Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanNevin Sezer Değiştirilmiş 9 yıl önce
2
İçerik Proje Genel Bilgileri Proje Genel Amaçları Proje Hedef Grubu
Çağrı Merkezi Sektörü İstihdam Alanı Çağrı Merkezi Sektörünün Önemi ve Potansiyeli Türkiye Çağrı Merkezi Sektörü-Sektör Gelişimi Çağrı Merkezi Operatörlüğünde Eğitimin Önemi Proje Özel Amacı Proje Temel Faaliyetleri Projenin Beklenen Sonuçları
3
Proje Özet Bilgileri Teklif Çağrısının Başlığı: Türkiye’de Mesleki ve Teknik Eğitimin Kalitesinin Arttırılması, Haziran 2012 Proje İmzalanma Tarihi: 14/07/2014 Proje Başlangıç Tarihi: 01/09/2014 Proje Bitiş Tarihi: 31/08/2015 Proje Süresi: 12 Ay
4
Proje Özet Bilgileri Proje Türü: Türkiye’de Mesleki ve Teknik Eğitimin Kalitesinin Arttırılması Operasyonu (IQVET) Hibe Projesi Proje Adı: Çağrı Merkezi Operatörlüğü Modüllerinin Geliştirilmesi Projenin Uygulandığı Yer: 1- Türkiye; TR32-Aydın, TR90-Giresun 2- İngiltere 3- Almanya Hibe Miktarı: Euro Hibe Faydalanıcısı: Aydın Osmangazi Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Proje Ortakları: Çine Muhsin Kalkan Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi - Bulancak Akşemsettin Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Proje İştirakçisi: Win Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş.
5
Aydın Osmangazi Mesleki ve Teknik Anadolu lisesi
6
Çine Muhsin Kalkan Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi
7
Bulancak Akşemsettin Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi
8
Win Bilgi İletişim Hizmetleri A.Ş.
9
Proje Genel Amaçları Proje, Meslek Liselerinin, Büro Yönetimi Alanına bağlı; "Çağrı Merkezi Operatörlüğü" dalının kurulması için gerekli tüm öğretim programı ve ders materyallerinin oluşturulması Oluşturulan bu yeni modülle proje ortağı 3 okulun mezunlarına pilot uygulama yapmayı, Bu modülü Milli Eğitim Bakanlığı'na sunarak, meslek liselerinin Büro Yönetimi alanında, "Çağrı Merkezi Operatörlüğü" eğitim dalının açılması için gerekli çalışmaları yapmayı amaçlamaktadır.
10
Proje Hedef Grubu Proje ortağı Aydın Osmangazi Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi, Çine Muhsin Kalkan Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi ve Bulancak Akşemsettin Mesleki ve Teknik Anadolu Liselerinden mezun olmuş 60 kişi Mesleki ve Teknik Eğitim Kurumları Mesleki ve Teknik Eğitime yönelecek öğrenciler Mesleki ve Teknik Eğitim içindeki öğretmenler Çağrı Merkezi Sektörü
11
Çağrı Merkezi Sektörü İstihdam Alanı
Çağrı Merkezi operatörlüğü; Engelliler Bayanlar Evde çalışmak isteyenler gibi toplumun dezavantajlı kesimleri Mezuniyet sonrası istihdam açısından dezavantajlı kişiler
12
Çağrı Merkezi Sektörünün Önemi ve Potansiyeli
1 çağrı merkezi masası ortalama 1-1,5 kişiye istihdam sağlamaktadır Diğer sanayilerde bir kişilik istihdam yaratma maliyeti çağrı merkezi sektöründeki kişi başı istihdam maliyetine göre yaklaşık 30 kat daha yüksek Taşıma, yiyecek-içecek, ofis hizmetleri ve eğitim gibi yan sektörler için pazar oluşumu sağlayarak büyük bir ekosistemi de harekete geçirir Türkiye offshore ismi verilen iş modeliyle özellikle Avrupa ülkelerine hizmet verebilecek önemli bir potansiyele sahiptir
24
Çağrı Merkezi Operatörlüğünde Eğitimin Önemi
Sektördeki şirketlerin, operatör ihtiyacını karşılayabileceği herhangi bir örgün eğitim kurumu bulunmamaktadır Sektörde faaliyet gösteren şirketler her yeni eleman alımından sonra kendi bünyelerinde yaklaşık 30 iş günü eğitim vermektedirler. Ancak bu durum kendileri için ek mali külfet oluşturmakta ve tam olarak mesleğin gerektirdiği yeterliliklere sahip bireylerin yetiştirilmesi de mümkün olamamaktadır Günümüzde çağrı merkezlerinin sadece müşterilere yönelik hizmet ve temas noktası olarak kullanımının ötesinde müşterilere doğrudan ulaşarak tele satış, tahsilat takibi ve anket gibi amaçlarla kullanımı gün geçtikçe artmaktadır Çağrı merkezlerinin yeni fonksiyonlarını etkin şekilde yerine getirmesi için ticaret eğitimi almış operatörlere ihtiyacı vardır
25
Proje Özel Amacı Projemizin tüm faaliyetleri tamamlandığında , meslek liselerinin Büro Yönetimi alanında, "Çağrı Merkezi Operatörlüğü" eğitim dalının Türkiye'de ilk kez Aydın Osmangazi Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi'nde açılması planlanmaktadır.
26
Proje Temel Faaliyetleri
Çalışma ekibinin oluşturulması ve görev dağılımı Projenin kamuoyuna tanıtılması İngiltere ve Almanya’da sektör tanıma ziyaretleri ve işbaşı eğitimleri Yerli ve yabancı literatürlerin taranması Donanım ve yazılım tedariki Çalıştay yapılarak müfredatın, derslerin ve modüllerin tespiti Modüllerin yazılması ve taslak modüllerin basılması E-öğrenme materyallerinin hazırlanması Pilot Uygulamanın Yapılacağı Aydın Osmangazi Mesleki ve Ticaret Anadolu Lisesi, Çine Muhsin Kalkan Mesleki ve Ticaret Anadolu Lisesi ve Bulancak Akşemsettin Mesleki ve Ticaret Anadolu Lisesi Öğretmenlerinin Eğitimci Eğitimi “Çağrı merkezi operatörlüğü” kurslarının düzenlenmesi Kariyer günü
27
Çalışma Ekibinin Oluşturulması ve Görev Dağılımı
Projenin sağlıklı bir şekilde yürütülmesi için; Proje Genel Koordinatörü, Proje Koordinatörü, Proje Koordinatör Yardımcıları olmak üzere 6 kişilik Proje Yönetim Ekibi oluşturuldu. Proje Genel Sekreteri ve Proje Asistanı istihdam edildi. Yeminli Mali Müşavir, Serbest Muhasebeci ve Mali Müşavir belirlendi.
28
Proje Ofisi Oluşturuldu
29
Proje Ön Hazırlık Toplantıları gerçekleştirildi
33
İngiltere ve Almanya’da Sektör Tanıma Ziyaretleri ve İşbaşı Eğitimleri
34
Yerli ve Yabancı Literatürlerin Taranması
35
Donanım ve Yazılım Tedariki
36
Çalıştay Yapılarak Müfredatın, derslerin ve Modüllerin Tespiti
37
Modüllerin Yazılması ve Taslak Modüllerin Basılması
38
E-öğrenme Materyallerinin Hazırlanması
39
Pilot Uygulamanın Yapılacağı Aydın Osmangazi Mesleki ve Ticaret Anadolu Lisesi, Çine Muhsin Kalkan Mesleki ve Ticaret Anadolu Lisesi ve Bulancak Akşemsettin Mesleki ve Ticaret Anadolu Lisesi Öğretmenlerinin Eğitici Eğitimi
40
“Çağrı Merkezi Operatörlüğü” kurslarının düzenlenmesi
41
Kariyer Günü
42
Teşekkür Ederiz
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.