Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanHande Celal Değiştirilmiş 9 yıl önce
1
IFBO5520-Bilimsel acıklamalar ve argumanlar 03/04/2015
Yrd. Doç. Dr. Bahadır Namdar
2
Housekeeping Dersten beklentileriniz?
Literatür taramasında sormak istediğiniz. Bugün Çoklu gösterim aktivitesi 30 dakika boyunca ders planı hazırlama Sosyobilimsel konuların argümantasyonu (Sosyobilimsel argümantasyon)
3
Sosyobilimsel konular
Sosyal ve bilimsel boyutu olan konular Bu konular Tartışmaya açık Kesin sonuçları olmayan Açık uçlu konulardır Bunlar ikilemler şeklinde de tanımlanabilir. Kimi okuyabilirsiniz? Amerikada Troy Sadler ve Dana Zeidler Türkiye de Mustafa Sami Topçu
4
Bir konunun sosyobilimsel olabilmesi için
En az iki kriteri içinde barındırması gerekir Konunun fen bilimleri konu içerikleriyle ilişkili olması Sosyal Yaşamda bir anlamı ve önemi olması Örneğin GDO Organ bağışı Nükleer enerji
5
Sadler & Zeidler 2005 Doğası gereği toplum içerisinde anlaşmazlıklara yol açan Tartışmaya açık Birden fazla perspectiveden değerlendirilebilen Hakkında basit bir şekilde sonuca varılamayan Genel olarak ahlaki ve etik konuları içeren konular
6
Peki neden SBK Bilimsel okuryazarlık (Sadler 2004)
Kavramsal anlama (Zohar & Nemet 2000) Motivasyon
7
Informal Muhakeme Informal muhakeme?
Bireylerin tartışıp bir sonuca varmaya çalışıp bir SBK yı çözmek için geçirdiği sürecin toplamı Genellikle sonuçları belli olmayan karmaşık problemler hakkında düşünme sürecinde kullanılır. Formal muhakame ise sonuçların bellirli olduğu ve tümden gelimin kullanıldığı mantıksal bir süreçtir. İnformal muhakeme de ise duygu ve fikirlerde önemlidir.
8
Informal muhakeme Zohar ve Nemet (2002)e göre informal muhakeme
Tutum ve fikirleri içerir Kesin sonuçları olmayan Tümevarıma dayalı muhakeme içeren Zaten SBK kesin sonuçları olmadığı açık uçlu ve tartışmaya açık olduğu için İnformal muhakeme öğrenci ve öğretmenlerin fikirlerini ve karar verme süreçlerini incelemek için ideal bir kavramsal çerçevedir.
9
İnformal Muhakemenin SBK bağlamında Analizi
Yang&Anderson (2003) Lise öğrencileri-Nükleer enerji Öğrencilerin fikirlerini aşağıdaki şekilde sınıflandırmışlar. Bilimsel oryantasyonu olan Sosyal oryantasyonu olan Eşit olarak pozisyonlanmış Patronis Sosyal Ekolojik Ekonomik Pratik Sadler & Zeidler (2005) Üniversite öğrencileri Rasyonel Duygusal Sezgisel
10
İnformal Muhakemeyi Etkilen Faktörler (Topçu et al, 2011)
Kişisel deneyimler Sosyal nedenler Ekonomik Eğitimsel Dini Etik Teknolojik nedenler
11
UNUTMAYIN Bir informal muhakemenin rasyon veya sezgisel olması bunların kaliteleri hakkında bilgi vermemiz için yeterli değildir. Bu nedenle argümantasyon dolaylı bir analiz aracı olarak bize yardımcı olur.
12
Sosyobilimsel Argümantasyon
(Kolstø, 2006; Sadler & Zeidler, 2005; Zeidler et al., 2002) Öğrencilerin ilgisini çeker Kavramsal anlama Kanıt kullanma Argümantasyon kalitesinin artması
13
Aktivite 1-Model Kanıt Bağlantısı
14
Aktivite 2- Çoklu gösterimler
Küresel iklim değişikliği
16
GRUPLAR Ders planlarınızı detaylandırın Grup 1: Organ bağışı
Grup 2: Küresel ısınma Ömer: Gökhan:
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.