Sunuyu indir
YayınlayanGonca Eser Özmert Değiştirilmiş 9 yıl önce
2
Bölüm 5 Kaygı Bozuklukları I: Özgül Fobi, Ayrılma Kaygısı Bozukluğu ve Sosyal Kaygı Bozukluğu
5
ÖZGÜL (SPESİFİK) FOBİ Özgül (Spesifik) Fobinin Karakteristik Özellikleri Yaygınlık Özgül Fobinin Etiyolojisi KLASİK KOŞULLANMA: Koşulsuz bir uyaranın, koşullu bir tepkiyi ortaya çıkarmak üzere koşullu bir uyaranla eşleştiği paradigmadır. TEMSİLİ KOŞULLANMA: Pekiştirilen veya cezalandırılan durumların bir sonucu olarak güçlenen veya zayıfl ayan edimsel Tepki.
6
ÖĞRENME FAKTÖRLERİ KORKULARIN MİRAS BIRAKILABİLİRLİĞİ YAPISAL FAKTÖRLER AİLE ETKİLERİ
7
Özgül Fobinin Değerlendirilmesi
TANI AMAÇLI DEĞERLENDİRME/ MÜLAKAT KORKU DEĞERLENDİRME ÖLÇEKLERİ DAVRANIŞSAL GÖREVLER
8
Tedavi Stratejileri SİSTEMATİK DUYARSIZLAŞTIRMA MODELLEME
KOŞULA BAĞLILIK YÖNETİMİ BİLİŞSEL-DAVRANIŞSAL MÜDAHALELER PSİKODİNAMİK PSİKOTERAPİ İLAÇ TEDAVİSİ TEDAVİ KADEMELERİ
9
Okul Temelli Müdahaleler
SORUNUN DEĞERLENDİRİLMESİ ETKİN BİR MÜDAHALE PLANI GELİŞTİRME
10
Öğretmenler için İpuçları
Öğrencinin sürekli olarak korkusunu tekrarlayıp durmasına müsaade etmeyiniz
11
AYRILIK KAYGISI BOZUKLUĞU
Özellikleri Ayrılık Kaygısı Bozukluğunun (AKB) Yaygınlığı Ayrılık Kaygısı Bozukluğunun Etiyolojisi BİYOLOJİK FAKTÖRLER BİLİŞSEL FAKTÖRLER AİLE SÜREÇLERİ EBEVEYN KAYGISI VE DEPRESYON BAKICI STRESİ
12
Ayrılık Kaygısı Bozukluğunun (AKB) Değerlendirilmesi
TANI AMAÇLI GÖRÜŞMELER KLİNİKSEL DERECELENDİRME ÖLÇEKLERİ KİŞİNİN KENDİSİNDEN BİLGİ ALMA ÖLÇÜMLERİ
13
Tedavi Stratejileri FARMAKOLOJİK MÜDAHALE
14
Okul Temelli Müdahaleler
SORUNU DEĞERLENDİRME ETKİLİ BİR MÜDAHALE PLANI GELİŞTİRME
15
Öğretmenler için İpuçları
Eğer öğrenci herhangi bir nedenden dolayı devamsızlık yapıyorsa, döndüğünde gerçekten özlendiğini bilmesini sağlayın. Çocuk herhangi bir sebepten dolayı devamsızlık yapıyorsa, onu özlediğinizi ve en kısa zamanda dönmesini istediğinizi bilmesini sağlamak için evini arayın. Öğrenciyi yokluğunda kaçırdığı tüm çalışmalardan sorumlu tutun; öğrenci okul performansıyla ilgili sorumluluğunu üstlenmelidir.
16
SOSYAL KAYGI BOZUKLUĞU (SOSYAL FOBİ)
Sosyal Kaygı Bozukluğunun Özellikleri Sosyal Kaygı Bozukluğunun Etiyolojisi PSİKOLOJİK FAKTÖRLER BİYOLOJİK FAKTÖRLER Sosyal Kaygı Bozukluğunun Değerlendirilmesi
17
Tedavi Stratejileri Okul Temelli Müdahaleler
BİREYSEL TEDAVİ/GRUP TEDAVİSİ AİLE TEDAVİSİ İLAÇ TEDAVİSİ Okul Temelli Müdahaleler PROBLEMİN DEĞERLENDİRİLMESİ ETKİLİ BİR MÜDAHALE PLANI GELİŞTİRME
18
Öğretmenler için İpuçları
Sınıf içi çalışmalarda ve projelerde yardımcı olması için bir “çalışma arkadaşı” görevlendirin. Öğrencinin dört ile altı kişiden oluşan küçük tartışma gruplarında yer almasını teşvik edin. Özellikle okul sonrası programlarda ve müfredat dışı faaliyetlerde çocuğun öğretim dışı becerileri ve ilgi alanlarını keşfetmesini ve geliştirmesini teşvik edin.
19
Özet Bu bölümde, daha çok çocukluk dönemine ait olan üç fobiyi: spesifik (özgül) fobi, ayrılık kaygısı ve sosyal kaygıyı inceledik. Gerçek hayattan alınmış üç örneğimiz uygun tanılama ölçütlerinin uygulanmasında, tanıda kullanılan etkili değerlendirmelere aşinalık kazanmada, tavsiye edilen araştırma temelli müdahale/tedavi biçimlerinin öğrenilmesinde ve en önemlisi de bir amaca yönelik davranış değerlendirmeleri sonuçları üzerine kurgulanan kullanabileceğimiz davranışsal müdahale planlarının oluşturulmasın için pratik kazanmada örnek deneyimler sunmuştur.
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.