Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANLIĞI

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANLIĞI"— Sunum transkripti:

1 TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANLIĞI
Beden Dili ve Etkili İletişim Erkan ÇETİNTAŞ- Şube Müdürü

2 TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANLIĞI
Ne kadar bilirsen bil, anlatabildiklerin, karşındakinin anlayabileceği kadardır MEVLANA Erkan ÇETİNTAŞ- Şube Müdürü

3 MESAJIN ULAŞMASI SES BEDEN DİLİ SÖZ
TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANLIĞI MESAJIN ULAŞMASI SÖZ SES BEDEN DİLİ %10 %30 %60 Erkan ÇETİNTAŞ- Şube Müdürü

4 Beden Dili (Sözsüz İletişim)
TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANLIĞI Beden Dili (Sözsüz İletişim) Yüz ve Beden Bedensel Temas Mekan Kullanımı Araçlar Erkan ÇETİNTAŞ- Şube Müdürü

5 TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANLIĞI
Yüz ve Beden Yüzümüzdeki ifade, el ve beden hareketlerimiz, bedenimizin duruşu ve göz temasımız, sözsüz iletişimde önemli yer tutar. Yüz ve beden ifadeleri istemli ya da istemsiz yapılır. Çeşitli kültürler arasında yapılan araştırmalardan elde edilen sonuçlara göre 6 temel duygu ifadesini aktaran yüz anlatımlarının bütün kültürlerde ortak olduğunu göstermektedir. Mutluluk Korku Öfke Hayret Üzüntü Tiksinti Erkan ÇETİNTAŞ- Şube Müdürü

6 TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANLIĞI
Bedensel Temas Farklı bedensel temaslar kurarak karşımızdakine çeşitli MESAJLAR vermeye çalışırız. Örneğin, birisinin elini öpüp başımıza koyduğumuzda onun bizden büyük, üstün olduğunu kabul ettiğimizi gösteririz. El sıkıştığımızda karşımızdakini kendimize en azından bir ölçüde eşit kabul ettiğimizi gösteririz. Erkan ÇETİNTAŞ- Şube Müdürü

7 TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANLIĞI
Mekan Kullanımı İnsanlar kendi çevrelerinde oluşturdukları BOŞ MEKANLAR yoluyla da İLETİŞİMDE bulunurlar. Başka insanlara olan uzaklığımızı ayarlayarak, onlara uzak ya da yakın durarak birtakım mesajlar iletiriz. Diğer insanlarla aramıza koyduğumuz uzaklık, onlara karşı olan duygularımızla ilgilidir. Sevdiğimiz insanlara yakın durmayı tercih ederken, daha az sevdiklerimizle aramızda biraz daha mesafe bulunmasına dikkat eder, hiç tanımadığımız insanlara ise daha uzak dururuz. Erkan ÇETİNTAŞ- Şube Müdürü

8 TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANLIĞI
Araçlar Kişiler arası iletişimde mesaj iletmek için başvurduğumuz yollardan birisi de birtakım araçlar kullanmaktır. Rozetler ya da takılar takarak, kokular sürerek belirli kıyafetlere bürünerek çevremize çeşitli mesajlar iletebiliriz. Erkan ÇETİNTAŞ- Şube Müdürü

9 TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANLIĞI
Bakışlar Ne İfade Eder? Erkan ÇETİNTAŞ- Şube Müdürü

10

11 TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANLIĞI
Göz Bebekleri Tarih boyunca gözün, insan davranışı üzerindeki etkileriyle uğraştık durduk: Gözleriyle onu parçaladı. Kocaman bebek gözleri var. Gözlerini kaçırıp duruyor. Gözleri bir ömre bedel. Gözünde öyle bir pırıltı vardı. Bana en kötü bakışıyla baktı, gibi ifadeler kullanmışızdır. Kişinin ruh hali ve tavrı olumludan olumsuza veya olumsuzdan olumluya geçerken gözbebekleri küçülür veya büyür. Heyecanlanan birisinin gözbebekleri normal büyüklüklerinin dört katına çıkabilir. Tam tersine, kızgın, olumsuz bir ruh hali gözbebeklerinin “minik boncuk gözler” ya da “yılan gözleri” olarak bilinen şekilde küçülmesine yol açar. Erkan ÇETİNTAŞ- Şube Müdürü

12 TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANLIĞI
Özellikle iş görüşmelerinizde karşınızdakinin alnında bir üçgen olduğunu hayal edin. Bakışlarınızı bu bölgeye yönelterek ciddi bir ortam yaratırsınız ve karşınızdaki sizin iş yapmak konusundaki kararlılığınızı anlar. Bakışlarınızın karşınızdakinin göz seviyesinin altına düşmemesi koşuluyla etkileşimi kontrol edebilirsiniz. Erkan ÇETİNTAŞ- Şube Müdürü

13 TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANLIĞI
Sosyal Bakış Bakış karşıdakinin göz seviyesinin altına düştüğünde sosyal bir ortam oluşur. Birisine bakmayla ilgili deneyler sosyal bir karşılaşma sırasında bakanın bakışlarının karşıdakinin yüzünde gözler ve ağız arasındaki bir üçgene baktığını göstermiştir. Erkan ÇETİNTAŞ- Şube Müdürü

14 TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANLIĞI
Mahrem Bakış Bakış, çenenin altından kişinin vücudunun diğer bölgelerine doğrudur. Erkan ÇETİNTAŞ- Şube Müdürü

15 TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANLIĞI
Gözlük Hareketleri Gözlükleri ağza götürme bir güven ve rahatlama hareketidir. Sigara tiryakileri sigaralarını aynı amaçla kullanırlarken çocuklar da parmak emerler. Gözlükleri ağza götürme hareketi;bir kararı bekletmek veya geciktirmek için kullanılabilir 'larda yapılan filmlerdeki aktörler eleştirel ve yargıcı bir kişiyi canlandırmak için bu bakma hareketini kullanırlardı. Erkan ÇETİNTAŞ- Şube Müdürü

16 TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANLIĞI
Saldırganlık iletmekte kullanılır. Hafif kalkmış kaşlar, bir gülümsemeyle birlikteyse ilgi anlamına gelir. Aşağıya dönük kaşlar, çatık alın veya aşağıya dönük ağız köşeleriyle birlikte şüpheli, saldırgan veya eleştirel bir tavır anlamına gelir. Erkan ÇETİNTAŞ- Şube Müdürü

17 TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANLIĞI
Ellerimizin İletişimdeki Yeri Erkan ÇETİNTAŞ- Şube Müdürü

18

19 TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANLIĞI
Açıklık ve Dürüstlük Birinin açık ve dürüst olup olmadığını anlamanın en anlamlı yollarından biri avuç hareketlerine bakmaktır. Erkan ÇETİNTAŞ- Şube Müdürü

20 TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANLIĞI
Kandırma Amaçlı Avuç İnsan avuçları açıkken yalan söylemekte zorlanırlar Edilgen avuç konumu Baskın avuç konumu Erkan ÇETİNTAŞ- Şube Müdürü

21 TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANLIĞI
Avuç Gücü Saldırgan avuç konumu Doğru kullanıldığında avuç gücü kullanıcıya bir otorite ve diğerlerinin üzerinde sessiz bir iktidar sağlar. Erkan ÇETİNTAŞ- Şube Müdürü

22 TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANLIĞI
El Sıkışma Kontrolü ele alma Erkan ÇETİNTAŞ- Şube Müdürü

23 TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANLIĞI
Kontrolü bırakma Erkan ÇETİNTAŞ- Şube Müdürü

24 TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANLIĞI
Adam gibi el sıkışma Erkan ÇETİNTAŞ- Şube Müdürü

25 TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANLIĞI
Sağdaki adama baskın bir el uzatılır Erkan ÇETİNTAŞ- Şube Müdürü

26 TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANLIĞI
Eli alır ve sol ayağıyla öne adım atar Erkan ÇETİNTAŞ- Şube Müdürü

27 TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANLIĞI
Sağ ayağını çapraz getirerek karşıdakinin mahrem bölgesine girer ve el sıkışmayı dikey hale getirir Erkan ÇETİNTAŞ- Şube Müdürü

28 TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANLIĞI
El Sıkışma Stilleri Avuç aşağıya doğru el uzatma Erkan ÇETİNTAŞ- Şube Müdürü

29 TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANLIĞI
Eldiven şeklinde el sıkışmaya bazen politikacı el sıkışı denir. Bu hareketi yapan karşısındakine güvenilir ve dürüst olduğu izlenimini vermeye çalışırsa da bu tekniği yeni tanıştığı biri üzerinde kullandığında tam ters etki yapabilir. Karşıdaki hareketi yapanın niyeti hakkında şüpheye kapılarak temkinli davranır. Eldiven el sıkışı sadece iyi tanıdığınız insanlara yapılmalıdır. Erkan ÇETİNTAŞ- Şube Müdürü

30 TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANLIĞI
Politikacı el sıkışı Erkan ÇETİNTAŞ- Şube Müdürü

31 TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANLIĞI
Çok az el sıkış biçimi ölü balık el sıkışı kadar iticidir özellikle de el soğuk ve terliyse. Çoğu kişi bunu zayıf karakter göstergesi olarak algılar. Şaşırtıcı olan ölü balık el sıkışını kullanan çoğu kimsenin bunun farkında olmamasıdır. Erkan ÇETİNTAŞ- Şube Müdürü

32 TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANLIĞI
Parmak ezici saldırgan "kabadayı" tipinin işareti gibidir. Maalesef, karşılığında bir laf etmek ya da burnuna yumruğu çakmak gibi fiziksel eylemler dışında bunu engellemenin bir yolu yoktur! Erkan ÇETİNTAŞ- Şube Müdürü

33 TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANLIĞI
Gergin kol uzatma Erkan ÇETİNTAŞ- Şube Müdürü

34 TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANLIĞI
Parmak ucundan tutma da hedefini şaşırmış bir gergin kol uzatma gibidir; kullanıcı karşıdakinin parmaklarını yanlışlıkla tutar. Hareketi yapanın karşısındakine karşı hevesli ve istekli bir tavrı varmış gibi görünse de aslında kendine güven eksikliği çekmektedir. Erkan ÇETİNTAŞ- Şube Müdürü

35 TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANLIĞI
Kol çekme Erkan ÇETİNTAŞ- Şube Müdürü

36 TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANLIĞI
Bilek tutma Dirsek kavrama Genel olarak bilek tutma ve dirsek kavrama sadece yakın arkadaşlar ve akrabalar arasında kabul edilebilir ve bu durumlarda el sıkışmayı başlatanın sol eli sadece karşıdakinin mahrem bölgesine girer. Erkan ÇETİNTAŞ- Şube Müdürü

37 TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANLIĞI
Üst kol kavrama Omuz tutma Erkan ÇETİNTAŞ- Şube Müdürü

38 TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANLIĞI
Kenetlenmiş Eller Hareketin üç ana konumu vardır: Bu hareketi kullanan kişiler genellikle gülümseyip mutlu göründüklerinden başlangıçta bu hareket bir güven hareketi gibi görünür. Ancak kenetlenmiş eller üzerine yaptıkları araştırmalar sonucunda bunun kişinin olumsuz bir yaklaşımı dizginlemeye çalıştığını gösteren bir hayal kırıklığı hareketi olduğunu yönündedir. Erkan ÇETİNTAŞ- Şube Müdürü

39 TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANLIĞI
Olumsuz bir yaklaşımı dizginlemeye çalıştığını gösteren bir hayal kırıklığı hareketi. Erkan ÇETİNTAŞ- Şube Müdürü

40 TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANLIĞI
Çatı Şeklindeki Eller Yüksek çatı Alçak çatı Bu hareket konusundaki gözlem ve araştırmalar genellikle üst/ast etkileşimi içerisinde kullanıldığını ve kendine güven veya 'ben her şeyi bilirim' tavrını gösteren bağımsız bir hareket olduğunu göstermiştir. Yöneticiler genellikle astlarına talimat veya tavsiyelerde bulunurken bu hareketi kullanırlar. Erkan ÇETİNTAŞ- Şube Müdürü

41 TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANLIĞI
El-Kol ve Bileklerin Tutulması Üstünlük-kendine güven hareketi İngiliz Kraliyet Ailesi'nin bazı önde gelen erkek üyeleri başları yukarıda, çeneleri çıkık ve bir avuçları arkada diğer ellerini tutarak yürüme alışkanlıklarıyla tanınırlar. Bu hareket sadece İngiliz Kraliyet Ailesi'ne özgü değildir, çoğu ülkenin Kraliyet Aileleri arasında yaygındır. Daha genel bir düzeyde bakacak olursak bu hareket, üst düzey yönetici, askeri personel ve otorite sahibi diğer kişiler tarafından kullanılır. Erkan ÇETİNTAŞ- Şube Müdürü

42 TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANLIĞI
Üst kolu tutma hareketi Arkada el kavuşturma hareketi hayal kırıklığı göstergesi olan ve bir çeşit kendini kontrol etme girişimi olan elle bileği tutma hareketiyle karıştırılmamalıdır. Bu durumda bir el diğer bilek veya kolu sanki sağa sola vurmasını engellemek istermişçesine sımsıkı tutar. Erkan ÇETİNTAŞ- Şube Müdürü

43 TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANLIĞI
Başparmak Gösterme Başparmaklar; karakter, güçlülük ve egoyu gösterir. Ayrıca egemenlik, üstünlük hatta saldırganlık gösterirler Erkan ÇETİNTAŞ- Şube Müdürü

44 TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANLIĞI
Yelek veya hırka cebinden başparmak çıkarma Başparmaklar karakter güçlülüğü ve egoyu gösterir. Başparmaklar egemenlik, üstünlük hatta saldırganlık gösterirler. Başparmak gösterme olumlu bir hareket olup astlarının yanında 'serinkanlı' görünmeye çalışan tipik yönetici durumunda görülebilirler. Bu hareketlere yüksek statülü veya prestijli giysiler giyen insanlarda sık rastlanır. Erkan ÇETİNTAŞ- Şube Müdürü

45 TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANLIĞI
Benim naçizane görüşüme göre... Yeni çekici giysiler giyen kişiler başparmak hareketlerini eski, modası geçmiş giysiler giyen kişilerden daha sık kullanırlar. Erkan ÇETİNTAŞ- Şube Müdürü

46 TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANLIĞI
Bazen de kişinin baskın tavrını gizleme girişimi olarak arka ceplerden dışarıya fırladığı görülebilir. Erkan ÇETİNTAŞ- Şube Müdürü

47 TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANLIĞI
Baskın veya saldırgan kadınlar da bu hareketi kullanır Erkan ÇETİNTAŞ- Şube Müdürü

48 TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANLIĞI
Ağız Koruyucu Çok az yetişkin hareketinden biridir.Beyin bilinçaltından söylenen yalan dolu sözleri bastırmaya çalışırken el ağzı örter ve başparmak da yanağa bastırılır. Bazen bu hareket ağzın üzerine getirilen birkaç parmak veya hatta kapalı bir yumruktan ibaret olabilir ama anlamı aynı kalır. Erkan ÇETİNTAŞ- Şube Müdürü

49 TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANLIĞI
Burna Dokunma Ağız koruma hareketinin daha sofistike ve daha belirsiz şekilde yapılmış bir halidir. Erkan ÇETİNTAŞ- Şube Müdürü

50 TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANLIĞI
Yaka Çekiştirme Desmond Morris yalan söyleyenlerin hareketleriyle ilgili araştırmaların yalan söylemenin hassas yüz ve boyun dokularında hafif bir kaşınma duygusu uyandırdığını ve bunun geçmesi için kaşımak veya ovuşturmak ihtiyacı hissedildiğini söylemiştir. Erkan ÇETİNTAŞ- Şube Müdürü

51 TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANLIĞI
Parmaklar Ağızda Burada güven vermek gerekir Genel görüş, parmakların kişi baskı altındayken ağza götürüldüğü yolundadır. Çoğu eli ağza götürme hareketi yalan veya aldatma anlamına gelirse de parmakları ağza sokmak güven ihtiyacının dışa gösterilmesidir. Erkan ÇETİNTAŞ- Şube Müdürü

52 TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANLIĞI
Can Sıkıntısı Dinleyicinin can sıkıntısının derecesi kol ve elinin başını ne kadar desteklediğinden anlaşılabilir. Kafanın el tarafından tamamen desteklendiği durumda aşırı can sıkıntısı ve ilgisizlik gösterilir ve bunun son noktası da başın masanın üzerine düşmesi ve kişinin horlamaya başlamasıdır. Erkan ÇETİNTAŞ- Şube Müdürü

53 TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANLIĞI
Değerlendirme Değerlendirme, genellikle işaret parmağı yukarıya doğru olarak yanağa dayalı duran kapalı bir elle gösterilir. Elin kafa desteği olarak kullanılmayıp yanakta durduğu durumlarda gerçek ilgi gösterir. Karşınızdakinin ilgisi azalmaya başlamışsa ama nezaketen ilgili görünmek istiyorsa konumu biraz değiştirecek böylece avucun alt kısmı başı destekleyecektir. Erkan ÇETİNTAŞ- Şube Müdürü

54 TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANLIĞI
Kol ve Bacak Hareketleri Erkan ÇETİNTAŞ- Şube Müdürü

55

56 TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANLIĞI
Standart Kol Kavuşturma Standart bir kol kavuşturma hareketi neredeyse her yerde aynı savunma veya olumsuz tavrı gösteren evrensel bir harekettir. Özellikle kişi toplantılar, kuyruklar, kafeteryalar, asansörler veya kendisini güvensiz hissettiği başka herhangi bir yerde yabancılar arasındayken yaygın olarak görülür. Erkan ÇETİNTAŞ- Şube Müdürü

57 TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANLIĞI
Yumruklar saldırgan bir tavır anlamına geliyor Erkan ÇETİNTAŞ- Şube Müdürü

58 TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANLIĞI
Kol Kavrama Hareketi Sağlam bir duruş Erkan ÇETİNTAŞ- Şube Müdürü

59 TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANLIĞI
Üstünlük tavrı gösteriliyor Erkan ÇETİNTAŞ- Şube Müdürü

60 TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANLIĞI
Kendi kendiyle el ele tutuşmuş Erkan ÇETİNTAŞ- Şube Müdürü

61 TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANLIĞI
Gizlenen Kol Kavuşturma Gizlenen kol kavuşturma hareketleri sürekli olarak başkalarının önünde Olan kişiler tarafından kullanılan çok sofistike hareketlerdir Gizlenen tedirginlik Erkan ÇETİNTAŞ- Şube Müdürü

62 TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANLIĞI
Engel oluşturmak için kullanılan çiçekler Erkan ÇETİNTAŞ- Şube Müdürü

63 TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANLIĞI
Amerikalı Oturuşu Memnuniyetsizlik gösteren kadın Amerikalı oturuşu Erkan ÇETİNTAŞ- Şube Müdürü

64 TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANLIĞI
Bacak Kenetleme Bir tartışmada katı bir tavrı olan birisi bacaklarını 4 şekline getirirken bir veya iki elini kullanarak da bacağını sabitleyecektir. Bu da onun direncinin kırılması özel bir yaklaşım gerektirebilen inatçı, katı bir kişi olduğunu gösterir Bacak kollarla yerine sabitlenir Erkan ÇETİNTAŞ- Şube Müdürü

65 TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANLIĞI
Bilek Kilitleme Bu hareket olumsuz bir tavır, duygu, sinirlenme veya korkuyu gizlemeye çalışma hareketidir Bilek kilitlemenin erkeklerde görülen hâli Erkan ÇETİNTAŞ- Şube Müdürü

66 TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANLIĞI
Popüler Davranışlar Erkan ÇETİNTAŞ- Şube Müdürü

67 TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANLIĞI
Sandalyeye Binmek Bir sandalye binicisi ziyaretinize gelecekse ve saldırgan tavrı sizi rahatsız ediyorsa en sevdiği pozisyonu almasını engellemek için onu kolları olan sabit bir sandalyeye oturtmaya çalışın Sandalye binicisi Erkan ÇETİNTAŞ- Şube Müdürü

68 TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANLIĞI
Pamukçuk Toplayıcı Pamukçuk toplayıcı genellikle bu önemsiz ve ilgisiz hareketi yaparken bakışlarını diğer insanlardan kaçırır ve yere bakar Erkan ÇETİNTAŞ- Şube Müdürü

69 TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANLIĞI
Baş Hareketleri Başkalarıyla ilişkilerinizde gizlenen bir itirazı keşfetmenin en kolay yolu karşınızdaki sözleriyle sizinle aynı fikirde olduğunu söylerken kafasını yana sallayıp sallamadığına bakmaktır Nötr baş pozisyonu Erkan ÇETİNTAŞ- Şube Müdürü

70 TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANLIĞI
İlgilenmiş baş pozisyonu Erkan ÇETİNTAŞ- Şube Müdürü

71 TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANLIĞI
Onaylamayan pozisyon Erkan ÇETİNTAŞ- Şube Müdürü

72 TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANLIĞI
Her İki El de Başın Arkasında Bu hareket kendilerine güvenli veya bir konuda kendilerini baskın ya da üstün hisseden kişilere özgü bir harekettir. Bu hareketi aynı zamanda 'her şeyi bilenler' kullanır. Erkan ÇETİNTAŞ- Şube Müdürü

73 TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANLIĞI
Saldırganlık Hareketleri Eyleme hazır Erkan ÇETİNTAŞ- Şube Müdürü

74 TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANLIĞI
Kıyafetleri daha çekici göstermek için kullanılan eli kalçaya koyma hareketi Erkan ÇETİNTAŞ- Şube Müdürü

75 TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANLIĞI
Birbirini ölçüp biçme Erkan ÇETİNTAŞ- Şube Müdürü

76 TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANLIĞI
1.Göz ilişkisi: İnsanların yüzüne bakanlar, bakmayanlardan daha çok hoşa gider. (Göz teması) 2. Yüz ifadesi: Canlı olun. Mümkün olduğu kadar sıcak ve dostça tebessüm edin ve gülün. Yüzünüz çevreye olan ilginizi yansıtsın. 3. Baş hareketleri: Karşınızdaki konuşurken sık sık başınızı aşağı yukarı hareket ettirerek onu anladığınızı ve dinlediğinizi hissettirin. Başınızı hafif dik tutun 4. Jestler: Çok aşırıya gitmeden jestlerinizi kullanın. Ellerinizi cebinizde tutmaktan ve kollarınızı kavuşturmaktan, ellerinizle ağzınızı örtmekten kaçının. Açık ve anlaşılır jestleri tercih edin. 5. Postür (Beden Duruşu): Ayakta iseniz dik durun: Oturuyorsanız sandalye ve koltuğunuzu tam olarak doldurun ve arkanıza yaslanın. Birisi ile konuşurken ve birisi doğrudan sizinle konuşurken öne eğilin ve ilginizi gösterin. Erkan ÇETİNTAŞ- Şube Müdürü

77 TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANLIĞI
6. Yakınlık: İnsanlara daima onları rahatsız etmeyecek mesafede durmaya gayret edin 7. Yöneliş: Daima konuştuğunuz ve sizinle konuşan insana dönük olun. İkiden fazla insanla bir gurup oluşturuyorsanız, sizin için önemli olanların dışındakilere merkezinizi kapatmayın. Mümkün olduğu kadar çok kişiye merkezinizi açık tutun. 8. Bedensel temas: İnsanları tedirgin etmeden, mümkün olan her durumda bedensel teması kullanın Özellikle sizlerden gençlerle, aynı cinsiyetten olanlarla, sizlerden daha alt statüde olanlarla bedensel teması kurmak için her fırsatı değerlendirin. 9. Dış görünüş: Grup normlarına , toplumsal rol ve statünüze uygun giyinin. Giyiminize mümkün olduğunca renk katın Konuşmanın sözel özellikleri: Çok fazla ve çok hızlı konuşmaktan kaçının Bir topluluk içinde dinlediğinize yakın konuşun. Sesinizin yüksekliğini ve tonunu , bulunduğunuz çevreye göre ayarlayın. Erkan ÇETİNTAŞ- Şube Müdürü

78 TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANLIĞI
Beni sabırla dinlediğiniz için teşekkür ederim. Erkan ÇETİNTAŞ Şube Müdürü Erkan ÇETİNTAŞ – Şube Müdürü


"TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANLIĞI" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları