Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
YIL SONU SEMİNER ÇALIŞMASI
CUMHURİYET İLKOKULU 2012 – 2013 EĞİTİM – ÖĞRETİM YILI YIL SONU SEMİNER ÇALIŞMASI
2
DEĞERLERİMİZ VE DEĞERLER EĞİTİMİ
3
Öğrencilerin Eğitiminde En Önemli Sorunumuz
“DEĞER EĞİTİMİ” DİR
4
NEDEN DEĞERLER EĞİTİMİ ?
Eğitim sisteminin yarışmacı ve eleyici yönü
5
öğrenilir ve öğretilebilir olgulardır.
Değerler, öğrenilir ve öğretilebilir olgulardır.
6
Kişilik gelişiminin oluşmasında değerler eğitimi önemlidir
7
DEĞER EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
bilişsel süreçleri, bireysel tutum ve davranışları etkiler toplumun kültürel kalıplarıyla etkileşimde bulunur
8
Ailede ve okullarda eğitim
Değerler eğitiminin Ailede ve okullarda eğitim öğretimin ayrılmaz bir parçası olması
9
Değerler eğitimi Geçmişten gelen ve geleceğe aktarılan kültürel değerlerimizin yaşatılması, benimsenmesi öğrencilerimize bir insan ve bir vatandaş olarak ayrıcalık kazandırarak, kişiliklerini oluştururken önemli yapı taşları oluşturur.
10
Değerler eğitiminin temel amacı
öğrencilere temel insani özellikleri kazandırma Değerlere karşı duyarlılık oluşturma onları davranışa dönüştürme konusunda öğrencilere yardımcı olmaktır.
11
. BAZI DEĞERLER DİNAMİKTİR;
HEM TOPLUMDAN TOPLUMA, HEM DE ZAMAN İÇİNDE DEĞİŞİR
12
KUŞAKLAR ARASI FARKLI DEĞERLER ÇATIŞMALARI ORTAYA ÇIKARABİLİR
bu çatışmaları da “barışmak, uzlaşmak” gibi başka ortak evrensel değerler yardımıyla çözmek mümkündür.
13
DEĞER EĞİTİMİNİN İNSAN ÜZERİNDEKİ ETKİSİ
DEĞERLER; Sosyal yaşamı düzenler Bireyler arası bağlılığı artırır Birlikte yaşayan insanların hangi değerleri merkez alacaklarını öğrenir
14
Sınıf içi etkinlik örneği I
DEĞER : Güven SINIF: İlköğretim 1. kademe AMAÇ: Güveni duygularıyla ifade edebilme KAZANIM: 1. Güveni duygularıyla ifade eder. 2. Kendine güven duyar MALZEMELER: Afiş, Resim kağıtları ve resim malzemeleri
15
Resim öğretmeni çizilen resimleri değerlendirir.
SÜREÇ Okul idaresi tarafından GÜVEN Değerini en güzel anlatan ödüllü bir resim yarışması düzenlenir ve yarışma ile ilgili şartname hazırlanır. Yarışma ile ilgili olarak afişler hazırlanır, duyuru panolarına asılır. Resim ve sınıf öğretmenleri öğrencileri yarışma konusunda teşvik ederler. Resim öğretmeni dersinde güven değerine vurgu yaparak resim yapmalarında rehberlik eder. Resim öğretmeni çizilen resimleri değerlendirir. Şartnameye uygun olarak resimler komisyonca değerlendirilir. Başarılı olan öğrenciler ödüllendirilir ve eserleri okul girişinde sergilenir. DEĞERLENDİRME Öğrenciler güven ile ilgili duygularını gösterebildiler mi?
16
Değer Eğitimi ve değer aktarımında ailenin rolü
Çocuklar artık tüm dünyadaki değişimleri anne ve babadan daha önce fark edip, daha çabuk etkilenmektedirler. Dolayısıyla anne ve babaların da dünyadaki gelişmeleri takip edip çocuğunun bunlardan nasıl etkilendiğini araştırmaları gerekmektedir.
17
DEĞERLER VE DEĞER EĞİTİMİNDE AİLELERİN BİLİNÇLENDİRİLMESİ
Değerler Programı’na, anne-babaların da katılımını sağlamak amacıyla ders yılının başında yapılan veli toplantısında program hakkında bilgi verilir
18
DEĞERLER VE DEĞER EĞİTİMİNDE AİLELERİN BİLİNÇLENDİRİLMESİ
Okulda çalışılması planlanan değerlerin listesi verilerek ve evlerinde görünen bir yere asmaları istenir.
19
DEĞERLER VE DEĞER EĞİTİMİNDE AİLELERİN BİLİNÇLENDİRİLMESİ
Okulda çalışılması planlanan değerlerin listesi verilerek ve evlerinde görünen bir yere asmaları istenir.
20
DEĞERLER VE DEĞER EĞİTİMİNDE AİLELERİN BİLİNÇLENDİRİLMESİ
Bu program dahilinde veli seminerleri düzenlenerek, değerlerin insan yaşamındaki önemi konusunda, bilgilendirilmeleri amacıyla konuşmacılar davet edilir..
21
Değerler eğitimi programı nasıl olmalıdır.
Cumhuriyet İlkokuluna devam eden öğrencileri, öğretmenleri ve anne-babaları kapsamalıdır.
22
Değerler eğitimi programı nasıl olmalıdır.
Çalışma, aylık olarak sınıflar bazında ayrı ayrı planlanır ve grupların yaş özelliklerine göre farklı uygulamalarla yürütülür
23
Değerler eğitimi programı nasıl olmalıdır
Sınıf seviyelerinde sınıf öğretmenleri ile ayda bir düzenli olarak her sınıf seviyesinde ayrı ayrı toplantılar yapılır
24
Değerler eğitimi programı nasıl olmalıdır
Bu toplantılarda, her ay için planlanan değer ile ilgili yapılacak çalışmalar, öğretmenlerin önerileri ve rehberlik servisinin konu ile ilgili yaptığı araştırmalar çerçevesinde planlanır
25
Değerler eğitimi programı nasıl olmalıdır
Sınıf içi uygulamalar zaman zaman sınıf öğretmeni, zaman zaman da rehber öğretmen tarafından yapılır
26
Değerler eğitimi programı sonucu
Uygulanan program öğrencilerden, öğretmenlerden ve anne-babalardan alınan görüşlerle değerlendirilir.
27
Unutmayalım ki; Hepimizi tek tek yöneten yaşamın temel değerleridir
28
ANCAK DEĞER EĞİTİMİ Öğrencilerin hangi temel değerlere yönlendirmesi gerektiği okul ders programlarında doğrudan ele alınan bir konu değildir.
29
BİZ ÖĞRETMENLER Bu değerlerin öğrencilerimizde tutum ve davranışlarına yerleşmesi için olayın seyrine veya sosyal çevreye bırakmayalım, bizzat etkin olalım.
30
NE YAPMALIYIZ Sosyal ortam olan okullarda değerler, çocukların davranış ve tutumlarının sonucunda çevrelerinden gördükleri tepki ve yorumlarla gelişirler. Sınıf içinde oluşan ortak bir sosyal doku, çocukların değerlerini geliştirmesinde zemin oluşturur.
31
DEĞERLERİMİZ VE DEĞER EĞİTİMİ KONULARI
Zarar vermemek, zararı önlemek İnsan Sevgisi, İnsan yaşamı kutsaldır Saygı Yaşamın değeri Adalet Eşitlik Sözünde durmak Özel yaşamın gizliliği Mülkiyet hakkı Yurt ve Bayrak sevgisi, Ulus sevgisi Aile Bağlılığı Sorumluluk Başarı Duyarlılık Hoşgörü İşbirliği ve yardımlaşma
32
DEĞER EĞİTİMİ HEDEFLERİNİN KAZANDIRLMASINDA YARATICI DRAMA ETKİLİDİR
33
Kullanılacak Yöntem ve Teknikler
Rol oynama Müzik dinleme Film izletme Gezi düzenleme Öykü, olay, haber canlandırma Resim yapma Eşli çalışmalar, Takım çalışmaları
34
Kulanılacak araç ve gereçler
Öğrencilerin kişisel eşyaları, Çeşitli boyalar, resim kağıtları, müzik seti ve kaset ve CD ler Masal ve Öyküler (Ezop,La Fontaine masalları) Gazeteler(resimli haberler,reklamlar)
35
TEŞEKKÜR EDERİM Sunum:MERYEM TİBİLLİ (REHBER ÖĞRETMEN)
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.