Sunuyu indir
YayınlayanUmut Turgay Terzi Değiştirilmiş 9 yıl önce
4
Bölümün Amacı Bu bölüm, örgütlerin nasıl değiştiğini ve yöneticilerin yenilik ve değişim sürecini nasıl yönettiklerini keşfetmektedir.
5
DEĞİŞİMİN STRATEJİK ROLÜ
Önceki bölümlerden çıkarılabilecek bir ders ya da tema varsa, o da örgütlerin kendilerini çevreleyen değişime uyum gösterebilmek için hızlı koşmaları gerektiğidir.
6
Yenilik Yaratmak ya da Yok Olmak
Birçok örgüt küresel güçlere, kendi kendini yöneten takımlar oluşturarak, iletişimi ve işbirliğini arttıran yatay yapılar benimseyerek, tedarik ve dağıtım kanallarını sadeleştirerek, BT ve e-iş aracılığı ile zaman ve mekân kısıtlarını aşarak karşılık vermektedir.
7
ŞEKİL 10.1 Büyük Örgütsel Değişim İhtiyacını Doğuran Nedenler
8
Stratejik Değişim Türleri
Teknoloji değişimleri, örgüte ayırt edici yetkinlik sağlayan, bilgi ve yetenek tabanını da içeren üretim süreçlerindeki değişimlerdir. Bu değişimler, üretimi daha verimli yapabilmek ya da daha yüksek miktarlarda üretebilmek üzere tasarlanırlar.
9
ŞEKİL 10.2 Stratejik Rekabet Üstünlüğü Sağlayacak Rekabetin Dört Türü
10
BAŞARILI DEĞİŞİMİN UNSURLARI
Değişimin türü ya da kapsamı ne olursa olsun, yeniliğin genellikle art arda gerçekleşen olaylardan oluşan, tanımlanabilir basamakları vardır. Bazen bu basamaklar birbiriyle çakışabilir.
11
ŞEKİL 10.3 Başarılı Değişim Unsurlarının Dizilimi
12
TEKNOLOJİ DEĞİŞİMİ Organik bir örgütün esnekliği, insanların yaratıcı olmaya ve yeni fikirler sunmaya dair özgürlüğüne atfedilmektedir.
13
Çok Yönlü Yaklaşım ŞEKİL 10.4 Başarılı Değişim Unsurlarının Dizilimi
14
Teknoloji Değişimini Destekleyen Teknikler
Şirketler tarafından çok yönlü bir yaklaşımı sürdürmek amacıyla kullanılan tekniklerin bazıları; değişken yapılar, bağımsız yaratıcı bölümler, girişimcilik takımları, kurumsal girişimcilik ve işbirlikçi takımlardır.
15
YENİ ÜRÜNLER VE HİZMETLER
100 Fikir 33 Geliştirilen Proje 28 Tüm Testleri Geçen Proje 24 Tamamen Ticarileştirilen 14 Piyasada Başarılı Olan YENİ ÜRÜNLER VE HİZMETLER Yeni Ürün Başarı Oranı ŞEKİL 10.5 Yeni Ürün Başarı Oranları
16
Yeni Ürün Başarısının Nedenleri
Başarılı yeni ürünler ve hizmetlerin, teknolojik içerikli olduğu ve aynı zamanda müşteri ihtiyaçlarına göre geliştirildiği görülmektedir.
17
ŞEKİL 10.6 Yeni Ürün Geliştirmede Yatay Koordinasyon Modeli
18
Rekabet Üstünlüğü Elde Etmek: Hız İhtiyacı
Zamana dayalı rekabet, ürün ve hizmetlerin rakiplerden daha hızlı şekilde dağıtılması ile firmalara rekabetçi bir üstünlük sağlanmasını ifade etmektedir. Örneğin giyim perakendecisi Zara, haftada iki kez mağazaya yeni tarzları getirmektedir.
19
STRATEJİ VE YAPI DEĞİŞİMİ
Zaman zaman tüm örgütler; stratejilerinde, yapılarında, yönetim süreçlerinde ve idari prosedürlerinde değişiklik yapma ihtiyacı duymaktadır.
20
Çift Çekirdek Yaklaşımı
Örgütsel değişime çift çekirdek yaklaşımı, yönetsel ve teknik değişiklikleri karşılaştırmaktadır.
21
Yönetsel Değişimi Uygulamaya Yönelik Örgüt Tasarımı
Şekil 10.7 Örgütsel Değişim İçin Çift Çekirdek Yaklaşımı
22
KÜLTÜR DEĞİŞİMİ Kültür değişimi, özellikle zor olabilmektedir çünkü insanların öz değerlerine ve belirledikleri düşünme ve uygulama yöntemlerine karşı çıkmaktadır.
23
Kültür Değişimine İlişkin Güçler
Bir şirketin kültürünü değiştirmek, muhtemelen bir yöneticinin üstlenebileceği en zor işlerden biridir.
24
Örgüt Geliştirme Kültürü Değişim Müdahaleleri
ÖG aracılığı ile insanların yeteneklerinin geliştirilmesine yönelik olarak pek çok örgüt tarafından kullanılan teknikler aşağıda yer almaktadır. Büyük Grup Müdahalesi Takım Kurma Bölümler Arası Faaliyetler
25
DEĞİŞİMİN UYGULANMASINA YÖNELİK STRATEJİLER
Değişim İçin Liderlik Başarılı değişim, yalnızca, çalışanların olası stres ve zorluğa dayanmalarının yanı sıra yeni amaçlara ulaşmak için gerekli olan zaman ve enerjiyi harcamaya razı olmaları hâlinde gerçekleşebilmektedir.
26
ŞEKİL 10.8 Değişim için Kabul Aşamaları
27
Değişime Yönelik Engeller
İnsanların değişime direnç göstermeleri doğaldır ve bireysel ve örgütsel düzeylerde pek çok değişim engeli bulunmaktadır. Kitabımızda değişime yönelik 5 engel verilmiştir.
28
Uygulamaya İlişkin Teknikler
Değişimi, insanların ona neden direnç gösterdiğini ve bu direncin üstesinden gelme yollarını anlayarak etkin şekilde yönetmeyi öğrenmek özellikle yukarıdan aşağıya değişimlere gereksinim duyulduğunda son derece önemlidir. Uygulamaya ilişkin teknikler sayfa aralığında maddelendirilmiştir.
29
KONUNUN ESASLARI Bu bölümde kitap içeriğinde yer alan tüm esaslardan sadece 2 tanesine yer verilmiştir. Dört değişim türü –teknoloji, ürünler ve hizmetler, strateji ve yapı, kültür– bir örgüte rekabet üstünlüğü sağlayabilmekte ve yöneticiler, değişim için gereken unsurların her birinin mevcut olduğunu garantiye alabilmektedir.
30
Strateji ve yapı ile ilgili değişiklikler açısından, yukarıdan aşağıya yaklaşım genellikle en iyisidir. Bu yenilikler; yeniden yapılanma, küçülme ve politikalar, amaçlar ve kontrol sistemleri konularında sorumluluk üstlenen tepe yöneticilerin etki alanındadır.
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.