Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanSerhat Veli Değiştirilmiş 9 yıl önce
14
Danışmanlık Modelleri Alan Uzmanlığı Modeli Hasta-Doktor Modeli Süreç Yönelimli Danışmanlık Modelleri * Sistem Danışmanlığı * Süreç Odaklı Uzman Danışmanlığı * İnsan İlişkilerine Dayalı Danışmanlık
15
Alan Uzmanlığı Modeli “Etkileme ve Satma Modeli” “Çözüm arayanlara çözümü getirecek kişilerin” olmasına dayanmaktadır. Danışman örgüte kurum politikası, ekonomi, üretim veya strateji gibi konularda bilgi sunar, örgüt de bu bilgiyi alır. Çözüm arayan bir kurum, bir grup veya bir takım yöneticisi veya grup lideri sorunun kaynağa ve zamana sahip olmadığı sonucuna vardığı durumlarda çözümü bulacak kişi olarak danışmanı görür.
16
Alan Uzmanlığı Modeli Bu yaklaşımın özünde danışanların sorun tanılamasını doğru bir şekilde yaptığı ancak çözüm bulamadığı varsayımı vardır. Danışmanlar bu sorunun çözümünde yansız, nesnel, teknik yeterliğe sahip, duygusal anlamda nötr, resmi, kendi çıkarlarını gözetmeyen ve yetkinliği yüksek olan bir uzman olarak değerlendirilirler. Bu yaklaşımda danışmanın görevi, görüşmeler veya anketlerle verileri toplamak ve bu verilerin analizini yapmaktır.
17
Alan Uzmanlığı Modeli Danışan problemini doğru bir şekilde tanımlamış ve gereksinimlerini belirlemiş olmalıdır, Danışan gereksinimlerini danışmana en ince ayrıntısına kadar ve doğru olarak bildirmelidir, Danışman problemin çözümü için üst düzey alan bilgisi ve uzmanlık düzeyine sahip olmalıdır, Danışan, getirilen çözüm önerilerinin uygulanması sonucu kuruma getireceği yükümlülükleri ve sonuçları gözden geçirmelidir. Getirilen çözüm önerisinin bilimselliği ve transferindeki gerçeklikleri analiz edilmesi gerekir. Danışman uzman olarak bütün bilgi ve becerilerini bu “sorunun” altından kalkmak için seferber etmekle yükümlüdür.
18
Hasta-Doktor Modeli Danışman hem problemin tanılama sürecinde hem de çözümleme sürecinde görevlendirilir. Yönetici bir rahatsızlığın varlığını sezmiş ama nerede olduğunu ve nelerin neden olduğunu anlayamamıştır. Danışman örgüte bir doktor gibi örgütün rahatsızlığını teşhis etmek ve olası “reçeteleri” yazmak üzere gelir. Bu modelde yönetim tüm yetki ve gücünü danışmana devretmektedir. Çünkü danışman bu modelde “rahatsızlığı” teşhis eder, terapi için gerekli “reçeteyi” verir ve müdahale ederek “hastalığı” iyileştirmek için reçeteyi uygular.
19
Hasta-Doktor Modeli Danışman bu modele göre derinlemesine görüşmeler yapar, anket ve psikolojik testler uygular ve analiz eder. Ancak sosyal bir sistem olan kurumdaki üyeler danışmana şüphe ile yaklaşabilir, bir sorun varsa da kendileri için olumsuz sonuçlanabileceği düşüncesi ile görüşme sorularına, test ve anketlere gerçekçi cevaplar yerine her şey “yolundaymış” izlenimi veren cevapları vermeyi tercih edebilmektedirler.
20
Süreç Yönelimli Danışmanlık Modelleri Süreç yönelimli danışmanlık modelleri danışmanlık sürecinin şekillendirilmesine ağırlık vermektedir. Süreç yönelimli danışmanlık danışana yapısal değişimi kendisinin gerçekleştirmesine yönelik destek vermeyi kapsamaktadır. Dışarıdan hiç bir şekilde yorum yapılmaz, danışanın öznel yorumları ile başa çıkmada, denetlemede ve gelişimi sağlamada destek verilir.
21
Süreç Yönelimli Danışmanlık Modelleri Sistem Danışmanlığı Süreç Odaklı Uzman Danışmanlığı İnsan İlişkilerine Dayalı Danışmanlık
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.