Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

ÖNSÖZ ŞİRKET YÖNETİM KADROSU – 1.Sayfa HAKKIMIZDA– 2.Sayfa

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "ÖNSÖZ ŞİRKET YÖNETİM KADROSU – 1.Sayfa HAKKIMIZDA– 2.Sayfa"— Sunum transkripti:

1 ÖNSÖZ ŞİRKET YÖNETİM KADROSU – 1.Sayfa HAKKIMIZDA– 2.Sayfa
BORDROLAMA HİZMETİ– 3.Sayfa İZİN SÜREÇLERİ VE BORDRO ZARFLARINI YÖNETİMİ– 4.Sayfa ÖZLÜK DOSYASI VE ARŞİV SİSTEMİ– 5.Sayfa BORDRO DENETİMİ VE CHECK-UP– 6.Sayfa SGK TEŞVİK VE MUAFİYET UYGULAMALARI– 7.Sayfa MÜŞAVİRLİK HİZMETLERİ– 8.Sayfa ŞİRKET KURULUŞ VE TASFİYE İŞLEMLERİ– 9.Sayfa İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ– 10.Sayfa Adres: Mecidiyeköy mahallesi G.28 Sokak Daire:2 No:2 İstanbul, Şişli Türkiye Telefon | (Fax) Mobil : Mail :

2 ŞİRKET YÖNETİMİ ALPER VERDİ : YÖNETİCİ ORTAK EMİN KARAGÜLLE: PARTNER
Bordrox Bordrolama ve Mali Müşavirlik Hizmetleri’nin kurucusu ve ortaklarındadır. İstanbul doğumlu ve İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Mezunudur. Öğrenim hayatını İş Sağlığı ve Güvenliği bölümünden mezun olarak C sınıfı İş Sağlığı ve Güvenliği Uzmanlığı belgesi ile devam ettirmiştir. Türkiye’de ve yurt dışında sektörlerinde lider firmalarda 13 yıl görev almış ve başarılı bir kariyer sonrasında Bodrum'u kurmuştur. International Organization for Standardization programlarından ISO 9001, ISO ve ISO 27001’e ait eğitimlerini tamamlayarak iç denetçi olarak belgelendirilmiştir. Ayrıca AS Sosyal Uygunluk Denetçisi ünvanına sahiptir. İngilizce eğitimini yurt içinde ve yurt dışında tamamlamış, Evli ve bir Çocuk babasıdır. EMİN KARAGÜLLE: PARTNER Kırşehir doğumlu ve Hacettepe Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği Mezunudur. Türkiye’de ve lider firmalarda 20 yıl görev almış ve başarılı bir kariyer sonrasında 2011 yılında GEA Yazılım Bilişim ve İletişim Hizmetleri San. Tic. Ltd. Şirketini kurmuş ve ayrıca Bordrox ’ta partnerlik görevini üstlenmiştir. Logo İnsan Kaynakları ürünü uzmanlığı, Microsoft CRM, Bulut teknolojileri Uzmanlıkları ile SQL Server Administrator’udur. Ayrıca Organization for Standardization programlarında iç denetçi olarak belgelendirilmiştir. Evli ve bir çocuk babasıdır. EMİN KARAGÜLLE: PARTNER Kırşehir doğumlu ve Hacettepe Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği Mezunudur. Türkiye’de ve lider firmalarda 20 yıl görev almış ve başarılı bir kariyer sonrasında 2011 yılında GEA Yazılım Bilişim ve İletişim Hizmetleri San. Tic. Ltd. Şirketini kurmuş ve ayrıca Bordrox ’ta partnerlik görevini üstlenmiştir. Logo İnsan Kaynakları ürünü uzmanlığı, Microsoft CRM, Bulut teknolojileri Uzmanlıkları ile SQL Server Administrator’udur. Ayrıca Organization for Standardization programlarında iç denetçi olarak belgelendirilmiştir. Evli ve bir çocuk babasıdır. EMİN KARAGÜLLE: PARTNER Kırşehir doğumlu ve Hacettepe Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği Mezunudur. Türkiye’de ve lider firmalarda 20 yıl görev almış ve başarılı bir kariyer sonrasında 2011 yılında GEA Yazılım Bilişim ve İletişim Hizmetleri San. Tic. Ltd. Şirketini kurmuş ve ayrıca Bordrox ’ta partnerlik görevini üstlenmiştir. Logo İnsan Kaynakları ürünü uzmanlığı, Microsoft CRM, Bulut teknolojileri Uzmanlıkları ile SQL Server Administrator’udur. Ayrıca Organization for Standardization programlarında iç denetçi olarak belgelendirilmiştir. Evli ve bir çocuk babasıdır.

3 HAKKIMIZDA BORDROX, yaratıcı ve yenilikçi çözümler sunarak kendi ihtisas alanında maksimum kaliteyi firmalara ulaştırmak için yola çıkmış ve kısa sürede yurt içi ve yurt dışı firmaların dikkatini çeken bir konuma gelmiştir. Şirketimiz, müşterilerine Vergi Danışmanlığı, İş Sağlığı ve Güvenliği, Muhasebe, Bordro, SGK ve raporlama konularında hizmet sunmaktadır. Firmamız, konusunda uzman kişilerin oluşturduğu özel bir kuruluştur. Şirket ortaklarımız 3658 Sayılı Kanun uyarınca ‘’Mali Müşavirlik’’ belgesine haizdir. Yaptığımız işlerde kaliteli hizmet ve müşteri memnuniyetini her zaman ön planda tutarak müşterilerine hizmet vermektedir. Bordrox ’un ekibi yasal işveren sıfatı ile İş Kanunu ve çalışma mevzuatlarına bağlı kalarak dış kaynak kullanımında, 4857 sayılı İş Kanunu ve 5510 sayılı Sosyal Sigortalar Kanununa göre bordrolama hizmeti vermektedir. Misyon ve Vizyon BORDROX, çalışanlarıyla birlikte, müşterilerinin tatminini sağlayarak sağlıklı gelişmeyi, evrensel kalite ve standartlarda hizmetler sunmayı amaçlar. Bu suretle ülkesi, müşterileri, ortakları, çalışanları için güvenilirlik, devamlılık ve saygınlık simgesi olmayı hedefler. BORDROX ’un Hedef ve İlkeleri : Sizler için değer yaratmak, beklentilerinize kalite ve istikrarla karşılık vermek ilk önceliğimizdir. Verilen hizmete sahip çıkmak ve hizmet sonrasında da müşterilerimizin yanında olmak görevimizdir. Kalitede ve hizmette en iyi olmak ve karşılıklı güveni korumak ana hedefimizdir. En önemli sermayemiz, insan kaynağımızdır. Hizmetlerimizin kalitesi çalışanlarımızın kalitesiyle başlar. En iyi personeli ve yetişkin insan gücünü BORDROX ’ta istihdam etmek, insanımızın yeteneklerinden, gücünden ve yaratıcılığından azami fayda sağlamak; verimliliklerini artırmak, gelişmelerine imkan tanımak ve işbirliği ve dayanışmanın yeşerdiği bir çalışma ortamı yaratarak bunun devamlılığını sağlamak seçtiğimiz yoldur. Amacımız, sürekli gelişmek için kaynak yaratmaktır. Üstün iş ahlakı ve dürüst çalışma ilkelerine uymak genel bir kuralımızdır. Tüm ilişkilerimizde adilane, karşılıklı yarar sağlamak amacıyla, iyi niyet ve anlayışla davranmak, yasalara ve ahlak kurallarına daima uymak ilkemizdir. Bugünün insanına ve gelecek kuşaklara karşı sorumluluklarımızı yerine getirmek, öncüsü olduğumuz ve vazgeçemeyeceğimiz bir başka temel ilkemizdir. Gücümüzü aldığımız sizlere güç katmayı hedef alırız. INTERNATIONAL ORGANIZATION for STANDARDIZATION Firmamızın sahip olduğu ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi, ISO Bilgi Teknolojileri Hizmet Yönetim Sistemi, ISO Bilgi Güvenliği Yönetim Sistemi sertifikaları sayesinde hizmet alırken kendinizi güvence altında hissedebilirsiniz. Firmamızın sizlere sunduğu hizmetlerde profesyonelliğini sahip olduğu sertifikalarla sorgulayabilirsiniz. Bu bağlamda kendinizi güvence altında hissetmek ve işlerinizi profesyonellere teslim etmek istiyorsanız tüm bordrolama hizmetleri için firmamızı tercih edebilirsiniz.

4 BORDROLAMA HİZMETİNİN AVANTAJLARI
Dış kaynak kullanımı, bir işletmenin sunmayı düşündüğü bir servisi kendi bünyesinde üretmeyip, bu servisin yapılmasını bu konuda uzmanlaşmış olan başka bir firmaya bırakmasıdır. Bu uygulama işletmelere zaman ve maliyetler açısından büyük ölçüde tasarruf sağlayan önemli bir adımdır. Bu şekilde işletme aynı zamanda istediği kaliteyi de uzmanlaşmış firma sayesinde yakalamış olur ve işletmenin verimlilik gücü artar. Maliyetlerin azalması, Sermaye giderlerinin azalması, Operasyon el verimlilik, Firmaların ana faaliyet alanlarına yoğunlaşması. Risklerin ortadan kalkması Çalışmalara ölçüle bilirlik, esneklik ve hız kazandırılması Performans artışının sağlanması İş maliyetlerinin düşürülmesi, zaman kaybının önlenmesi Dışarıdan iş bölümünü üstlenmiş kurum sayesinde, kendi uzmanlık alanındaki profesyonel bakış açıları nedeniyle, destek verdikleri firmanın göremediği ya da ilgilenemediği alanlara zaman kaybetmeden müdahale etmesi ve ileride çıkabilecek sorunları önleyerek iş etkinliğini maksimuma çıkarılması İş yoğunluğunun azalması ile oluşan personel memnuniyeti Bordrox Bordro Hizmetleri yasal işveren sıfatı ile İş Kanunu ve çalışma mevzuatlarına bağlı kalarak dış kaynak kullanımında, 4857 sayılı İş Kanunu ve 5510 sayılı Sosyal Sigortalar Kanununa göre bordrolama hizmeti vermektedir. Firmanızın ihtiyaçlarını tespit ederek en uygun çözümleri sizlere sunuyoruz. Bordrolama süreciniz ile ilgili en başarılı ve verimli sistemi kuruyoruz. Personelinizin işe alımından itibaren tüm çalışma süreci içindeki yasal işlemlerini takip ediyoruz. Sosyal Sigortalar Müdürlüklerine verilmesi geren tüm resmi bildirgeleri ve bildirimleri düzenliyor ve ödeme takip işlemlerini gerçekleştiriyoruz. Firma yönetiminizin ihtiyaç duyduğu tüm raporları doğru, eksiksiz ve gününde hazırlanmasını sağlıyoruz. Bilgi güvenliği ve gizlilik süreçlerini bir şirket politikası olarak kabul ediyoruz. Bordro süreçlerinizi outsource ederek tüm riskleri ve iş yükünüzü profesyonel süreçlerle yönetiyor ve ortaya çıkabilecek mevcut riskleri minimize ederek size ve çalışanlarınıza güven dolu bir hizmet vermeyi taahhüt ediyoruz HİZMETLERİMİZ İşe Giriş ve Çıkış İşlemleri Kıdem Tazminatı Hesaplama İhbar Süre Bildirimleri ve Hesaplaması Fesih Bildirimleri İbraname Çalışma Belgesi Yıllık İzin Hesaplama ve/veya Ödemeleri İstirahat Raporları ve ödenek durumu Sosyal Yardımlar ( Yol Yardımı, Yemek Yardımı vb.) Ek Ödemeler (Harcırah, Prim vb.) Ek Kesintiler ( İcra Kesintisi, Avans Ödemesi vb.) SGK ve Vergi İstisnaları Ücret Pusulası Aylık SGK Bildirgesi Fazla Çalışma ve Fazla Sürelerle Çalışma Meslek tanımları Eksik Gün Bildirimleri Güncel SGK ve Vergi Değişikliklerinin bildirimleri ve uygulamaya alınması Personel Özlük Dosyalarının oluşturulması ve arşivlenmesi Vize İşlemleri Çalışma İzni CE1 ve CE2 Belgesi İş Sözleşmeleri İş Sağlığı ve Güvenliği Hizmetleri İş ve SGK Hukuk Danışmanlığı İşyeri Açılış ,Kapanış , Adres Değişiklikleri Ortaklar Kurulu Kararları

5 İZİN SÜREÇLERİ VE BORDRO ZARFLARININ YÖNETİMİ
İZİN SÜREÇ YÖNETİMİ İşverenler yasal olarak İş Kanunun 53.maddesine istinaden yıllık izin uygulamalarını gerçekleştirmelidir. Ancak yıllık izinler her firmada sorun haline gelmiştir. Her daim personeller kaç gün yıllık iznim kaldı, ben 15 senedir bu firmadayım benim iznim şu kadar diye aralarında yorum yaparak değerlendirmelerde bulunur ve bu süreç daha sonra işveren ile işçi arasında ciddi bir sorun oluşturur. Biz ise bu süreci birkaç süreç içerisinde yönetebiliyoruz. Bunlardan biri kısaca şöyle; İzin süreç sistemimize süreç başında firmanın çalışan personel bilgileri ve daha önceden devir gelen izinler işlenir ve personel bazlı hak edişler hesaplanır. Yıllık izinler yıllık izin formu ile beraber şirketin uygun gördüğü yöneticilerin ve ilgili personelin imzası ile beraber hard copy olarak çıktı alınır. Yada sistem üzerinden bir onay süreci oluşturularak soft ortamda e-imza ile onaylanması ve görüntülenmesi sağlanır. Daha sonra bu izinler sisteme entegre bir şekilde çalıştığından izin süreç sistemine dahil edilir. Firmanız tarafından belirlenen kullanıcılara bu sistem üzerinden yetkilendirmeler yapılarak ilgili personelin hak ettiği, kullandığı ve kalan izinlerinin takip edilmesi ve raporlaması sağlanır. Hard copy olarak çıktısı alınan yada e-imza ile onaylanan izinler özlük dosyalarında arşivlenerek bordro hesaplarına dahil edilir. Bu süreç için farklı varyasyonlar uygulanabilmektedir. ÜCRET HESAP PUSULASI UYGULAMALARI 4857 İş Kanunun 37.maddesine istinaden işveren işçiye ücret hesap pusulası tebliğ etmek zorundadır. Bu pusulanın mutlak suretle detay içermesi ve her maaş ödemesiyle beraber personele ibraz edilerek imza altına alınması gerekmektedir. Bu süreç işverenlere gereksiz bir iş yükü getirir. Takip ve kontrol işlemi de buna eklenince şirketlerin önemsemediği yada kaynak yetersizliği sebebiyle uygulayamadığı yasal bir süreç haline gelir. Bu yasal süreç için birçok firmaya iş mahkemelerince, SGK denetimlerinde yada işleyen süreçte ağır para cezaları uygulandığını gördük ve bilmekteyiz. Bu yasal sorumluluğu üzerimize alarak bordro zarflarının detaylı bir şekilde hazırlanmasını , ilgilisine mail, posta yada sistem üzerinden ibrazı ve akabinde imzalı olarak eksiksiz bir şekilde toplanarak özlük dosyalarında muhafaza edilmesini sağlamaktayız.

6 ÖZLÜK DOSYASI VE ARŞİV SİSTEMİ
 4857 Sayılı iş kanunun 75 maddesinde de belirtiği üzere - İşveren çalıştırdığı her işçi için bir özlük dosyası düzenler. İşveren bu dosyada, işçinin kimlik bilgilerinin yanında, bu Kanun ve diğer kanunlar uyarınca düzenlemek zorunda olduğu her türlü belge ve kayıtları saklamak ve bunları istendiği zaman yetkili memur ve mercilere göstermek zorundadır.  İşveren, işçi hakkında edindiği bilgileri dürüstlük kuralları ve hukuka uygun olarak kullanmak ve gizli kalmasında işçinin haklı çıkarı bulunan bilgileri açıklamamakla yükümlüdür."  Söz konusu metin incelendiğinde işverenlerin çalıştırdıkları tüm işçiler için işyerinde işçi özlük dosyası oluşturması gerekmektedir. Bu özlük dosyasında; tüm belge ve bilgiler üçüncü şahıslardan saklı kalmak kaydıyla:  1- İşçi kimlik bilgileri, Nüfus Cüzdanı Sureti, 2- İşçi kimlik bilgileri, Nüfus evrakı, 14- Terör mağduru ise İŞKUR müracaat kayıt evrakı, 15- Ödenen ücretlere ait hesap pusulalarının bir sureti, Cüzdanı Fotokopisi, 3- İkametgâh İlmühaberi, 4- Mezun olduğu okul diploma fotokopisi 5- Referans Mektupları ve CV' si 6- Kanun gereği iş sözleşmesi, 7- Sağlık Raporu, 8- Bazı işkolları için, periyodik olarak sağlık muayenelerinden geçirildiklerine dair rapor. 9- Özürlü işçi ise Sakatlık Raporu aslı veya fotokopisi, 10- Sakatlık İndiriminden yararlanabilmesi için ilgili Gelir İdaresi Başkanlığından indirim uygulanacağına dair yazı 11- Sakat işçi için İŞKUR müracaat kayıt evrakı, 12- Adli sicil kaydı, 13- Eski hükümlü ise İŞKUR müracaat kayıt 16- Herhangi bir kanuni sebeple ücret kesme cezası uygulanırsa, yapılan kesintilerin sebebinin bildirildiği yazı, 17- Fazla çalışma için işçinin onayının alındığı yazı, 18- İşçilerin, iş sağlığı ve güvenliği konusunda ve karşı karşıya bulundukları mesleki riskler, alınması gerekli tedbirler ve yasal hak ve sorumluluklar konusunda bilgilendirildiklerine dair yazı. 19- Çalışma Belgesi (İşten Ayrılan İşçiler İçin) 20- İşin gereklerine göre bulunması gereken diğer evraklar, 21- Ağır ve Tehlikeli İşlerde çalıştırılan personeller için: İşçilerin adı, soyadı ve T.C. Kimlik numaraları, doğum yeri ve tarihlerini belirten liste bulunmalıdır. İlgili evrakların işe giriş işlemleri iz ile beraber süreçle dirilerek Bordrox tarafından gizlilik ilkelerimiz çerçevesinde ilgili personellerden talep edilmesi, eksiksiz bir şekilde hazır hale getirilerek arşivlenmesini sağlıyoruz. Ayrıca soft ortamda istenilen belge ve bilgiye yetkilendirilen şirket kullanıcısının ulaşmasını sağlayarak en iyi hizmeti sunuyoruz.

7 BORDRO DENETİMİ VE CHECK UP
Şirketler, bünyelerinde yada dışardan sağlanan hizmetle yürütülen özlük işlemleri ve bordro süreçlerinin doğru olarak yapıldığını bildiklerinden ve/veya güvene dayalı oluşan ikili ilişkilere önem verdiklerinden bordro denetim işlemlerini göz arda ederler. Bu nedenle özlük işlemleri ve bordrolama konusunda eksik ya da hatalı uygulamaların işletmelere verdiği zararlar tam olarak ölçülemez hatta bu zararların neler olduğu bilinemez. Konuyla ilgili denetimlere bağlı aksiyonlar alınmadığı sürece Vergi ve SGK işlemlerinizde oluşan yada oluşmuş fazla ve/veya eksik bildirimler ,idari para cezaları ,teşvik ve/veya muafiyet uygulamalarındaki hatalar, iş mahkemelerine sunulan yada sunulacak olan bordro ve özlük süreçlerine bağlı belgelendirmeler ve buna benzer birçok süreç kuruluşlar üzerinde gereksiz finansal yükler ve prestij kayıpları oluşturur. BORDROX, çok yönlü denetim süreciyle, tüm özlük işlemleri ve bordro alt yapısını tam bir gizlilik çerçevesinde işletmelerin istediği kapsamda denetlemektedir. Denetim sonucu hazırlanan detaylı rapor, sadece mevcut durum ve risklerin tespitinden ibaret olmayıp işletmelere uygun çözüm önerileri de içermektedir. Deneyimlerimiz göstermektedir ki; çoğu orta ve büyük ölçekli işletmede insan kaynakları kapsamında üretilen eksik ve hatalı işlemlerin maliyeti, bu işlemlerin denetimi için ödenen bedel ve harcanan zamanla kıyaslanmayacak kadar fazladır. Bu nedenle, insan kaynakları kapsamında yer alan özlük ve bordro işlemlerinizde sorun olmadığını düşünüyorsanız bize ihtiyacınız var demektir. Bu nedenle Özlük ve Bordrolama süreçleriniz ile ilgili sizleri ziyaret ederek yada gizlilik kuralları çerçevesinde istenilen bilgileri karşılamanız neticesinde CHECK UP sürecimizi başlatıyor ve süreç sonunda size bu konuda detaylı yazılı raporlarımızı ve karşılıklı sunumlarımızı yapıyoruz.

8 SGK TEŞVİK VE MUAFİYET UYGULAMALARI
5746 SAYILI ARAŞTIRMA GELİŞTİRME KANUNU Bu Kanun kapsamındaki her türlü Ar-Ge ve yenilik faaliyetleri ile ilgili olarak düzenlenen kağıtlardan damga vergisi alınmaz. Kanun kapsamında çalışmaları karşılığında elde ettikleri ücretleri üzerinden hesaplanan sigorta primi işveren hissesinin yarısı, her bir çalışan için beş yıl süreyle Maliye Bakanlığı bütçesine konulacak ödenekten karşılanır. Kanun kapsamında bu çalışmaları karşılığında elde ettikleri ücretlerinin doktoralı olanlar için yüzde doksanı, diğerleri için yüzde sekseni gelir vergisinden müstesnadır. 5510 SAYILI SOSYAL SİGORTALAR KANUNU : 01/10/2008 tarihinde geçerli olmak üzere yürürlüğe giren, 5510 sayılı Kanun gereği, 4/a sigortalılarına ilişkin malullük, yaşlılık ve ölüm sigortaları primlerinden, işveren hissesinin beş puanlık kısmına isabet eden tutar hazinece karşılanır. Yabancı Bir Ülkede Kurulu Herhangi Bir Kuruluş Tarafından ve o Kuruluş Adına ve Hesabına Türkiye'ye Bir İş İçin Gönderilen ve Yabancı Ülkede Sosyal Sigortaya Tâbi Olduğunu Belgeleyen Kişiler sigortalı sayılmazlar (5510 sayılı Kanun Md. 6/1/e Bendi, S.S.İ.Y. Md. 10/1/d Bendi, 2013/11 ve 2011/43 sayılı Genelgeler) 4447 SAYILI İŞSİZLİK KANUNU: 31/12/2015 tarihine kadar işe alınan her bir sigortalı için geçerli olmak üzere, bu maddenin yürürlük tarihinden itibaren özel sektör işverenlerince işe alınan ve fiilen çalıştırılanların; işe alındıkları tarihten önceki altı aya ilişkin Sosyal Güvenlik Kurumuna verilen prim ve hizmet belgelerinde kayıtlı sigortalılar dışında olmaları, aynı döneme ilişkin işe alındıkları işyerinden bildirilen prim ve hizmet belgelerindeki sigortalı sayısının ortalamasına ilave olmaları ve bu maddede belirtilen diğer koşulları da sağlamak kaydıyla, 5510 sayılı Kanunun 81 inci maddesinde sayılan ve 82 nci maddesi uyarınca belirlenen prime esas kazançları üzerinden hesaplanan sigorta primlerinin işveren hisselerine ait tutarı, işe alındıkları tarihten itibaren İşsizlik Sigortası Fonundan karşılanır. 193 SAYILI GELİR VERGİSİ KANUNU: Gelir Vergisi Kanunu'nun 23/6'ncı maddesi hükmü gereği hizmetçilerin ücretleri gelir vergisinden istisnadır. İrtibat bürolarında çalışanlar ,Gelir Vergisi Kanunu’nun 23/14 numaralı bendine göre, “Kanuni ve iş merkezi Türkiye’de bulunmayan dar mükellefiyete tabi işverenlerin yanında çalışan hizmet erbabına, işverenin Türkiye dışında elde ettiği kazançları üzerinden döviz olarak ödediği ücretler gelir vergisinden istisnadır.

9 MÜŞAVİRLİK HİZMETLERİ
BORDROX mali müşavirlik alanında yerli, yabancı şirketlere yönelik muhasebe ve buna bağlı yasal işlemlerin zamanında ,güvenilir ve uzman kişiler tarafından sunulması için mali, hukuki ve yönetim konularında hizmetler sunmaktadır. Mali analizleriniz ve raporlama süreçleriniz danışmanlığımız kapsamındadır. Yönetim Danışmanlığı Şirket Danışmanlığı İşletme ,Finans ,Muhasebe Yönetim ve Maliyet Muhasebesi Sistemlerinin Organizasyonu ve Reorganizasyonu, Muhasebe sistemlerinin kurulması Muhasebe denetimi hizmetleri Vergi beyannamelerinin bildirim ve denetimleri Sosyal güvenlik bildirimlerinin denetimi Dönem sonu kapanış işlemleri Mali tabloların hazırlanması ve denetimi Sabit kıymet ve amortisman kayıtlarının denetimi Enflasyon düzeltmesi işlemleri Arızi kazanç, değer artış kazancı ve diğer gelir unsurlarından dolayı süreklilik arz etmeyen beyanname hizmetleri Yeri ve yabancı sermayeli şirket kuruluşları Teşvik , Ar-ge , Yatırım ve Kredi Danışmanlığı Mali Tahliller ve Raporlama Türk ve Yabancı şirket kuruluş , devir ve birleşme işlemleri İrtibat büro kuruluş işlemleri

10 ŞİRKET KURULUŞ VE TASFİYE İŞLEMLERİ
Uzmanlarımız tarafından sizlerle yapılan karşılıklı görüşmeler sonucu belirlenen, size uygun şirket türünü hayata geçirmek için, gerekli evrakların hazırlanması ile şirket kuruluş aşamasına geçilir. Tüm bu süreçte uzman ekibimiz aşağıda ki kuruluş sürecini sizin adınıza tamamlamaktadır. ŞİRKET KURULUŞ  SÜRECİ 1 - İhtiyaca uygun şirket tipinin belirlenmesi 2 - Ortaklık ve Sermaye yapısının belirlenmesi 3 - Unvanın belirlenmesi ve kontrolü 4 - Ana sözleşmenin hazırlanması 5 - Noter işlemleri 6  - Ticaret Odası işlemleri 7  - Tescil ve ilanın takibi 8  - Kanuni defterlerin onaylatılması 9  - Vergi dairesi işlemleri 10 - SGK İşlemleri TASFİYE İŞLEM SÜRECİ Tasfiye, kelime anlamı arıtma, ayıklama, temizleme, hesabı kapatmak anlamındadır. Tasfiye, herhangi bir nedenle faaliyetine son veren, şirketin tüm hesaplarının kapatılmasıdır. Limited şirketler kanun ve şirket ana sözleşmesinde yazılı hallerin meydana gelmesi veya ortaklar kurulu kararı ile sona erer. Sermaye şirketleri, iflastan başka bir nedenle infisah ettiklerinde, durum ortaklar kurulunca ticaret siciline tescil ve ilan ettirilir. İnfisahın ticaret siciline tescil ettirildiği tarih, tasfiyenin başladığı tarih sayılır. Tasfiye süreci, fesih veya infisah edilme halinin meydana gelmesinden başlar, tasfiye işlemlerinin tamamlanmasını müteakip şirket kaydının ticaret sicilinden sildirilmesine kadar devam eder. Tasfiye işlemlerini müteakip ticaret sicilinden kaydının silinmesi ile tüzel kişilik sona bulur. Limited Şirket aşağıdaki nedenlerden birinin gerçekleşmesi ile sonlanır; Esas sözleşmede belirlenmiş ise belirlenen şirket süresinin bitmesi Şirket sermayesinin üçte ikisinin eksilmesine rağmen ortaklar kurulunca kalan kısımla yetinilmesine veya sermayenin eksilen kısmının tamamlanmasına ilişkin karar alınmaması, Şirketin iflasına karar verilmesi, Şirketin diğer bir şirketle birleşmesi, Şirketin mahkeme kararı ile feshinin istenmesi, Şirket amacının elde edilmiş olması yahut elde edilmesinin imkansız hale gelmesi, Ortak sayısının bire düşmesi veya 50’yi aşması Ortaklar kurulunca şirketin tasfiyesine karar verilmesi, hallerinde şirket tasfiye haline girer. 6102 sayılı Yeni TTK ile Anonim Şirketlere yönelik olarak tasfiye işlemleri md’ler arasında düzenlenmiştir

11 İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ
Sağlıklı ve güvenli bir çalışma ortamının oluşturulması, çalışma hayatının öncelikli şartı ve tüm sosyal tarafların ortak sorumluluktur. Türkiye’deki işyerlerinin %99’u 250’nin altında çalışan istihdam eden KOBİ’lerden oluşmakta, çalışanların %84’ü bu işyerlerinde istihdam edilmektedir. Asıl dikkat çekici olan durum ise iş kazalarının %80’inin yine KOBİ’lerde meydana geliyor olmasıdır. Bu verilerden de anlaşılacağı üzere ülkemizde büyük-küçük işletme, kamu veya özel sektör ayırımı gözetmeksizin tüm çalışanlar kapsayacak bir düzenleme zorunlu hale gelmişti. Bu ihtiyaçtan hareketle tüm sosyal tarafların da görüşünü alarak 6331 Sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu’nu yürürlüğe girdi. 6331 sayılı kanun neler getiriyor. TÜM ÇALIŞANLAR SAĞLIK VE GÜVENLE ÇALIŞACAK Kamu ve özel sektör ayrımı gözetmeksizin tüm çalışanlar kanun kapsamına alındı. Kişinin bulunduğu işyerindeki çalışan sayısı ve işyeri türü kanundan yararlanmasına engel olmayacak. Kanun aynı zamanda çırak ve stajyerler için de geçerli olacak. Her çalışan, iş sağlığı ve güvenliği ile ilgili uygulamalardan faydalanacak. KURALCI DEĞİL ÖNLEYİCİ YAKLAŞIM Kanun, iş sağlığı ve güvenliğinde en iyi koşulları hedefleyerek, işyerlerinin mevcut durumunun sürekli iyileştirilmesini amaçlıyor. İş kazası veya meslek hastalığı ortaya çıktıktan sonra neler yapılacağı değil, iş kazası ve meslek hastalığının önlenmesi için atılacak adımlar esas olacak. Bu kapsamda işveren; çalışanları ile birlikte işin her aşamasında işten kaynaklı tehlikeleri sürekli olarak tespit ederek, muhtemel risklere karşı tedbir alacak. İŞYERLERİ TEHLİKE DURUMLARINA GÖRE SINIFLANDIRILACAK İşyerleri, iş sağlığı ve güvenliği hizmetlerinin daha etkin sunumu amacıyla tehlike sınıflarına ayrılacak. Bu sınıflandırmada; yapılan işin özelliği, işin her safhasında kullanılan veya ortaya çıkan maddeler, iş ekipmanı, üretim yöntem ve şekilleri, çalışma ortam ve şartları gibi hususlar dikkate alınacak. Tehlike sınıfları; işyerlerinin yaptığı asıl iş dikkate alınarak, sosyal tarafların dâhil olduğu bir komisyonun görüşleri doğrultusunda Bakanlıkça tespit edilecek. Çok tehlikeli sınıfta yer alan işyerlerinde (A) sınıfı, tehlikeli sınıfta yer alan işyerlerinde en az (B) sınıfı,az tehlikeli sınıfta yer alan işyerlerinde ise en az (C) sınıfı iş güvenliği uzmanlığı belgesine sahip olanlar görev yapabilecek. HER İŞYERİNE İŞ GÜVENLİĞİ UZMANI VE İŞYERİ HEKİMİ Çalışanların sayısına ve işyeri türüne bakılmaksızın her işyerinde iş güvenliği uzmanı, işyeri hekimi ile diğer sağlık personeli görev yapacak. İSG profesyonelleri, özel eğitim gören ve mesleki yeterliliğini sınavla ispatlayan kişiler arasından Bakanlıkça yetkilendirilecek. Gerekli şartları taşıması durumunda, işverenin kendisi de iş sağlığı ve güvenliği hizmetini üstlenebilecek. Bu profesyoneller, yetkileri kapsamında işverene karşı sorumlu olacak. Bu sorumluluk kapsamında İSG profesyonelleri, iş sağlığı ve güvenliği ile ilgili hususları işverene iletecek. İSG profesyonelleri, işverenin tedbir almadığı hayati tehlike arz eden riskler bulunması durumunda ise doğrudan Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı’na başvuracak İŞVEREN AÇISINDAN GETİRDİKLERİ İş sağlığı ve güvenliği koşullarını iyileştirme ve bunun sürekliliğini sağlama. Çalışanın sağlık ve güvenlik yönünden işe uygunluğunu dikkate alma. Risk değerlendirme raporlarını da göz önünde bulundurarak genel bir önleme politikası geliştirme. Mesleki risklerin önlenmesi için, eğitim ve bilgi verilmesi dâhil her türlü tedbiri alma. Çalışma ortamında gerekli kontrol, ölçüm, inceleme ve araştırmaları yaptırma. İzleme, denetleme ve uygunsuzlukları giderme. Çalışanların hayati tehlike bulunan yerlere girmemesi için gerekli tedbirleri alma. Aynı çalışma alanını birden fazla işverenin paylaşması durumunda koordinasyon sağlama.

12 www. bordrox. com https://twitter. com/BORDROX https://www. facebook


"ÖNSÖZ ŞİRKET YÖNETİM KADROSU – 1.Sayfa HAKKIMIZDA– 2.Sayfa" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları