Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
Kendini Tanıma ve Etkili Tanıtım
Erdal USLUER Uzman Psikolog İnsan Kaynakları Danışmanı
2
Ben Kimim? 1968 Ortaköy-Aksaray’da doğdum. Uzman Psikolog’um
A.Ü. Sos.Bil. Enstitüsünde doktoram devam ediyor Beş Yıl MEB-TTB Başkan danışmanı olarak çalıştım On Yıl Özel sektörde İK yöneticiliği yaptım. A.Ü SBF, G.Ü, PÜ, yarı zamanlı öğretim görevlisi olarak çalışıyorum. Bu yılın başından beri Gün Danışmanlık/İnsan Kaynakları Enstitüsünde Kurucu ortak olarak çalışmalarıma devam ediyorum. Cimbom’luyum. Fenerle de gurur duyuyorum. 5 Nisan 2008 Antalya Türk Eğitim-Sen
3
İNSAN KENDİNİ TANIMAZ MI????
NEDEN KENDİNİ TANIMA 5 Nisan 2008 Antalya Türk Eğitim-Sen
4
İlim, ilim bilmektir İlim, kendin bilmektir Sen kendini bilmezsen
Bu nice okumaktır? Yunus Emre 5 Nisan 2008 Antalya Türk Eğitim-Sen
5
5 Nisan 2008 Antalya Türk Eğitim-Sen
6
KENDİMİZE SORALIM Kendinizi tanımlayan 5 kelime yazın lütfen?
Türk Toplumunu tanımlayan 5 kelime yazın lütfen? 5 Nisan 2008 Antalya Türk Eğitim-Sen
7
İngiliz tarihçi Geofrey Lewis (1974), Türklerin portresini çizmiş: Çekingen ve saygılı insanlardır....Ağırbaşlı ve ölçülüdürler. Hata yapmamaya çalışırlar. Mahçupturlar. Konuksever ve kibardırlar. Asık yüzlüdürler. Mizah duygusuna sahip olmadıkları söylenir. Duygusal ve onurludurlar. Kolay alınırlar. Yaşamı onurla ve özsaygıyla sürdürmeye çalışırlar. 5 Nisan 2008 Antalya Türk Eğitim-Sen
8
“Dünyaya güzel karakterlerini göstermeyi isteyen eskiler, önce DEVLETLERİNİ bir düzene koymaya çabaladılar. Devletlerini düzenlemek isteyenler önce EVLERİNE çeki düzen verme gereğini gördüler. Evlerini düzene koymak isteyenler önce KİŞİLİKLERİNİ terbiyeden geçirmeleri gerektiğini anladılar.” Konfüçyus 5 Nisan 2008 Antalya Türk Eğitim-Sen
9
İNSAN… 5 Nisan 2008 Antalya Türk Eğitim-Sen
10
İNSAN… 5 Nisan 2008 Antalya Türk Eğitim-Sen
11
KİM DELİ? KİM AKILLI? … 5 Nisan 2008 Antalya Türk Eğitim-Sen
12
Kim deli Kim akıllı ? Ressam Uğur Yayla: tek ikmale kaldığı ders resim… Darwin: doğaya ilgisi var diye ailesi korktu… İkbal Gürpınar: konuşamazsın diye dalga geçildi, bir süre kekemeledi… Einstein: geri zekalı olarak okuldan atıldı… Edison: sınıfta yumurta incelediği için öğretmeni özel eğitime alınmasını istedi 5 Nisan 2008 Antalya Türk Eğitim-Sen
13
KENDİNİ TANIMA BİREY KENDİSİNİ NASIL GÖRÜR? BAŞKALARI BİREYİ
BİREY GERÇEKTE NASIL BİRİSİDİR? 5 Nisan 2008 Antalya Türk Eğitim-Sen
14
Gerçek – İdeal Benlik Gerçek Ben Gerçek Ben İdeal Ben İdeal Ben
5 Nisan 2008 Antalya Türk Eğitim-Sen
15
BENLİK YAPISI 5 Nisan 2008 Antalya Türk Eğitim-Sen
16
Kendini Tanımak Duygu ve düşüncelerinin farkında olmak,
Güçlü ve geliştirilmesi gereken yönlerini bilmek Bunu yapabilen kişi Duygu, düşünce ve davranışlarını yönetebilir Kişiler arası ilişkilerinde olumlu ve yapıcı olabilir. 5 Nisan 2008 Antalya Türk Eğitim-Sen
17
Kendini tanımanın üç bileşeni
Duygusal farkındalık, duygularını tanımayı ve ortaya çıkış nedenlerini görmeyi sağlar. Kendine saygı, kişinin kendini anlaması ve kabul etmesidir. Kendini olduğundan aşağı ya da olduğundan üstün görmeksizin kendinden memnun olmaktır. Kendini gerçekleştirme, kişinin potansiyelini gerçekleştirebilmesi, yapmayı istediği ve yapabildiği şeyleri gerçekleştirmesi anlamına gelir. Verimli ve etkili bir hayatla yüksek yaşam kalitesine ulaşabilmek bireyin değerini ve gücünü tanımasıyla, kendi duygularının bütünüyle farkında olmasıyla mümkündür 5 Nisan 2008 Antalya Türk Eğitim-Sen
18
Kendini Kabul Kendisiyle gurur duymak,
Kendini olumlu bir bağlamda görmek, Güçlü ve zayıf yanlarını tanımak, Kendine gülebilmek. 5 Nisan 2008 Antalya Türk Eğitim-Sen
19
Kendine en son ne zaman güldün?
Bir Soru (?) Kendine en son ne zaman güldün? 5 Nisan 2008 Antalya Türk Eğitim-Sen
20
SİZE KENDİNİZİ DEĞERSİZ
HİÇ KİMSE SİZİN İZNİNİZ OLMADAN SİZE KENDİNİZİ DEĞERSİZ HİSSETTİREMEZ 5 Nisan 2008 Antalya Türk Eğitim-Sen
21
Ben olmayınca bu güller, bu serviler yok, Kızıl dudaklar, mis kokulu şarap yok, Sabahlar, akşamlar, sevinçler, tasalar yok, Ben düşündükçe var dünya, ben yok o da yok.... Ömer Hayyam 5 Nisan 2008 Antalya Türk Eğitim-Sen
22
eden insan mutlu insandır
Kriter Kendini tanıyan ve kendini kabul eden insan mutlu insandır 5 Nisan 2008 Antalya Türk Eğitim-Sen
23
Mutluluk Araştırmaları
DİE 2004 yılında yaptığı araştırmaya göre; 5 Nisan 2008 Antalya Türk Eğitim-Sen
24
Genel mutluluk düzeyi (Bir bütün olarak yaşamınızı düşündüğünüzde ne kadar mutlusunuz?)
58,0 DİE, 2004 YAŞAM MEMNUNİYETİ ARAŞTIRMASI 5 Nisan 2008 Antalya Türk Eğitim-Sen
25
Kadın-Erkek Farkı 61,3 54,5 DİE, 2004 YAŞAM MEMNUNİYETİ ARAŞTIRMASI
5 Nisan 2008 Antalya Türk Eğitim-Sen
26
Medeni Duruma Göre 5 Nisan 2008 Antalya Türk Eğitim-Sen
27
Öğrenim Düzeyine Göre 5 Nisan 2008 Antalya Türk Eğitim-Sen
28
Yaşa Göre DİE, 2004 YAŞAM MEMNUNİYETİ ARAŞTIRMASI 5 Nisan 2008 Antalya
Türk Eğitim-Sen DİE, 2004 YAŞAM MEMNUNİYETİ ARAŞTIRMASI
29
Gelire Göre DİE, 2004 YAŞAM MEMNUNİYETİ ARAŞTIRMASI
5 Nisan 2008 Antalya Türk Eğitim-Sen
30
Mutluluğu Engelleyen Faktörler
Dış Faktörler İç Faktörler 5 Nisan 2008 Antalya Türk Eğitim-Sen
31
İç Faktörler 5 Nisan 2008 Antalya Türk Eğitim-Sen
32
OG 5 Nisan 2008 Antalya Türk Eğitim-Sen
33
yazıklar olsun, yazıklar olsun kaderin böylesine, yazıklar olsun
herşey karanlık, nerde insanlık kula kulluk edene yazıklar olsun. batsın bu dünya, bitsin bu rüya ağlatıp da gülene, yazıklar olsun olmamış çileler, yaşanmamış dertler hasret çeken gönül, benim mi olsun.. ben ne yaptım, kader sana mahkum ettin beni bana her nefeste bin sitem var şikayetim yaradana, şikayetim yaradana şaşıran sen mi yoksa benmiyim bilemedim öyle bir dert verdin ki kendime gelemedim çıkmaz bir sokaktayım yolumu bulamadım of ben mi yarattım, ben mi yarattım derdi ızdırabı, ben mi yarattı günah zevk olmuşsa, vefa yorulmuşsa düzen bozulmuşsa, ben mi yarattım. aşksız geçen ömrüme, yazıklar olsun dolmamış çileler, yaşanmamış dertler hasret çeken gönül, benim mi olsun. Böyle düşünen ve dünyayı böyle algılayan insan mutlu olması çok zordur. Hatta böyle düşünen insanlar hasta olurlar. Nasıl mı? İşte albert ellis. 5 Nisan 2008 Antalya Türk Eğitim-Sen
34
Duygular Düşünceler Davranışlar
Düşüncelerin, insanın duygu ve davranışlarını etkilediğini savunan ve psikolojide oldukça kabul görmüş olan Bilişsel davranışçı yaklaşıma göre; insanı düşünceler yönlendirir. Yani insan nasıl düşünürse öyle duygulanır, davranır ve yaşar. Bu çerçevede ruhsal bozuklukların temel nedeni de akılcı ve gerçekçi olmayan, bir takım negatif düşüncelerdir 5 Nisan 2008 Antalya Türk Eğitim-Sen
35
Gerçekçi ve Akılcı olmayan
Düşünceler Gerçekçi ve Akılcı Gerçekçi ve Akılcı olmayan 5 Nisan 2008 Antalya Türk Eğitim-Sen
36
Akılcı ve Gerçekçi Olmayan Düşünceler
Ruhsal Bozuklukların Temel Nedeni Akılcı ve Gerçekçi Olmayan Düşünceler 5 Nisan 2008 Antalya Türk Eğitim-Sen
37
Gerçekçi ve Akılcı Olmayan Düşünceler (Bilişsel Çarpıtma)
5 Nisan 2008 Antalya Türk Eğitim-Sen
38
Ya Siz? Kendinizi değerlendirdiğinizde sizde baskın olan düşünce kalıbı hangisi? 5 Nisan 2008 Antalya Türk Eğitim-Sen
39
Bilişsel Çarpıtmalar Genelleme Keyfi Çıkarsama Kişiselleştirme
Kutuplaşmış Düşünce Abartma Meli-Malı Değiştirme Yanılgısı Zihin Okuma Facialaştırma Etiketleme Bağımlılık Sorumluluğu Atma Esef Etme Kontrol Edememe Yanılgısı Büyüklük Yanılgısı Kendine Acıma Neme lazımcılık 5 Nisan 2008 Antalya Türk Eğitim-Sen
40
Bilişsel çarpıtmalar-1
Genelleme “Kayserililer uyanık olur”, “Kenarına bak bezini al, anasına bak kızını al” Abartma “Ben yaşarken ruhum öldü içimde” Meli-Malı “Hiç hata yapmamalıyım”, Her zaman başarılı olmalıyım”, “herkes beni sevmeli” Değiştirme Yanılgısı “Allahım yaz baştan benim yazımı” Etiketleme “Seval cimridir”, “Çağla sevmeyi bilmez” Bağımlılık: “Sensiz gecelerin koynunda, uyku girmez gözlerime”, “Dünyaya seninle gelmiş gibiyim, sensiz yaşamayı düşünmek çok zor” 5 Nisan 2008 Antalya Türk Eğitim-Sen
41
Bilişsel çarpıtmalar-2
Sorumluluğu Atma: “Onu benden siz kopardınız, onu benden siz aldınız”, “Sende kurtar beni böyle yapmaktan”...gibi. Esef Etme: “Bendeki aşk değil ibadet, elleri sevdi nihayet”, “Kahretmişim hayatıma, her akşam içiyorum” Kontrol Edememe Yanılgısı: “Gelemem bir tanem, kader bağlıyor yolumu” Büyüklük Yanılgısı: “Sevgiyi aşkı bende bulacaksın”, “Ben senin için bir nimetim”...gibi. Kendine Acıma: “Belki gördüğünde beni tanıyamazsın”, “Ölmeden göreyim yavrum yüzünü”...gibi. Neme lazımcılık: “Keyfine bak unut dertleri, önemseme dünya fani”, “Bana dokunmayan bin yıl yaşasın” 5 Nisan 2008 Antalya Türk Eğitim-Sen
42
Özel Yaşamda Bilişsel Çarpıtmalar
Birisine kırk gün deli dersen deli olur Buranın sabahı geç olur Biz adam olmayız Bütün aksilikler beni bulur Böyle gelmiş böyle geçer 5 Nisan 2008 Antalya Türk Eğitim-Sen
43
Ellis’in ABC’si C A B B nedir? 5 Nisan 2008 Antalya Türk Eğitim-Sen
44
B Örnek Kızgınlık Üzüntü Nefret Beyinsiz -Nasıl diyebilir -Diyemez
-Hakkı yok 5 Nisan 2008 Antalya Türk Eğitim-Sen
45
Gerçekçi ve Akılcı Olmayan Düşünceler (Bilişsel Çarpıtma)
5 Nisan 2008 Antalya Türk Eğitim-Sen
46
Ellis’in ABCDE’si A:adversity/antecedent (tetikleyici)
B:belief (inanç) C:consequence (Sonuç) D:dispute (tersini zorlama) E:effective (etkili yeniden düşünce) 5 Nisan 2008 Antalya Türk Eğitim-Sen
47
ABCDE’ye bir örnek A:Mükemmel bir konuşma hazırlamalıyım
A:adversity/antecedent (tetikleyici) B:belief (inanç) C:consequence (Sonuç) A:Mükemmel bir konuşma hazırlamalıyım B:Mükemmel bir konuşma yapamazsam insanların önünde rezil olurum ve onlar benim işe yaramaz biri olduğumu düşünürler C:Endişe düzeyi artar, hazırlanılması gereken konuşmaya odaklanma zorlaşır 5 Nisan 2008 Antalya Türk Eğitim-Sen
48
D,E D:dispute (tersini zorlama) E:effective (etkili yeniden düşünce) D:Mükemmel bir konuşma konusunda gerçekçi düşünüyor muyum? Eğer gerçekten düşünceleri olumsuz mu olacak? Böyle düşünmek ne işime yarıyor? Bu mantıklı mı? E:Mükemmel bir konuşma yapmadığımda benim işe yaramaz biri olduğumu düşüneceklerine dair bir kanıt yok. Böyle düşünürsem daha endişeli olacağım kesin. Konuşmamla ilgili endişeli değil sadece dikkatli olmalıyım. 5 Nisan 2008 Antalya Türk Eğitim-Sen
49
Ne Yapmalıyız? İrrasyonel düşüncelerin farkına varmak
Alternatif bakış açısı kazanmak Olumlayıcı olmak Olumlayıcı zekayı geliştirmek 5 Nisan 2008 Antalya Türk Eğitim-Sen
50
Olumlayıcı Davranışa Örnek
Pygmalion etkisi (Pygmalion-Galatea) “My fair lady” G. Bernard Shaw Prof Higgins, Çicekçi Eliza ve Dost Pickering “Aslında ne konuşmanın mükemmelliği, ne şık giysiler… Bir çiçekçi kız ile hanımefendi arasındaki fark, onun nasıl davrandığı değil ona nasıl davranıldığıdır.” Prof Higgins için çiçekçi kız, Pickering için Hanımefendi 5 Nisan 2008 Antalya Türk Eğitim-Sen
51
OM 5 Nisan 2008 Antalya Türk Eğitim-Sen
52
Çıktık açık alınla on yılda her savaştan;
ONUNCUYIL MARŞI Çıktık açık alınla on yılda her savaştan; On yılda on beş milyon genç yarattık her yaştan. Başta bütün dünyanın saydığı Başkumandan; Demir ağlarla ördük Ana yurdu dört baştan. Türk'üz Cumhuriyet'in göğsümüz tunç siperi, Türk'e durmak yaraşmaz, Türk önde Türk ileri. Bir hızla kötülüğü geriliği boğarız, Karanlığın üstüne güneş gibi doğarız. Türk'üz bütün başlardan üstün olan başlarız; Tarihten önce vardık, tarihten sonra varız. Çizerek kanımızla öz yurdun haritasını, Dindirdik memleketin yıllar süren yasını. Bütünledik her yönden istiklâl kavgasını. Bütün dünya öğrendi, Türklüğü saymasını. Örnektir milletlere açtığımız yeni iz; İmtiyazsız, sınıfsız kaynaşmış bir kütleyiz; Uyduk görüşte bilgiye, gidişte ülkeye biz; Tersine dönse dünya yolumuzdan dönmeyiz. 5 Nisan 2008 Antalya Türk Eğitim-Sen
53
Afiyet Olsun 5 Nisan 2008 Antalya Türk Eğitim-Sen
54
Temel Kişilik Tipleri İÇE DÖNÜK TİP DIŞA DÖNÜK TİP Gereksinim duyduğu
Dış dünyanın uyaranlarını reddeden kendi içine dönmüş tiptir. DIŞA DÖNÜK TİP Gereksinim duyduğu dış dünyaya yönelmiş ve uyaranlarını çevresinden alan tiptir. 5 Nisan 2008 Antalya Türk Eğitim-Sen
55
KİŞİLİK SINIFLAMASI HİSSETME H İNSANCIL (NH) KEŞFEDİCİ (SH) Y A R G I
DUYUMSAMA S SEZGİ N İDARECİ (ND) ANALİTİK (SD) D DÜŞÜNME ALGI 5 Nisan 2008 Antalya Türk Eğitim-Sen
56
Duygularımızı fark edelim
Bir Uygulama Duygularımızı fark edelim 5 Nisan 2008 Antalya Türk Eğitim-Sen
57
Dışadönük Düşünen Tip Nesnel düşünceler ön plandadır. Enerjisini öğrenmeye ve dış dünyayla ilgili bilgi toplamaya harcar. Duygusal yönleri baskın değildir. (Bilim adamları) 5 Nisan 2008 Antalya Türk Eğitim-Sen
58
İçedönük Düşünen Tip Aşırı durumlarda kişinin kendine yönelik araştırmaları sırasında gerçeklik hissi kopabilir. Kendini duygularından korumak için onları bilinçaltına itmiştir. İnsanlar onu pek ilgilendirmez. İnatçı ve gururludurlar. 5 Nisan 2008 Antalya Türk Eğitim-Sen
59
Dışadönük Duygusal Tip
Duygular düşüncelere egemendir. Duygusal tepkileri oynak ve değişkendir. Düşünce işlevleri iyi gelişmemiştir. Sevgileri kolayca nefrete dönüşebilir. 5 Nisan 2008 Antalya Türk Eğitim-Sen
60
İçedönük Duygusal Tip Duygularını dış dünyadan saklayan, ilişki kurması güç insanlardır. Melankolik olmalarına karşın dışarıdan kendine yeten kişi izlenimi de verebilirler. Derin ve yoğun duyguları nedeniyle zaman zaman patlamalar yaşayabilirler. 5 Nisan 2008 Antalya Türk Eğitim-Sen
61
Dışadönük Duyusal Tip Gerçekçi, pratik, aklına koyduğunu yapan kişidir. Zevk ve heyecan verici şeyleri severler ama duyguları yüzeyseldir. Dış dünyadan gelen uyarımlara dönük yaşarlar. 5 Nisan 2008 Antalya Türk Eğitim-Sen
62
İçedönük Duyusal Tip Dış dünyadan uzak durmayı tercih ederler. Kendi duyularına yönelirler, sakin, edilgin, davranışlarını denetim altında tutan biri izlenimi verirler. Duygu ve düşüncelerindeki kısırlık nedeniyle insanların ilgisini çekmezler. 5 Nisan 2008 Antalya Türk Eğitim-Sen
63
Dışadönük Sezgili Tip Oynak ve tutarsız bir yapıya sahiptir. Yenilikleri izlemeye çalışırlar ancak uzun süre konsantre olamazlar. Bunun nedeni düşüncedeki kısırlıktan ötürü sezgilerine göre davranmalarıdır 5 Nisan 2008 Antalya Türk Eğitim-Sen
64
İçedönük Sezgili Tip Genellikle çözülmesi güç bir tip gibi algılanır. Kendisine göreyse değeri anlaşılmamış bir dahidir. Dış gerçeklikle ilişkisi olmadığından insanlarla iletişim kuramaz. Anlamını bilmediği imgeler dünyasında yaşar ancak imgelere ilgisi de sürekli olmadığından bir sonuca ulaşamaz 5 Nisan 2008 Antalya Türk Eğitim-Sen
65
Narsist Kişilik Tipi Sınır Tanımayan Narsist Nobel Ödüllü Narsist
Verici Narsist 5 Nisan 2008 Antalya Türk Eğitim-Sen
66
Obsessif Kişilik Tipi 5 Nisan 2008 Antalya Türk Eğitim-Sen
67
Başkalarının duygularını yönetme
Bir Uygulama Başkalarının duygularını yönetme 5 Nisan 2008 Antalya Türk Eğitim-Sen
68
Sonucu Değiştirmektir
Etkili Tanıtım Etkilemek Sonucu Değiştirmektir 5 Nisan 2008 Antalya Türk Eğitim-Sen
69
Etkilemede Altın Kural
Kendini Tanı Kendini Yönet Çevreni Tanı İlişkini Yönet 5 Nisan 2008 Antalya Türk Eğitim-Sen
70
İnsanları etkilemenin 9 yolu
Güçlendirmek : Doğru insanları karar sürecine katmak ve onların desteğini almak, ilişkilerdeki engelleri aşmak ve enerjiyi hedefe yöneltmek açısından yararlıdır. Övgü ve takdir, insanların kendilerini değerli hissetmelerini sağlar ve destek kazanmayı kolaylaştırır. Ancak hızlı karar gerektiren kriz durumlarında yararlı olmaz. İnsanlar arası ilişkilerde anlayış: Bize göre doğru olan bir konu, başkasında kaygı ve kuşku yaratabilir. İletişimi karşımızdakinin kaygısı yönünde yoğunlaştırmak sonuç almayı kolaylaştırır. Karşı taraf kişinin samimiyetine inanmıyorsa veya kararın nesnel ölçütlere dayandırılması gerekiyorsa bu yaklaşım geçerli değildir. Uzlaşma: İki tarafı da memnun etmek için bazen müzakere etmek ve alternatif çözümler üretmek gerekir. Önceden hazırlık yapmak, karşı tarafın ihtiyaçlarına duyarlı olmak ve en doğruyu bulmaya çalışmak yerine en az rahatsızlık yaratacak olanı aramak sonuca ulaşmayı kolaylaştırır. 5 Nisan 2008 Antalya Türk Eğitim-Sen
71
İlişki geliştirmek: Desteğine ihtiyaç duyulan insanları, kişisel olarak tanımaya vakit ayırmak ve samimi ortamlarda dostça bir ilişki kurup sürdürmek, gelecekte o kişilerle işbirliği yapmayı kolaylaştırır. Ancak astlarla ya da farklı dünyanın insanları arasında sonuç vermez. İlişki karşı tarafça samimiyetsiz olarak algılanırsa da yarar sağlamaz. Kurumsal farkındalık: Kurum içindeki kilit kişileri ikna ederek onlardan destek almayı hedefler. Bu yaklaşım, kişinin kurumdan biri gibi algılanmadığı ya da hedef alınan kişinin başka insanları hesaba katmadığı durumlarda geçerli olmaz. Ortak vizyon oluşturma: Kişinin fikirlerinin kurumun amaç ve değerleriyle örtüşmesi, yaratılan etkiyi güçlendirir. Böylece insanlar bir kişinin fikrine değil, ortak bir ideale bağlanmış olurlar. Bu yaklaşım üst düzey yöneticileri hedef almamalıdır. Ayrıca, karşı tarafı etkilemek isteyen kişi güvenilir olarak algılanmıyorsa ya da etkilenmek istenen kişilerin kuruma bağlılığı düşükse bu yaklaşım etkili olmaz. 5 Nisan 2008 Antalya Türk Eğitim-Sen
72
Fikrin güçlü ifadesi (hitabet): Bir fikri aktarmak için heyecan uyandıran, hatırda kalan, akılda ve yürekte iz bırakan güçlü bir sunuş yapmak gerekir. Ancak konunun karşı tarafı kaygılandıran yönleri varsa ya da somut ve ölçülebilir bilgiye ihtiyaç duyuyorsa olumlu sonuç vermez. Mantık yoluyla ikna: Veriler, somut bilgiler ve uzmanlık insanları ikna eder. Yine de olumlu bir duygu ortamı yaratmak önemlidir. Kişisel ilişkiler veya özel çıkarlar bu yaklaşımın etkili olmasını engelleyebilir. Zorlama: Hedef kişinin isteneni yapması için tehdit, ceza veya baskı kullanmayı içerir. Zorlayıcı yaklaşım, diğer yaklaşımların denenip başarısız olduğu durumlarda meşru görülebilir. Ancak birçok riski de beraberinde getirir. Eşitler arasındaki ilişkilerde, uzun ömürlü ilişkilerde ve olumlu bir ilişkinin sürdürülmesi istendiğinde yarar sağlamaz. 5 Nisan 2008 Antalya Türk Eğitim-Sen
73
İnsan İlişkisi Nedir ? Kendi egonuzla diğer kişilerin
egosunu dengede tutma becerisidir. 5 Nisan 2008 Antalya Türk Eğitim-Sen
74
İnsan İlişkisi Ne Değildir ?
Kendi istek ve arzularınızı diğerlerine kabul ettirmek, Diğer insanların, arzularınıza itiraz etmelerini önlemek Kendinin ezilmesine izin vermek 5 Nisan 2008 Antalya Türk Eğitim-Sen
75
O Halde İnsan İlişkilerinde Başarılı Olmak İçin;
“Her İnsan Değerlidir” Düşüncesini Benimseyiniz Dengeli ve Adaletli Davranınız Güven Yaratınız ve Verici Olunuz Samimiyetle Yaklaşınız Olumlu Olunuz ve Daima Gülümseyiniz Saygıyı ve Belirli Bir Düzeyi Eksik Etmeyiniz 5 Nisan 2008 Antalya Türk Eğitim-Sen
76
Ürününüzü veya Hizmetinizi Satınalan
Müşteri Kimdir??? Ürününüzü veya Hizmetinizi Satınalan İnsan veya Kurumdur. 5 Nisan 2008 Antalya Türk Eğitim-Sen
77
Mükemmel Bir Müşteri İlişkisindeki Anahtar Faktörler
Ürün ve siz Kayıtsız, şartsız en kaliteli hizmet Müşteri istek ve şikayetleri Ekip ruhu Doğruluk ve devamlı güven Müşteriyi kişiselleştirme Yüksek iletişim 5 Nisan 2008 Antalya Türk Eğitim-Sen
78
Müşterileriniz için Organizasyonel Yaklaşımlar
Doğru Müşterileri Hedefleyiniz Müşterilerinizin Tecrübesini Yönetiniz Onlarla Olan Tüm Süreçleri Entegre Ediniz Kişiselleştirilmiş Hizmetler Sağlayınız Kendi Aralarında İletişimi Teşvik Ediniz 5 Nisan 2008 Antalya Türk Eğitim-Sen
79
Teşekkürler Erdal USLUER 0312 428 51 51 / 0532 351 41 07
/ 5 Nisan 2008 Antalya Türk Eğitim-Sen
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.