Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

 Uzaktan Eğitim Nedir?  Neden Uzaktan Eğitim?  Temel Kavramlar  Uzaktan Eğitimin Tarihçesi  Uzaktan Eğitimin Türkiye Ve Dünya’daki Uygulamaları 

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: " Uzaktan Eğitim Nedir?  Neden Uzaktan Eğitim?  Temel Kavramlar  Uzaktan Eğitimin Tarihçesi  Uzaktan Eğitimin Türkiye Ve Dünya’daki Uygulamaları "— Sunum transkripti:

1

2  Uzaktan Eğitim Nedir?  Neden Uzaktan Eğitim?  Temel Kavramlar  Uzaktan Eğitimin Tarihçesi  Uzaktan Eğitimin Türkiye Ve Dünya’daki Uygulamaları  Uzaktan Eğitimden Web Tabanlı Öğretime Geçiş Süreci  Web Tabanlı Öğretimin Bileşenleri Ve Özellikleri  Web Tabanlı Öğretimin Uygulamaları Ve Özellikleri  Web Tabanlı Öğrenmenin Avantaj Ve Dezavantajları  Kaynakça

3  Uzaktan eğitim; farklı ortamlarda bulunan öğrenci ve öğretmenlerin, öğrenme-öğretme faaliyetlerini, iletişim teknolojileri ve posta hizmetleri ile gerçekleştirdikleri bir eğitim sistemi modelini ifade eder.

4  Her ne kadar uzaktan öğrenme ve uzaktan eğitim kavramları birbirlerinin yerine kullanılıyorlarsa da, uzaktan öğrenme kavramı öğreneni daha çok vurgulamaktadır.

5  Uzaktan gerçekleştirilen öğrenmelerde öğrenciye büyük sorumluluklar düşmektedir. Bilgi ekonomisinin oluşmasıyla gelişen ve değişen teknolojik yapılanmalar eğitim kalitesini de hızla etkilemektedir.

6 Uzaktan eğitim teknolojisi, uzaktan eğitimi, yüz yüze eğitime bir alternatif olarak sunmak için, büyük bir hızla gelişmektedir.

7 Uzaktan Eğitim Geniş Bir Öğrenci Kitlesine Hitap Edebilir: Uzaktan eğitim;eğitimin sınırlarını(zaman, mekan, maliyet,...) en aza indirmektedir. Eğitim almak için çeşitli sınırlara takılan bireyler de günümüzde uzaktan eğitimi tercih etmeye başlamışlardır. Böylece uzaktan eğitim geniş bir öğrenci kitlesi kazanmıştır.

8 Uzaktan Eğitim Yaşam Boyu Öğrenmeyi Destekler: Zaman, mekan, öğrenci hızı vb. konulardaki esnekliğinin yanı sıra yaş konusunda da bağımsızlık sağlamaktadır.

9 Uzaktan Eğitim Zaman ve Mekan Açısından Esneklik Sağlar: Öğrenciler eğer kendi programlarına uygunsa veya istekleri doğrultusunda seçim yaparlarsa karşılıklı ve eş zamanlı yapılan eğitimlere katılırlar.

10 Uzaktan Eğitim Öğrenci Merkezlidir: Uzaktan eğitimin ortaya çıkış amacı dahil olmak üzere tüm öğeleri uzaktan eğitimin öğrenci Merkezli Eğitim sunduğunun bir göstergesidir

11 Daha az bütçe ile daha fazla kişi eğitim görebilir: Ulaşım, yiyecek, kalacak yer, işte çalışamama(zaman kısıtlı olduğu için) gibi bir çok ekonomik götürüsü olan nedenlerden uzakta; eğitime devam etme olanağı sağlar.

12 Tarihsel süreç içinde Uzaktan Eğitimde çalışan araştırmacılar süreç içindeki gelişmelere bağlı olarak yeni uzaktan eğitimle ile ilgili yeni kavramlar oluşturmuşlardır. Bu yeni kavramlarla uzaktan eğitim terminolojisini sürekli gelişmekte ve kendi yenilemektedir.

13  Kaynak Tabanlı Öğrenme  Teknoloji Tabanlı Öğrenme  Uzaktan Öğrenme  E-Öğrenme  Bilgisayar tabanlı Öğrenme  Çevrimiçi Öğrenme  İnternet Tabanlı Öğrenme  Web Tabanlı Öğrenme  M-Öğrenme  Sanal Öğrenme

14 a)Kaynak Tabanlı Öğrenme: Programın en geniş terimidir. Çünkü öğrenenler için her türlü basılı veya elektronik kitap, resim, ses, video, yazılım vb her türlü kaynağı içerir.

15 b)Teknoloji Tabanlı Öğrenme: Bir öğrenme ortamında herhangi bir teknoloji aracından faydalanılan öğrenmedir. Teknoloji tabanlı öğrenme sadece Uzaktan Eğitim ortamlarında değil herhangi bir sınıf ortamında kullanılabildiği için uzaktan eğitimi kapsar.

16 c)Uzaktan Öğrenme: Uzaktan öğrenme öğretmen ile öğrenenin fiziksel olarak farklı mekanlar da olduğu durumda yapılan öğrenme etkinliğidir. Bu bakımdan uzaktan öğrenme hem elektronik olmayan hem de elektronik olan materyaller kullanılabildiğinden e- öğrenmeden daha kapsamlıdır.

17 d)E-Öğrenme nedir?  İnternet ya da bir bilgisayar ağı üzerinden, bireyin kendi kendine öğrenmesi ile gerçekleşen,  Bilgiye ulaşmada zaman, mekan sınırı tanımayan  Eş-zamanlı ya da eş-zamansız olarak diğer öğrenenler ve öğretenler ile iletişim kurulan  Bilgisayar teknolojisinin sağladığı görsel ve işitsel tepkiler ile etkileşim kurulabilinen,  Sosyo-ekonomik statü engellerini ortadan kaldıran, bireylere yaşam boyu eğitimin üstünlüğünden yararlanma olanağı sağlayan bir öğrenmedir.

18 E-ÖĞRENME UYGULANıŞ BAKıMıNDAN ÜÇ GRUBA AYRıLıR :  Eş zamanlı(senkron) Eğitim  Ayrı zamanlı(asenkron) Eğitim  Karma Eğitim (b-learning)

19 EŞ ZAMANLı (SENKRON) EĞITIM Aynı mekânda ve yüz yüze verilen eğitimdir. Bu eğitim modeli klasik sınıf ortamında yapılan örgün eğitim modelidir. Ayrıca Internet tabanlı etkileşimli öğrenim modeli de, eğitim bilimcileri tarafından eş zamanlı eğitim kategorisi altında değerlendirilmektedir.

20 AYRı ZAMANLı (ASENKRON) EĞITIM  Zamandan ve mekândan bağımsız olarak verilen eğitimdir.

21 KARMA EĞITIM  Her türlü teknolojinin kullanılabildiği, geleneksel ve uzaktan eğitimin farklı modellerinin bir arya getirilerek düzenlendiği eğitimdir.

22 e)Bilgisayar Tabanlı Öğrenme  Öğrenme sürencinde yararlanılan bilgisayarın bir bilgisayar ağına bağlı olmaksızın öğrenme ortamında kullanıldığı materyallerdir.  Bu öğrenme tipinde materyaller yerel yani bireyseldir. O bilgisayardaki kullanıcıya özgüdür.

23 f)Çevrimiçi Öğrenme  Öğretim ortamı ve içerik paylaşımı olarak herhangi bir bilgisayar ağının kullanıldığı öğrenmelerdir.  Kullanılan bilgisayar ağı internet gibi sonsuz sayıda kullanıcıya sahip bilgisayar ağı olabileceği gibi birkaç kullanıcıdan oluşan internette bağlı olmayan yerel ağlarda olabilir.

24 g)İnternet Tabanlı Öğrenme  Öğretim ortamı olarak internetin kullanıldığı öğrenmelerdir.  İnternet tabanlı öğrenme web tabanlı öğrenmeye göre daha geniştir. Çünkü internet birbirine bağlı çok sayıda bilgisayar ağının yanı sıra web, e- posta,Telnet, FTP gibi hizmetleri de barındırır. Bu bakımdan web tabanlı öğrenmeyi kapsar.

25  Web internet üzerindeki servislerden birisidir.İnternet üzerinde yazı, grafik, resim,ses ve Hareketli görüntülerden oluşan dökümanları uzaktaki bilgisayarlara iletir.

26  E-posta, internet üzerinden gönderilen dijital mektup. Görsel olarak kâğıt bir mektup ile aralarında büyük bir fark yoktur. E- postalara resim, müzik, video gibi her türlü dosya türü eklenebilir ve alıcının bilgisayarına transfer edilebilir.

27 Bir internet sitesinden diğerine bağlanmak için kullanılan komut programdır.

28 İnternete bağlı bir bilgisayardan diğerine dosya aktarımı yapmak için geliştirilen bir internet protokolü ve bu işi yapan uygulama programına verilen genel addır.

29 h)WEB Tabanlı Öğrenme  Öğretim ortamı olarak web teknolojilerinden faydalanılan öğrenmedir. Web teknolojisi HTTP protokolüne dayanır ve HTML, web tarayıcısı, url gibi hizmetlerden yararlanır.

30 Bir Web dökümanına ulaşmamız dört evreden geçer;  Bağlantı  İsteğimizin web servine iletilmesi  Cevap  İlgili sayfalarla yapılan bağlantının kesilmesi Bu ana safhalar web üzerinde iletişim kuralların tanımlayan protokole http denir.

31  Html web sayfalarının yapımında kullanılan bir dildir.Diğer programlama dillerinden farklı yönü sadece görsel düzenleme için kullanılmasıdır.

32  İstediğiniz web sayfasını indirip açan,internetteki web sunucularıyla iletişim kurmak için bilgisayarımıza çalışan programdır.

33  İnternet yoluyla insanların kullanımına sunulmuş olan her dökümanın kendine ait ve tek olan bir adresi vardır, buna URL yani Özgün Kaynak Adresi adı verilir.

34 I)M-Öğrenme: Mobil iletişim araçları yolu ile gerçekleşen öğrenmelerdir.

35 Mobil İletişim Nedir? Mobil haberleşme cep telefonlarıyla kurulan iletişimdir. Bunun için gereken alt yapı ise, yeterli sayıda baz istasyonunun oluşturduğu telsiz ağıdır.

36 İ)Sanal Sınıf: Belli bir içeriği bir ağ üzerinden öğrenmek amacıyla olur.

37  Kesin olarak bilinemese de uzaktan eğitim uygulamalarının profesyonel bir yapıda kullanımına 19. yüzyılda rastlanmaktadır. Maddeler halinde inceleyecek olursak, uzaktan eğitim uygulamalarının tarihsel gelişimini aşağıdaki şekliyle sıralamak mümkündür;

38 Teknolojinin hızlı gelişimiyle orantılı olarak gelişen uzaktan eğitimin tarihsel gelişimini beş ana evreye ayırarak inceleyebiliriz. Taylor (2010 ) bu evreleri şu şekilde ayırmıştır:  Birinci Kuşak  İkinci Kuşak  Üçüncü Kuşak  Dördüncü Kuşak  Beşinci Kuşak

39  Mektupla öğretim öğrencilere diledikleri zaman ve diledikleri yerde çalışma olanağı sağlamasına karşın etkileşime olanak tanımamıştır. 19. yüzyıl ve sonrasında kitle iletişim araçlarının yaygınlaşmasıyla mektupla öğretim yöntemi önemini yitirmiştir.

40  Uzaktan eğitim modelinde öğrencilere basılı materyallerin yanı sıra çoklu ortam araçları da ulaştırılmıştır. Ses ve videokasetleri, bilgisayar disketleri ile eğitim de bu kuşağa dâhil edilmektedir.

41  Uzaktan eğitim modelinde televizyon ve radyo yayınlarının yanı sıra, video konferans gibi sistemler de kullanılmıştır. Öğrenciler zamandan ve mekândan bağımsız olmamıştır, ancak iletişim etkileşimli olarak gerçekleştirilebilmişti r.

42  Uzaktan eğitim esnek modeldir.Eğitim materyalleri Web tabanlıdır. Çoklu ortam destekli eğitim materyalleri kullanılabilmektedir. Ayrıca e-posta, tartışma forumları ve elektronik belgeler ile eğitim desteklenmektedir.

43  Bu model ileri esnek öğrenme modeli olup; dördüncü kuşaktaki esnek öğrenme modelinin daha geliştirilmişi olarak ifade edilmektedir. Bu modelde geleneksel uzaktan ve örgün eğitime göre ekonomik açıdan daha düşük maliyetli bir eğitim amaçlanmaktadır. Öğrencilere verilen hizmetin etkileşimli olmasıyla potansiyel olarak öğrenciye daha bireysel pedagojik deneyim verilmektedir.

44  Tablo1 Tablo1

45  Tablo incelendiğinde, ikinci kuşaktan itibaren iletişimin ön plana çıktığı, üçüncü kuşak dışında öğrencilerin zaman ve mekandan bağımsız olarak eğitim görebildikleri, ancak uzaktan eğitimin gerçek anlamını beşinci kuşakta kazandığı söylenebilir. Beşinci kuşakta kurumsal süreçlerin işlemeye başladığı, özellikle üniversitelerin uzaktan eğitimi kullandıkları görülmektedir. Uzaktan eğitime yardımcı yüksek nitelikli materyaller hemen hemen her kuşakta kullanılmaktadır.

46  Uzaktan eğitimin öğrenme yaşantılarında bir model olarak kullanılmasından bu yana gelişim süreçleri ile paralel olarak farklı şekillerde araç- gereç ve cihazlar kullanma yoluna gidilmiştir.

47  Gelişen teknoloji yardımcı araç-gereç ve cihazların da gelişimini sağlamış, dördüncü ve beşinci kuşaktan itibaren Internet ve bilgisayar kullanımının yaygınlaşması ve esnek uzaktan eğitim modellerinin ortaya çıkması ile televizyon ve video gibi tek yönlü öğrenme yöntemlerinin uygulandığı iletişim araçlarının yerini karşılıklı etkileşime dayalı olarak elektronik ortamda öğrenme almıştır. Uzaktan eğitim ağırlıklı olarak çevrimiçi ortamların desteği ile yürütülmeye başlamıştır.

48 . Çevrimiçi eğitime olan ilginin temelinde, Internet ve World Wide Web (WWW) gibi teknolojilerin, bilgiyi yaratma, saklama, dağıtma ve paylaşmada sağladığı olanaklar yatmaktadır. Eskiden saatler, haftalar ve hatta aylarca beklenerek elde edilen bilgilere şimdilerde birkaç dakikada ulaşılmaktadır. Son yıllarda Internet erişiminin kolaylaşması ve ucuzlaması, bununla birlikte iletişim hızlarının da artması, Internet’in uzaktan eğitim alanında çok güçlü bir araç haline gelmesine neden olmuştur.

49  İletişim teknolojilerinde görülen hızlı gelişmeler dünyanın çeşitli bölgelerinde bulunan ülkelerin öğretim sistemlerini etkilemiştir. Bu teknoloji-öğretim etkileşimi ile bu ülkelerin öğretim sistemlerinde uzaktan öğretime doğru bir yönelme olmuştur.

50  İngiltere, yükseköğretim alanında "Açık Üniversiteyi" kuran ilk ülkedir. Japonya' da 1948'de öğretim yasası çerçevesinde askerlere ve yarı zamanlı okullara devam edemeyen veya okuldan uzakta bulunanlara öğretim olanaklarını sağlamak üzere geliştirilen uzaktan öğretim sistemi orta, lise ve yükseköğretim kademelerini kapsamı içine almıştır.  A.B.D., açık öğretim yapan üniversiteler kurmuştur. Pennyslvania ve South Carolina Üniversiteleri bunların başında sayılabilir. Bu üniversiteler televizyon ve bilgisayar sistemleri ile öğrencilerin evlerine kadar ulaşarak, gerektiğinde danışman öğretim üyeleri ile öğrenciler arasında bu yola danışmanlık hizmeti sağlayabilmektedir

51 . Kanada'da, A.B.D.'de olduğu gibi, bu alanda televizyondan geniş ölçüde yararlanmaktadır. Hindistan, uydu ile televizyon öğrenimi yaygın biçimde kullanılmaktadır

52  İsrail "Every Man's University" ismindeki televizyon kitaplarını geliştirmiştir. İtalyan Radyo ve Televizyon kurumu "tele Scoula" projesini başarı ile gerçekleştirmiştir.

53  yılları arasında bu konu üzerine tartışma ve öneriler dönemi olmuştur.  mektupla öğrenim kurslarının düzenlenmesi,  1953’ten buyana FONO dil öğretimi

54  1956 yılında ilk UE uygulamasını Ankara Üniversitesi Hukuk Fakültesi Banka ve Ticaret Hukuku Araştırma Enstitüsü başlatmıştır.  1960 yılında ise Orta Dereceli meslek okulu mezunlarına üniversite olanağı sağlamak amacıyla mektupla öğretim yönteminin kullanılması, 1961 yılında MEB. tarafından mektupla öğretim merkezinin kurulması, (Açık Öğretim Fakültesi)

55  1983 yılında yürülüğe giren 2547 sayılı Yüksek Öğretim Yasası ile Anadolu Üniversite bünyesinde bir Açık Öğretim Fakültesi açılmıştır ve 1990’lı yıllarda MEB’na bağlı Okul Radyosu, TV okulu örgün eğitimi destekleyip, isteyene yaygın eğitim olanağı sağlamıştır

56 1990’lı yıllarda MEB’ bağlı okul çağı dışındaki bireylere UE vermeyi amaçlayan kurumlar ise;  1997 yılında kurulan Açık Öğretim Lisesi,  de öğretime başlayan Açık Öğretim İlkokulu,  Mesleki ve Teknik Açık Öğretim okuludur (Elektrik tesisatçılığı vb.),

57  1990 Fırat Üniversitesi uzaktan eğitim uygulamasına e-posta ile başladı  1991’de Fırat Üniversitesi televizyon ile eğitime başladı  1993 Ahmet Yesevi Üniversitesi (Türkiye- Kazakistan) uzaktan eğitim teknolojilerinin bütün imkanlarından yararlanma gayreti içindedir.

58  1995’te Fırat Üniversitesi web destekli öğretime başladı  1997 Sakarya Üniversitesi’nde internet destekli öğretim başladı  Mayıs 1997 ODTÜ internet ile eğitim konusunda çalışmalarını sürdürmüştür İDE- A

59  öğretim döneminde YÖK Uzaktan eğitim projesi (Harran Üniversitesi-İstanbul Üniversitesi  öğretim yılı bahar döneminde Sakarya Üniversitesi 1200 lisans öğrencisine internet yoluyla eğitim vermiştir.  yılında internet yoluyla eğitim: Açıköğretim Fakültesi bünyesinde Bilgi Yönetimi Önlisans Programı

60  Web Tabanlı Eğitim (WTE), İnternetin Yukarıda Bahsedilen Araçlarını Kullanan Bir Uzaktan Eğitim Modelidir.Web Tabanlı Eğitim Uzaktan Eğitim Sistemleri Arasında En Yenisidir. WTE ; Uzaktan Eğitim,Bilgisayar Destekli Eğitim Ve İnternetin Bir Arada Kullanıldığı Bir Sistem Olarak Ortaya Çıkmıştır.

61  Genel Olarak WTE İn Bir Tanımı Yapılırsa, Web Üzerinde Uzaktan Eğitimi Desteklemek Amacıyla Hazırlanmış Kişisel Sayfalara Ve Bu Sayfaların Oluşturduğu Eyleme WEB TABANLI EĞİTİM Denir.

62  Web Tabanlı Eğitim İnternetin De Gelişmeye Başlamasıyla Birlikte Uzaktan Eğitime Açılmış Bir Kapıdır.Uzaktan Eğitim Web Tabanlı Eğitim İle Yeni Bir Boyut Kazanmıştır.Teknolojinin Takip Edilmesi İçin Web Tabanlı Eğitim Teknoloji Adına En Büyük İmkandır.Çünkü Bir Çok Yeni Teknolojinin Ortaya Çıktığı Dünyamızda Bu Yenilikleri Takip Etmenin Tek Yolu Web Tabanlı Eğitimdir.

63  Web Tabanlı Eğitim İnsanların Öğrenme Şekillerini Değil, Eğitmenlerin Öğretme Yöntemlerini Değiştirmiştir.Web Tabanlı Eğitimde İnternet Ve Bilgisayara Kolay Ulaşıldığı İçin Her Evi Bir Okul,Bir Fakülte, Bir Kurs Haline Getirmiştir.

64  Moodle, herkesce kullanılabilecek bir çevrimiçi ders yönetim sistemidir. Moodle açık kaynak kodlu ve ücretsiz bir yazılımdır. Moodle kelimesi açılımı 'Modular Object Oriented Dynamic Learning Environment' olup Esnek (Modüler) Nesne Yönelimli Dinamik Öğrenme Ortamı olarak çevrilebilir.

65  En önemli özelliği, herkes tarafından (öğretmen, öğrenci) çok kolay şekilde kullanılmasıdır. 209 ülkede 81 dilde desteği mevcuttur.Çok büyük bir tematik topluluğa yani geliştirici ve son kullanıcı eğitmenlerden oluşan (yanlızca kendi sitesinde 839,119 kayıtlı üye) kitleye sahiptir.

66  Geniş geliştirici kitlesi nedeniyle ürün yaşam çevrimi çok hızlıdır. Yani çok kısa sürede yeni sürümle geliştirilmektedir. Sistem hem Windows hem de Linux sistemleri altında çalışmaktadır.

67  Asenkron (farklı zamanlı) veya harmanlanmış eğitimde, öğrenenlerin ders seçimi ve derse kaydolmasına, içeriklerin sunulmasına, ölçme ve değerlendirme yapılmasına, kullanıcı bilgilerinin izlenip raporlanmasına olanak sağlayan bir yönetim yazılımıdır

68  Bu yazılım sayesinde öğrencilerin, personelin eğitimlere ilgili takip edilir, testlerden aldığı puanlara göre performansları izlenir.

69 Ülkemizde daha çok Eğitim Yönetim Sistemi olarak kullanılmaktadır. Daha geniş bir anlatımla ÖYS’nin işlevleri şu şekilde listelenebilir;  e-Öğrenme içeriklerini kullanıcıya sunar,  Kayıt işlemlerini yürütür,  Kullanıcılar ve eğitmenler arasında iletişim ve etkileşimi sağlar,  Ölçme ve değerlendirme yapar,  Kullanıcı eğitim bilgilerini takip eder,  Raporlar oluşturur.  Tüm bu işler sayesinde iş gücünden, zamandan ve maliyetten tasarruf sağlar.

70  Bir kurum için doğru ÖYS tanımı ise, kurumun gereksinimlerine yanıt verebilen Öğrenme Yönetim Sistemi olacaktır.

71  ÖYS yazılımları e-öğrenme projesinin omurgasını oluşturdukları için kurumlar için son derece hayati bir öneme sahiptir. Bununla birlikte ÖYS yazılımları, giderek uzaktan eğitim portalleri haline dönüşmektedir. Bu durum, ÖYS ile birlikte yepyeni yazılımların üretimini ve kullanımını yaygınlaştırmaktadır.

72 Bu yazılımlar;  ÖYS Sınıf Yazılımları,  Sosyal etkileşim ve ortak çalışma araçları (giderek standart ÖYS özellikleri haline gelmektedir.),  İçerik (eğitsel yazılım) üretim, sunum ve yönetim yazılımları,

73  Oldukça karmaşık ölçme ve değerlendirme yazılımları (ÖYS için standart özelliklerdir.),  Çevrimdışı (Offline) içerik yönetim yazılımları.  Çevrimdışı ölçme ve değerlendirme yazılımları (gizlilik ilkeleri dahilinde) olarak özetlenebilir.

74  İçerik Yönetim Sistemi (İngilizce: Cont ent Management System, kısaca CMS) katılımcı teknikler ile belge ya da benzeri içeriklerin yaratılmasına ve düzenlenmesine yardımcı olan yazılım dizgeleridir...

75  Çoğu zaman bir web sitesi hazırlamak, web sayfalarında bulunan bilgilerin arzu edilen şekilde görüntülenmesini sağlayan yazılımlar olarak dar anlamlı bir tanımla değinilen içerik yönetim sistemleri, uluslararası platformda birçok organizasyon için zorunluluk haline gelen modern bir varlık yönetimi tekniği olmuştur.web sitesi

76  Günümüzde içerik yönetim sistemleri kendi içerisinde bölünmüş bir yazılım endüstrisi haline gelmiş, sayısız yazılım firmasının ürünleri ile birlikte birçok açık kaynak kod projesini barındırmaktadır.yazılımaçık kaynak

77  İçerik yönetim sistemi, ortak çalışma gerektiren ortamlardaki iş akışını yönetmeyi sağlayan işlemler bütünüdür. Bu işlemler manuel veya bilgisayar tabanlı olabilir. Bu işlemler aşağıdakileri sağlamak için tasarlanmıştır.

78  Çok miktarda insanın paylaşımlı veriye ulaşması ve değiştirmesine imkan sağlamak,  Erişilen veri için rol tanımlı yetkilerin verilmesini sağlamak,  Verinin kolay saklanmasını ve okunmasını sağlamak,  Tekrarlanan ve tekerrür eden veri miktarını azaltmak için gerekli ortamları sağlamak,  Rapor yazılmasını kolaylaştırmak,  Kullanıcılar arası iletişimin artmasını sağlamak

79  Bir İYS'inde veri herhangi birşey olabilir. Dökümanlar, filmler, resimler, telefon numaraları, bilimsel veri vb. İYS genelde veriyi kaydetmek, kontrol etmek ve gözden geçirmek (zenginleştirmek) ve yayınlamak için kullanılır.

80  Merkez bir veri ambarında çalışır ve yeni eklenen dosyalara sürüm bilgisi ekler. Sürüm bilgisi ekleme işlemi İYS'nin en büyük avantajlarından birisidir.

81  Web-tabanlı öğretim, öğrenimin teşvik edildiği ve desteklendiği anlamlı bir öğrenme ortamı oluşturmak için, WWW üzerindeki kaynakları kullanan hipermedya tabanlı bir öğretim programıdır.

82  Bir web-tabanlı öğrenme ortamı birçok kaynağı ve desteği içermelidir. Bileşenler bir web tabanlı öğretim sisteminin iç parçalarıdır. Özellikler, bir web-tabanlı öğretimin bu bileşenleri tarafından desteklenen karakteristikleridir. Bileşenler tek olarak ya da birlikte bir ya da daha fazla özelliğe katkıda bulunabilirler.

83 1) İçerik Geliştirilmesi a) Öğrenme ve öğretim teorileri b) Öğretim tasarımı c) Müfredat geliştirilmesi

84 2) Çoklu ortam bileşeni a) Metin ve grafik b) Ses c) Video d) Grafik Kullanıcı Arabirimi – karakter modu yerine ikonları, grafikleri ve bir işaret aygıtını kullanır. e) Sıkıştırma teknolojisi

85 3) İnternet Araçları a) İletişim Araçları b) Asenkron: e-posta, e- posta grupları, haber grupları, vs. c) Senkron: metin tabanlı (örneğin soh- bet, IRC, MUD, vs.) ve ses-video (ör- neğin İnternet telefonu, vs.) konferans araçları d) Uzaktan Erişim Araçları

86 e) Telnet, Dosya Transfer Protokolü (FTP), vb. f) İnternet Gezinme Araçları (Veritaban- larına ve web belgelerine erişim) g) Gopher, Lynx, vs. h) Arama ve Diğer Araçlar i) Arama motorları j) Sayıcı araçlar g) Gopher, Lynx, vs. h) Arama ve Diğer Araçlar i) Arama motorları j) Sayıcı araçlar

87 4) Bilgisayarlar ve Depolama Aygıtı a) Unix, DOS, Windows ve Macintosh işletim sistemlerini çalıştıran bilgisa- yarlar b) Sunucular, manyetik ortamlar, CD- ROM lar, vs.

88 5) Bağlantılar ve Servis Sağlayıcılar a) Modemler b) Dial-in (örneğin standart telefon hat- ları, ISDN, vs.) ve adanmış (örneğin 56kbps, T1, E1 hatları, vs.) servisler c) Gateway servis sağlayıcılar, İnternet servis sağlayıcılar, vs.

89 6) Yazarlık Programları a) Programlama dilleri (örneğin HTML, VRML, Java, Java scripting, vs.) b) Yazarlık araçları c) HTML dönüştürücüler ve editörler, vs.

90 7) Sunucular a) HTTP sunucular, HTTPD yazılımı, Web sitesi, URL, vs b) CGI – http ya da web sunucuları ile etkileşimin bir yolu

91 8) Browserlar ve Diğer Uygulamalar a) Metin-tabanlı browserlar, grafik-ta- banlı browserlar, VRML browserlar, vs. b) Bağlantılar (örneğin hipertext bağlan- tılar, hipermedya bağlantılar, 3-D bağlantılar, vs.) c) Web browserlara eklenen eklenti.

92 Anahtar Özellikler: Etkileşimli, çoklu or- tam, açık sistem online arama, aygıt-mesafe- zaman bağımsız, her yerden erişilebilir, elektronik yayın- lama, online kaynaklar, dağıtılmış, değişik kültür- lerin etkileşimi, endüstri destekli, öğrenen kont- rollü, vs.

93 İlave Özellikler: Uygunluk, kolay kullanım, online destek, gerçekçi, ders güvenliği, ders geliş- tirme kolaylığı, birlikte öğrenme, resmi ve resmi olmayan çevreler, online değerlendirme, sanal kültürler, vb. ğretimin tasarımına olan katkısı ile ilişkilidir

94  WEB tabanlı eğitim sayesinde her zaman her yerde eğitim olgusu gerçekleşir.  Kurumlar ve bölgeler arası dengesizlikler kalkmış ve böylece eğitimde fırsat eşitliği sağlanmış olur

95  Gruplar arasında (öğrenci-öğretmen ve öğrenci-öğrenci) çok yönlü bir haberleşme sağlanmaktadır  Öğrencilerin, Internet, bilgisayar ve bilgisayar teknolojilerini kullanım becerilerini arttırır.

96  Metin tipinde bir sunumdan öte, ses, renk, grafik, animasyon gibi unsurlarla beraber Web daha etkili olmaktadır.  Bilgilerin kolaylıkla değiştirilebilmesinden dolayı sürekli güncel bilgiler sunulmaktadır.

97  İnternet en büyük bilgi bankasından biridir.WEB tabanlı eğitim sayesinde de öğrenciler bilgiyi bizzat kaynağından alıyor ve aynı zamanda teknolojiyle eğitim alarak çağa ayak uyduruyorlar  Daha ucuz bir maliyet oluşturmaktadır.  Eğitim kalitesi arttırılmış olur.

98  Öğrenci bu sayede ders içeriklerini görebilir ve anlamadığı konuları tekrar dinleyebilir.  Okullarda eksik olan ders materyalleri bu şekilde giderilebilir.  Sınıf ortamında aktif olmayan adaylar böylece elektronik ortamda özgüven kazanmış olur.

99  Öğrencilerin daha çok çaba sarf etmesi gerekmektedir.Bu yüzden öğrencinin irade sahibi ve kendi başına çalışmayı sevmesi gerekir.  Eğitim veren bir kursun oluşturulması için daha fazla zaman ve çaba gerekmektedir.  Öğrencini yeterli teknolojik bilgiye sahip olması gerekir.

100  Öğrencilerin (özellikle de küçük yaştaki öğrencilerin), canlı ile cansız arasındaki farkı ayırt etmelerini zorlaştırması, duygusal alanda körleşmelerine neden olması ve onları yalnızlığa itmesine neden olmaktadır.

101  Sürekli olan teknolojik gelişmelerden dolayı sistemin son gelişmeler seviyesinde güncellenmesi zor olmaktadır.

102  Öğretmenlerinde teknolojik açıdan yeterli olması gerekir.  Öğrenciler dersi takip etmede zorlanabilir ve başarılı olamayabilir.  Teknik yetersizlikler olabilir.

103       d=39         Uzaktan Eğitim 


" Uzaktan Eğitim Nedir?  Neden Uzaktan Eğitim?  Temel Kavramlar  Uzaktan Eğitimin Tarihçesi  Uzaktan Eğitimin Türkiye Ve Dünya’daki Uygulamaları " indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları