Sunuyu indir
1
SORU SORMA
2
İletişim sırasında Soru sorarak bizler ;
Problemlere açıklık getiriyoruz Bizden istenileni anlıyoruz Sonuçları aktarıyoruz Karşılıklı anlaşma ve anlayışa ulaşıyoruz Erişim tarihi:
3
İki ana soru çeşidi vardır, “Açık uçlu” ve “Kapalı uçlu” sorular.
Erişim tarihi:
4
Açık Uçlu Sorular Açık sorular, karşımızdaki kişiyi konuşturmak, daha çok bilgi almak için sorulan sorulardır. Duruma ve şartlara bağlı olarak, bazen sorularınızın başına “Lütfen bana söyleyebilir misiniz?” gibi “yumuşatıcı” örnekler koyabiliyoruz. Bu durum özellikle “Neden” sorularında kullanılmak için uygundur. Erişim tarihi:
5
Bilgi almak için, “lütfen bana …. ’yı anlatabilir misiniz
Bilgi almak için, “lütfen bana …..’yı anlatabilir misiniz?” ile başlayan “açık” soru sorma şekilleri de mevcuttur. Bazı durumlarda çeşitli “yumuşatıcılar” soru sormak için en uygun koşulları yaratabilirler. Özellikle az konuşan kişilere veya karşımızdaki kişinin tam olarak duygu ve düşüncelerini öğrenmek istediğimizde açık uçlu soru sormak faydalıdır. Erişim tarihi:
6
Kapalı Uçlu Sorular Bu sorular genelde daha belirli cevaplar alınan, evet ya da hayır ile cevap verilen, belirli noktaları açıklığa kavuşturmak ve kontrol etmek, bir karar ya da onaylama almak için sorulan sorulardır, Bu tür sorular çok fazla kullanılırlarsa konuşma bir sorgulama izlenimi verip son bulabilir, bu sebepten bilgi alırken “kapalı “ soruları çok dikkatli kullanmalıyız. Erişim tarihi:
7
“Kapalı” sorular çok belirleyici olup, her soruya sadece “evet” ya da sadece “hayır” ile cevap vermek zor olabileceği için bir “duraklama” etkisi olan sorulardır. Bir konuyu netleştirmek istediğimizde, konuyu farklı bir boyuta taşımak istediğimizde veya çok konuşan birisini susturmak istediğimizde oldukça işe yarar. Erişim tarihi:
8
İletişim döngüsünde; Karşınızdakini Anlayabilmek için Soru Sorun..
Erişim tarihi:
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.