Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANLIĞI 30.05.2016 1 Erkan ÇETİNTAŞ- Şube Müdürü Beden Dili ve Etkili İletişim.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANLIĞI 30.05.2016 1 Erkan ÇETİNTAŞ- Şube Müdürü Beden Dili ve Etkili İletişim."— Sunum transkripti:

1 TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANLIĞI Erkan ÇETİNTAŞ- Şube Müdürü Beden Dili ve Etkili İletişim

2 Ne kadar bilirsen bil, anlatabildiklerin, karşındakinin anlayabileceği kadardır.... MEVLANA TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANLIĞI Erkan ÇETİNTAŞ- Şube Müdürü

3 SÖZ SES BEDEN DİLİ MESAJIN ULAŞMASI %10 %30 %60 TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANLIĞI Erkan ÇETİNTAŞ- Şube Müdürü

4 Beden Dili (Sözsüz İletişim) Yüz ve Beden Bedensel Temas Mekan Kullanımı Araçlar TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANLIĞI Erkan ÇETİNTAŞ- Şube Müdürü

5 Yüz ve Beden Yüzümüzdeki ifade, el ve beden hareketlerimiz, bedenimizin duruşu ve göz temasımız, sözsüz iletişimde önemli yer tutar. Yüz ve beden ifadeleri istemli ya da istemsiz yapılır. Çeşitli kültürler arasında yapılan araştırmalardan elde edilen sonuçlara göre 6 temel duygu ifadesini aktaran yüz anlatımlarının bütün kültürlerde ortak olduğunu göstermektedir. Mutluluk Korku Öfke HayretÜzüntüTiksinti TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANLIĞI Erkan ÇETİNTAŞ- Şube Müdürü

6 Bedensel Temas Farklı bedensel temaslar kurarak karşımızdakine çeşitli MESAJLAR vermeye çalışırız. Örneğin, birisinin elini öpüp başımıza koyduğumuzda onun bizden büyük, üstün olduğunu kabul ettiğimizi gösteririz. El sıkıştığımızda karşımızdakini kendimize en azından bir ölçüde eşit kabul ettiğimizi gösteririz. TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANLIĞI Erkan ÇETİNTAŞ- Şube Müdürü

7 Mekan Kullanımı İnsanlar kendi çevrelerinde oluşturdukları BOŞ MEKANLAR yoluyla da İLETİŞİMDE bulunurlar. Başka insanlara olan uzaklığımızı ayarlayarak, onlara uzak ya da yakın durarak birtakım mesajlar iletiriz. Diğer insanlarla aramıza koyduğumuz uzaklık, onlara karşı olan duygularımızla ilgilidir. Sevdiğimiz insanlara yakın durmayı tercih ederken, daha az sevdiklerimizle aramızda biraz daha mesafe bulunmasına dikkat eder, hiç tanımadığımız insanlara ise daha uzak dururuz. TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANLIĞI Erkan ÇETİNTAŞ- Şube Müdürü

8 Araçlar Kişiler arası iletişimde mesaj iletmek için başvurduğumuz yollardan birisi de birtakım araçlar kullanmaktır. Rozetler ya da takılar takarak, kokular sürerek belirli kıyafetlere bürünerek çevremize çeşitli mesajlar iletebiliriz. TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANLIĞI Erkan ÇETİNTAŞ- Şube Müdürü

9 TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANLIĞI Erkan ÇETİNTAŞ- Şube Müdürü Bakışlar Ne İfade Eder?

10

11 TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANLIĞI Erkan ÇETİNTAŞ- Şube Müdürü Göz Bebekleri Tarih boyunca gözün, insan davranışı üzerindeki etkileriyle uğraştık durduk: Gözleriyle onu parçaladı. Kocaman bebek gözleri var. Gözlerini kaçırıp duruyor. Gözleri bir ömre bedel. Gözünde öyle bir pırıltı vardı. Bana en kötü bakışıyla baktı, gibi ifadeler kullanmışızdır. Kişinin ruh hali ve tavrı olumludan olumsuza veya olumsuzdan olumluya geçerken gözbebekleri küçülür veya büyür. Heyecanlanan birisinin gözbebekleri normal büyüklüklerinin dört katına çıkabilir. Tam tersine, kızgın, olumsuz bir ruh hali gözbebeklerinin “minik boncuk gözler” ya da “yılan gözleri” olarak bilinen şekilde küçülmesine yol açar.

12 TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANLIĞI Erkan ÇETİNTAŞ- Şube Müdürü İş Bakışı Özellikle iş görüşmelerinizde karşınızdakinin alnında bir üçgen olduğunu hayal edin. Bakışlarınızı bu bölgeye yönelterek ciddi bir ortam yaratırsınız ve karşınızdaki sizin iş yapmak konusundaki kararlılığınızı anlar. Bakışlarınızın karşınızdakinin göz seviyesinin altına düşmemesi koşuluyla etkileşimi kontrol edebilirsiniz.

13 TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANLIĞI Erkan ÇETİNTAŞ- Şube Müdürü Sosyal Bakış Bakış karşıdakinin göz seviyesinin altına düştüğünde sosyal bir ortam oluşur. Birisine bakmayla ilgili deneyler sosyal bir karşılaşma sırasında bakanın bakışlarının karşıdakinin yüzünde gözler ve ağız arasındaki bir üçgene baktığını göstermiştir.

14 TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANLIĞI Erkan ÇETİNTAŞ- Şube Müdürü Mahrem Bakış Bakış, çenenin altından kişinin vücudunun diğer bölgelerine doğrudur.

15 TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANLIĞI Erkan ÇETİNTAŞ- Şube Müdürü Gözlük Hareketleri Gözlükleri ağza götürme bir güven ve rahatlama hareketidir. Sigara tiryakileri sigaralarını aynı amaçla kullanırlarken çocuklar da parmak emerler. Gözlükleri ağza götürme hareketi;bir kararı bekletmek veya geciktirmek için kullanılabilir. 1930'larda yapılan filmlerdeki aktörler eleştirel ve yargıcı bir kişiyi canlandırmak için bu bakma hareketini kullanırlardı.

16 TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANLIĞI Erkan ÇETİNTAŞ- Şube Müdürü Saldırganlık iletmekte kullanılır. Hafif kalkmış kaşlar, bir gülümsemeyle birlikteyse ilgi anlamına gelir. Aşağıya dönük kaşlar, çatık alın veya aşağıya dönük ağız köşeleriyle birlikte şüpheli, saldırgan veya eleştirel bir tavır anlamına gelir.

17 TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANLIĞI Erkan ÇETİNTAŞ- Şube Müdürü Ellerimizin İletişimdeki Yeri

18

19 TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANLIĞI Erkan ÇETİNTAŞ- Şube Müdürü Açıklık ve Dürüstlük Birinin açık ve dürüst olup olmadığını anlamanın en anlamlı yollarından biri avuç hareketlerine bakmaktır.

20 TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANLIĞI Erkan ÇETİNTAŞ- Şube Müdürü Kandırma Amaçlı Avuç Edilgen avuç konumu Baskın avuç konumu İnsan avuçları açıkken yalan söylemekte zorlanırlar

21 TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANLIĞI Erkan ÇETİNTAŞ- Şube Müdürü Avuç Gücü Saldırgan avuç konumu Doğru kullanıldığında avuç gücü kullanıcıya bir otorite ve diğerlerinin üzerinde sessiz bir iktidar sağlar.

22 TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANLIĞI Erkan ÇETİNTAŞ- Şube Müdürü El Sıkışma Kontrolü ele alma

23 TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANLIĞI Erkan ÇETİNTAŞ- Şube Müdürü Kontrolü bırakma

24 TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANLIĞI Erkan ÇETİNTAŞ- Şube Müdürü Adam gibi el sıkışma

25 TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANLIĞI Erkan ÇETİNTAŞ- Şube Müdürü Sağdaki adama baskın bir el uzatılır

26 TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANLIĞI Erkan ÇETİNTAŞ- Şube Müdürü Eli alır ve sol ayağıyla öne adım atar

27 TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANLIĞI Erkan ÇETİNTAŞ- Şube Müdürü Sağ ayağını çapraz getirerek karşıdakinin mahrem bölgesine girer ve el sıkışmayı dikey hale getirir

28 TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANLIĞI Erkan ÇETİNTAŞ- Şube Müdürü El Sıkışma Stilleri Avuç aşağıya doğru el uzatma

29 TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANLIĞI Erkan ÇETİNTAŞ- Şube Müdürü Eldiven şeklinde el sıkışmaya bazen politikacı el sıkışı denir. Bu hareketi yapan karşısındakine güvenilir ve dürüst olduğu izlenimini vermeye çalışırsa da bu tekniği yeni tanıştığı biri üzerinde kullandığında tam ters etki yapabilir. Karşıdaki hareketi yapanın niyeti hakkında şüpheye kapılarak temkinli davranır. Eldiven el sıkışı sadece iyi tanıdığınız insanlara yapılmalıdır.

30 TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANLIĞI Erkan ÇETİNTAŞ- Şube Müdürü Politikacı el sıkışı

31 TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANLIĞI Erkan ÇETİNTAŞ- Şube Müdürü Çok az el sıkış biçimi ölü balık el sıkışı kadar iticidir özellikle de el soğuk ve terliyse. Çoğu kişi bunu zayıf karakter göstergesi olarak algılar. Şaşırtıcı olan ölü balık el sıkışını kullanan çoğu kimsenin bunun farkında olmamasıdır.

32 TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANLIĞI Erkan ÇETİNTAŞ- Şube Müdürü Parmak ezici saldırgan "kabadayı" tipinin işareti gibidir. Maalesef, karşılığında bir laf etmek ya da burnuna yumruğu çakmak gibi fiziksel eylemler dışında bunu engellemenin bir yolu yoktur!

33 TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANLIĞI Erkan ÇETİNTAŞ- Şube Müdürü Gergin kol uzatma

34 TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANLIĞI Erkan ÇETİNTAŞ- Şube Müdürü Parmak ucundan tutma da hedefini şaşırmış bir gergin kol uzatma gibidir; kullanıcı karşıdakinin parmaklarını yanlışlıkla tutar. Hareketi yapanın karşısındakine karşı hevesli ve istekli bir tavrı varmış gibi görünse de aslında kendine güven eksikliği çekmektedir.

35 TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANLIĞI Erkan ÇETİNTAŞ- Şube Müdürü Kol çekme

36 TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANLIĞI Erkan ÇETİNTAŞ- Şube Müdürü Bilek tutma Dirsek kavrama Genel olarak bilek tutma ve dirsek kavrama sadece yakın arkadaşlar ve akrabalar arasında kabul edilebilir ve bu durumlarda el sıkışmayı başlatanın sol eli sadece karşıdakinin mahrem bölgesine girer.

37 TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANLIĞI Erkan ÇETİNTAŞ- Şube Müdürü Üst kol kavrama Omuz tutma

38 TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANLIĞI Erkan ÇETİNTAŞ- Şube Müdürü Kenetlenmiş Eller Hareketin üç ana konumu vardır: Bu hareketi kullanan kişiler genellikle gülümseyip mutlu göründüklerinden başlangıçta bu hareket bir güven hareketi gibi görünür. Ancak kenetlenmiş eller üzerine yaptıkları araştırmalar sonucunda bunun kişinin olumsuz bir yaklaşımı dizginlemeye çalıştığını gösteren bir hayal kırıklığı hareketi olduğunu yönündedir.

39 TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANLIĞI Erkan ÇETİNTAŞ- Şube Müdürü Olumsuz bir yaklaşımı dizginlemeye çalıştığını gösteren bir hayal kırıklığı hareketi.

40 TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANLIĞI Erkan ÇETİNTAŞ- Şube Müdürü Yüksek çatı Alçak çatı Bu hareket konusundaki gözlem ve araştırmalar genellikle üst/ast etkileşimi içerisinde kullanıldığını ve kendine güven veya 'ben her şeyi bilirim' tavrını gösteren bağımsız bir hareket olduğunu göstermiştir. Yöneticiler genellikle astlarına talimat veya tavsiyelerde bulunurken bu hareketi kullanırlar. Çatı Şeklindeki Eller

41 TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANLIĞI Erkan ÇETİNTAŞ- Şube Müdürü El-Kol ve Bileklerin Tutulması Üstünlük-kendine güven hareketi İngiliz Kraliyet Ailesi'nin bazı önde gelen erkek üyeleri başları yukarıda, çeneleri çıkık ve bir avuçları arkada diğer ellerini tutarak yürüme alışkanlıklarıyla tanınırlar. Bu hareket sadece İngiliz Kraliyet Ailesi'ne özgü değildir, çoğu ülkenin Kraliyet Aileleri arasında yaygındır. Daha genel bir düzeyde bakacak olursak bu hareket, üst düzey yönetici, askeri personel ve otorite sahibi diğer kişiler tarafından kullanılır.

42 TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANLIĞI Erkan ÇETİNTAŞ- Şube Müdürü Üst kolu tutma hareketi Arkada el kavuşturma hareketi hayal kırıklığı göstergesi olan ve bir çeşit kendini kontrol etme girişimi olan elle bileği tutma hareketiyle karıştırılmamalıdır. Bu durumda bir el diğer bilek veya kolu sanki sağa sola vurmasını engellemek istermişçesine sımsıkı tutar.

43 TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANLIĞI Erkan ÇETİNTAŞ- Şube Müdürü Başparmak Gösterme Başparmaklar; karakter, güçlülük ve egoyu gösterir. Ayrıca egemenlik, üstünlük hatta saldırganlık gösterirler

44 TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANLIĞI Erkan ÇETİNTAŞ- Şube Müdürü Yelek veya hırka cebinden başparmak çıkarma Başparmaklar karakter güçlülüğü ve egoyu gösterir. Başparmaklar egemenlik, üstünlük hatta saldırganlık gösterirler. Başparmak gösterme olumlu bir hareket olup astlarının yanında 'serinkanlı' görünmeye çalışan tipik yönetici durumunda görülebilirler. Bu hareketlere yüksek statülü veya prestijli giysiler giyen insanlarda sık rastlanır.

45 TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANLIĞI Erkan ÇETİNTAŞ- Şube Müdürü Benim naçizane görüşüme göre... Yeni çekici giysiler giyen kişiler başparmak hareketlerini eski, modası geçmiş giysiler giyen kişilerden daha sık kullanırlar.

46 TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANLIĞI Erkan ÇETİNTAŞ- Şube Müdürü Bazen de kişinin baskın tavrını gizleme girişimi olarak arka ceplerden dışarıya fırladığı görülebilir.

47 TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANLIĞI Erkan ÇETİNTAŞ- Şube Müdürü Baskın veya saldırgan kadınlar da bu hareketi kullanır

48 TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANLIĞI Erkan ÇETİNTAŞ- Şube Müdürü Ağız Koruyucu Çok az yetişkin hareketinden biridir.Beyin bilinçaltından söylenen yalan dolu sözleri bastırmaya çalışırken el ağzı örter ve başparmak da yanağa bastırılır. Bazen bu hareket ağzın üzerine getirilen birkaç parmak veya hatta kapalı bir yumruktan ibaret olabilir ama anlamı aynı kalır.

49 TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANLIĞI Erkan ÇETİNTAŞ- Şube Müdürü Burna Dokunma Ağız koruma hareketinin daha sofistike ve daha belirsiz şekilde yapılmış bir halidir.

50 TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANLIĞI Erkan ÇETİNTAŞ- Şube Müdürü Yaka Çekiştirme Desmond Morris yalan söyleyenlerin hareketleriyle ilgili araştırmaların yalan söylemenin hassas yüz ve boyun dokularında hafif bir kaşınma duygusu uyandırdığını ve bunun geçmesi için kaşımak veya ovuşturmak ihtiyacı hissedildiğini söylemiştir.

51 TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANLIĞI Erkan ÇETİNTAŞ- Şube Müdürü Parmaklar Ağızda Burada güven vermek gerekir Genel görüş, parmakların kişi baskı altındayken ağza götürüldüğü yolundadır. Çoğu eli ağza götürme hareketi yalan veya aldatma anlamına gelirse de parmakları ağza sokmak güven ihtiyacının dışa gösterilmesidir.

52 TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANLIĞI Erkan ÇETİNTAŞ- Şube Müdürü Can Sıkıntısı Dinleyicinin can sıkıntısının derecesi kol ve elinin başını ne kadar desteklediğinden anlaşılabilir. Kafanın el tarafından tamamen desteklendiği durumda aşırı can sıkıntısı ve ilgisizlik gösterilir ve bunun son noktası da başın masanın üzerine düşmesi ve kişinin horlamaya başlamasıdır.

53 TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANLIĞI Erkan ÇETİNTAŞ- Şube Müdürü Değerlendirme Değerlendirme, genellikle işaret parmağı yukarıya doğru olarak yanağa dayalı duran kapalı bir elle gösterilir. Elin kafa desteği olarak kullanılmayıp yanakta durduğu durumlarda gerçek ilgi gösterir. Karşınızdakinin ilgisi azalmaya başlamışsa ama nezaketen ilgili görünmek istiyorsa konumu biraz değiştirecek böylece avucun alt kısmı başı destekleyecektir.

54 TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANLIĞI Erkan ÇETİNTAŞ- Şube Müdürü Kol ve Bacak Hareketleri

55

56 TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANLIĞI Erkan ÇETİNTAŞ- Şube Müdürü Standart Kol Kavuşturma Standart bir kol kavuşturma hareketi neredeyse her yerde aynı savunma veya olumsuz tavrı gösteren evrensel bir harekettir. Özellikle kişi toplantılar, kuyruklar, kafeteryalar, asansörler veya kendisini güvensiz hissettiği başka herhangi bir yerde yabancılar arasındayken yaygın olarak görülür.

57 TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANLIĞI Erkan ÇETİNTAŞ- Şube Müdürü Yumruklar saldırgan bir tavır anlamına geliyor

58 TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANLIĞI Erkan ÇETİNTAŞ- Şube Müdürü Kol Kavrama Hareketi Sağlam bir duruş

59 TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANLIĞI Erkan ÇETİNTAŞ- Şube Müdürü Üstünlük tavrı gösteriliyor

60 TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANLIĞI Erkan ÇETİNTAŞ- Şube Müdürü Kendi kendiyle el ele tutuşmuş

61 TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANLIĞI Erkan ÇETİNTAŞ- Şube Müdürü Gizlenen Kol Kavuşturma Gizlenen kol kavuşturma hareketleri sürekli olarak başkalarının önünde Olan kişiler tarafından kullanılan çok sofistike hareketlerdir Gizlenen tedirginlik

62 TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANLIĞI Erkan ÇETİNTAŞ- Şube Müdürü Engel oluşturmak için kullanılan çiçekler

63 TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANLIĞI Erkan ÇETİNTAŞ- Şube Müdürü Amerikalı Oturuşu Memnuniyetsizlik gösteren kadın Amerikalı oturuşu

64 TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANLIĞI Erkan ÇETİNTAŞ- Şube Müdürü Bacak Kenetleme Bir tartışmada katı bir tavrı olan birisi bacaklarını 4 şekline getirirken bir veya iki elini kullanarak da bacağını sabitleyecektir. Bu da onun direncinin kırılması özel bir yaklaşım gerektirebilen inatçı, katı bir kişi olduğunu gösterir Bacak kollarla yerine sabitlenir

65 TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANLIĞI Erkan ÇETİNTAŞ- Şube Müdürü Bilek Kilitleme Bu hareket olumsuz bir tavır, duygu, sinirlenme veya korkuyu gizlemeye çalışma hareketidir Bilek kilitlemenin erkeklerde görülen hâli

66 TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANLIĞI Erkan ÇETİNTAŞ- Şube Müdürü Popüler Davranışlar

67 TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANLIĞI Erkan ÇETİNTAŞ- Şube Müdürü Sandalyeye Binmek Bir sandalye binicisi ziyaretinize gelecekse ve saldırgan tavrı sizi rahatsız ediyorsa en sevdiği pozisyonu almasını engellemek için onu kolları olan sabit bir sandalyeye oturtmaya çalışın Sandalye binicisi

68 TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANLIĞI Erkan ÇETİNTAŞ- Şube Müdürü Pamukçuk Toplayıcı Pamukçuk toplayıcı genellikle bu önemsiz ve ilgisiz hareketi yaparken bakışlarını diğer insanlardan kaçırır ve yere bakar

69 TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANLIĞI Erkan ÇETİNTAŞ- Şube Müdürü Baş Hareketleri Başkalarıyla ilişkilerinizde gizlenen bir itirazı keşfetmenin en kolay yolu karşınızdaki sözleriyle sizinle aynı fikirde olduğunu söylerken kafasını yana sallayıp sallamadığına bakmaktır Nötr baş pozisyonu

70 TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANLIĞI Erkan ÇETİNTAŞ- Şube Müdürü İlgilenmiş baş pozisyonu

71 TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANLIĞI Erkan ÇETİNTAŞ- Şube Müdürü Onaylamayan pozisyon

72 TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANLIĞI Erkan ÇETİNTAŞ- Şube Müdürü Her İki El de Başın Arkasında Bu hareket kendilerine güvenli veya bir konuda kendilerini baskın ya da üstün hisseden kişilere özgü bir harekettir. Bu hareketi aynı zamanda 'her şeyi bilenler' kullanır.

73 TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANLIĞI Erkan ÇETİNTAŞ- Şube Müdürü Saldırganlık Hareketleri Eyleme hazır

74 TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANLIĞI Erkan ÇETİNTAŞ- Şube Müdürü Kıyafetleri daha çekici göstermek için kullanılan eli kalçaya koyma hareketi

75 TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANLIĞI Erkan ÇETİNTAŞ- Şube Müdürü Birbirini ölçüp biçme

76 1.Göz ilişkisi: İnsanların yüzüne bakanlar, bakmayanlardan daha çok hoşa gider. (Göz teması) 2. Yüz ifadesi: Canlı olun. Mümkün olduğu kadar sıcak ve dostça tebessüm edin ve gülün. Yüzünüz çevreye olan ilginizi yansıtsın. 3. Baş hareketleri: Karşınızdaki konuşurken sık sık başınızı aşağı yukarı hareket ettirerek onu anladığınızı ve dinlediğinizi hissettirin. Başınızı hafif dik tutun 4. Jestler: Çok aşırıya gitmeden jestlerinizi kullanın. Ellerinizi cebinizde tutmaktan ve kollarınızı kavuşturmaktan, ellerinizle ağzınızı örtmekten kaçının. Açık ve anlaşılır jestleri tercih edin. 5. Postür (Beden Duruşu): Ayakta iseniz dik durun: Oturuyorsanız sandalye ve koltuğunuzu tam olarak doldurun ve arkanıza yaslanın. Birisi ile konuşurken ve birisi doğrudan sizinle konuşurken öne eğilin ve ilginizi gösterin. TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANLIĞI Erkan ÇETİNTAŞ- Şube Müdürü

77 6. Yakınlık: İnsanlara daima onları rahatsız etmeyecek mesafede durmaya gayret edin 7. Yöneliş: Daima konuştuğunuz ve sizinle konuşan insana dönük olun. İkiden fazla insanla bir gurup oluşturuyorsanız, sizin için önemli olanların dışındakilere merkezinizi kapatmayın. Mümkün olduğu kadar çok kişiye merkezinizi açık tutun. 8. Bedensel temas: İnsanları tedirgin etmeden, mümkün olan her durumda bedensel teması kullanın Özellikle sizlerden gençlerle, aynı cinsiyetten olanlarla, sizlerden daha alt statüde olanlarla bedensel teması kurmak için her fırsatı değerlendirin. 9. Dış görünüş: Grup normlarına, toplumsal rol ve statünüze uygun giyinin. Giyiminize mümkün olduğunca renk katın. 10. Konuşmanın sözel özellikleri: Çok fazla ve çok hızlı konuşmaktan kaçının Bir topluluk içinde dinlediğinize yakın konuşun. Sesinizin yüksekliğini ve tonunu, bulunduğunuz çevreye göre ayarlayın. TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANLIĞI Erkan ÇETİNTAŞ- Şube Müdürü

78 TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANLIĞI Erkan ÇETİNTAŞ – Şube Müdürü Beni sabırla dinlediğiniz için teşekkür ederim. Erkan ÇETİNTAŞ Şube Müdürü


"TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANLIĞI 30.05.2016 1 Erkan ÇETİNTAŞ- Şube Müdürü Beden Dili ve Etkili İletişim." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları