Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Eğitim, Çocuğu Tanımak Ve Sevmekle Başlar

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Eğitim, Çocuğu Tanımak Ve Sevmekle Başlar"— Sunum transkripti:

1 Eğitim, Çocuğu Tanımak Ve Sevmekle Başlar
ŞİDDET ÇOCUK VE Eğitim, Çocuğu Tanımak Ve Sevmekle Başlar

2 Eğitim, Çocuğu Tanımak Ve Sevmekle Başlar

3 Eğitim, Çocuğu Tanımak Ve Sevmekle Başlar

4 Eğitim, Çocuğu Tanımak Ve Sevmekle Başlar
SAHİP OLDUĞUNUZ TEK ŞEY ÇEKİÇSE HERKESİ ÇİVİ OLARAK GÖRÜRSÜNÜZ. Abraham Maslow Eğitim, Çocuğu Tanımak Ve Sevmekle Başlar

5 Eğitim, Çocuğu Tanımak Ve Sevmekle Başlar
Gülümsemek için sadece 12 kas’a ihtiyaç vardır Kaşlarımızı çatmak için 103 kas’ı çalıştırmak gerekir. Eğitim, Çocuğu Tanımak Ve Sevmekle Başlar

6 Eğitim, Çocuğu Tanımak Ve Sevmekle Başlar
Bağırma Eğitim, Çocuğu Tanımak Ve Sevmekle Başlar

7 Eğitim, Çocuğu Tanımak Ve Sevmekle Başlar
KELEPÇELİ Eğitim, Çocuğu Tanımak Ve Sevmekle Başlar

8 Eğitim, Çocuğu Tanımak Ve Sevmekle Başlar
Çocuk okula gitmiyor Eğitim, Çocuğu Tanımak Ve Sevmekle Başlar

9 Eğitim, Çocuğu Tanımak Ve Sevmekle Başlar
DAYAK Eğitim, Çocuğu Tanımak Ve Sevmekle Başlar

10 Eğitim, Çocuğu Tanımak Ve Sevmekle Başlar
DAYAK DAYAK Eğitim, Çocuğu Tanımak Ve Sevmekle Başlar

11 Eğitim, Çocuğu Tanımak Ve Sevmekle Başlar
AZARLAMA Eğitim, Çocuğu Tanımak Ve Sevmekle Başlar

12 Eğitim, Çocuğu Tanımak Ve Sevmekle Başlar
TEHDİT TEHDİT Eğitim, Çocuğu Tanımak Ve Sevmekle Başlar

13 Eğitim, Çocuğu Tanımak Ve Sevmekle Başlar
CEZA CEZA Eğitim, Çocuğu Tanımak Ve Sevmekle Başlar

14 Eğitim, Çocuğu Tanımak Ve Sevmekle Başlar
AŞAĞILAMA Eğitim, Çocuğu Tanımak Ve Sevmekle Başlar

15 HİÇ BİR EĞİTİMCİ DE KÖTÜ ÇOCUK YETİŞTİRMEK İSTEMEZ
HİÇ KİMSE ÇOCUĞUNUN KÖTÜ BİRİ OLMASINI İSTEMEZ HİÇ BİR EĞİTİMCİ DE KÖTÜ ÇOCUK YETİŞTİRMEK İSTEMEZ Eğitim, Çocuğu Tanımak Ve Sevmekle Başlar

16 Eğitim, Çocuğu Tanımak Ve Sevmekle Başlar
FAKAT Eğitim, Çocuğu Tanımak Ve Sevmekle Başlar

17 Eğitim, Çocuğu Tanımak Ve Sevmekle Başlar

18 EĞER BİR ÇOCUK, KİN ORTAMINDA BÜYÜMÜŞSE, KAVGA ETMEYİ ÖĞRENİR.
HOŞGÖRÜ İLE YETİŞTİRİLMİŞSE, SABIRLI OLMAYI ÖĞRENİR. HAKKINA SAYGI GÖSTERİLEREK BÜYÜTÜLMÜŞSE, ADİL OLMAYI ÖĞRENİR. Eğitim, Çocuğu Tanımak Ve Sevmekle Başlar

19 Eğitim, Çocuğu Tanımak Ve Sevmekle Başlar
ÇOCUĞUMU YENİDEN YETİŞTİRMEM MÜMKÜN OLSAYDI Çocuğumu yeniden yetiştirmem mümkün olsaydı, Ona işaret parmağımı kaldırıp Yasaklar koymak yerine Parmaklarıyla resim yapmayı öğretirdim. Hatalarını daha az düzeltir, Onunla daha çok yakınlık kurmaya çalışırdım. Onu sadece gözlerimle izler, saat kısıtlamaları koymazdım. Daha ilgili olmaya çalışır, daha çok şefkat gösterirdim. Ona karşı ciddi bir tavır içinde olmak yerine Onunla oyun oynardım. Onunla daha az çekişir, ona daha çok sarılırdım. Önce benlik saygısını kazanmalarını sağlar, Sonra bir ev almaya çalışırdım. Ona her zaman katı davranmaz, Onu daha çok onaylar ve yüreklendirirdim. Güç konusunda daha az ders verir, Sevgi konusunda daha çok şey öğretirdim. DİANNE LOOMANS Eğitim, Çocuğu Tanımak Ve Sevmekle Başlar

20 Eğitim, Çocuğu Tanımak Ve Sevmekle Başlar
TÜM EĞİTİMCİLERİN HEDEFİ; YILDIZLARA ULAŞMAK. Eğitim, Çocuğu Tanımak Ve Sevmekle Başlar

21 Eğitim, Çocuğu Tanımak Ve Sevmekle Başlar
İSTİSNALARININ İSE; ÇOCUKLARLA UĞRAŞMAK BİR EĞİTİMCİNİN TACİZ OLAYINA İNANMIYORUZ. Eğitim, Çocuğu Tanımak Ve Sevmekle Başlar

22 Eğitim, Çocuğu Tanımak Ve Sevmekle Başlar
ŞİDDET ŞİDDET OKULDA ŞİDDET Eğitim, Çocuğu Tanımak Ve Sevmekle Başlar

23 “Eğitim, her şeyden önce öğrenciye ile başlar.”
saygı EMERSON BOŞLUĞU DOLDURALIM ÇOCUKLAR KENDİLERİNİ SEVENLERİ DEĞİL; KENDİLERİNE SAYGI DUYANLARA SAYGI DUYARLAR. Eğitim, Çocuğu Tanımak Ve Sevmekle Başlar

24 Eğitim, Çocuğu Tanımak Ve Sevmekle Başlar

25 Eğitim, Çocuğu Tanımak Ve Sevmekle Başlar
ÇOCUĞA KARŞI ŞİDDET VE ÇOCUK İHMALİ NEDİR? Çocukların bedensel, zihinsel ya da ruhsal sağlıklarına zarar veren, gelişimlerini engelleyen tutum ve davranışlara maruz bırakılmalarıdır. Bu tutum ve davranışlar çocuğu 3 biçimde örseleyebilir: 1- FİZİKSEL Çocuğun kaza dışı olan yaralanmasıdır. Bu yaralanma dövülme, yanma, ısırılma vb. gibi yollarla gelişebilir. Eğitim, Çocuğu Tanımak Ve Sevmekle Başlar

26 2- CİNSEL Çocuğun rızası olsun ya da olmasın ırzına geçilmesi,
cinsel organlarının ellenmesi, müstehcen sözlere maruz bırakılması, yetişkinin cinsel organlarını okşamaya yöneltilmesi veya zorlanması, pornografide ya da fuhuşta kullanılması, çocuğa pornografik materyal izletilmesi, teşhircilik gibi davranışlara maruz bırakılmasıdır. Eğitim, Çocuğu Tanımak Ve Sevmekle Başlar

27 3-DUYGUSAL Reddetme,yalnız bırakma, aşırı koruma, aşırı hoşgörü, baskı, sevgiden yoksun bırakma, sürekli eleştiri, aşağılama, tehdit, suçlama, yok sayma, çocuğun yaşına ve özelliklerine uygun olmayan beklentiler içinde olma, çocuğu aile içi uyuşmazlıklarda taraf tutmaya zorlama, aile içi şiddete tanık etme vb. gibi davranışlardır. Eğitim, Çocuğu Tanımak Ve Sevmekle Başlar

28 Eğitim, Çocuğu Tanımak Ve Sevmekle Başlar
ÇOCUK İHMALİ : Çocuğun yeterli beslenmesi, sağlık kontrollerinin yaptırılması, hastalandığı zaman doktora götürülmesi, uygun ve temiz giydirilmesi gibi temel gereksinimlerinin karşılanmamasıdır. Eğitim, Çocuğu Tanımak Ve Sevmekle Başlar

29 ÇOCUĞA KARŞI ŞİDDETİN SONUÇLARI NELERDİR?
Şiddetle karşılaşan çocukta çeşitli sakatlıklar ortaya çıkabilir. Kırıklar, beyin kanamaları, iç organ yaralanmaları sonucu , ortopedik sakatlıklar, felçler, havale, zeka özürü, çeşitli organ yetersizlikleri gelişebilir. Bu hasarların çok ağır olması durumunda ölüm ortaya çıkar. Eğitim, Çocuğu Tanımak Ve Sevmekle Başlar

30 Eğitim, Çocuğu Tanımak Ve Sevmekle Başlar
Yaşamı kurtulanlarda ise; depresyon, kaygı bozukluğu, sosyal uyumsuzluk vb. gibi ruhsal sorunlar gelişebilir. Bu kişilerde uyuşturucu bağımlılığı, suça ve fuhuşa yatkınlıkta artış olduğu görülmüştür. Zekâ özürü ya da ruhsal örselenme sonucu bu çocuklarda genellikle okul başarısı düşüktür. Dayak çocuğun bilişsel gelişimini de olumsuz yönde etkilemektedir. Eğitim, Çocuğu Tanımak Ve Sevmekle Başlar

31 Fiziksel cezalandırmayla terbiye edildiği düşünülen çocuklar,
kaba gücün sorunları çözmek için etkin bir yöntem olduğuna inanarak büyürler ve erişkin yaşlarda kendileri de başka çocukları istismar eden erişkinlere dönüşebilirler, böylece istismar olayları kuşaktan kuşağa sürüp gider. Eğitim, Çocuğu Tanımak Ve Sevmekle Başlar

32 Eğitim, Çocuğu Tanımak Ve Sevmekle Başlar

33 ŞİDDET UYGULAYANLAR KİMLERDİR?
Çocuğa şiddet uygulayan kişiler çoğu kez tanıdığı, evi, okulu, işyeri gibi yakın çevresinde bulunan erişkinlerdir. Eğitim, Çocuğu Tanımak Ve Sevmekle Başlar

34 ÇOCUĞA KARŞI ŞİDDETİN ÖNLENMESİNDE
ÖĞRETMENİN ROLÜ Çocuklarla her gün bir arada olup onları sürekli olarak gözlemleme olanağına sahip öğretmenler, çocukların davranışları ya da görünümlerindeki en ufak değişikliği bile farkedip nedenini anlama konusunda özel bir öneme sahiptirler. Çocukları yaşıtlarıyla bir arada gördükleri için aradaki farkı daha iyi algılayabilirler. Eğitim, Çocuğu Tanımak Ve Sevmekle Başlar

35 deneyimli ve çocuk istismarı konusunda bilgili bir öğretmen,
Örneğin; deneyimli ve çocuk istismarı konusunda bilgili bir öğretmen, öğrencisinin yüzünde ya da vücudunda gördüğü yara bere ile ilgilenip başına ne geldiğini araştırabilir; Eğitim, Çocuğu Tanımak Ve Sevmekle Başlar

36 davranışlarındaki içe kapanma, mutsuz, keyifsiz görünme,
dikkatini toplayamama, okul başarısında düşme, hırçınlık, saldırganlık vb. değişiklikleri gözleyebilir. Eğitim, Çocuğu Tanımak Ve Sevmekle Başlar

37 Eğitim, Çocuğu Tanımak Ve Sevmekle Başlar
Herhangi bir sorunla karşılaşan öğrencisinin kendisiyle dertleşmesi için uygun ortamı yaratabilir. Bu sayede öğrenciye yararı olabilecek çözümler üretilmesine katkıda bulunabilir. Eğitim, Çocuğu Tanımak Ve Sevmekle Başlar

38 Eğitim, Çocuğu Tanımak Ve Sevmekle Başlar
Öğretmenin; istismar ve ihmale uğradığından kuşkulandığı durumları sosyal hizmetler kurumlarına ve gereğinde adlî makamlara bildirmesi gereklidir. Bu bildirim; hem öğrencinin istismardan kurtulmasını, hem de istismarcının cezalandırılmasını ve olabiliyorsa tedavisini sağlar. Buna karşın resmî makamlarca kayda geçen istismar olgularının pek azı öğretmenler tarafından bildirilmektedir . Eğitim, Çocuğu Tanımak Ve Sevmekle Başlar

39 Bunun nedenleri arasında; öğretmenlerin bu tür olayları
kime ve nasıl bildireceklerini bilememe, bildirmenin yararlı olacağına inanmama, sonuçlarından çekinme; çok ağır olmayan durumlarda da dayağın ailede çocuğu terbiye etmek için kullanılabilecek uygun bir yöntem olduğuna inanma, aile içi durumlara karışmak istememe gibi bir çok etmen sayılabilir. Eğitim, Çocuğu Tanımak Ve Sevmekle Başlar

40 tarafından uygulanmaktadır.
okulda şiddet ise; öğretmenler, görevliler ya da diğer öğrenciler tarafından uygulanmaktadır. Eğitim, Çocuğu Tanımak Ve Sevmekle Başlar

41 öğretmenin kişilik bozukluğu(ruh hali), kalabalık sınıflar,
Okulda; öğretmenin kişilik bozukluğu(ruh hali), kalabalık sınıflar, sosyal baskılar, disiplin yöntemi olarak dayağın kabul görmesi gibi nedenler şiddete yol açmaktadır. Eğitim, Çocuğu Tanımak Ve Sevmekle Başlar

42 zihinsel ya da bedensel özürlü, uyum güçlüğü çeken çocuklar
Okullarda zihinsel ya da bedensel özürlü, hiperaktif ya da uyum güçlüğü çeken çocuklar şiddete daha sık maruz kalmaktadırlar. Eğitim, Çocuğu Tanımak Ve Sevmekle Başlar

43 Eğitim Kurumlarında Duygusal İstismar
Çocuklar eğitim kurumlarında şiddete uğrayabilirler. Bu şiddet diğer yerlerdekilerine benzer olarak duygusal, fiziksel ya da cinsel istismar biçiminde olabilir. Duygusal istismarın sıklığı konusunda kesin veri bulunmamaktadır, fiziksel ya da cinsel istismarda olduğu gibi nesnel bulguların olmayışı tanıyı güçleştirmektedir. Eğitim, Çocuğu Tanımak Ve Sevmekle Başlar

44 ÖĞRETMENİN DUYGUSAL İSTİSMARI
Öğrenciyi önemsememesi, öğrenciyi küçük düşürmesi, öğrenci ile alay etmesi, öğrenciye hakaret, öğrenciye büyük hedef verip; yılgınlığa düşürmesi, Eğitim, Çocuğu Tanımak Ve Sevmekle Başlar

45 ÖĞRENCİNİN ÖĞRENCİYE DUYGUSAL İSTİSMARI
Çocuğu, sınıf topluluğuna katmamaları, dalga geçmeleri, değer vermemeleri, kendilerinden aciz, alt seviyede görmeleri, çocuk başarılı ise, başarıları ile dalga geçmeleri vb. şeklinde olabilir. Eğitim, Çocuğu Tanımak Ve Sevmekle Başlar

46 Eğitim, Çocuğu Tanımak Ve Sevmekle Başlar

47 Öğretmenin dayağın etkin bir disiplin yöntemi
olduğuna ilişkin inancı, çocuğun okulda fiziksel istismarla karşılaşmasına yol açmaktadır. Çocuğun eğitiminde dayağın yararlı olduğu geleneksel olarak da kabul görmektedir. “Öğretmenin vurduğu yerde gül biter”, “Eti senin kemiği benim” gibi özdeyişlerimiz toplumun öğretmene bu hakkı tanıdığını vurgulamaktadır. Eğitim, Çocuğu Tanımak Ve Sevmekle Başlar

48 okullarda cezalandırma yöntemi olarak sıklıkla kullanılmaktadır.
Fiziksel istismar ; okullarda cezalandırma yöntemi olarak sıklıkla kullanılmaktadır. Fiziksel istismar tanımın içine dayağa ek olarak, sarsma, çimdikleme, kulak çekme, iğne batırma, rahatsız bir pozisyonda uzun süre durmaya zorlama, ceza olarak aşırı egzersiz yaptırma vb.davranışlar da girmektedir. Eğitim, Çocuğu Tanımak Ve Sevmekle Başlar

49 Fiziksel istismara erkek çocuklar daha fazla maruz kalmaktadırlar.
Erkek öğretmenlerin de fiziksel cezalandırmaya daha sık başvurduğu görülmektedir. Bu, geleneksel kültürde babanın evdeki otoriter tutumunun okula taşınması olarak yorumlanabilir. Eğitim, Çocuğu Tanımak Ve Sevmekle Başlar

50 OKUL İDARESİ Okullarda öğretmenler, Yaramaz çocuklarla karşılaşınca,
disiplin sağlamakta zorlanınca, disiplin sağlamayı okul idaresine devrederler. Öğretmenler “Seni idareye gönderirsem..., Seni idareye vereceğim !...” şeklinde sözlerle okul yöneticileri merkezli şiddet otoritesi oluşturup, bu idarî merkezli şiddet olgusu ile öğrenciyi korkutmaktadırlar. Eğitim, Çocuğu Tanımak Ve Sevmekle Başlar

51 OKUL İDARECİLERİ ODASI OKULUN KORKULAN, DAYAK YİYECEK,
AZAR İŞİTECEK ÖĞRENCİNİN ÇAĞRILDIĞI YER OLARAK ALGILANMAMALI, SUÇLULARIN CEZA ODASI İMAJINDAN KURTARILMALIDIR. Eğitim, Çocuğu Tanımak Ve Sevmekle Başlar

52 Gerek personel, gerek öğrenci bakımından;
OKUL YÖNETİCİLERİ Gerek personel, gerek öğrenci bakımından; tüm iletişim kapılarını sonuna kadar açmalı, Bilgiye,saygı ve sevgiye dayalı pozitif disiplin için örnek olmalı, kendisine en yakın personelinden, en uzak personeline kadar eşit mesafede, eşit saygıda ve eşit arkadaşlıkta bulunabilmelidir. Eğitim, Çocuğu Tanımak Ve Sevmekle Başlar

53 kimi zaman bir anne,baba, kimi zaman bir arkadaş olarak,
OKUL YÖNETİCİLERİ Tüm öğrencileri, kimi zaman bir anne,baba, kimi zaman bir arkadaş olarak, yakınlaştırabilmeli, fakat aradaki saygı bağını hiçbir zaman koparttırmamalıdır. Eğitim, Çocuğu Tanımak Ve Sevmekle Başlar

54 Toplumdaki yaygın kanının aksine araştırmalar;
OKULDA FİZİKSEL CEZANIN ETKİSİ Toplumdaki yaygın kanının aksine araştırmalar; eğitimde fiziksel cezanın başarılı olmadığını; övgü, ödüllendirme gibi olumlu güdülemelerin daha etkili olduğunu göstermektedir. Eğitim, Çocuğu Tanımak Ve Sevmekle Başlar

55 öğrencinin okuldan korkmasına, özgüvenini yitirmesine neden olurken,
Fiziksel ceza; öğrencinin okuldan korkmasına, özgüvenini yitirmesine neden olurken, davranışı daha kötüleştirmekte, saldırgan ve yıkıcı tutumları artırmakta, sınıf düzenini bozma, eşyalara zarar verme, öğretmenlere karşılık verme, yalan söyleme gibi olumsuz davranışları artırmaktadır. Eğitim, Çocuğu Tanımak Ve Sevmekle Başlar

56 İstenmeyen davranışı değiştirme konusunda fiziksel cezanın etkisi
geçicidir. Bir süre sonra yinelenen olumsuz davranışta sonuç alabilmek için giderek cezanın şiddetinin artırılması gerekir. Eğitim, Çocuğu Tanımak Ve Sevmekle Başlar

57 Eğitim, Çocuğu Tanımak Ve Sevmekle Başlar

58 Eğitim, Çocuğu Tanımak Ve Sevmekle Başlar
Öğrencilerin okulda fiziksel olarak cezalandırılması, yasa ve yönetmeliklerimizle de engellenmeye çalışılmaktadır. Öğrenciye fiziksel zarar veren öğretmenin maaş kesilme, uyarı gibi cezalar alabileceği 4357 sayılı yasanın, 6. maddesinin b bendinde (13), 1702 sayılı yasanın 20 ve 22. maddelerinde de açıkça belirtilmektedir(14). Aynı yasanın 27. maddesi gereğince öğrenciye cinsel tacizde bulunan öğretmen meslekten çıkarılma ile cezalandırılmaktadır. Eğitim, Çocuğu Tanımak Ve Sevmekle Başlar

59 Millî Eğitim Bakanlığı Ortaöğretim Kurumları
Ödül ve Disiplin Yönetmeliğinde de öğrencilerin bir başkasının iffet ve namusuna tecavüz etmeleri, kişilere eziyet etmeleri ve işkence yapmaları örgün eğitim dışına çıkmayı gerektiren davranışlardan biri olarak belirtilmektedir. Türk Ceza Kanunu’nun maddeleri de çocukların namusuna saldırı olması durumundaki ağır hapis cezalarını tanımlamaktadır. Eğitim, Çocuğu Tanımak Ve Sevmekle Başlar

60 çocuğa karşı şiddetin engellenmesinde
Bütün bunlara karşın, yapılan çalışmalar çocuğa karşı şiddetin engellenmesinde yasa ve yönetmeliklerin yetmediğini önemli olanın toplumun bu konudaki düşünce ve tutumları olduğunu göstermiştir. Eğitim, Çocuğu Tanımak Ve Sevmekle Başlar

61 Okullarda fiziksel ceza konulu tam bir araştırma yapılmamıştır.
Yapılan az sayıda çalışmada okullardaki çocukların % 50 - %75’inin değişen derecelerde fiziksel cezaya uğradıkları gösterilmiştir. Eğitim, Çocuğu Tanımak Ve Sevmekle Başlar

62 ÇOCUKLARIN DİĞER ÇOCUKLARA
KARŞI ŞİDDETİ Okullardaki şiddetin bir diğer boyutu ise çocukların diğer çocuklara uyguladığı şiddettir. Çocuklar arası şiddette hazırlayıcı etmenler ; daha önce kendisinin şiddetle karşılaşmış olması, gerçekleşmeyen umutlar, düş kırıklıkları, öç alma duyguları, paylaşılamayan öfke, antisosyal kişilik ve madde bağımlılığıdır. Eğitim, Çocuğu Tanımak Ve Sevmekle Başlar

63 tek bir öğrencinin bireysel şiddeti olabileceği gibi,
Bu tip şiddet tek bir öğrencinin bireysel şiddeti olabileceği gibi, bu kişilik özelliklerine sahip birden fazla öğrencinin bir araya gelerek çeteler oluşturması ile de ortaya çıkabilir. Bu çocuklar bu yolla kendilerini daha güçlü hissedebilir, yaptıklarından zevk alabilir ya da diğerlerinin bunu hakettiğini düşünebilirler. Eğitim, Çocuğu Tanımak Ve Sevmekle Başlar

64 Eğitim, Çocuğu Tanımak Ve Sevmekle Başlar

65 şiddetin yön değiştirebilme özelliğidir. Yani insanlar
Şiddet konusunda önemli bir nokta da, şiddetin yön değiştirebilme özelliğidir. Yani insanlar kendilerini çileden çıkaran olaylara veya kişilere öfkelerini her zaman yöneltemeyebilirler. Bu durumda hiç ilgisi olmayan bir olay sebebiyle, yine hiç ilgisi olmayan kişilere şiddet uygulayabilirler. Eğitim, Çocuğu Tanımak Ve Sevmekle Başlar

66 Duygularını ifade edebilen, insan ilişkilerinde başarılı, uyumlu,
yaşama umutla bakan çocuklarda şiddet eğilimi düşüktür. Bir çocuğun şiddete yatkınlığı değerlendirilirken olumsuz özelliklerine ek olarak olumlu yanları da göz önüne alınmalı; olumsuz yanları ağır basıyorsa psikolojik destek sağlanmalıdır. Eğitim, Çocuğu Tanımak Ve Sevmekle Başlar

67 Çocukları şiddetten korumanın ilk adımı şiddetin varlığını
Sonuç ve Öneriler: Çocukları şiddetten korumanın ilk adımı şiddetin varlığını kabul etmektir. Eğitim, Çocuğu Tanımak Ve Sevmekle Başlar

68 “Bizde böyle şeyler olmaz” “Bu kadarcık dövme şiddet sayılmaz”
gibi yaklaşımlar şiddeti inkâr etmektir. Eğitim, Çocuğu Tanımak Ve Sevmekle Başlar

69 Okul idarecileri ve öğretmenler çocuk istismarı konusunda
gerek mezuniyet öncesi gerek hizmet içi eğitimlerde bilgilendirilmeli, İstismara uğramış çocukları farketme konusunda beceri kazandırılmalıdır. Eğitim, Çocuğu Tanımak Ve Sevmekle Başlar

70 çocuğu eğitirken asla Öğretmen,
fiziksel ceza uygulamayarak örnek olmalı, uygulayanları da hoşgörmemelidir. Okul yöneticileri; okulda şiddet olgusunu yok etmek için elinden gelen gayreti göstermeli, şiddet uygulayanların yanında olmamalıdır. Eğitim, Çocuğu Tanımak Ve Sevmekle Başlar

71 OKUL İDARECİLERİ, ASLA ŞİDDETE MÜSAMAHA GÖSTERMEMELİ,
ŞİDDETİ YAPAN KİM OLURSA OLSUN, GEREĞİNİN YAPILACAĞINI BİLMELİDİR. Eğitim, Çocuğu Tanımak Ve Sevmekle Başlar

72 Toplumun çocuk istismarı konusunda duyarlılığını artırmak,
öğrencilerinin anne babalarını ve diğer bireyleri eğitmek konusunda idarecilere ve öğretmene önemli görevler düşmektedir. Okul aile birliği toplantıları veli görüşmelerinden bu amaçlar için yararlanılabilir. Eğitim, Çocuğu Tanımak Ve Sevmekle Başlar

73 Okulda ve evde disiplini sağlamak için
fiziksel ceza dışı seçenekler bulunmaktadır. Bu seçenekleri uygulamanın çocukta olumlu davranışı geliştirmede daha başarılı olduğu kanıtlanmıştır. Bu tür seçeneklerin bazıları bundan sonraki slaytlarda özetlenmiştir. Eğitim, Çocuğu Tanımak Ve Sevmekle Başlar

74 NASIL DİSİPLİN SAĞLAYABİLİRİZ ?
AZAR ÖFKE DAYAK DIŞI YOLLARLA NASIL DİSİPLİN SAĞLAYABİLİRİZ ? Eğitim, Çocuğu Tanımak Ve Sevmekle Başlar

75 Çocukla yaşına uygun bir dille konuşarak iyi iletişim kurulmalıdır.
Sözel öğretmen-öğrenci ilişkisi çocuğun bilişsel yeteneklerini geliştirir. Eğitim, Çocuğu Tanımak Ve Sevmekle Başlar

76 onun yerine koyabilmeye çalışalım.
Olaylara çocuğun gözüyle bakıp, kendimizi onun yerine koyabilmeye çalışalım. Bize çok kabul edilemez görünen bir durum çocuğun gözünde tamamen farklı olabilir. Eğitim, Çocuğu Tanımak Ve Sevmekle Başlar

77 Çocuğa yaşına uygun, kabul edilebilir,
kesin ve tutarlı sınırlar çizelim, belli kurallar koyalım. Bunların aşılmasını istemediğimizi kesin bir dille ifade edelim. Eğitim, Çocuğu Tanımak Ve Sevmekle Başlar

78 Çocuk sınırları aştığında ya da kurallara uymadığında
sonuçları ile yüzleştirelim. Mesela; Eğitim, Çocuğu Tanımak Ve Sevmekle Başlar

79 Koridorda koşan bir çocuk,
çocukluğunun gereği olarak koşmaktadır. Çocukluk yapısında var olan bu durumu, ”KOŞMA !” diye bağırarak, emirle değil, koşarken ayak sesleri ile başkalarını rahatsız edebileceği, koşarken düşerse canının yanabileceği, başkalarına çarpıp zarar verebileceği gibi onun düşünemediği olumsuz sonuçlar dile getirerek anlatılmalıdır. Çocuk koşmamayı bir emir gereği değil; bir düşünce gereği yapmalıdır. Eğitim, Çocuğu Tanımak Ve Sevmekle Başlar

80 Diye bağırarak, engellemeye çalıştığımız çocuk;
KOŞMA ! Diye bağırarak, engellemeye çalıştığımız çocuk; biz arkamızı döner dönmez, tekrar koşmaya başlayacaktır. Sesle verilen emir, bir saniye sonra bitebilir; fakat düşünce kazandırılırsa, süreklilik kazanabilir. Eğitim, Çocuğu Tanımak Ve Sevmekle Başlar

81 Çocuğa konuşma ve davranışlarımızla örnek olmalı.
“Lütfen, teşekkür ederim” gibi kelimelerin kullanılması özendirilmeli. Sabır, nezaket, saygı gibi kavramlar anlatarak değil; davranışlarla öğretilmeli. Eğitim, Çocuğu Tanımak Ve Sevmekle Başlar

82 birden fazla istenmeyen davranışı varsa hepsini bir anda ele almamalı,
Çocuğun birden fazla istenmeyen davranışı varsa hepsini bir anda ele almamalı, birer birer ilgilenilmeli. Bu davranışın neden sorun yarattığı açıkça anlatılmalı, değiştirdiğinde iyi davranışından dolayı kutlamalı. Eğitim, Çocuğu Tanımak Ve Sevmekle Başlar

83 Çocuğun olumlu davranışlarını onayladığınız
beden dilinizle de gösterilmeli. Bazen bir küçük gülümseme, sırt sıvazlama ya da bir baş hareketi bir çok söze bedeldir. VE UNUTULMAMALI Kİ Eğitim, Çocuğu Tanımak Ve Sevmekle Başlar

84 gibi değiliz, düşüncelerimiz gibiyiz. Düşüncelerimiz neyse
Biz zannettiğimiz gibi değiliz, düşüncelerimiz gibiyiz. Düşüncelerimiz neyse davranışlarımız da onu gösterir. Eğitim, Çocuğu Tanımak Ve Sevmekle Başlar

85 sorunlara çözümler üretme, sorunlarla başa çıkma konusunda
Çocuklara ; sorunlara çözümler üretme, sorunlarla başa çıkma konusunda destek olmalı, ve onların yerine kararlar vermemeli. kendi kararlarını verip, davranışlarını kendileri belirlesinler; bu tutum özgüvenleri için çok yararlıdır. Eğitim, Çocuğu Tanımak Ve Sevmekle Başlar

86 Çocukların gizli yetenekleri vardır, bizden daha iyi bir çözüm yolu
bulabileceğini, Problemi ortaya çıkaran çocuk aklı ile problemi çözebileceğini de aklımıza getirelim. KÜÇÜMSEMEYİP, ALÇAK GÖNÜLLÜ OLALIM Eğitim, Çocuğu Tanımak Ve Sevmekle Başlar

87 yüzlerce dağ sellerinden faydalanıp büyümeleri, daima
Deniz ve nehirlerin yüzlerce dağ sellerinden faydalanıp büyümeleri, daima kendilerinin onlardan daha aşağı seviyelerde bulunmaları yüzündendir. Eğitim, Çocuğu Tanımak Ve Sevmekle Başlar

88 Okulda yaramazlık yapan çocuğun,
evimize gelen bir misafirin çocuğu olarak evimizde yaramazlık yaptığını düşünelim. O misafir çocuğa karşı davranışta gelişen (çocuktur yapar,önemli değil vb.) olumlu görüşü ya da hoşgörüyü öğrencilerimizden esirgememeliyiz. Eğitim, Çocuğu Tanımak Ve Sevmekle Başlar

89 Eğitim, Çocuğu Tanımak Ve Sevmekle Başlar
İDARECİLER OLARAK, ÖĞRETMEN OLARAK; ORTAYA ÇIKAN SORUNDA SUÇLUYU ARAMAMALIYIZ. Eğitim, Çocuğu Tanımak Ve Sevmekle Başlar

90 ÖNEMLİ OLAN KİM SUÇLU DEĞİL; SUÇUN BİR DAHA OLUŞMAMASIDIR.
SUÇUN NASIL OLUŞTUĞUNU DEĞİL, BİR DAHA OLUŞMAMASI İÇİN NELER YAPILABİLECEĞİNİ ARAMAK, BUNU ÖĞRENCİLERLE BERABER ÇÖZMEK, SORUNUN BİR DAHA OLUŞMAMASI İÇİN EN GÜZEL ÇALIŞMADIR. AKSİ TAKDİRDE HER GÜN YENİ SUÇLULAR ARAMAK ZORUNDA KALIRIZ. Eğitim, Çocuğu Tanımak Ve Sevmekle Başlar

91 sağlıklı büyük ve gelişmek, eğitim olanaklarına sahip olmak
Yaşamak, sağlıklı büyük ve gelişmek, eğitim olanaklarına sahip olmak gibi hakların yanı sıra ; bu haklarını kullanırken huzurlu ve mutlu olmak, şiddete maruz kalmamak da çocukların en doğal hakkıdır. Bu hakka sahip olmak için onların en büyük yardımcıları ise öğretmenler olacaktır. Eğitim, Çocuğu Tanımak Ve Sevmekle Başlar

92 Eğitim, Çocuğu Tanımak Ve Sevmekle Başlar
son SON Eğitim, Çocuğu Tanımak Ve Sevmekle Başlar


"Eğitim, Çocuğu Tanımak Ve Sevmekle Başlar" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları