Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

LESSON PLAN Tarih:02 /17/2011 By Gul Goksel

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "LESSON PLAN Tarih:02 /17/2011 By Gul Goksel"— Sunum transkripti:

1

2 LESSON PLAN Tarih:02 /17/2011 By Gul Goksel
Konu:Turk Mutfagi (Turkish Cuisine) Ogrenci icin hedeflenenler: -Ogrenci ailesinin en gozde yemek ve tarifini secer. -Bu konuda ailesiyle konusur . -Bu yemegin aile icin ozelligi olup olmadigini,tarihsel,kulturel,geleneksel ozelliklerini ogrenir. -Bu arada tarih,cografya,iklim, yemekte kullanilan malzemeler,olcu birimleri,yiyeceklerin geleneksel saklanma sekillerini ogrenir. -Bayramlar,ozel gunler konusunda da bilgilenir. -Teknolojiyi kullanmayi ,arastirma yapmayi ogrenir,yaraticiligini kullanmayi ogrenir. Student Objectives: -Student learn about history and culture by studying a particular food important to their family. -Student use technology tools to enhance productivity, and promote creativity.

3 Aktiviteyi Tanitma: Ogrencilere YouTube kullanarak Turk yemegi tarifi ve yapimi izletilir.Izleme sirasinda zaman zaman filmi durdurarak sorular sorulur ogrencinin ilgisi ve aktif katilimi saglanir. Ogrencilere hazirlanan calisma kagitlari dagitilir. Bu kagitlarda olan sorulara; evet hayir ,coktan secmeli,bosluklari doldurma seklinde cevaplar vermeleri istenir.(Interpersonal) Ogrenciler doldurduklari calisma kagitlarini ikili gruplar halinde degiserek birlikte degerlendirirler.(Group activity and interpretive) Ogrencilere Turk yemegi resimleri gosterilir,hangi yemek oldugunu tahmin etmeleri istenir.Gruplar halinde birbirleriyle bu konuda konusmalari saglanir.

4 Opening Activity: Students watch Turkish food demonstrations from YouTube. -During that time ask questions to children. (Have you heard about that food, did you have this food before?) Students will be part of every activity. (Interpersonal, Interpretive) -Give to students the worksheets.( which includes yes/no and questions, fill in the blanks in sentences, etc..(Interpersonal) -Students exchange their worksheets and work together in the groups.(Interpretive, group activity) -Give students pictures of Turkish food and let each group talk about the food in the pictures. Konuyu Ogrenelim: Teaching The New Objective: Bu bolumde ana konu islenir. 1-Ogrenci ailesiyle konusur,fikir alir ve ailenin gozde Turk yemegini secer. 2-Ogrenci sectigi yemegin tarifini alir,arastirmalarina baslar. Teknolojiyi kullanarak ayni yemegin degisik tariflerini bulur.

5 Hangi yorelerde nasil pisiriliyor,farklilik nerden geliyor
Hangi yorelerde nasil pisiriliyor,farklilik nerden geliyor?(cografi,tarihsel,iklime bagli?) Turkiye’de yemek tariflerinde kullanilan olcu birimleri,degisik arac gerec, mutfak malzemelerini ogrenecek. 3-Ogrenci arastirmalar sonunda edindigi bilgileri kullanarak Ailesinin gozde yemek tarifinin el ilanini hazirlar. Teaching The New Objective: 1- Every student picks a favorite family food and find the recipe for it. 2-The student interviews the family members about the cultural and family traditions that are associated with this recipe. 3-Student brings the recipe and interview notes to school. Bitis Aktivitesi: -Ogrenci hazirladigi el ilanlarini sinifa tanitir,arkadaslarinin Sorularina cevaplar verir.(ailesinin gozde yemegini anlatir,hangi ozel gunlerde yenir?,aile icin ozel bir onemi varmi?,ozel bir tarihi var mi?cografik olarak degisiyormu?,ozel bir hikayesi var mi?)

6 -Ogrenciler hazirladiklari el ilanlarini arkadaslariyla birlestirerek yemek kitabini hazirlarlar.
Closing Activity: -Student presents their flyer to classmates and the teacher. -Student answer to questions about their family recipes. (Presentational activity)(Ingredients, traditional kitchen supplies, holidays, history) -Students complete the cookbook. -Each student bring in the dish they researched. Have a Traditional Lunch together. Kullanilan Malzemeler ve Sinif duzenlemesi: -Turk Yemekleri Kitaplari. -Turk Lokantasi Yemek Listeleri. -Internetten Turk Yemek Bloglari. -Turkiye’de yetisen sebze ve meyve iceren posterler. -Turk yemeklerini tanitan posterler -Turkiye haritasi

7 Yemek kulturunu gosteren yemek pisirmede kullanilan araclar,olculer
Yemek kulturunu gosteren yemek pisirmede kullanilan araclar,olculer. Materials/Room Arrangement: -Turkish cookbooks. -Turkish Restaurant menus. -Turkish food blogs from internet. -Turkish food posters. -Turkish map. -Traditional cooking and measurement supplies. -Turkish cook movies or introductions from YouTube.

8 Ogrencilerin degerlendirilmesi: -Ogrenciler hazirladiklari el ilanlarinda Turkceyi dogru kullanabilmisler mi? -Ogrencilerin yaptiklari arastirma yeterli mi? -El ilanlarinin dizayni ve yerlesimi dogru mu? -Ogrenci verilen hedef ve istenenleri dogru, anlayip, istenenleri yerine getirmis mi? -Ogrencinin gramer kullanimi dogru mu? -Ogrenci noktalama isaretlerini dogru kullanmis mi? Provision for Students: Students can be assessed on their recipe flyer content, Writing conventions and design.

9 Degerlendirme:Assessment:
Ogrencinin ogrendiklerinin degerlendirilmesi: -Ogrencinin hazirladigi el ilanina ve arastirma sonucunu -Sinifa sunumuna bakarak ogrendiklerini degerlendirebiliriz. Bu degerlendirmeyi gruplarsak: 1-El ilaninin icerigi: El ilaninda ailenin yemek tarifi var mi? Tarifte yeterli bilgi ve aciklama var mi? El ilaninda yemek tarifi ile gelenek ve kulturel iliskisi var mi? Tarifin aile icin onemi ve nedeni islenmis mi? 2-El ilaninin dizayni: El ilaninda ki bilgiler kolay okunuyor mu? El ilani genel olarak goze guzel gorunuyor mu? El ilaninin grafik duzeni nasil? 3-Yazim duzeni: Ogrenci dogru gramer kullanmis mi?

10 Ogrenci kelimeleri dogru yazmis mi?
Ogrenci noktalama isaretlerini dogru kullanmis mi? Assessment: 1-Flyer content Does the flyer include the family recipe? Does the flyer include about the cultural traditions associated with the recipe or dish? Does the flyer include information about why the recipe is important to the students family? 2-Writing conventions: Did the students use correct grammar? Did the students use correct spelling? Did the students use correct punctuation? 3-Design: Is the information on the flyer easy to read? Is the flyer pleasing to look at? Did the student use appropriate graphics to enhance the flyer?

11 Oz Degerlendirme: - Ders sirasinda ne iyi gitti
Oz Degerlendirme: - Ders sirasinda ne iyi gitti? -Gelecek sefere gelistirilmesi,duzeltilmesi gerekenler neler? -Hangi aktiviteler degistirilmeli? Self-assessment: -What went well? -What needs more work in the next class/lesson? -What should I do different next time?


"LESSON PLAN Tarih:02 /17/2011 By Gul Goksel" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları