Sunuyu indir
1
Pazarlama Ve Perakende Bölümü Alan Tanımı
2
Pazarlama Nedir? Ürün , fiyat , dağıtım ve tutundurma faaliyetlerini kapsamaktadır. Yani insanların ihtiyaçlarını belirleme aşamasından hangi ürünün tasarlanacağı , hangi fiyatın uygulana-cağını hangi yollarla dağıtılacağını kapsayan, ciddi yönetim becerisi gerektiren faaliyetlerin bütünüdür.
3
PAZARLAMA NE DEĞİLDİR? Pazarlama sadece satış değildir Satış pazarlamanın sadece bir adımını oluşturmaktadır. Pazarlama kapı kapı tencere satmak ya da televizyonda bal satmak değildir.
4
PAZARLAMA O ZAMAN NEDİR?
PAZARLAMA STRATEJİK DÜŞÜNME KABİLİYETİ GEREKTİRİEN ALANDIR !!! ARAŞTIRMALARA GÖRE ! GÜNÜMÜZDE EN FAZLA İŞ İLANI YAYINLANAN İŞ SEKTÖRÜDÜR !!! YENİ BİR ALAN OLMASINDAN ve BU ALANDA UZMANLAMIŞ ELEMAN OLMAMASINDAN DOLAYI FAZLASIYLA ÇALIŞAN İHTİYACI OLAN TAZE BİR SEKTÖRDÜR!!!
5
PAZARLAMA VE PERAKENDE ALANI
ALANIN ALTINDA YER ALAN MESLEKLER Satış Danışmanlığı Sigortacılık Emlak komisyonculuğu Gıda Satış Danışmanlığı Okulumuzda ; Satış Danışmanlığı Dalında öğrenci yetiştirilmektedir.
6
Pazarlama ve Perakende Bölümü Olarak Hedefimiz:
7
Pazarlama Perakende Alan Dersleri
10.SINIF DERLERİ Bilgisayar Ofis Programları Bilgisayar Klavye Müşteri İlişkileri Ticari Hesaplamalar Çalışma Hayatı
8
Pazarlama Perakende Alan Dersleri
11. VE 12. SINIF DESLERİ İŞLETMELERDE BECERİ EĞİTİMİ ( Staj ) MESLEKİ YABANCI DİL ÜRÜN ALIMI VE ÜRÜN SATIŞI TİCARİ DEFTERLER VE BEYANNAMELER TOPTANCILIK VE PERAKENDECİLİK TÜKETİCİ HAKLARI STOK KONTROL İŞ VE TİCARET HUKUKU BORÇLAR HUKUKU VE VERGİ KALİTE GELİŞTİRME
9
Derslerimizin işleniş şekli
Pazarlama günlük hayattan oldukça etkilenir ve hayatın çoğu alanından örnekler derslerimizde yer alır. Derslerimizde video, resim, reklam gibi materyallerden, uygulamalı öğretim yöntemlerinden sıkça yararlanılır. Okulumuzda yer alan modern bilgisayar laboratuvarları ve akıllı tahtalar öğretime yardımcı olacak artılarımızdandır. Derslerimiz sadece okul içerisinde değil bazı zamanlar okul dışıda işlenir. Derslerimiz belirli bir proje kapsamında yürütülür.
11
4 YILLIK LİSANS PROGRAMLARI
PAZARLAMA - PERAKENDE ALANI MEZUNLARIMIZIN TERCİH EDEBİLECEĞİ YÜKSEK ÖĞRETİM PROGRAMLARI 4 YILLIK LİSANS PROGRAMLARI Pazarlama (Antalya- Akdeniz Üniv.2012 de açıldı.) Bankacılık Bankacılık ve Finans Bankacılık ve Sigortacılık Sermaye piyasası Sigortacılık Sigortacılık risk yönetimi Uluslararası ticaret Sivil hava ulaştırma işletmeciliği Başta olmak üzere diğer tüm bölümler
12
PAZARLAMA - PERAKENDE ALANI MEZUNLARIMIZIN TERCİH EDEBİLECEĞİ YÜKSEK ÖĞRETİM PROGRAMLARI
Lise eğitiminden sonra ÖSYM’nin yapacağı sınav neticesinde başarılı olanlar lisans düzeyinde (4 yıllık ) eğitim de alabilirler. 2011 yılından itibaren diğer 4 yıllık ( Lisans ) programlarını ( Öğretmenlik, Hukuk, Tıp, Kamu yönetimi, Sağlık ) okumaktaki engeller kalkmış olup katsayı sorunu çözüme kavuşturulmuştur. Öğrencilerimiz alanları dışında da üniversite okuma fırsatına kavuşmuşlardır.
13
Sınavsız geçiş yapılabilecek 2 yıllık meslek yüksekokulları
Pazarlama İşletme yönetimi Perakende satış ve Pazar yönetimi - Maliye Dış ticaret Emlak ve emlak yönetimi Bankacılık ve Sigortacılık - Marka iletişimi Havacılıkta yer hizmetleri yönetimi İnsan kaynakları yönetimi Turizm ve seyahat hizmetleri Muhasebe ve vergi uygulamaları Menkul kıymetler ve sermaye piyasası Sağlık kurumları işletmeciliği Sivil hava ulaştırma işletmeciliği Uluslar arası taşımacılık ve lojistik
14
Sınavsız geçiş yapılabilecek 2 yıllık meslek yüksekokulları
Pazarlama bölümünden mezun olanlar Meslek yüksek okullarının ilgili bölümlerine sınavsız geçiş yaparak ön lisans düzeyinde( 2 Yıllık) eğitim alırlar. ÖSYM tarafından yapılan dikey geçiş sınavı’nda başarılı oldukları takdirde alanları ile ilgili lisans programlarına geçebilirler.
16
BU BÖLÜMDEN MEZUN OLANLAR HANGİ İŞ ALANLARINDA ÇALIŞABİLİRLER ???
Şirketlerin araştırma geliştirme (AR-GE ) bölümlerinde Alışveriş merkezlerinde (AVM), mağaza yöneticisi konumunda İşletmelerde Satış danışmanı olarak İşletmelerde ürün geliştirme bölümlerinde çalışabilirsiniz
17
BU BÖLÜMDEN MEZUN OLANLAR HANGİ İŞ ALANLARINDA ÇALIŞABİLİRLER ???
Tüm gıda sektörlerinin satış birimlerinde ve Kamu sektöründe devlet dairelerinde Şirketlerin Halkla ilişkiler birimlerinde Reklam Sektöründe Organizasyon Şirketlerinde
18
BU BÖLÜMDEN MEZUN OLANLAR HANGİ İŞ ALANLARINDA ÇALIŞABİLİRLER ???
Tüm sektörlerin satış birimlerinde ve depolarında yönetici olarak Sigorta Şirketlerinde ve acentelerinde masa başı işlerde Bankalardaki tüm birimlerde Emlak Şirketlerinde ve acentelerinde,
19
Neden Pazarlama Bölümü?
Pazarlama ve perakende sektörü dünya trendleri doğrultusunda son yirmi yıldır ülkemizde de önemli gelişmeler göstermiştir. Tüketim ihtiyacının her geçen gün artması, sektörün organize olması gerekliliğini doğurmuş ve bunun sonucu olarak da bu iş kolunda kalifiye çalışan açığı meydana gelmiştir.
20
Dinlediğiniz için teşekkür ederim
Pazarlama ve Perakende Alan şefi BİRDİNÇ TOPCU.
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.