Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Elektrikli Araçlar Hazırlayanlar Hakan TUZ 120106201044 Ozan KALYONCU 120106201075.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Elektrikli Araçlar Hazırlayanlar Hakan TUZ 120106201044 Ozan KALYONCU 120106201075."— Sunum transkripti:

1 Elektrikli Araçlar Hazırlayanlar Hakan TUZ Ozan KALYONCU

2 İçindekiler Elektrikli Araç Nedir? Elektrikli Araçların Tarihsel Gelişimi Elektrikli Araçlar Nasıl Çalışır? Bataryalar ve Şarj Etme İçten Yanmalı Motorlu Araçlara Göre Avantaj ve Dezavantajları Türkiye ve Dünyada Elektrikli Araçlar

3 Elektrikli Araç Nedir? Elektrikli araç, bir veya daha fazla elektrik motoru kullanarak, bataryalardan ve diğer enerji depolama cihazlarından depoladığı elektriği kullanarak sürülen otomobillerdir.

4 Elektrikli Araçların Tarihsel Gelişimi İlk elektrikli araç 1837 yılında İngiliz Robert Davidson tarafından yapılmıştır. Davidson’ın aracı, demir-çinkolu bir akümülatör ile yalın bir elektrik motoruyla çalışıyor ve çağdaş elektrikli taşıtların bütün temel öğelerini taşıyordu.

5 Elektrikli Araçların Tarihsel Gelişimi Türkiye'de ilk elektrikli otomobil II. Abdülhamit tarafından İngiltere'de Messrs Immisch & Co şirketine 1888 yılında sipariş edildi. Şirketin mühendisleri Magnus Volk ve Moritz Immisch'in özel olarak hazırladıkları bu otomobil, Immisch tarafından patenti alınan 20 Amper, 48 Volt, 1 beygirlik motoru vardı.

6 Elektrikli Araçların Tarihsel Gelişimi Abdülhamit bu otomobilden çok memnun kalmıştı ve bu iki mühendisi ödüllendirmişti, bu sayede mühendisler uluslararası bir üne kavuşmuşlardı. Sultan için hazırlanan bu otomobil o zamanın teknik dergilerinde de görülebilmektedir.

7

8 Elektrikli Araçların Çalışma Prensibi Elektromobilin çalışma prensibi içten yanmalı motorlu araçlara göre çok daha basittir. Vites kutusu, soğutma sistemi, debriyaj, egzoz gibi içten yanmalı motor için olmazsa olmaz kısımlar yoktur. Elektromobil en genel şekilde akümülatör grubu, motor hız kontrol sistemi, elektrik motoru ve mekanik diferansiyel kutusundan oluşur.

9 Elektrik motoru ihtiyaç duyduğu enerjiyi akülerden sağlar. Bir elektronik kontrol ünitesi motora verilecek akımı ve akım yönünü kontrol eder. Elektrik motoru döndürme hareketini diferansiyelli vites kutusuna iletir. Bu kutu da tekerleklerin dönmesini sağlar. Bu şekilde araç hareket ettirilmiş olur.

10 Bataryalar ve Şarj Kurşun asit bataryalar, günümüzde elektrikli araçların çoğu için hala gücün en çok kullanılan formudur. İlk kurulma masrafları diğer batarya tiplerinden büyük ölçüde daha azdır ve diğer tasarımlara göre güç çıkışının ağırlığa oranı daha düşüktür, menzil ve güç bataryaların sayısını arttırarak kolayca artırılabilir.

11 Bataryalar ve Şarj Elektrikli araçlardaki bataryalar periyodik olarak şarj edilmelidir. Fosil yakıtlarla enerjilenen araçlardan farklı olarak, bataryalı elektrikli araçlar gece boyunca evde şarj edilmeleri kullanışlıdır. Şebekedeki elektrik çeşitli kaynaklardan üretilmektedir; örneğin kömür, hidroelektrik, nükleer ve diğerleri. Çatılarda bulunan fotovoltaik güneş panelleri, mikro hidro elektrik santrali veya rüzgar gibi güç kaynakları da kullanılabilir.

12 Bataryaları aşırı şarjın sebep olacağı zarardan korumak için dikkatli(hassas) şarj yönetimi gerekir. Çoğu kişiye genelde hızlı şarj etme gerekmez, çünkü 6 dan 8 saate kadar(deşarj seviyesine bağlı olarak) iş günü veya gece boyunca evde şarj etmeye yeterli zamana sahiptirler.

13 Türkiye’de ki Şarj İstasyonları

14 Avrupa’da ki Şarj İstasyonları Sadece Tesla’nın nisan 2016 itibariyle 610’dan fazla hızlı şarj istasyonu bulunuyor ve bu istasyonlarda Tesla’nın giriş modeli olacak olan Model 3 sahipleri 20 dk’da 200km’lik şarj edebiliyor, üstelik ücretsiz sonuna kadar istasyon sayısı iki katına çıkacak. Plana göre Antalya’dan Londra’ya ya da Madrid’e kadar ücretsiz gidilebilecek.

15 Avrupa’da ki Şarj İstasyonları

16 İçten Yanmalı Motorla Çalışan Otomobillere Göre Üstün Yanları Elektrik motorunun yüksek torku sayesinde araç hızlanmasını daha kısa sürede tamamlar. Daha sessiz çalışır. Birçok tasarım kısıtlamasının önüne geçilmiş olur. Frenlemeyle, yokuş aşağı inmeyle, düz yolda ilerlemede şarj olabilme. Aracın çeşitli noktalarına yerleştirilecek güneş panelleri ile şarj edebilme.

17 Vites kutusu, egzoz sistemi, motor bloğu, soğutma, yağlama gibi kısımlara ihtiyaç duyulmaması. Periyodik bakım giderlerinin düşük olması. Sıfır CO2 salınım değeri. Birçok ülkenin KDV ve MTV gibi vergilerini düşük tutması, bu araçların satışını desteklemesi.

18 Daha az mekanik aksama ihtiyaç duyulması. Yüksek verimle çalışması. Var olan aracı yeni teknolojilere sonradan adapte edebilme. İçten yanmalı motora adapte edilebilmesi (hybrid). Petrol türevi yakıtların rezervleri kısıtlı iken; elektrik, güneş sistemi var oldukça varlığını koruyacaktır.

19 İçten Yanmalı Motorla Çalışan Otomobillere Göre Olumsuz Yanları Pillerin yüksek ağırlığı. Suya ve neme karşı etkili koruma ve yalıtım yapma zorunluluğu. Şarj edilebilecek noktaların az olması nedeniyle uzun yol kullanımına uygun olmaması. Menzilinin şimdilik düşük olması. Pillerin performansının sıcak ve soğuk iklim şartlarından etkilenmesi. Pillerin yüksek maliyeti. Pillerin kısa ömürlü olması.

20 BMW i3 100 km’de 12.9 kWh enerji tüketimi, 190 km menzil, 6-8 saat şarj süresi, hızlı şarj ile 30 dakikadan az sürede %80 doluluk, Motorun gücü 125 kW ve torku 250 Nm, Ağırlığı 1270 kg, 150 km/h son hız, Fiyatı TL

21 Renault Twizy Motorun gücü 13 kW ve torku 57 Nm, Maksimum hızı 80km/h, Menzili 100 km, Ağırlığı 450 kg, Toplam şarj süresi 3,5h, Fiyatı 13,700 Euro.

22 Renault Zoe Motorun gücü 65 kW ve torku 220 Nm, Maksimum hızı 135 km/s, km/s hızlanması 13.5 sn, Şarj süresi 6-9 saat, Ağırlığı 1468 kg, (Clio 1071 kg) Menzili 210 km, Fiyatı 66,500 TL

23 Tesla Model S Seri üretim olarak günümüzde en güçlü elektrikli araçtır. En güçlü modeli P90D’nin teknik özellikleri; Gücü 762beygir(259 ön motor-503 arka motor), km/h hızlanması 2.8 saniye, Menzili 431 kmdir. Ağırlığı 2108kg. (BMW 520d 1705 kg) Türkiye fiyatı bin euro arası.

24 Tesla kullanıcıları tarafından yapılan anketlerde de pil kapasitesinde asıl kayıp ilk km’de olup daha sonra azalmaktadır ve ortalama kayıp sadece %4 civarıdır.

25 Model S P85D versiyonu, 691 bg ve 2240 kg. Ferrari 458 Italia, 570 bg ve 1485 kg.

26 Tesla Model sonunda Tesla’nın giriş modeli olarak satılacak. ABD başlangıç fiyatı 35,000 dolar. Türkiye’de ise 42,500 euro civarında olması bekleniyor. Menzil en az 340 km, km/s hızlanması 6 sn. Ağırlığı 1450 kg. Tanıtıldıktan sonra ilk üç günde 280,000 ön sipariş aldı.


"Elektrikli Araçlar Hazırlayanlar Hakan TUZ 120106201044 Ozan KALYONCU 120106201075." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları