Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanEmre Özbey Değiştirilmiş 8 yıl önce
2
KISIM 4 Sınıfta Biliş
3
BÖLÜM 13 Yazma
5
Bir Bilişsel Yazma Modeli Faaliyet Ortamı
6
Yazma Ödevi Dış Bellek
7
Uzun Süreli Bellek Flower ve Hayes’in modelinde yazmanın bütün işlemlerini etkileyen ikinci ana bileşen uzun süreli bellektir.
8
İşleyen Bellek Ortamdan ve uzun süreli bellekten gelen bilgi Flower ve Hayes’in modelinin üçüncü ana bileşeni olan işleyen belleğinde birleştirilir.
9
Planlama Dönüştürme Gözden Geçirme Yazma Modelinin Bir Örneği
10
Yazmada Bireysel Farklılıklar Bilgiyi İşleme Farklılıkları Fikir Üretme Farklılıkları Planlama Farklılıkları Serbest yazmada, öğrenciler düzenleme, doğruluk ve bütünlük hakkında endişelenmeksizin mümkün olduğunca çok fikri hızlı bir şekilde üretmeleri için teşvik edilirler.
11
Düzenlemede Farklılıklar Anlam bütünlüğü, yazarların ve konuşmacıların fikirleri birleştirmek için dil araçlarını kullanmalarıyla ilgilidir. Uyumsal bağlar olarak adlandırılan bu dil araçları birçokşekle girebilir. Gönderimsel bağlar, zamirler (ör. Enrique uyuyakaldı. O yorgundu.) ve belirli tanımlık (ör. Üç yazar vardı: bir niteliksiz yazar, bir şair ve bir oyun yazarı.
12
Öğrencilerin Yazılarını Geliştirme Yazma İçin Bir İçerik Oluşturmak: Okuryazar Topluluk Bir okuryazar topluluk; okuma, yazma, konuşma ve dinleme etrafında düzenlenen bir ortamdaki bir grup bireyi kastetmektedir.
13
Okuryazar Topluluktaki Etkileşimler Akran Etkileşimleri Öğretmen-Öğrenci Görüşmeleri: Öğretmen-öğrenci görüşmesi
14
Öz Düzenlemeli Strateji Gelişimi Öz düzenlemeli strateji gelişimi (ÖDSG) (self- regulated strategy development –SRSD) olarak adlandırılan yaklaşımları yazma stratejilerinin açık öğretimini okuryazar toplulukların birçok özelliği ile birleştirir.
15
Yazmayı Değerlendirme Sınav hazırlayanlar standart yazı türlerini hedefl eyen tam olarak hazırlanmış yazma iletilerini kesinlikle tercih ederler.
16
Öğretim İçin Öneriler: Yazma İşleminin Teşvik Edilmesi ve Yazma Becerilerinin Oluşturulması 1.Öğrencileri sıklıkla yazdırın 2.Yazma için gayri resmi, destekleyici bir ortam meydana getirin 3.Ön yazma stratejilerini vurgulayın 4.Bilgi birikimi anlatımını değil 5.Öğrencileri, verimli gözden geçirme stratejileri geliştirmeye teşvik edin 6.Teknolojiden faydalanın 7.Dil bilgisi ve dil mekaniklerini bir bütün olarak ele alın
17
Son Bir Not: Yaratıcı Yazma Yaratıcılık ve Yazmanın Değerlendirilmesi
18
Özetv Pek çok insan yazmayı, eğitimsel ve mesleki başarı için önemli olarak değerlendirmektedir. Bir kendini ifade etme aracı olarak da oldukça kıymetlidir ancak eğitimin diğer bazı boyutları kadar vurgulanmamaktadır. Yine de, yazma, nasıl geliştirileceği ve ona karşı olumlu tutumların nasıl artırılacağı ile ilgili oldukça fazla şey öğrenilmiştir.
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.