Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

BEDEN EĞİTİMİ ÖĞRETMENİ

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "BEDEN EĞİTİMİ ÖĞRETMENİ"— Sunum transkripti:

1 BEDEN EĞİTİMİ ÖĞRETMENİ
CİMNASTİK D.SULTAN YILDIRIM BEDEN EĞİTİMİ ÖĞRETMENİ

2 CİMNASTİK Cimnastiği; dayanıklılık, kuvvet, esneklik, çeviklik, koordinasyon ve vücut kontrolünü geliştirme amacıyla yerde veya aletler üzerinde yapılan fiziksel aktivite olarak tanımlayabiliriz.

3 CİMNASTİĞİN BRANŞLARI
Artistik Cimnastik Ritmik Cimnastik Genel Cimnastik Trambolin Akrobatik Cimnastik Sportif Aerobik

4 ARTİSTİK CİMNASTİK ALETLERİ
Kız Paraleli (Asimetrik Paralel) (K) Atlama Masası (K-E) Üst barın yüksekliği 2.45 m., alt barın yüksekliği 1.65 m. dir. Yüksekliği K m., E – 1.35 m. yaklaşım koşu mesafesi 25 m. dir.

5 ARTİSTİK CİMNASTİK ALETLERİ
Denge (K) Yer (K - E) 12 x 12 m. dir, 1’er m. güvenlik alanı vardır. Bayanlar yer serilerini müzik eşliğinde yapmaktadır. Yerden yüksekliği 1.25 m. dir. Uzunluğu 5 m. ve genişliği ise 10 cm. dir.

6 ARTİSTİK CİMNASTİK ALETLERİ
Halka (E) Kulplu Beygir (E) Yüksekliği 1.05 m. dir. Genişliği 1.60 m. ve kulplar arasındaki mesafe 40 to 45 cm. dir. Halkaların yerden yüksekliği 2.55 m. dir.

7 ARTİSTİK CİMNASTİK ALETLERİ
Paralel (E) Barfiks (E) Yerden yüksekliği 1.75 m. dir. Yerden yüksekliği 2.55 m. dir.

8 RİTMİK CİMNASTİK ALETLERİ
İp - Çember – Top – Labut – Kurdela

9   GENEL CİMNASTİK Genel cimnastik cimnastiğin branşları içinde yarışma sporu olmayan tek branştır. Dünyada 4 yılda bir “World Gymnaestrada” adı altında kişinin katılımıyla festivaller düzenlenmektedir. Gynaestrada’lar farklı ülkelerden, 7 den 70’e birçok kişisinin katıldığı dünyanın en büyük karnavalıdır. Ülkemiz ise henüz böyle bir organizasyona iştirak etmemiştir. Ancak çocuklarımız ve gençlerimiz düzeyinde olsa da bu tür festivaller 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı ve 19 Mayıs Atatürk’ü Anma, Gençlik ve Spor Bayramlarında düzenlenen stadium gösteri ve kutlamalarında kendini göstermektedir

10  TRAMBOLİN Trambolin yarışmaları vücut kontrolünün en üst noktaya ulaştığı yarışmalardır. Yarışmalr büyük trambolin, çift mini trambolin ve sıçratmalı yer bandı yapılmaktadır. Trambolin yarışmaları henüz ülkemizde yapılmamaktadır.

11 AKROBATİK CİMNASTİK Akrobatik Cimnastik eski yunandaki akrobatlardan ismini almıştır. En eski spor dallarından birisidir. Akrobatik cimnastiktede hem yerde hem de havada vücut kontrolü en üst seviyededir. Yarışmalar eşlerde hem kız hem erkek hemde karışık olacak şekilde, kızlar üçlü ve erkekler dörtlü grublar halinde yapılmaktadır. Yarışma alanı 12 x 12 m.’lik yer mideri alanıdır

12 SPORTİF AEROBİK Esneklik, dayanıklılık ve yedi temel step adımının birleştirilerek, müzik eşliğinde durmaksızın gerçekleştirilen hareketler bütünü sportif aerobik serilerini oluşturmaktadır. Dünyada 90’lı yıllarında başlarında sportif aerobik yarışmalrı yapılmaya başlanmışt, ülkemizde ise yklaşık 5 yıllık bir geçmişi vardır. Yarışmalar çiftlerde (bayan ve erkek), üçlü ve altı gruplarda yapılmaktadır. Yar minderinin boyutları 7 x 7 m. ve 2’şer m. de güvenlik alani vardir.

13 DERSİMİZİ PLANLARKEN DİKKAT EDİLMESİ GEREKENLER
Sınıf Mevcudu Malzemeler Tesisler Ders sıklığı ve süresi Öğrencilerin kişisel farklılıkları Toplumun ihtiyaçları Güvnlik Tedbirleri ve sorumluluk      

14 HARAKET KAVRAMI VE BECERİLERİN SINIFLANDIRILMASI
Vücut Farkındalığı (Vücudumuzun yapabildikleri) Alan Farkındalığı (Vücudumuzun hareket edebildiği yerler) Fiziksel Özellikler (Vücudumuzun hareket etme şekli) İlişkiler (Vücudumuzun kimile ve ne ile ilişkili hareket ettiği) Vücudun yapabildiği şekiller Kişisel ve Genel Alanlar Hareketin Hız Kişilerle Vücudun bir parçası ile yapılan dengeler Hareketin yönü ve yolu Hareketin Güç Objelerle Ağırlığın vücut bir parçasından diğer bir parçasına aktarılması Hareketin düzeyi Akıcı ve bağlantılı hareketler

15 Vücut Farkındalığı Vücudun yapabildiği şekiller
Uzayan ve kırılan şekiller Geniş ve dar şekiller Dönen Şekiller Vücudun bir parçası ile yapılan dengeler Ağırlığın vücut bir parçasından diğer bir parçasına aktarılması

16 Alan Farkındalığı Kişisel ve Genel Alanlar Hareketin Yönü ve Yolu Yön
Öne, geriye, yana, çaprazlama, yukarı, aşağı Yol (Geçiş Yari) Kavisli, doğru, zigzag Haraketin Düzeyi Yüksek, orta, düşük

17 Fiziksel Özellikler Hareketin Hız Hareketin Güç
Çabuk, normal, yavaş Hareketin Güç Güçlü, hafif Akıcı ve bağlantılı hareketler Serbest, bağlantılı

18 İlişkiler Kişilerle Objelerle
Eşleştirme-tersini yapmak, yönlendirmek-takip etmek, buluşmak-bölüşmek, yalnız-eşli-grup ile Objelerle Üzerinde-üzerinde değil, yakınında-uzağına, üzerinden geçerek-altından geçerek, içinde-dışında, çevresinde-içerisinde

19 NEDEN ISINIRIZ? Vücudu fiziksel performansa hazırlamak için,
Sakatlıkları önlemek ve performansı yükseltmek için, Kişiyi fiziksel hazırlığının yanı sıra zihinsel olarakda fiziksel aktiviteye hazırlamak için, Vücur ısısını arttırarak fizyolojik işlevselliği arttırmak için

20 Isınma hareketlerini 3 grup aktiviteden seçmeliyiz
Aerobik aktiviteler (3 – 5 dak.) Esnetme aktiviteleri (5 – 8 dak.) Spora özel veya dersin içeriğin özel esnetme hareketleri (1-3 dak.)

21 Aerobik aktiviteler Amaç Tipleri Sınırlamalar Öneriler
Vücut ısısını arttırmak Kalp atımını artırmak Eklem sıvılarının salgılanmasını sağlamak Kasları esnetmeye hazırlamak Tipleri Yürüyüşler, koşular, hoplamalar, sıçramalar vs. Sınırlamalar Hızlı başlangıç ve ani duruşlardan sakınmak Derin çömelmelerden yapılan sıçramalardan kaçının Patlayıcı nitelikteki yükselmelerden kaçının Öneriler Tempoyu yavaş yavaş arttırın Kalp atım sayısını kontrol edin

22 Esnetme aktiviteleri Amaç Tipleri Sınırlamalar Öneriler
Bütün büyük kas gruplarını gerdirerek tüm eklemlerdeki hareket açısının arttırılması Kasların hızlı ve verimli çalışmasına yönelik hazırlanması Kasların uzayabilme ve elastik olma özelliklerinin geliştirilmesi Tipleri Aktif statik germe Bireysel (kişinin kendisinin) yardımıyla pasif germe Bireysel (kişinin kendisinin) yardımıyla PNF germe Sınırlamalar Sakatlıklara sebebiyet verebilecek hızlı dinamik (balistik/yaylanmalı) alıştırmalar yapılmalıdır. Öneriler Statik yapısı nedeniyle 3-4 gerdirme alıştırmamsıdan sonra, kalp atım sayısının arttırılmasına yönelik alıştırmalar yapılmalıdır.

23 Spora özel veya dersin içeriğin özel esnetme hareketleri
Kalp atım sayısını en yüksek %40-50 oranına ulaştırın (yaklaşık atım/dk) Spor branşına veya yapılan etkinliğe yönelik gerekliliklerle genel ısınmayı tamamlayın.


"BEDEN EĞİTİMİ ÖĞRETMENİ" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları