Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanEbru Ergin Değiştirilmiş 9 yıl önce
4
GİRİŞ Hayat Bilgisi Öğretim Programı yoluyla çocuklar,
kendilerini tanıyarak değişen toplum yaşamına hazırlanmaktadır. Bu bölümde, Millî Eğitim Bakanlığınca hazırlanıp geliştirilen Hayat Bilgisi Öğretim Programı tanıtılmaya çalışılmıştır.
5
HAYAT BİLGİSİ ÖĞRETİM PROGRAMI’NIN TÜRKİYE’DEKİ GELİŞİMİ
Hayat Bilgisi Öğretimi Türkiye’de cumhuriyetin ilk yıllarından beri ilkokul programında yer almış ve çocukların iyi ve etkili bir vatandaş olmaları için gerekli olan temel bilgi, beceri ve davranışları kazanmalarını amaçlamıştır.
6
Ancak, Türkiye’de, cumhuriyetin ilk yıllarından beri eğitim alanında sürekli yenilenmeye gidilmiş,
birçok kez değişen ilköğretim programlarındaki hayat bilgisi dersinin öğretim programları da söz konusu süreçte değişimlere uğramıştır.
7
HAYAT BİLGİSİ ÖĞRETİM PROGRAMI’NIN YAPISAL ÖZELLİKLERİ
İlköğretim Programlarının Yeniden Hazırlanma Gerekçeleri Ve Vizyonu Hayat Bilgisi Öğretim Programı’nın Temel Yaklaşımı Ve Yapısı Hayat Bilgisi Öğretim Programı Öğrenme Alanları Ve Temalar Hayat Bilgisi Öğretim Programı’nda Beceriler, Kişisel Nitelikler Ve Ara Disiplinler Hayat Bilgisi Öğretim Programı’nda Okul-aile İlişkisi
13
HAYAT BİLGİSİ ÖĞRETİM PROGRAMI’NIN TEMEL ÖGELERİ
Bir programın, amaç, içerik, öğretme-öğrenme süreci ve değerlendirme olmak üzere dört temel ögesi bulunmaktadır.
14
Eğitim programının “amaç” (hedef) boyutunda “Niçin öğretelim
Eğitim programının “amaç” (hedef) boyutunda “Niçin öğretelim?” sorusuna yanıt aranmaktadır.
15
Programın içerik boyutunda ise “Ne öğretelim?” sorusuna yanıt aranır.
Programın öğretme-öğrenme sürecinde nasıl öğretelim? sorusuna yanıt aranır.
16
Programın ölçme-değerlendirme
boyutunda “Ne kadar öğrettik?” sorusuna yanıt aranır. Değerlendirme, öğretimin niteliğinin belirlenmesi ve program amaçlarının gerçekleşip gerçekleşmediğinin ortaya çıkarılması demektir.
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.