Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

VERİMLİ VE ETKİLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ SUNUMU

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "VERİMLİ VE ETKİLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ SUNUMU"— Sunum transkripti:

1 VERİMLİ VE ETKİLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ SUNUMU
Nurgül İZMİRLİ REHBER ÖĞRETMEN VE PSİKOLOJİK DANIŞMAN

2

3 DERS NASIL ÇALIŞILIR? Hedef-Amaç Yapılandırma Ne Zaman? Nerede?
Neden? Yapılandırma Ne Zaman? Ev-Okul-Dershane Nerede? Yöntem-Teknik Nasıl? Ne Oldu? Hedef-Sonuç Kim? Öğrenci, Sorumluluk

4 Neden? Hedef-Amaç

5 Başarının en kolay yolu
Unutma ! Başarının en kolay yolu ÇALIŞMAKTIR! Nereye gideceğini bilmiyorsan, hangi yoldan gideceğinin hiç bir önemi yoktur.

6 AMAÇ BELİRLEYİN Başarıyı Hedef Alın; Mükemmel Olmayı Değil,
Yanlış Yapma Hakkınızdan Vazgeçmeyin; Vazgeçerseniz Yeni Şeyler Öğrenme Ve Gelişme Olanağınızı Kaybedersiniz.

7 M.Kemal Atatürk’ün bu sözleri aslında başarının bir özetidir.
“ORDU YOK!” dediler; “KURULUR!” dedi. “PARA YOK!” dediler; “BULUNUR!” dedi. “DÜŞMAN ÇOK!” dediler; “YENİLİR!” dedi. M.Kemal Atatürk’ün bu sözleri aslında başarının bir özetidir.

8 BAŞARININ EN BAŞARILI FORMÜLÜ
A.Einstein’in başarısından kimsenin kuşkusu olamaz. Sorsalar Einstein başarıyı şöyle formüle ederdi herhalde: B = Ç+ Z + D B= Başarı Ç= Çalışma Z= ZAMANI ETKİLİ KULLANMA D= Dinlenme

9 Ne Zaman? Yapılandırma

10 Çalışma Programınızı Hazırladınız Mı?
İyi bir program "ne zaman çalışmalıyım" , "neyi çalışmalıyım", ne kadar çalışmalıyım", "nasıl çalışmalıyım" sorularına yanıt verebilmelidir.

11 Zamanın etkili kullanımı kişiden kişiye değişir
Zamanın etkili kullanımı kişiden kişiye değişir.Herkes için geçerli olabilecek bir plan ya da ders çalışma takvimi yoktur.Her öğrencinin,kendi şartları çerçevesinde,kendi ilgi ve ihtiyaçlarını göz önünde bulundurarak,zamanı nasıl kullanacağı konusunda bir plan oluşturması gerekir.

12 OKULDA ÖĞRENCİNİN BAŞARISINI
ÖNEMLİ ÖLÇÜDE ETKİLEYEN ÇALIŞMA ALIŞKANLIKLARI * Planlı ve programlı çalışma * Zamanın iyi kullanılması ve planlanması * Çalışma ortamının düzenlenmesi * Not tutma * Etkili dinleme * Verimli okuma * Özet çıkarma * Güdülenme * Derse hazırlıklı gelme * Tekrar

13 Nerede? Ev-Okul-Dershane

14 ÇALIŞMA ORTAMINIZI İYİ SEÇİN
DAĞINIK ODA = DAĞINIK ZİHİN Ders çalışırken genellikle aynı ortamı tercih etmeye çalışınız. Aynı mekanda ders çalışmak çalışmaya daha kısa sürede adapte olmanı sağlar. Çalışma masanız olsun. O masaya sadece çalışmak için oturduğunu hissetmelisiniz. Çalışma yerinin seçimi çok önemlidir.Çalışma yeri derli toplu, yalın elden geldiğince sabit ve sakin olmalı, ayrıca ışık, ısı gibi fiziksel sorunları da olmamalıdır.

15 Nasıl? Yöntem-Teknik

16 Unutma ! Düzenli çalışmayan daha çok çalışır !

17 bir şey olmaz!” diyorsanız:
“Bir gün Çalışma–MA-kla bir şey olmaz!” diyorsanız: Kendinizi en kolay yoldan aldatmış olursunuz.

18

19 “Bir gün Çalışma–MA-kla bir şey olmaz!”
Yaşantınızın denetimi kendi elinizde olmalı! Erteleme, ertelemeyi doğurur. Her gün amacınız doğrultusunda düzenli olarak atacağınız küçük bir adım sizi büyük başarılara ulaştıracaktır.

20 SİZE EN YÜKSEK VERİMİ SAĞLAR?
NASIL BİR ZAMANLAMA, DERS ÇALIŞIRKEN SİZE EN YÜKSEK VERİMİ SAĞLAR? 40’ + 10’ + 10’ = 60’ Çalışma Tekrar Dinlenme

21 UNUTMAYIN...! % 100 Öğrenilen bir bilginin; 20 dakika içinde %50 sini
60 dakika içinde %70 ini 24 saatte ise %80 nini UNUTUYORUZ...

22 Tekrar Programı Nasıl Uygulanır?
 Geçen Tekrar Hafızada Zaman Süresi kalma süresi 40 dakikalık çalışma 10 dakika 1 gün 1 günün sonunda dakika 1 hafta 1 hafta sonra dakika 1 ay 1 ay sonra dakika Uzun Süreli Bellek

23 Tekrar yapmak,bilgilerinizi pekiştirmeniz ve bilgilerinizin kalıcılığını sağlamanız açısından çok önemlidir. Beynin en kolay yaptığı şey unutmaktır.

24 Dinlenme araları önemlidir
100% Planlanmış aralar verildiği zamanki hatırlama eğrileri 75% İki saat hiç ara verilmediği zaman hatırlama eğrisi 50% 25% İki saatten fazla hiç ara verilmeden çalışılan hatırlama eğrisi 0% 1 saat 2 saat öğrenmenin başladığı nokta

25 DERS NASIL ÇALIŞILMAZ !

26 Ders çalışmama isteksizliği

27 DERS NASIL ÇALIŞILMAZ ? Hastayım! Biraz dinleneyim de sonra!
Çalışmamak için bahaneler icat ederek, Hastayım! Biraz dinleneyim de sonra! Biraz müzik dinleyeyim de Yorgunum!

28 DERS NASIL ÇALIŞILMAZ ? Çalışmamak için bahaneler icat ederek,
Tv ‘ de güzel bir film var! Maçtan sonra! Yemekten sonra! Yarın erken kalkarım! Arkadaşlar bekliyor!

29 DERS ÇALIŞIRKEN YAPILMAMASI GEREKENLER
Müzik eşliğinde çalışmak Aşırı kaygı Güvensizlik Tekrarlar yapmamak Yatarak ve uzanarak çalışmak Bir şeyler yiyip içmek Zamanı kontrol edememek Dersten derse konudan konuya atlamak Zorlanılan dersleri çalışmayarak.

30 Bütün bunlar, sizin başarılı olmanızı ya da başarınızı yükseltmenizi engelleyen “TUZAKLAR” dır. ( Lütfen azaltmaya çalışın ! )

31 ve sizin verimli çalışmanızı, başarılı olmanızı engelleyen
diğer tuzaklar:

32 Arkadaşlara: “Hayır ! “ diyememek !

33 Televizyona takılıp kalmak !
seni yönetmesin; sen, televizyonu yönet!

34 Yılgınlığa, tembelliğe Boş vermişliğe kapılmak!

35 ve diğerleri... (Onları siz çok iyi biliyorsunuz!)

36 LÜTFEN, DİKKATLİ OLUNUZ!
Bütün bunlar: Sizin başarılı, verimli olmanızı engelleyen tuzaklar ve aynı zamanda birer “ZAMAN HIRSIZLARI” dır. LÜTFEN, DİKKATLİ OLUNUZ!

37 DERS ÇALIŞMAK SEÇENEKLER DURAĞI ARKADAŞLAR TV- OYUN SORUNLAR EĞLENCE

38 Ne Oldu? Hedef-Sonuç

39 Kim? Öğrenci, Sorumluluk

40 Yaklaşık 2400 yıl önce Konfiçyus’un ; Ne duyduysam, unuttum.
Ne görürsem, hatırlarım. Ne yaparsam, anlarım.

41 Bir insan ; Okuduklarının % 10 unu İşittiklerinin % 20 sini
Gördüklerinin % 30 unu Hem görüp hem işittiklerinin % 50 sini Söylediklerinin % 70 ini Yapıp söylediklerinin % 90 ını hatırlar..

42 UNUUNUTMAYINIZ Kİ.TMAUNUYINIZ Kİ.
Üşüyen insan,ateşi düşünerek ısınmaz. Acıkan insan nefis yemekleri düşünerek açlığını gidermez. Sen de sadece çalışmak gerektiğini düşünerek başarılı olamazsın. Düşündüğün yeter;haydi şimdi düşündüklerini uygula.


"VERİMLİ VE ETKİLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ SUNUMU" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları