Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

dokümantasyon etik y.çınar 20091 ISO 9000 DOKÜMANTASYON etik tasarım danışmanlık eğitim Uzay Çağı Cad. No:82-B17 Ostim-Ankara Tel: 0.312.385 16 75 Faks:

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "dokümantasyon etik y.çınar 20091 ISO 9000 DOKÜMANTASYON etik tasarım danışmanlık eğitim Uzay Çağı Cad. No:82-B17 Ostim-Ankara Tel: 0.312.385 16 75 Faks:"— Sunum transkripti:

1

2 dokümantasyon etik y.çınar 20091 ISO 9000 DOKÜMANTASYON etik tasarım danışmanlık eğitim Uzay Çağı Cad. No:82-B17 Ostim-Ankara Tel: 0.312.385 16 75 Faks: 0.312.385 55 70 e-ileti: etik@etik.com.tr www.etik.com.tr

3 dokümantasyon etik y.çınar 20092 PROGRAM  KATILIMIN SAĞLANMASI VE TANIŞMA  EĞİTİMİN HEDEFİ  DOKÜMANTASYON GENEL BİLGİLENDİRME  TANIMLAT  DOKÜMANTASYON ÇEŞİTLER  UYGULAMA ADIMLARI  VİZYON, MİSYON, PRENSİPLER  KALİTE POLİTİKASI, HEDEFLER  KALİTE EL KİTABI  PROSEDÜRLER  İŞ TALİMATLARI,  KALİTE PLANLARI  UYGULAMALAR

4 dokümantasyon etik y.çınar 20093 EĞİTİMİN HEDEFİ ISO 9001:2008 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ STANDARDINA GÖRE, İŞLETMELERDE KALİTE İLE İLGİLİ BÜTÜN FAALİYETLERİN SİSTEMATİK BİR ŞEKİLDE DOKÜMANTE EDİLMESİ GEREKMEKTEDİR. BU EĞİTİMDE ISO 9001:2008 STANDARDININ ÖNGÖRDÜĞÜ GEREKLERİ KARŞILAYABİLECEK KALİTE YÖNETİM SİSTEMİNİN PLANLANMASI, KURULMASI VE İZLENMESİ İÇİN GEREKLİ ÇALIŞMALAR UYGULAMALI OLARAK TANITILMAKTADIR. BU EĞİTİMİN SONUNDA KALİTE İLE İLGİLİ DOKÜMANTASYONUN NE OLDUĞU BELİRLENEBİLMEKTE, BU DOKÜMANTASYONU HAZIRLAYABİLME DENEYİM VE YETENEĞİ KAZANILMAKTADIR.

5 dokümantasyon etik y.çınar 20094 BİR KURULUŞ EĞER; 1.MÜŞTERİLERİNİN 5-10 YIL SONRA NE İSTEYECEĞİNİ VE BU İSTEKLERİ KARŞILAMAK İÇİN TAM OLARAK NE YAPACAĞINI BİLİYORSA, 2.AÇIK VE UZUN VADELİ DÜŞÜNMEYİ ESAS ALAN PLANLAMA SİSTEMİ İLE BÜTÜNLEŞMİŞ PCDA DİLİNE SAHİPSE, 3.METOD VE SONUÇLARI ÖN PLANA ALAN GERÇEKCİ BİR ÖLÇÜM SİSTEMİNE SAHİPSE, 4.NELERİN ÖNEMLİ OLDUĞUNU BİLİYORSA, 5.GRUPLARI DÜZENLİ İSE, 6.KARARLAR YETERLİ BİLGİYE SAHİP KİŞİLERCE VERİLİYORSA, 7.PLANLAMA GÜNLÜK FAALİYETLERLE BİRLEŞMİŞSE, 8.İYİ BİR DÜŞEY VE YATAY İLETİŞİME SAHİPSE, 9.HERKEZ KENDİSİ İÇİN PLAN YAPIYORSA,......O KURULUŞ GELECEĞE ÇEKİNMEDEN BAKABİLİR.

6 dokümantasyon etik y.çınar 20095

7 6

8 7

9 8 o PERFORMANS GELİŞİMİ o KURUMSALLAŞMA o İLETİŞİM o STANDARDLAŞMA o SİSTEMLEŞME o KONTROL HAKİMİYETİ Yazılı işlemler gelişmişliğin göstergesidir. YAZILI İŞLEMLER NİÇİN GEREKLİDİR?

10 dokümantasyon etik y.çınar 20099 ISO 9000 SERİSİ ÇERÇEVESİNDE DOKÜMANTASYONUN HAZIRLANMASI VE KULLANILMASININ DİNAMİK, YÜKSEK KATMA DEĞERLİ BİR FAALİYET OLMASI AMAÇLANMIŞTIR. UYGUN DOKÜMANTASYON, ÇEŞİTLİ KRİTİK ROLLER İÇİN GEREKLİDİR: İSTENEN ÜRÜN KALİTESİNİN ELDE EDİLMESİ, KALİTE SİSTEMLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ KALİTE İYİLEŞTİRİLMESİ, İYİLEŞTİRMENİN SÜRDÜRÜLMESİ

11 dokümantasyon etik y.çınar 200910 DOKÜMANTASYONUN KULLANIMI MÜŞTERİ ŞARTLARINA UYGUNLUĞUN VE KALİTE İYİLEŞTİRMESİNİN BAŞARILMASINA UYGUN EĞİTİMİN SAĞLANMASINA TEKRARLANABİLİRLİĞE VE İZLENEBİLİRLİĞE OBJEKTİF DELİLİN SAĞLANMASINA ETKİNLİĞİN DEĞERLENDİRİLMESİNE VE KALİTE YÖNETİM SİSTEMİNİN UYGUNLUĞUNUN SÜRDÜRÜLMESİNE KATKIDA BULUNUR DOKÜMANTASYON YALNIZ DOKÜMAN ÜRETMEK İÇİN DEĞİL DEĞER KATAN BİR FAALİYET OLMALIDIR.

12 dokümantasyon etik y.çınar 200911 TANIMLAR KALİTE POLİTİKASI PROSEDÜR KALİTE HEDEFİ PROSES ŞARTNAME BİLGİ DOKÜMAN ÜRÜN KAYIT KALİTE EL KİTABI KALİTE PLANI

13 dokümantasyon etik y.çınar 200912 KALİTE SİSTEMİ ORGANİZASYON VE DÖKÜMANTASYONLA KURULABİLİR.

14 dokümantasyon etik y.çınar 200913 DÖKÜMANTASYON ÇEŞİTLERİ.... NORMATİF DÖKÜMANLAR standardlar yönetmelikler PROSEDÜREL DÖKÜMANLAR prosedürler talimatlar İŞLEMSEL DÖKÜMANLAR iş emirleri puantaj cetvelleri NE YAPMALI?.......

15 dokümantasyon etik y.çınar 200914 KALİTE EL KİTABI KADRO EL KİTABI ORGANİZASYON EL KİTABI PROSEDÜR EL KİTABIDESTEK DÖKÜMANLAR

16 dokümantasyon etik y.çınar 200915 HER KURULUŞ, GEREKLİ DOKÜMANTASYONUN GENİŞLETİLME DERECESİNİ VE KULLANILAN ORTAMI TAYİN EDER. DOKÜMANTASYONUN İÇERİĞİ KURULUŞUN BÜYÜKLÜĞÜ VE FAALİYETLERİN TİPİNE, PROSESLERİN KARMAŞIKLIĞI VE BUNLARIN ARALARINDAKİ ETKİLEŞİME, ÜRÜNLERİN KARMAŞIKLIĞINA, MÜŞTERİ ŞARTLARINA, UYGULANABİLİR MEVZUAT ŞARTLARINA, PERSONELİN YETERLİLİĞİNE, KALİTE YÖNETİM SİSTEMİNE, BAĞLI OLARAK BİR KURULUŞTAN DİĞERİNE FARKLILIK GÖSTERİR.

17 dokümantasyon etik y.çınar 200916

18 dokümantasyon etik y.çınar 200917 PERFORMANS PLANLAMASI İŞ AKIŞLARI EKİPLERİN OLUŞTURULMASI TALİMATLAR PROSEDÜRLER ORGANİZASYON KALİTE EL KİTABI UYGULAMA EĞİTİMEĞİTİM

19 dokümantasyon etik y.çınar 200918 UYGULAMA ADIMLARI MİSYON VE HEDEFLER ENGELLEYİCİ VE DESTEKLEYİCİ GÜÇLER EYLEM PLANLARI İŞ ANALİZLERİNİN TESBİTİ UYGUN ORTAM HAZIRLANMASI İŞ AKIŞLARIN ÇIKARILMASI PROSEDÜRLERİN HAZIRLANMASI İŞ TALİMATLARININ HAZIRLANMASI SİSTEM GELİŞTİRME UYGULAMA İZLEME İYİLEŞTİRME GEREKTİRİR

20 dokümantasyon etik y.çınar 200919 GELECEK PRENSİPLER MİSYON VİZYON BU UNSURLAR KURULUŞ KÜLTÜRÜNÜN KÖŞE TAŞLARIDIR VE KURULUŞUN İNŞAA EDİLDİĞİ TEMELDİR

21 dokümantasyon etik y.çınar 200920 VİZYON KURULUŞUN ULAŞMAK İSTEDİĞİ YERİ VE ULAŞILDIĞINDA NE OLUNACAĞINI TANIMLAR GELECEKTE NE OLMAK İSTEDİĞİMİZİN RESMİDİR

22 dokümantasyon etik y.çınar 200921 BİR VİZYON, 4KISA VE KOLAY HATIRLANABİLİR, 4ÖZENDİRİCİ VE BENİMSENECEK, 4İDEAL BİR DURUMU ANLATAN, 4KURULUŞUN TÜM ÜYELERİ İÇİN ÇEKİCİ, 4GELECEKTEKİ İŞLETMEYİ TANIMLAYICI OLMALIDIR.

23 dokümantasyon etik y.çınar 200922 MİSYON VİZYONUN GERÇEKLEŞTİRİLMESİ İLE SONUÇLANACAK ÇALIŞMALAR BÜTÜNÜNÜ TANIMLAR. EĞER VİZYON GERÇEKLEŞTİRİLECEK İSE YAPILMASI GEREKEN ÖZEL VE BELİRLİ ÇALIŞMALARDIR.

24 dokümantasyon etik y.çınar 200923 MİSYON TANIMI, 4 VİZYONA ULAŞMAK İÇİN YETERLİ, 4 EKİP VE ÖRGÜT İÇİN ÖZENDİRİCİ, 4 TEDARİKCİ, MÜŞTERİ VE TOPLUM İÇİN ÇEKİCİ, 4 OKUYANIN KOLAYCA ANLAYACAĞI BASİTLİKTE, 4 KOLAYCA HATIRLANABİLECEK ÖZELLİKTE, 4 ALINACAK KARARLARDA YÖN GÖSTERİCİ OLMALIDIR

25 dokümantasyon etik y.çınar 200924 PRENSİPLER İNSANLARIN DOĞASI İLE İLGİLİ İNANÇLAR VE KURULUŞUN BÜTÜN MENSUPLARININ YARARINA HİZMET EDECEK UYGULAMALARDIR

26 dokümantasyon etik y.çınar 200925 4 PRENSİPLER KÜLTÜREL KESİNLİKLERİ VE KALICI DOĞRULARI AÇIKLAR 4 BİR PRENSİP AÇIK BİR DİLLE TEMEL BİR İNANCI YADA TEMEL BİR DEĞERİ AÇIKLAR 4 PRENSİPLER İNSANLARIN EN İYİ BİR ŞEKİLDE ÇALIŞABİLECEKLERİ KOŞULLARI AÇIKLAR 4 PRENSİPLER VİZYONA ULAŞMAK İÇİN GEREKLİ ALTYAPI VE BECERİLER HAKKINDA KOLAYCA KARAR VERİLEBİLECEK YAPIDA OLUR

27 dokümantasyon etik y.çınar 200926 VİZYONUNUZU TANIMLAYIN, ETKİLİ BİR VİZYONUN SAHİP OLMASI GEREKLİ KRİTERLERLE KARŞILAŞTIRIN

28 dokümantasyon etik y.çınar 200927 ÖRGÜTÜNÜZÜN 5 YIL İÇİNDE AŞAĞIDAKİ KONULARDA YAPMASI GEREKENLERİ YAZIN

29 dokümantasyon etik y.çınar 200928 ÖRGÜTSEL PRENSİPLERİN GELİŞTİRİLMESİ

30 dokümantasyon etik y.çınar 200929 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ DÖKÜMANTASYONU

31 dokümantasyon etik y.çınar 200930 DOKÜMAN, KURULUŞUN İHTİYAÇLARINA GÖRE HERHANGİ BİR BİÇİMDE VE ORTAMDA OLABİLİR. DOKÜMANTASYON ERİŞEBİLİR OLMALI VE KURULUŞUN İLETİŞİM POLİTİKASINA DAYANMALIDIR DOKÜMANTASYON KURULUŞ İÇİNDE ÇALIŞANLAR VE DİĞER İLGİLİ TARAFLAR İÇİN HAZIRLANIR. YÖNETİM, DOKÜMAN İHTİYAÇLARINI KARŞILAMAK İÇİN; ]MÜŞTERİLER VE İLGİLİ DİĞER TARAFLARIN SÖZLEŞME ŞARTLARINI, ]ULUSLAR ARASI, ULUSAL, BÖLGESEL VE ENDÜSTRİ SEKTÖR STANDARTLARININ KABULÜNÜ, ]İLGİLİ YASAL VE MEVZUAT ŞARTLARINI, ]KURULUŞ TARAFINDAN ALINAN KARARLARI, ]KURULUŞUN YETERLİLİKLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ İLE İLGİLİ HARİCİ BİLGİ KAYNAKLARINI, ]İLGİLİ TARAFLARIN İHTİYAÇLARI VE BEKLENTİLERİ HAKKINDA BİLGİYİ DİKKATE ALMALIDIR.

32 dokümantasyon etik y.çınar 200931 DOKÜMANTASYONUN OLUŞTURULMASI, KULLANIMI VE KONTROLÜ SIRASINDA ]İŞLEVSELLİK, ]KULLANICI DOSTLUĞU, ]GEREKEN KAYNAKLAR, ]POLİTİKALAR VE HEDEFLER, ]BİLGİ YÖNETİMİ İLE İLGİLİ GEÇMİŞ VE GELECEKTEKİ ŞARTLAR, ]DOKÜMANTASYON SİSTEMİNİN KIYASLANMASI ]KURULUŞUN MÜŞTERİLERİ,TEDARİKÇİLER, VE DİĞER İLGİLİ TARAFLARCA KULLANILAN ARAYÜZLERİ DİKKATE ALINARAK KURULUŞUN ETKİNLİĞİ VE VERİMLİLİĞİ BAKIMINDAN DEĞERLENDİRİLİR.

33 dokümantasyon etik y.çınar 200932 KALİTE SİSTEM DOKÜMANTASYONU HİYERARŞİSİ VİZYON, MİSYON, PRENSİPLER DİĞER KALİTE DOKÜMANLARI III. SEVİYE SİSTEM PROSEDÜRLERİ II. SEVİYE EL KİTAPLARI I. SEVİYE

34 dokümantasyon etik y.çınar 200933 DÖKÜMANTASYON : KALİTE POLİTİKASI KALİTE EL KİTABINI PROSEDÜRLER EL KİTABI İŞ TALİMATLARI KAYITLAR VE FORMLAR KALİTE PLANLARINI DESTEK DÖKÜMANLARI KAPSAR

35 dokümantasyon etik y.çınar 200934 KYS KULLANILAN DOKÜMAN TİPLERİ KURULUŞUN KYS HAKKINDA İÇERDEN VEYA DIŞARDAN TUTARLI BİLGİ SAĞLAYAN DOKÜMANLAR, KALİTE EL KİTAPLARI KYS’NİN BELİRLİ BİR ÜRÜNE, PROJE VEYA SÖZLEŞMEYE NASIL UYGULANACAĞINI AÇIKLAYAN DOKUMANLAR; KALİTE PLANLARI ŞARTLARI BEYAN EDİLEN DOKÜMANLAR;ŞARTNAMELER TAVSİYE VEYA ÖNERİLERİN BEYAN EDİLDİĞİ DOKÜMANLAR; KILAVUZLAR FAALİYETLERİN VE PROSESLERİN NASIL TUTARLI OLARAK İCRA EDİLECEĞİ HAKKINDA BİLGİ SAĞLAYAN DOKÜMANLAR; PROSEDÜRLER, İŞ TALİMATLARI, ÇİZİMLER YAPILMIŞ OLAN FAALİYETLERİN VEYA ELDE EDİLEN SONUÇLARIN OBJEKTİF DELİLİNİ SAĞLAYAN DOKÜMANLAR; KALİTE KAYITLARI

36 dokümantasyon etik y.çınar 200935 POLİTİKA : KARAR KURALLARI BÜTÜNÜDÜR

37 dokümantasyon etik y.çınar 200936 KALİTE POLİTİKASI: BU DOKÜMAN, KURULUŞUN KALİTE SİSTEMİNE BAĞLILIĞINI İFADE EDEN VE GENELLİKLE GENEL MÜDÜR TARAFINDAN ONAYLANMIŞ OLAN YÖNETİMİN DEKLARASYONUDUR. YÖNETİMİN KALİTE SİSTEMİNE VERDİĞİ ÖNEMİ KANITLAR.

38 dokümantasyon etik y.çınar 200937 KALİTE POLİTİKASI OLUŞTURULURKEN; ]KURULUŞUN BAŞARILI OLMASI İÇİN GEREKEN, GELECEKTEKİ İYİLEŞTİRMENİN SEVİYESİ VE TİPİ, ]MÜŞTERİ TATMİNİNİN BEKLENEN VEYA ARZULANAN DERECESİ, ]KURULUŞTA ÇALIŞANLARIN GELİŞİMİ, ]İLGİLİ TARAFLARIN İHTİYAÇLARI VE BEKLENTİLERİ, ]ISO 9001 STANDARDI ŞARTLARININ İLERİSİNE GEÇMEK İÇİN GEREKEN KAYNAKLARI, ]TEDARİKÇİLER VE ORTAKLARIN POTANSİYEL KATKILARI, DİKKATE ALINMALIDIR.

39 dokümantasyon etik y.çınar 200938 KALİTE POLİTİKASI, ÜST YÖNETİMİN VİZYONU VE KURULUŞUN STRATEJİSİ İLE TUTARLI OLAN, KALİTE HEDEFLERİNİN KURULUŞTA ANLAŞILMASI VE İZLENMESİNE İZİN VEREN, ÜST YÖNETİMİN KALİTE İÇİN TAAHHÜDÜNÜ VE HEDEFLERİN BAŞARILMASI İÇİN YETERLİ VE KAYNAKLARIN SAĞLANDIĞINI GÖSTEREN, ÜST YÖNETİMİN AÇIK LİDERLİĞİ İLE KURULUŞTA KALİTE İÇİN BİR TAAHHÜDÜN GELİŞTİRİLMESİNİ AMAÇLAYAN, MÜŞTERİLERİN VE DİĞER İLGİLİ TARAFLARIN İHTİYAÇLARININ VE BEKLENTİLERİNİN TATMİNİ İLE İLGİLİ OLARAK SÜREKLİ İYİLEŞTİRİLMEYİ KAPSAYAN, ETKİN BİR ŞEKİLDE FORMÜLE EDİLMİŞ VE VERİMLİ BİR ŞEKİLDE İLETİLMİŞ OLAN, İYİLEŞTİRME İÇİN KULLANILAN, YAPIYA SAHİP OLMALIDIR.

40 dokümantasyon etik y.çınar 200939 HEDEFLER KOYMA TERMİN PERFORMANS GÖSTERGESİ BAŞLANGIÇ DEĞERİ HEDEF DEĞERİ VEKTÖR

41 dokümantasyon etik y.çınar 200940 Hedef Koyma Hedefkoymaörnekleri TerminPerformans ölçütü Hedef değer Yönlendirme sözcüğü Örnek 11999Ocak ayısonuna kadar Süreç yeterlilik oranını 1.0’dan1.3’eYükselt Örnek 21998Aralık ayısonuna kadar Üretim hazırlık süresini 5 saatten3 saateDüşür Başlangıç Değer

42 dokümantasyon etik y.çınar 200941 KALİTE HEDEFLERİ OLUŞTURURKEN, YÖNETİM; ]KURULUŞUN VE HİZMET VERİLEN PAZARLARIN MEVCUT VE GELECEKTEKİ İHTİYAÇLARINI, ]YÖNETİMİN GÖZDEN GEÇİRMELERİNDEN ELDE EDİLEN İLGİLİ BULGULARI, ]MEVCUT ÜRÜN VE PROSES PERFORMANSINI, ]İLGİLİ TARAFLARIN TATMİN SEVİYELERİNİ, ]ÖZ DEĞERLENDİRME SONUÇLARINI, ]KIYASLAMA, RAKİP ANALİZLERİ, İYİLEŞTİRME İÇİN İMKANLARI, ]HEDEFLERE ULAŞMAK İÇİN GEREKEN KAYNAKLARI DİKKATE ALIR. KALİTE HEDEFLERİ, KURULUŞTA ÇALIŞANLARIN KENDİ BAŞLARINA KATKIDA BULUNABİLECEKLERİ BİR YOLLA DUYURULUR. KALİTE HEDEFLERİNİN YERLEŞTİRİLMESİ SORUMLULUĞU TARİF EDİLİR. HEDEFLER SİSTEMATİK OLARAK GÖZDEN GEÇİRİLİR VE GEREK DUYULDUĞUNDA REVİZE EDİLİR.

43 dokümantasyon etik y.çınar 200942 KALİTE EL KİTABI : AMACI İŞLETMEDE VAR OLAN İŞ GÜCÜNÜ YÖNETİM POLİTİKASINDAN VE KALİTE HEDEFLERİNDEN HABERDAR ETMEKTİR. AYRICA MÜŞTERİ VEYA POTANSİYEL MÜŞTERİLERİ KURULUŞUN KALİTEYİ NASIL GARANTİ ETTİĞİ KONUSUNDA BİLGİLENDİRMEK İÇİN DE KULLANILABİLİR.

44 dokümantasyon etik y.çınar 200943 KALİTE EL KİTABININ AMAÇLARI KURULUŞUN POLİTİKASI,PROSEDÜRLERİ VE ŞARTLARININ DUYURULMASI; ETKİN BİR KALİTE SİTEMİNİN AÇIKLANMASI VE DUYURULMASI UYGULAMALARIN İYİLEŞTİRİLMİŞ KONTROLLARININ SAĞLANMASI VE GÜVENCE FAALİYETLERİNİN KOLAYLAŞTIRILMASI KALİTE SİSTEMİNİN TETKİKİ İÇİN DOKÜMANTE EDİLMİŞ ESASLARIN SAĞLANMASI KOŞULLARIN DEĞİŞMESİ SÜRESİNCE KALİTE SİSTEMİNİN VE ŞARTLARININ SÜREKLİLİĞİNİN SAĞLANMASI KALİTE SİSTEMİ ŞARTLARI VE ŞARTLARA UYUM METODLARI KONULARINDA PERSONELİN EĞİTİMİ SÖZLEŞMELİ DURUMLARDA, KALİTE SİSTEMİNİN KALİTE ŞARTLARINA UYGUNLUĞUNUN GÖSTERİLMESİ

45 dokümantasyon etik y.çınar 200944 KALİTE EL KİTABININ ELDE EDİLMESİ KALİTE EL KİTABI, ·DOKÜMANTE EDİLMİŞ KALİTE SİSTEM PROSEDÜRLERİNİN OLDUĞU GİBİ TOPLANMASI DOKÜMANTE EDİLMİŞ KALİTE SİSTEM PROSEDÜRLERİ NİN GRUPLANDIRILMASI VEYA BÖLÜMLERE AYRILMASI; BELİRLİ OLANAKLAR VEYA UYGULAMALAR İÇİN PROSEDÜR SERİLERİ DÜZENLENMİŞ EKLER İÇEREN ORTAK BİR ÇEKİRDEĞE SAHİP; HER SAYFASI BELİRLİ BİR FORMATTA VEYA DİĞER ŞEKİLDE; KURULUŞUN İHTİYAÇLARI TEMEL ALINARAK HAZIRLANIR

46 dokümantasyon etik y.çınar 200945 KALİTE EL KİTABINI HAZIRLAMA EKİBİNİN SORUMLULUĞU UYGULANABİLİR VE VAR OLAN KALİTE SİSTEMİ POLİTİKALARINI, HEDEFLERİNİ VE DOKÜMANTE EDİLEN PROSEDÜRLERİ OLUŞTURMAK VE LİSTESİNİ YAPMAK VEYA BUNLAR İÇİN PLANLAR GELİŞTİRMEK. SEÇİLEN KALİTE SİSTEM STANDARTLARINA GÖRE, UYGULANACAK KALİTE SİTEMİ ELEMANLARINA KARAR VERMEK. ANKETLER VE KARŞILIKLI GÖRÜŞMELER GİBİ ÇEŞİTLİ ARAÇLARLA, MEVCUT KALİTE SİSTEMİ VE UYGULAMALARI HAKKINDA VERİ ELDE ETMEK. EL KİTABI İÇİN FORMAT VE YAPIYI TESBİT ETMEK MEVCUT DOKÜMANLARI, İSTENİLEN YAPI VE FORMATA GÖRE SINIFLANDIRMAK KALİTE EL KİTABI TASARISI TAMAMLAMAK İÇİN, KURULUŞ İÇİNDE UYGUN DİĞER HERHANGİ BİR METODU KULLANMAK.

47 dokümantasyon etik y.çınar 200946 KALİTE EL KİTABI ASGARİ OLARAK: KURULUŞUN YAPISINI, SİSTEM STANDARDININ HER MADDESİNİ YERİNE GETİRMEK ÜZERE UYGULANACAK PROSEDÜRLERİN LİSTESİNİ, STANDART MADDELERİNE İLİŞKİN KURULUŞUN POLİTİKASINI VE HEDEFLERİNİ, BU GEREKLERİ YERİNE GETİRMEKTEN SORUMLU OLAN KİŞİLERİ GÖSTEREN BÖLÜMLERİ İÇERİR. KURULUŞUN TANITIMINDA KULLANILACAĞI İÇİN DE ÜRÜN ÇEŞİTLERİ, VERİLEN SERVİSLER VE KAYNAKLARIDA İÇEREBİLİR.

48 dokümantasyon etik y.çınar 200947 BAŞLIK, KAPSAM, UYGULAMA ALANI İÇİNDEKİLER ÇİZELGESİ İLGİLİ KURULUŞ VE EL KİTABI HAKKINDA TANITIM SAYFALARI KURULUŞ KALİTE POLİTİKASI VE HEDEFLERİ KALİTE EL KİTABININ İÇERİĞİ

49 dokümantasyon etik y.çınar 200948 KURULUŞ YAPISI, SORUMLULUKLAR VE YETKİLERİN AÇIKLANMASI KALİTE SİSTEM ELEMANLARI VE DOKÜMANTE EDİLMİŞ KALİTE SİSTEM PROSEDÜRLERİNE YAPILAN ATIFLARIN AÇIKLANMASI UYGUNSA TARİFLER BÖLÜMÜ UYGUNSA DESTEK VERİLER İÇİN BİR EK KALİTE EL KİTABININ İÇERİĞİ

50 dokümantasyon etik y.çınar 200949 EL KİTABININ KAPSAMI: KAPAK SAYFASI: YAYIN/ BASKI NUMARASI, KONTROLLÜ VEYA KONTROLSÜZ KOPYA, ONAY,FİRMA ADI, KOPYA NUMARASI İÇİNDEKİLER VE REVİZYON SAYFASI ÇAPRAZ REFERANS LİSTE GİRİŞ: KURULUŞ HAKKINDA KISA BİLGİ, TARİHÇE, KALİTE SİSTEMİ YAPISI: KALİTE EL KİTABI, PROSEDÜRLER EL KİTABI, TALİMATLAR EL KİTABI KURULUŞ KALİTE POLİTİKASI KURULUŞUN ORGANİZASYONU

51 dokümantasyon etik y.çınar 200950 PROSEDÜREL DÖKÜMANLAR NERELERDE UYGULANIR ? TASARIMA İLİŞKİN DEĞİŞİKLİK VE REVİZYONLARDA DEĞİŞİKLİĞE TABİ RESMİ DÖKÜMANLARDA KALİTEYİ ETKİLEYEN OPERASYONLARDA ÖZEL SÜREÇLERİ İZLEMEDE KALİTE PLANININ OLMADIĞI DURUMLARDA ONARIM İŞLERİNİN MUAYENE VE DENEYLERİNDE KALİBRASYON İŞLEMLERİNDE UYGUN OLMAYAN MALZEMENİN DEĞERLENDİRİLMESİNDE DÜZELTİCİ FAALİYETLERİN DÜZENLENMESİNDE TAŞIMA DEPOLAMA AMBALAJLAMA VE DAĞITIMDA İÇ KALİTE DENETİMLERİNDE

52 dokümantasyon etik y.çınar 200951 AYRICA ŞU FAKTÖRLER DİKKATE ALINARAK FAALİYETLER DÖKÜMANTE EDİLEBİLİR İŞGÜCÜ DEVRİNİN YÜKSEKLİĞİ İŞİN KARMAŞIKLIĞI OPERASYONLARIN KESİKLİ OLUP OLMAMASI DENETİM YETERSİZLİĞİ VE SEYREKLİĞİ PERSONEL KALİFİKASYON YETERSİZLİĞİ ÜRÜN GEREKLERİNİ BELİRLEMEDEKİ ZORLUK

53 dokümantasyon etik y.çınar 200952 PROSEDÜRLER EL KİTABI: AMACI: ÇALIŞANLARI KALİTE EL KİTABINDA İFADE EDİLEN YÖNETİM POLİTİKASININ NASIL UYGULANACAĞI KONUSUNDA YÖNLENDİRMEKTİR. İÇERİĞİ: KALİTE SİSTEM EL KİTABINDAKİ HER MADDENİN UYGULANMASINA İLİŞKİN BIR YADA DAHA FAZLA PROSEDÜRLERDEN OLUŞUR.

54 dokümantasyon etik y.çınar 200953 PROSEDÜRLER: AYNI YA DA FARKLI BÖLÜMLERDEKİ ÇALIŞANLARIN YÖNETİMİN BELİRLEDİĞİ KALİTE HEDEFLERİNE YÖNELİK OLARAK BİRLİKTE NASIL ÇALIŞACAKLARINI BELİRTİR. KURULUŞUN POLİTİKASINI REFERANS ALARAK YAPILAN İŞİN ADIMLARINI TANIMLAR.

55 dokümantasyon etik y.çınar 200954 PROSEDÜR KİMİN, NEYİ, NEZAMAN YAPTIĞINI ANLATIR. NASIL YAPILDIĞI TALİMATLARDA BELİRTİLİR. KİM DERKEN KİŞİ DEĞİL GÖREV TARİF EDİLİR. NE ZAMAN DERKEN DE SAAT DEĞİL KRONOLOJİK SIRA TANIMLANIR NE YAPILDIĞI, PROSEDÜRÜN ÖZÜNÜ OLUŞTURUR

56 dokümantasyon etik y.çınar 200955 PROSEDÜRLER: KİM NEYİ NE ZAMAN YAPILACAĞA CEVAP VERİR

57 dokümantasyon etik y.çınar 200956 Başlangıç ve bitiş Eylem karar Yön çizgisi AKIŞ ŞEMASI

58 dokümantasyon etik y.çınar 200957 BİR PROSEDÜRÜN İÇERİĞİ TİPİK OLARAK ŞU ÖGELERDEN OLUŞUR. AMAÇ KAPSAM İŞ PLANI VE SORUMLULUKLAR - PROSEDÜR REFERANSLAR TANIMLAR KAYITLAR EKLER - ŞEKİLLER,TALİMATLAR, FORMLAR, İŞ AKIŞLARI, VB.

59 dokümantasyon etik y.çınar 200958 AMAÇ..... PROSEDÜRÜN YAZIMINDAKİ ANA NEDEN YADA GEREKCE KISA OLARAK BELİRTİLİR. BİR TEK AMAÇ BİR CÜMLE İLE ÖZLÜ OLARAK İFADE EDİLİR. BU PROSEDÜRÜN AMACI...................'NI TANIMLAMAK, OLUŞTURMAK,ANA HATLARINI ÇİZMEK, YÖNLENDİRMEK, TEMİN ETMEK,GEREKLERİNİ BİÇİMLEMEK, BELİRLEMEK, VB. TÜRÜ BİR İFADE TARZI UYGUNDUR.

60 dokümantasyon etik y.çınar 200959 KAPSAM..... PROSEDÜRÜN UYGULANACAĞI SİSTEMİN SINIRLARI BURADA TANIMLANIR. BİRİM, BÖLGE, PERSONEL, FONKSİYON AÇISINDAN PROSEDÜR KAPSAMI TAM OLARAK TANIMLANMALIDIR. BU PROSEDÜR.................... 'IN TAMAMINI, BÜTÜNÜNÜ, HEPSİNİ, HERHANGİBİRİNİ, HERBİRİNİ,... KAPSAR,...'E UYGULANIR BENZERİ BİR İFADE TARZI UYGUNDUR.

61 dokümantasyon etik y.çınar 200960 İŞ PLANI - PROSEDÜR..... PROSEDÜRÜN ÖZÜ İŞ PLANINDA TANIMLANIR VE DÖKÜMANIN EN CAN ALICI KISMIDIR. ŞUNLARI İÇERİR; NE YAPILACAKTIR, KİM YAPACAKTIR, HANGİ SIRA DÜZENİ İÇİNDE YAPILACAKTIR. İŞİN NEREDE VE NASIL YAPILACAĞI PROSEDÜRÜN EKLERİNDE YER ALMALIDIR. İŞ PLANINDA SORUMLULUKLAR VE UYGULAMALAR YER ALIR. SORUMLU İLE EYLEMİ SIRA DÜZENİ İÇİNDE BU BÖLÜME YAZILIR. OLABİLDİĞİNCE GÖRSEL ARAÇLARLA DESTEKLENİR. İFADEDE YAPAR, EDER GİBİ GENİŞ ZAMAN KİPİ KULLANILIR. KOLAY BASİT ANLAŞILIR CÜMLELER KURULUR. HER CÜMLEDE YALNIZCA BİR TEK DÜŞÜNCEYE YER VERİLİR.

62 dokümantasyon etik y.çınar 200961 REFERANSLAR..... PROSEDÜR METNİ BİR ÇOK DÜZENLEMEYE GÖNDERME YAPABİLECEKTİR. BU KOLAY VE ANLAŞILIR BİR DÖKÜMANTASYON İÇİN ZORUNLUDUR. PROSEDÜRÜN İŞ PLANINDAKİ EYLEMLERLE İLİŞKİLENDİRİLEN DÖKÜMANTASYON LİSTESİ BURADA VERİLİR. BÖYLE BİR GÖNDERMEYE GEREK GÖRÜLMEMİŞSE YOKTUR YAZILIR.

63 dokümantasyon etik y.çınar 200962 TANIMLAR..... PROSEDÜR KAPSAMINDA AÇIKLANMASI GEREKEN TERİMLER BU BÖLÜMDE TANIMLANIR. KULLANILAN TERİMLERİN BİR LİSTESİ YAPILIR VE KARŞISINA AÇIKLAMASI YAZILIR. EĞER AÇIKLAMA GEREKTİREN TERİM YOKSA YOKTUR YAZILIR.

64 dokümantasyon etik y.çınar 200963 KAYITLAR..... PROSEDÜR GEREĞİ TUTULAN KAYIT VE FORMLARIN KORUNMASI, DEĞERLENDİRİLMESİ, İŞLENMESİ VE GEREKTİĞİNDE İMHA EDİLMESİ İLE İLGİLİ USUL VE GEREKLER BU BÖLÜMDE BELİRTİLİR. BU BÖLÜMDE AYRICA KAYITLARIN NERELERDE TUTULDUĞUNUN VE MUHAFAZA EDİLDİĞİNİN BİR LİSTESİ DE YER ALIR.

65 dokümantasyon etik y.çınar 200964 EKLER..... PROSEDÜRDE GÖNDERME YAPILAN TALİMATLAR, FORM ÖRNEKLERİ, KONTROL GRAFİKLERİ, İŞ AKIŞ DİAGRAMLARI, PLANLAR, KROKİLER, ETİKETLER, V.B. LİSTELENİR. AÇIKLAMA GEREKTİREN EK YOKSA YOKTUR YAZILIR.

66 dokümantasyon etik y.çınar 200965

67 dokümantasyon etik y.çınar 200966 1.BELİRGİN BİR PROSEDÜR ( YADA İŞ TALİMATI ) YAZIMI KARARLAŞTIRILDIĞINDA ÖNCELİKLE MEVCUT YAZILI YADA SÖZLÜ PROSEDÜRLER İNCELENMELİDİR. EĞER BU TÜR VERİLER YOKSA İŞİN O AN NASIL YAPILDIĞI İNCELENEREK DEĞERLENDİRİLMELİDİR. BU SÜREÇ İÇİNDE İŞİ YAPAN KİŞİLERE DANIŞMAK ÇOK ÖNEMLİDİR. - YAZILI OLAN OLMAYAN HER TÜRLÜ VERİ ORTAYA KONULUR, - DEĞİŞTİRİLMESİ GEREKİP GEREKMEDİĞİ TARTIŞILIR, - İŞİ YAPANLARA DANIŞILIR, - İŞİ YAPANLARCA DÖKÜMANTE EDİLMESİ SAĞLANIR.

68 dokümantasyon etik y.çınar 200967 2. İŞİN O AN NASIL YAPILDIĞI DEĞERLENDİRİLİRKEN AKILDA TUTULACAK HUSUSLAR ŞUNLARDIR, - İLGİLİ HER ÇALIŞANLA GÖRÜŞMEK - PROSEDÜRLE ÇELİŞEN KONULARI ATLAMAMAK - İŞİN GENEL DURUMUNU GÖZDEN KAÇIRMAMAK - KİŞİLERE TAM OLARAK NEYİ NİÇİN YAPTIĞINIZI AÇIKLAMAK - HER ŞEYİ BİR TEK KİŞİDEN ALMAYA ÇALIŞMAMAK - GÖRÜŞMELERDE ÇOK VAKİT ALMAMAK - GÖRÜŞMELERİ AŞAMALAR HALİNDE PLANLAMAK - HER ŞEYİ NOT ALMAK

69 dokümantasyon etik y.çınar 200968 3.GÖRÜŞMELERDE KONUŞULACAK SPESİFİK KONULAR ŞUNLAR OLABİLİR, - DOĞRUDAN VE DOLAYLI, YATAY VE DÜŞEY İLETİŞİM KANALLARI - İŞ TANIMLARININ VARLIĞI - DİĞER BİRİMLERLE İLİŞKİLER - YAPILAN TÜM FAALİYETLER - EĞİTİM - İŞ ÇIKTILARI - ÇALIŞMA ORTAMI - YEDEKLEME - İŞİ YAPAN OLMADIĞINDA NE YAPILIYOR

70 dokümantasyon etik y.çınar 200969 4.BİLGİ VE VERİLER TOPLANDIĞINDA BUNLARI BİR DÜZENE SOKMAK GEREKİR. AKIŞ DİAGRAMI YAPMAK BUNUN İÇİN AKILCI BİR ÇÖZÜMDÜR. BÖYLE BİR ÇİZELGE TÜM GİRDİLERİ, ÇAPRAZ İLİŞKİLERİ VE OLASI SORUNLU BÖLGELERİ ORTAYA ÇIKARTIR. AKIŞ DİAGRAMI AYRICA İŞLEMLERİN SIRA DÜZENİNİ DE BELİRTİR. BU ŞEKİLDE DÜZENLENMİŞ SÜREÇ ÇALIŞANLARA TARTIŞMA VE GELİŞTİRME İÇİN SUNULUR.

71 dokümantasyon etik y.çınar 200970 5.PROSEDÜR BUNDAN SONRA AYRINTILARI İLE OLUŞTURULUR. İLGİLİ DİĞER BİRİMLERE GÖRÜŞ İÇİN DAĞITILDIKTAN SONRA GEREKLİ DÜZENLEMELER YAPILIR VE YÖNETİMİN ONAYIYLA YÜRÜRLÜĞE SOKULUR.

72 dokümantasyon etik y.çınar 200971 İŞ TALİMATLARININ AMACI: HER ÖZGÜL İŞLEMİN VEYA FAALİYETİN NASIL GERÇEKLERTİRİLECEĞİNE İLİŞKİN AYRINTILI TARİFTE BULUNMAK VE O ÜRÜNÜN KABUL EDİLEBİLİRLİK STANDARTINI BELİRLEMEKTİR.

73 dokümantasyon etik y.çınar 200972 BU BELGELER: MODELLER ÇİZİMLER, RESİMLER, MUAYENE PROGRAMLARI, AKIŞ ŞEMALARI ŞEKLİNDE OLABİLİR. BU BELGELER: MÜŞTERİ TARAFINDAN DA SAĞLANMIŞ OLABİLİR.

74 dokümantasyon etik y.çınar 200973 İŞ TALİMATLARI: NEREDE NASIL YAPACAĞA CEVAP VERİR

75 dokümantasyon etik y.çınar 200974 KAYITLAR VE FORMLAR: ESAS OLARAK İŞLETMENİN HEDEFLERE ULAŞTIĞININ KANITIDIR. AMACI: BİR ÜRÜNÜN VEYA HİZMETİN HAZIRLANIŞININ BELİRLENMİŞ GEREKLERE UYGUNLUĞUNU GÖSTERMEK VE BÖYLECE KALİTE SISTEMİNİN ETKİN OLARAK İŞLEMESİNİ SAĞLAMAKTIR.

76 dokümantasyon etik y.çınar 200975 BELGELER: DENETİM RAPORLARI, SATINALMA KAYITLARI, KALİBRASYON KAYITLARI, TEST SONUÇLARI STANDARTLAR, UYGULAMA KODLARI, TÜZÜKSEL KURALLAR KALİTE STANDARDLARININ GEREKTİRDİĞİ İŞLEVLERİN KAYITLARI. ŞEKİLLERİNDE OLABİLİR:

77 dokümantasyon etik y.çınar 200976 KALİTE PLANLARI: BELİRLİ BİR PROJEYE, ÜRÜNE, SÖZLEŞMEYE YA DA GÖREVE İLİŞKİN ÖZGÜN KALİTE UYGULAMALARI, KAYNAKLARI VE FAALİYETLERİ GÖSTEREN BELGEDİR.

78 dokümantasyon etik y.çınar 200977 ISO 9001’DE PLANLAR ŞUNLARI KAPSAR: 5.4.2. KYS PLANLAMASI TEPE YÖNETİMİ AŞAĞIDAKİLERİ GÜVENCEYE ALACAKTIR: A. KYS PLANLAMASININ, HEM KALİTE HEDEFLERİNİ, HEM DE 4.1’DE BELİRTİLEN GEREKLİLİKLERİN KARŞILANMASINI SAĞLAYACAK ŞEKİLDE UYGULANMASI B. KYS’NDE DEĞİŞİKLİKLER PLANLANIP UYGULAMAYA KONDUĞUNDA DA, KYS BÜTÜNLÜĞÜNÜN SÜRDÜRÜLMESİ

79 dokümantasyon etik y.çınar 200978 PLANIN UYGULANACAĞI ÜRÜN VEYA PROJE PLANIN UYGULANACAĞI SÖZLEŞMENİN KAPSAMI ÜRÜN, PROJE VEYA SÖZLEŞMENİN KALİTE HEDEFLERİ ( MÜMKÜNSE ÖLÇÜLEBİLİR) KAPSAM DIŞI DURUMLAR PLANIN GEÇERLİLİK ŞARTLARI KALİTE PLANININ KAPSAMI:

80 dokümantasyon etik y.çınar 200979 KALİTE PLANININ KAPSAMI:  PLANIN UYGULANACAĞI ÜRÜN VEYA PROJE  PLANIN UYGULANACAĞI SÖZLEŞMENİN KAPSAMI  ÜRÜN, PROJE VEYA SÖZLEŞMENİN KALİTE HEDEFLERİ ( MÜMKÜNSE ÖLÇÜLEBİLİR)  KAPSAM DIŞI DURUMLAR  PLANIN GEÇERLİLİK ŞARTLARI

81 dokümantasyon etik y.çınar 200980

82 dokümantasyon etik y.çınar 200981


"dokümantasyon etik y.çınar 20091 ISO 9000 DOKÜMANTASYON etik tasarım danışmanlık eğitim Uzay Çağı Cad. No:82-B17 Ostim-Ankara Tel: 0.312.385 16 75 Faks:" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları