Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanAta Yıldırım Değiştirilmiş 9 yıl önce
1
Ahmet ARAS İş Uygulamarı Sorumlusu Aralık 2014 KAMU SERTİFİKASYON MERKEZİ
2
Sayılarla Kamu SM 50.000 + Kurumsal Müşteri 500.000 + Bireysel Müşteri 1.000.000 E-Sertifika Projeksiyon 1.000.000 + Kurumsal Müşteri 1.000.000 + Bireysel Müşteri 10.000.000 + E-Sertifika
3
E-Dönüşüm E-İmza E-İmza edindirme süreçleri Islak imzalı Kurumsal Yazışmalar Islak imzalı Bireysel İşlemler Nereye Kadar !!!
4
Finansal Süreçler Lojistik Süreçler Doküman ve Arşiv Personel İşlemleri Müşteri İlişkileri E-Şube MobilŞube Çağrı Merkezi Entegrasyon İşlemleri Kurumsal Yapı
5
Mevcut Durum Analizi Süreçler Kanun Mevzuat Genelgeler Kurum Yönetmelikleri Fiziki ve Teknik Güvenlik Yeni Teknolojiler Vizyonumuz
6
Yazılım Donanım Araç ve Gereçler Süreçler Personel Kurumsal Dönüşüm
7
E-Dönüşüm Uçtan uca online işlemler Banka gişe işlemleri, Online şubeler Tüm Hizmetlerin E-Şube üzerinden verildiği bir Kamu SM Resmi Duyuru Uyarılar Önlemler
8
Kazanımlar Yeni Süreçler Yeni sistem Uçtan uca online işlemler Mernis, Mersis, SGK, GİB, Türksat ve Banka Entegrasyonları Proje ve Saha Tecrübemiz 2000+ Toplantı 1 yılı aşan analiz dönemi Eksik Personel Bir E-Dönüşüm ortaya çıkardık. Bu Know How’ı Sizlerle paylaşmak istiyoruz.
9
E-Dönüşüm 2001 yılında AB’ye aday ülkeler için tasarlanan “e-Avrupa+” girişimine taraf olunması 2003/12 sayılı Başbakanlık Genelgesi ile Devlet Planlama Teşkilatı (DPT) Müsteşarlığı koordinasyonunda, “e-Dönüşüm Türkiye Projesi” başlatılması Bilgi Toplumu Stratejisi (2006-2010) Bilgi Toplumu Stratejisi (2014-2016) Kalkınma Bakanlığı Türksat Kamu SM
11
E-Devlet Projeleri E-Kimlik E-Yazışma E-Tebligat E-Devlet ? Nerdeyiz ? 10 yılı aşan sürede ne kadar mesafe aldık? E-Devlet kapısında sunulan 800 hizmet Sunulması gereken toplam kamu hizmeti sayısı ?
12
Dünya Nereye Gidiyor ? E-Avrupa Bürokrasinin olmadığı dünyada hizmetler e-hizmet olarak sunuluyor E-Mühür Prosedür ve Bürokrasinin yoğun olduğu bir ülkeyiz Estonya E-Vatandaşlık
13
Temel Problemler Hizmet envanterlerimizin olmaması Yapılan Çalışmalar Kurumlara düşen görevler Süreçlerin Çıkartılması, Standart hale getirilmesi
14
Temel Problemler Eldeki Datanın dijitalleştirme sorunları Olumlu Örnek : MERNİS Kurumlar arası bilgi ve belge uyumsuzluğu Bu konuda yasal zorunlulukların ya yeterince ya da hiç olmaması
15
ÖNERİ Kısa vadeli günü kurtaran çalışmaları Orta vadeli çalışmaları Ve Uzun vadeli çalışmaları aynı zaman diliminde yapabilmemiz gerekiyor Personel yetersizliği Zaman yetersizliği Bütçe yetersizliği Olmaması için onlarca haklı neden sayılabilir ANCAK BAŞARMAK ZORUNDAYIZ
16
ÖNERİ Kişi Başı Milli Gelirimiz 10.000 doların biraz üzerinde Bunu aşmak istiyorsak Yüksek Mobilite tecrübemizi kullanmalı yazılım teknolojileri ihraç eder duruma gelmeliyiz Bunun en temel yolu da E-devlete geçilmesiyle mümkün olacaktır
17
Hedef 2023 hedeflerini yakalamak istiyorsak 2023’te tüm kamu hizmetlerini E-devlet kapısı üzerinden verilmesini istiyorsak Kurumlar arası bilgi ve belge paylaşımını sanal ortamda güvenilir bir şekilde yapmak istiyorsak Eldeki datanın dijitalleştirilmesi ve tekilleştirilmesi Hizmet envanterlerinin çıkarılması E-hizmetlere geçiş çalışmalarının yapılması Bu çalışmaları personelin, yöneticinin ya da kurumun kendi insiyatifine bırakmamalı gerekli yasal düzenlemelerin yapılmasını sağlamalıyız Tüm bunların yapılabilmesi için AÇIK ÇAĞRI…
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.