Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

RİSK ANALİZİ EĞİTİMİ 1. REAKTİF-PROAKTİF YAKLAŞIM 2.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "RİSK ANALİZİ EĞİTİMİ 1. REAKTİF-PROAKTİF YAKLAŞIM 2."— Sunum transkripti:

1 RİSK ANALİZİ EĞİTİMİ 1

2 REAKTİF-PROAKTİF YAKLAŞIM 2

3 3

4 BÖLÜM-1:OLASI RİSK TÜRÜ BU BÖLÜMDE İNCELENEN SÜRECE AİT OLARAK OLUŞABİLECEK TÜM RİSKLERİN TANIMLANMASI SAĞLANIR. EĞİTİM &ÖĞRETİM SÜRECİNİ ELE ALMIŞ İSEK; Öğrenci mezuniyet işleminde yapılan hata Ya da SKS Sürecinde ; Revirde Yanlış Müdahele/ilaç Verilmesi vb… 4

5 BÖLÜM-2:RİSKİN OLASI ETKİSİ BU BÖLÜMDE BELİRLENEN RİSKİ İÇ YA DA DIŞ MÜŞTERİDE OLUŞTURABİLECEĞİ ETKİLER KAYDEDİLECEKTİR. Örneğin; Hatalı İlaç Verilmesi riskinin etkisi hastanın durumunun kötüleşmesi, Öğrenci mezuniyet işlerinde olan hatalar;Öğrencinin mezuniyetinin gecikmesi ve öğrenci memnuniyetsizliği 5

6 BÖLÜM-3:ŞİDDET BU BÖLÜMDE BELİRLENEN 2.BÖLÜMDE BELİRLENMİŞ OLAN ETKİNİN ŞİDDET PUANLAMASI YAPILMALIDIR. BU DERECELENDİRME YAPILIRKEN ŞİDDET DEĞERLENDİRME TABLOSUNDAN FAYDALANILIR. 6

7 ŞİDDET DEĞERLENDİRME TABLOSU 7

8 BÖLÜM-4:RİSKİN SEBEPLERİ BU BÖLÜMDE BELİRLENEN RİSKİ OLUŞTURAN SEBEPLER TANIMLANIR.İLGİLİ RİSKİ OLUŞTURAN BİRDEN FAZLA SEBEBP VAR İSE;HER BİR SEBEP İÇİN AYRI AYRI DEĞERLENDİRME YAPMAK GEREKİR. Örneğin hatalı ilaç verilmesinin sebepleri;ilaç kutularının karışıtırılması,göreve başlayan doktorun tecrübesizliği vb… Öğrenci mezuniyet işlemlerinde yapılan hatanın sebebi;yeni aday memurun işlem yapması,gürültülü ortam nedeni ile konsantrasyon bozukluğu vb… 8

9 BÖLÜM-5:OLASILIK BU BÖLÜMDE BELİRLENEN RİSKİN OLUŞMA OLASILIĞI DERECELENDİRİLİR. BU DERECELENDİRME YAPILIRKEN OLASILIK DEĞERLENDİRME TABLOSUNDAN FAYDALANILIR. 9

10 OLASILIK DEĞERLENDİRME TABLOSU 10

11 BÖLÜM-6:VAR OLAN KONTROLLER BU BÖLÜMDE MEVCUT RİSKİN KEŞFEDİLEBİLİRLİĞİNE YÖNELİK OLARAK KURUM İÇİNDE VAR OLAN YÖNTEMLER MEVCUT İSE BUNLARIN TANIMLANMASI SAĞLANIR. HERHANGİ BİR YÖNTEM MEVCUT DEĞİL İSE;KEŞFEDİLEBİLİRLİK SAYISI 10 OLUR. 11

12 BÖLÜM-7:KEŞFEDİLEBİLİRLİK BU BÖLÜMDE BELİRLENEN KEŞFEDİLEBİLİRLİK DERECESİNİN BELİRLENMESİ SAĞLANIR. BU DERECELENDİRME YAPILIRKEN KEŞFEDİLEBİLİRLİK DEĞERLENDİRME TABLOSUNDAN FAYDALANILIR. 12

13 KEŞFEDİLEBİLİRLİK DEĞERLENDİRME TABLOSU 13

14 BÖLÜM-8:RÖF (RİSK ÖNCELİK FAKTÖRÜ) ŞİDDETXOLASILIKXKEŞFEDİLEBİLİRLİK=RÖF RÖF DEĞERİ 100 VE 100 ÜN ÜZERİNDE İSE İLGİLİ RİSK İÇİN ÖNLEYİCİ FAALİYET PLANLANMALIDIR. ŞİDDETİN 9 YA DA 10 OLDUĞU DURUMLARDA RÖF 100 ÜN ALTINDA BİLE ÇIKSA,ÖNLEYİC, FAALİYET PLANLANMALIDIR. 14

15 BÖLÜM-9:ÖNERİLEN FAALİYETLER RÖF DEĞERİNE GÖRE ÖNLEYİCİ FAALİYET GEREKİREN DURUMLAR BU KISIMDA TANIMLANIR.PLANLANAN ÖNLEYİCİ FAALİYETİN OLASILIĞI AZALTICI,KEŞFEDİLEBİLİRLİĞİ ARTTIRICI YÖNDE OLMASI ŞARTTIR. 15

16 BÖLÜM-10:SORUMLU VE TERMİN BU KISIMDA PLANLANAN ÖNLEYİCİ FAALİYETLERİ GERÇEKLEŞTİRMEKLE SORUMLU OLAN KİŞİLER VE HEDEF TARİHLER TANIMLANIR. BU TARİHLERİN İLGİLİ FAALİYETİ GERÇEKLEŞTİREBİLMEYE İMKAN SAĞLAYACAK ŞEKİLDE VERİLMESİ ÖNEMLİDİR. 16

17 BÖLÜM-11:FAALİYETLERİN SONUÇLARI BU KISIMDA GERÇEKLEŞTİRİLEN FAALİYETLERİN KISA TANIMI YAZILIR.SONRASINDA YAPILAN BU FAALİYETLERİN SONUCUNDA ŞİDDET DEĞERİ AYNI KALMAK KOŞULU İLE YENİ OLASILIK VE KEŞFEDİLEBİLİRLİK DEĞERLERİ KAYDEDİLİR.YAPILAN FAALİYETLERİN OLASILIĞI AZALTACAK VE KEŞFEDİLEBİLİRLİĞİ ARTTIRACAK YÖNDE OLMASI ÖNEMLİDİR. Yeni röf değeri hesaplanmalı ve 100 ‘ün altına inilememişse planlanan faaliyetlerin gözden geçirilmesi sağlanmalıdır. 17


"RİSK ANALİZİ EĞİTİMİ 1. REAKTİF-PROAKTİF YAKLAŞIM 2." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları