Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

MESAFELİ SÖZLEŞMELER.  Mesafeli sözleşmeler bilişim hukuku ve e-ticaret hukuku konusuna giren ve aynı zamanda tüketici mevzuatıyla alakalı olan bir kavramdır.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "MESAFELİ SÖZLEŞMELER.  Mesafeli sözleşmeler bilişim hukuku ve e-ticaret hukuku konusuna giren ve aynı zamanda tüketici mevzuatıyla alakalı olan bir kavramdır."— Sunum transkripti:

1 MESAFELİ SÖZLEŞMELER

2  Mesafeli sözleşmeler bilişim hukuku ve e-ticaret hukuku konusuna giren ve aynı zamanda tüketici mevzuatıyla alakalı olan bir kavramdır.  Mesafeli sözleşmeler ile e-ticaret sözleşmeleri bazen karıştırılsada aralarında önemli fark vardır.

3  Şöyle ki e-ticaret sözleşmelerinde taraf tüketici veya satıcı ya da sağlayıcı olabilir ancak mesafeli sözleşmelerde ‘alıcı’ konumunda olan kişi daima tüketicidir.  Dolayısıyla ‘alıcı tarafın’ tüketici olmadığı sözleşmeler mesafeli sözleşmeler olarak nitelendirilmez

4 MESAFELİ SÖZLEŞMELER YÖNETMELİĞİ HANGİ SÖZLEŞMELERE UYGULANIR  Mesafeli sözleşmeler yönetmeliği genel olarak bir mal veya hizmet alımına dair sözleşmenin alıcı ve satıcının fiziken karşı karsıya gelmeden uzaktan iletişim araçları kullanarak eş zamanlı yapıldığı ve alıcının ‘tüketici’ sıfatını taşıdığı durumlarda uygulanır.

5 alıcı ve satıcının karşı karşıya gelmediği Ortamda yapılan…  Genel bir yanlış anlama neticesinde bu yönetmeliğin salt internet üzerinden yapılan e-ticaret sözleşmelerine özgü olduğu düşünülse de aslında bu yönetmelik alıcı ve satıcının karşı karşıya gelmediği alıcı ve satıcı arasında bir mesafenin ‘uzaklığın’ bulunduğu ve sözleşmenin iletişim araçlarının kullanılarak yapıldığı durumlara ilişkindir.

6 MESAFELİ SÖZLEŞMELERDE TÜKETİCİ  Ayrıca bu yönetmelik her türlü alıcı ve satıcının yaptığı sözleşmelere değil alıcının tüketici statüsünde olduğu daha açık bir ifadeyle alıcının ticari veya mesleki bir amaç gütmeden mal veya hizmet aldığı sözleşmelerde uygulanacaktır.

7 HANGİ SÖZLEŞMELER YÖNETMELİĞİN DIŞINDADIR?  Finansal hizmetler.  Otomatik makineler aracılığıyla yapılanlar satışlar.  Halka açık telefon vasıtasıyla yapılan telekomünikasyon operatörleriyle bu telefonun kullanımı.  Bahis,çekiliş,piyango ve benzeri şans oyunlarına ilişkin hizmetler.  Taşınmaz malların veya bu mallara ilişkin hakların oluşumu devri veya kazanımı.

8 ÖN BİLGİLENDİRME FORMU  Satıcı Bilgileri Ünvanı : İpekyol Giyim Sanayi Pazarlama ve Ticaret A.Ş. Adresi : Bomonti Kazım Orbay Cad. No:35 Telefon : Faks : Eposta : Şikayet Hattı  Tüketici Bilgileri Adı Soyadı / Ünvanı Teslimat Adresi: Telefon : Eposta:

9 Ön Bilgilendirme Yöntemi  Yönetmelik, bir önceki yönetmelikten farklı olarak ön bilgilendirme yöntemini de belirlemiş ve tüketicinin ön bilgilendirilmesi gereken tüm hususlarda, kullanılan uzaktan iletişim aracına uygun olarak en az on iki punto büyüklüğünde, anlaşılabilir bir dilde, açık, sade ve okunabilir bir şekilde satıcı veya sağlayıcı tarafından yazılı olarak veya kalıcı veri saklayıcısı ile bilgilendirilmek zorunda olduğunu düzenlemiştir.

10 MESAFELİ SÖZLEŞMELER  Konut kiralama.  Paket turlar.  Devre mülk devre tatil uzun süreli tatil hizmetleri ve bunların yeniden satımı veya değişimi.  Satıcının düzenli olarak teslim ettiği yiyecek ve içecek günlük tüketim maddeleri.  Malların montaj bakım ve onarımı.  Bakım evi hizmetleri çocuk yaşlı yada hasta bakımı gibi sosyal hizmeyler.

11 CAYMA HAKKI  ÖRNEK CAYMA BİLDİRİMİ DİLEKÇESİ (Mesafeli Satış Sözleşmesi) (Muhatab şirketin adı) Şirketinizle imzalamış olduğum, tarih ve konulu, mesafeli satış sözleşmesinden, 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’ un 48. maddesi ve aynı Kanun’ a bağlı olarak çıkarılan, Mesafeli Sözleşmeler Uygulama Usul ve Esasları Hakkında Yönetmelik’in 8’inci maddesinden kaynaklanan cayma hakkımı kullanmak suretiyle caydığımı bildirir, ödemiş olduğum peşinat ve imzalamış olduğum senet..... vb. kıymetli evrakın, tarafıma ya da belirtmiş olduğum adrese teslim edilmesini talep ederm. Ad, Soyad: Tarih: İmza: Adres:

12 CAYMA HAKKI NEDİR NASIL KULLANILIR ?  Mesafeli sözleşmelere yönetmelik’e göre internet ortamında yapılan herhangi bir mal veya hizmet satışlarında tüketicinin 14 gün içinde geçerli sözleşmeden cayma ve ödediğin bedelin tamamını herhangi bir cezai şart veya benzeri kesinti olmadan iadesinin talep etme hakkı bulunmaktadır.

13  Ancak bu haktan yararlanabilmesi için alış veriş yapanın tüketicinin olması bir başka deyişle ticari veya mesleki amaçlı satın alma işleminin olması gerekir.

14 CAYMA HAKKI HANGİ SÖZLEŞMELERDE KULLANILMAZ ?  Fiyatı finansal piyasadaki dalgalanmalara bağlı olarak değişen ve satıcı veya sağlayıcının kontrolünde olmayan mal veya hizmetlere ilişkin sözleşmeler.  Abonelik sözleşmesi kapsamında sağlananlar dışında gazete ve dergi gibi süreli yayınların teslimine ilişkin sözleşmeler.

15 Cayma Hakkı olmayan ….  Cayma hakkı sona ermeden önce tüketicinin onayı ile ifasına başlanan hizmetlere ilişkin sözleşmeler.  Teslimden sonra başka ürünlerle karışan ve doğası gereği ve ayrıştırılması gereğininden mümkün olmayan mallara ilişkin sözleşmeler.

16 MESAFELİ SÖZLEŞMELERLE İLGİLİ HABERLER  “ Satıcı telefonda bizi gerektiği şekilde bilgilendirdiğinde ve karşılık olarak bizden “evet onaylıyorum”; “evet, sipariş veriyorum” cevabını aldığında sözleşme kurulmuş olur. Cayma hakkımızın olup olmadığı ve benzeri ise farklı hukuki konulardır. Cayma hakkının “evet demek yok hükmündedir” gibi bir yorumu olamaz. Zira 14 günlük süre geçtikten sonra cayma hakkımız da yoktur. Cayma hakkının da istisnaları olduğu yani cayma hakkının da her durumda kullanılabilir olmadığını düşündüğümüzde “evet” derken dikkatli olmamız gerektiği bir kez daha anlaşılır. Mesafeli sözleşmelerde sözleşmenin kurulduğunu ispat satıcıdadır. Bu şu demektir, ses kaydımızı saklamış olması gerekir. Bunun da ’evet demek yok hükmündedir’ gibi bir yorumu olamaz. Nasılsa satıcı ses kaydımızı saklamaz, gerektiğinde de bulamaz diye mi düşünerek “evet demek yok hükmündedir” diyeceğiz? Mevcut durumda evet demenin yok hükmünde olduğunu iddia etmenin izahı mümkün değildir. Bu ancak tüketiciyi yanıltmak olur.”


"MESAFELİ SÖZLEŞMELER.  Mesafeli sözleşmeler bilişim hukuku ve e-ticaret hukuku konusuna giren ve aynı zamanda tüketici mevzuatıyla alakalı olan bir kavramdır." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları