin Donanımının Kullanımı
(a) Römorkör Sahibi, yedekte çekme hizmetinin ve işbu Anlaşmanın öngördüğü diğer tüm hizmetlerin sunulması amacıyla, Kiracı ya ücretsiz olarak yedek çekme palamarı, yoma halatı ve diğer yedekte çekme teçhizatını Römorkörle birlikte vereceğini taahhüt edecektir. Yedeklenecek olan Römorkör Sahibinin takdir ettiği biçimde bağlanacaktır. (b) Römorkör Sahibi, yedekte çekme hizmetinin ve işbu Anlaşma’nın öngördüğü diğer tüm hizmetlerin sunulması amacıyla, yedeklenecek olan donanımını, elektriğini, demirini, demir zincirini, telsizini, iletişim ve navigasyon teçhizatını ve diğer tüm teçhizatını ücretsiz olarak kullanma yetkisine sahip olacaktır.

37 11. İzinler ve Sertifikasyon
(a) Kiracı, Römorkör’ün ve Çekilen Geminin üzerinde anlaşılmış seferi yapabilmesi ve söz konusu sefer süresince herhangi bir barınak ya da uğrama limanına girebilmesi ve çıkabilmesi için gerekli tüm, izin, sertifika ve lisansları kendi hesabına olmak üzere sağlayacak ve Römorkör Sahibine verecektir. (b) İşbu Maddenin hükümlerinin Kiracı tarafından yerine getirilmemesi nedeniyle Römorkör Sahibinin uğrayacağı herhangi bir zarar ya da kayıp Kiracı tarafından tazmin edilecektir ve söz konusu nedenle oluşan herhangi bir gecikme süresince Römorkör Sahibine Hane 29’da belirtilen Römorkör gecikme ücreti oranında ek tazminat ödenecektir.

38 12 .Yedeklenenin Elverişliliği
(a) Kiracı, yedekte çekmenin başlangıcında Çekilen Geminin kalkış limanından varış yerine kadar, her bakımdan yedekte çekmeye elverişli olmasını sağlamak için gerekli özeni gösterecektir. (b) Kiracı, Römorkör kalkış limanına geldiğinde, Çekilen Geminin uygun biçimde tirimlenmiş ve yedekte çekmeye uygun olmasını ve yedekte çekme tipine uygun biçimde şekiller, sinyaller ve seyrüsefer ve diğer ışıklarla donatılmış olmasını sağlayacaktır. (c) Kiracı Römorkör Sahibine ya da yedekleyenin kaptanına, Römorkörün kalkış limanına gelmesi üzerine, Römorkör Sahibi Yedeklenecek Geminin her bakımdan uygun biçimde tirimlenmiş, hazırlanmış ve yedekte çekme için uygun olduğukonusunda kendi rızasıyla tam olarak ikna olmadan Yedeklenecek Gemiye yedekte çekme yapmak gibi bir zorunluluğu olmamak ve Römorkör Sahibinin makul olmayan nedenlerle bu onayı vermekten imtina edememesi kaydıyla, tescilli bir Sefer Organizasyonu ya da Denizcilik şirketi tarafından verilmiş Yedeklenecek Geminin yedekte çekmeye elverişli olduğuna dair kesin bir sertifika verecektir. (d) Römorkör Sahibi tarafından Yedeklenen denetlenmesi, Yedeklenenin durmunun onaylandığı ya da Kiracı tarafından yerine getirilmesi gerekli hususların tamamlanmış olduğu anlamına gelmeyecektir.

39 KISIM I, HANE 28’İN DOLDURULMASI İLE İLGİLİ TALİMATLAR
Madde 7 (c) uyarınca yapılacak ihbarlar İlk Kalkış Süresi (Hane 28 (a)) Römorkör belirtilen tarihler arasında kalkış yerinden ayrılmaya hazır olacaktır. İlk Kalkış Tebliği (Hane 28 (b)) Kiracı, Römorkör Sahibine, Römorkörün ne zaman kalkışa hazır olacağına dair ilk kalkış zamanı içinde yer alan gün sayısı süresini bildiren gün sayısı ihbarı yapacaktır. Son Kalkış Süresi ve İhbari (Hane 28 (c)) Son Kalkış Zamanı ve Tarihi İhbari (Hane 28 (d)) Kiracı, Römorkör Sahibine Römorkörün kalkış tarihi ve zamanı gün sayısı ihbarını ve hangi günün son kalkış tarihi olduğunu bildirecektir. Yapılacak İhbarlar (Hane 28 (e) ) Yukarıdaki ihbarlar Hane 28 (e)’de belirtilen adres sahibine Kiracı tarafından yapılacaktır


"YEDEKLEME." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları