Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

AKYURT MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "AKYURT MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ"— Sunum transkripti:

1 AKYURT MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ

2 OKULUMUZUN TARİHÇESİ Okulumuz, 02/08/2011 tarih ve B.08.0.KTÖ /2522 sayılı Bakanlık Onayı ile Akyurt Çok Programlı Lisesi binasında; Kız Meslek Lisesi programı Çocuk Gelişimi ve Eğitimi alanı ile eğitim-öğretime başlamıştır. Halen aynı binada eğitime devam etmektedir. Çevre ihtiyaç ve eksiklerinin İlçe MEM, Kaymakamlık ve sektörle yapılan istişareler sonucu belirlenmesi ve tek alana olan aşırı yükün hafifletilmesi adına, mesleki ve teknik eğitimin tek çatı altında birleşmesi de düşünülerek Muhasebe ve Finansman Alanının Bilgisayarlı Muhasebe Dalının açılması Bakanlık Makamına teklif edilmiş ve yılından itibaren bu alanda da eğitim-öğretime başlanmıştır. Şu anda Meslek Lisesi programında Çocuk Gelişimi ve Eğitimi ile Muhasebe ve Finansman Alanları olmak üzere 2 ayrı alanda eğitim-öğretim yapılmaktadır. Akyurt Çok Programlı Lisesinden nakil gelen öğrencilerle ilk mezunlarını 2014 yılında Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Alanında verecektir. Okulumuzun açılışında kurucu müdür olarak görevlendirilen Mehtap YİĞİT, 06/03/2012 tarihine kadar görev yapmıştır. Bu tarihte okulumuza asaleten Mehmet YİĞİT’in ataması yapılmıştır ve halen görevini sürdürmektedir.

3 Türkiye Geneli Badminton Bölge Birinciliği, Badminton İl Üçüncülüğü,
VİZYON Vermiş olduğu eğitim alanlarında dünya çapında lider ve tanınan bir kurum olmaktır. MİSYON Atatürk ilke ve inkılâplarının rehberliğinde; sanayici, veli, esnaf ve sanatkârlarıyla birlikte ahlaklı, disiplinli, başarılı, saygılı, üretken ve teknolojiyi kullanabilen ve kendini sürekli yenileyen bireyler yetiştirmektir. BAŞARILAR Türkiye Geneli Badminton Bölge Birinciliği, Badminton İl Üçüncülüğü, Badminton İlçe Birinciliği, Masatenisi İlçe Birinciliği, Voleybol İlçe Birinciliği

4 YERLEŞİM YERİ BİLGİLERİ
İl ve İlçe Merkezine Uzaklık:Ankara il merkezine 32 km, Akyurt ilçe merkezine 0 km. Ulaşım:Gün içerisinde 20 dakikada bir Ulus 19 Mayıs Stadyum sahasından özel halk otobüsleri kalkmaktadır. EGO otobüsleri hafta içi ve hafta sonu 30 dakikada bir Sıhhiye den Akyurt a ulaşmakta, Akyurt tan da hafta içi ve hafta sonu 30 dakikada bir Sıhhiye-Ankara istikametine hareket etmektedir. EGO otobüs numarası 488 dir. Mesafe 32 km, ulaşım süresi ortalama 60 dakikadır. Yerleşim Yeri Bilgisi:İlçemiz, Ankara nın kuzeydoğusunda yer alan, başkente çok yakın mesafede, sınırları içerisinde Esenboğa uluslararası havaalanı barındıran, hızla kalkınan ve büyüyen şirin bir ilçedir. OKULUMUZUN ÖZELLİKLERİ Okulumuz kullanılan alanlar; 1 Adet Müdür Odası 2 Adet Müdür yardımcısı Odası 1 Adet Öğretmenler Odası 17 Adet Derslik 1 adet Konferans Salonu 2 Adet Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Alanı atölyesi 1 Adet Muhasebe ve Finansman Alanı atölyesi mevcuttur.

5 1. EĞİTİM VE ÖĞRETİM HİZMETLERİ SINIFI PERSONEL SAYISI
YÖNETİCİ SAYISI : 3 ÖĞRETMEN SAYISI : 15 2. GENEL İDARE HİZMETLERİ SINIFI PERSONEL SAYISI MEMUR SAYISI : 0 3. TEKNİK HİZMETLER SINIFI PERSONEL SAYISI TEKNİSYEN SAYISI : 0 4. YARDIMCI HİZMETLER SINIFI PERSONEL SAYISI HİZMETLİ SAYISI : 0

6 BRANŞLARA GÖRE YÖNETİCİ VE ÖĞRETMEN DAĞILIMI
S.N ADI SOYADI BRANŞI GÖREVİ 1. Nuray SEYLAN Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Müdür 2. Akıner KAÇMAZ Bilişim Teknolojileri. Müdür yardımcısı 3. Mestan Anıl DEMİR Fen ve Teknoloji 4. ŞENEL KAYACI Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmen 5. Münevver BÜYÜKBİRER Matematik 6. Nazen ATAŞ İngilizce 7. Diyar İRFAN Beden Eğitimi 8. Fatma Zerrin HARMANCI Biyoloji 9. Figen GÖKTAŞ BÜLBÜL 10. Fatma YILDIZ 11. Özlem DOĞANER 12. Ayşegül ÜNAL 13. Gülbahar KARAÇAY 14. Hamiyet ÜNGÖR 15. Safiye EFE Muhasebe ve Finansman 16. Sezen Şerife GÖKMENOĞLU Rehber Öğretmen 17. Emel KORKMAZ Matematik Öğretmeni 18. Ayşe ÖĞÜTMEN

7 SINIFLARA GÖRE KIZ-ERKEK ÖĞRENCİ SAYILARI
TOPLAM LİSE 1 119 LİSE 2 69 LİSE 3 58 LİSE 4 66 312

8 ÇOCUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ ALANI ÇOCUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ ALANI
TANIMI VE ÖNEMİ TANIMI VE ÖNEMİ 0-12 yaş çocuklarının gelişim özelliklerini tanıyıp, alışkanlık ve gereksinimleri konusunda bilgi kazanmış olan, onların sorunlarını giderici önlemler alabilen, özel eğitime gereksinim duyan çocukları tanıyıp, bu çocuklar için uygun eğitim ortamını düzenleyebilen, anne sağlığı konusunda bilinçli olan, 0-12 yaş çocuklarında görülebilen hastalıkların belirtilerini, korunma yollarını ve bakımını bilen, ilk yardım konusunda bilgi ve beceri kazanan, okul öncesi eğitim kurumlarında program hazırlayıp, uygulayabilen,

9 ÇOCUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ ALANI
TANIMI VE ÖNEMİ bu çocukların gelişim düzeylerine ve gelişen teknolojiye uygun eğitici oyuncaklar hazırlayabilen, kullandığı makine, araç ve gerecin basit bakım ve onarımını yapabilen, çalıştığı iş yerinde günlük menü ve yiyecekleri ilkelerine uygun hazırlayabilen, kendi alanındaki meslekî ve teknik becerilerini kullanarak iş yerinde ve çevresindeki sorunları çözümleyebilen, teknolojik gelişmelere açık, girişimci, problem çözme becerisine sahip, çevresiyle uyumlu ilişkiler kurabilecek nitelikte teknik eleman yetiştirmeyi amaçlayan keyifli bir alandır. 9

10 ÖNEMİ ÖNEMİ: Çocuk gelişimi ve eğitimi alanı, özellikle okul öncesi eğitim kurumlarını kapsar. Kreş, yuva, anaokulu, ana sınıfı, çocuk kulüpleri bu kurumlar arasında sayılabilir. Bu alanda kamu kurumları ve özel kuruluşlar faaliyetler gösterir. Okul öncesi dönem, çocuğun gelişiminin en hızlı olduğu dönemdir. Bu nedenle çocukların bu dönemde, sağlıklı beslenmesi, temel eğitim alması, sosyal ve psikolojik açıdan gelişmesi çok önemlidir. Geçmişte çocukların okul öncesi yılları evlerinde, anneleriyle ve yaşıtlarıyla; mahalle aralarındaki güvenli oyun alanlarında geçerken, günümüzde durum oldukça farklıdır. Bugün büyük kentlerdeki, trafiğin yoğun olduğu cadde ve sokaklarda çocukların vakit geçirmesi zor, hatta tehlikelidir. Diğer yandan, toplumsal ve ekonomik hayattaki gelişmeler bayanların da iş yaşamına atılmasını beraberinde getirmiştir. Bu gelişmeler okul öncesi eğitim kurumlarının önemini ortaya çıkarmıştır. Çalışan annelerin büyük bölümü, çocuklarının bu tür eğitim kurumlarında eğitim görmesini tercih eder. Ayrıca, çocuklarının eğitim kurumlarında daha iyi sosyalleşeceği, daha doğru yöntemlerle kuralları öğrenerek olumlu alışkanlıklar edineceğini düşünen ev hanımları da çocuklarının bu kurumlara göndermeye başlamıştır. Dolayısıyla, ülkemiz genelinde okul öncesi eğitim kurumlarına olan talep artmış ve bu kurumların sayısı hızla çoğalmıştır. ÖNEMİ: Çocuk gelişimi ve eğitimi alanı, özellikle okul öncesi eğitim kurumlarını kapsar. Kreş, yuva, anaokulu, ana sınıfı, çocuk kulüpleri bu kurumlar arasında sayılabilir. Bu alanda kamu kurumları ve özel kuruluşlar faaliyetler gösterir. Okul öncesi dönem, çocuğun gelişiminin en hızlı olduğu dönemdir. Bu nedenle çocukların bu dönemde, sağlıklı beslenmesi, temel eğitim alması, sosyal ve psikolojik açıdan gelişmesi çok önemlidir. Geçmişte çocukların okul öncesi yılları evlerinde, anneleriyle ve yaşıtlarıyla; mahalle aralarındaki güvenli oyun alanlarında geçerken, günümüzde durum oldukça farklıdır. Bugün büyük kentlerdeki, trafiğin yoğun olduğu cadde ve sokaklarda çocukların vakit geçirmesi zor, hatta tehlikelidir. Diğer yandan, toplumsal ve ekonomik hayattaki gelişmeler bayanların da iş yaşamına atılmasını beraberinde getirmiştir. Bu gelişmeler okul öncesi eğitim kurumlarının önemini ortaya çıkarmıştır. Çalışan annelerin büyük bölümü, çocuklarının bu tür eğitim kurumlarında eğitim görmesini tercih eder. Ayrıca, çocuklarının eğitim kurumlarında daha iyi sosyalleşeceği, daha doğru yöntemlerle kuralları öğrenerek olumlu alışkanlıklar edineceğini düşünen ev hanımları da çocuklarının bu kurumlara göndermeye başlamıştır. Dolayısıyla, ülkemiz genelinde okul öncesi eğitim kurumlarına olan talep artmış ve bu kurumların sayısı hızla çoğalmıştır. ÖNEMİ: Çocuk gelişimi ve eğitimi alanı, özellikle okul öncesi eğitim kurumlarını kapsar. Kreş, yuva, anaokulu, ana sınıfı, çocuk kulüpleri bu kurumlar arasında sayılabilir. Bu alanda kamu kurumları ve özel kuruluşlar faaliyetler gösterir. Okul öncesi dönem, çocuğun gelişiminin en hızlı olduğu dönemdir. Bu nedenle çocukların bu dönemde, sağlıklı beslenmesi, temel eğitim alması, sosyal ve psikolojik açıdan gelişmesi çok önemlidir. Bu gelişmeler okul öncesi eğitim kurumlarının önemini ortaya çıkarmıştır. Çocuk gelişimi ve eğitimi alanı, özellikle okul öncesi eğitim kurumlarını kapsar. Kreş, yuva, anaokulu, ana sınıfı, çocuk kulüpleri bu kurumlar arasında sayılabilir. Bu alanda kamu kurumları ve özel kuruluşlar faaliyetler gösterir. Okul öncesi dönem, çocuğun gelişiminin en hızlı olduğu dönemdir. Bu nedenle çocukların bu dönemde, sağlıklı beslenmesi, temel eğitim alması, sosyal ve psikolojik açıdan gelişmesi çok önemlidir. Geçmişte çocukların okul öncesi yılları evlerinde, anneleriyle ve yaşıtlarıyla; mahalle aralarındaki güvenli oyun alanlarında geçerken, günümüzde durum oldukça farklıdır. Bugün büyük kentlerdeki, trafiğin yoğun olduğu cadde ve sokaklarda çocukların vakit geçirmesi zor, hatta tehlikelidir. Diğer yandan, toplumsal ve ekonomik hayattaki gelişmeler bayanların da iş yaşamına atılmasını beraberinde getirmiştir. . Bu gelişmeler okul öncesi eğitim kurumlarının önemini ortaya çıkarmıştır. Çalışan annelerin büyük bölümü, çocuklarının bu tür eğitim kurumlarında eğitim görmesini tercih eder. Ayrıca, çocuklarının eğitim kurumlarında daha iyi sosyalleşeceği, daha doğru yöntemlerle kuralları öğrenerek olumlu alışkanlıklar edineceğini düşünen ev hanımları da çocuklarının bu kurumlara göndermeye başlamıştır. Dolayısıyla, ülkemiz genelinde okul öncesi eğitim kurumlarına olan talep artmış ve bu kurumların sayısı hızla çoğalmıştır.

11 ÖNEMİ ÖNEMİ: Çocuk gelişimi ve eğitimi alanı, özellikle okul öncesi eğitim kurumlarını kapsar. Kreş, yuva, anaokulu, ana sınıfı, çocuk kulüpleri bu kurumlar arasında sayılabilir. Bu alanda kamu kurumları ve özel kuruluşlar faaliyetler gösterir. Okul öncesi dönem, çocuğun gelişiminin en hızlı olduğu dönemdir. Bu nedenle çocukların bu dönemde, sağlıklı beslenmesi, temel eğitim alması, sosyal ve psikolojik açıdan gelişmesi çok önemlidir. Geçmişte çocukların okul öncesi yılları evlerinde, anneleriyle ve yaşıtlarıyla; mahalle aralarındaki güvenli oyun alanlarında geçerken, günümüzde durum oldukça farklıdır. Bugün büyük kentlerdeki, trafiğin yoğun olduğu cadde ve sokaklarda çocukların vakit geçirmesi zor, hatta tehlikelidir. Diğer yandan, toplumsal ve ekonomik hayattaki gelişmeler bayanların da iş yaşamına atılmasını beraberinde getirmiştir. Bu gelişmeler okul öncesi eğitim kurumlarının önemini ortaya çıkarmıştır. Çalışan annelerin büyük bölümü, çocuklarının bu tür eğitim kurumlarında eğitim görmesini tercih eder. Ayrıca, çocuklarının eğitim kurumlarında daha iyi sosyalleşeceği, daha doğru yöntemlerle kuralları öğrenerek olumlu alışkanlıklar edineceğini düşünen ev hanımları da çocuklarının bu kurumlara göndermeye başlamıştır. Dolayısıyla, ülkemiz genelinde okul öncesi eğitim kurumlarına olan talep artmış ve bu kurumların sayısı hızla çoğalmıştır. ÖNEMİ: Çocuk gelişimi ve eğitimi alanı, özellikle okul öncesi eğitim kurumlarını kapsar. Kreş, yuva, anaokulu, ana sınıfı, çocuk kulüpleri bu kurumlar arasında sayılabilir. Bu alanda kamu kurumları ve özel kuruluşlar faaliyetler gösterir. Okul öncesi dönem, çocuğun gelişiminin en hızlı olduğu dönemdir. Bu nedenle çocukların bu dönemde, sağlıklı beslenmesi, temel eğitim alması, sosyal ve psikolojik açıdan gelişmesi çok önemlidir. Geçmişte çocukların okul öncesi yılları evlerinde, anneleriyle ve yaşıtlarıyla; mahalle aralarındaki güvenli oyun alanlarında geçerken, günümüzde durum oldukça farklıdır. Bugün büyük kentlerdeki, trafiğin yoğun olduğu cadde ve sokaklarda çocukların vakit geçirmesi zor, hatta tehlikelidir. Diğer yandan, toplumsal ve ekonomik hayattaki gelişmeler bayanların da iş yaşamına atılmasını beraberinde getirmiştir. Bu gelişmeler okul öncesi eğitim kurumlarının önemini ortaya çıkarmıştır. Çalışan annelerin büyük bölümü, çocuklarının bu tür eğitim kurumlarında eğitim görmesini tercih eder. Ayrıca, çocuklarının eğitim kurumlarında daha iyi sosyalleşeceği, daha doğru yöntemlerle kuralları öğrenerek olumlu alışkanlıklar edineceğini düşünen ev hanımları da çocuklarının bu kurumlara göndermeye başlamıştır. Dolayısıyla, ülkemiz genelinde okul öncesi eğitim kurumlarına olan talep artmış ve bu kurumların sayısı hızla çoğalmıştır. Çocuk gelişimi ve eğitimi alanı, özellikle okul öncesi eğitim kurumlarını kapsar. Kreş, yuva, anaokulu, ana sınıfı, çocuk kulüpleri bu kurumlar arasında sayılabilir. Bu alanda kamu kurumları ve özel kuruluşlar faaliyetler gösterir. Okul öncesi dönem, çocuğun gelişiminin en hızlı olduğu dönemdir. Bu nedenle çocukların bu dönemde, sağlıklı beslenmesi, temel eğitim alması, sosyal ve psikolojik açıdan gelişmesi çok önemlidir. Geçmişte çocukların okul öncesi yılları evlerinde, anneleriyle ve yaşıtlarıyla; mahalle aralarındaki güvenli oyun alanlarında geçerken, günümüzde durum oldukça farklıdır. Bugün büyük kentlerdeki, trafiğin yoğun olduğu cadde ve sokaklarda çocukların vakit geçirmesi zor, hatta tehlikelidir. Diğer yandan, toplumsal ve ekonomik hayattaki gelişmeler bayanların da iş yaşamına atılmasını beraberinde getirmiştir. . Bu gelişmeler okul öncesi eğitim kurumlarının önemini ortaya çıkarmıştır. Çalışan annelerin büyük bölümü, çocuklarının bu tür eğitim kurumlarında eğitim görmesini tercih eder. Ayrıca, çocuklarının eğitim kurumlarında daha iyi sosyalleşeceği, daha doğru yöntemlerle kuralları öğrenerek olumlu alışkanlıklar edineceğini düşünen ev hanımları da çocuklarının bu kurumlara göndermeye başlamıştır. Dolayısıyla, ülkemiz genelinde okul öncesi eğitim kurumlarına olan talep artmış ve bu kurumların sayısı hızla çoğalmıştır. Çalışan annelerin büyük bölümü, çocuklarının bu tür eğitim kurumlarında eğitim görmesini tercih eder. Ayrıca, çocuklarının eğitim kurumlarında daha iyi sosyalleşeceği, daha doğru yöntemlerle kuralları öğrenerek olumlu alışkanlıklar edineceğini düşünen ev hanımları da çocuklarının bu kurumlara göndermeye başlamıştır. Dolayısıyla, ülkemiz genelinde okul öncesi eğitim kurumlarına olan talep artmış ve bu kurumların sayısı hızla çoğalmıştır.

12 Alanın genişlemesiyle bu kurumlarda görev alacak nitelikli ve iyi yetişmiş elemana daha fazla ihtiyaç duyulmaya başlanmıştır. Uluslararası standartlarda eğitim almış, mesleğini severek yapan ve yabancı dil bilen kişiler Avrupa Birliği ülkelerinin yanı sıra başka ülkelerde de rahatlıkla iş bulma imkânına sahiptir

13 ALANDA TERCİH EDİLEBİLECEK DALLAR
Çocuk gelişimi ve eğitimi alanı iki dala ayrılmaktadır. Erken çocukluk eğitimi ve özel eğitim. Bu dallarda verilecek eğitime göre öğrenciler aşağıdaki iki alanda bilgi ve beceri sahibi olacaklardır. 1-Erken Çocukluk Eğitimi Dalı Tanımı:Çocuğun gelişim ilkelerine uygun eğitim programını uygulamada yeterlilik kazandırmaya yönelik eğitim ve öğretim veren daldır. Amacı: Çocuk Gelişimi ve Eğitimi alanında erken çocukluk eğitimi mesleğinin yeterliklerine sahip meslek elemanları yetiştirmek amaçlanmaktadır.

14 ALANDA TERCİH EDİLEBİLECEK DALLAR
2-Özel Eğitim Tanımı:Özür grubuna uygun eğitim programını uygulamada yeterlilik kazandırmaya yönelik eğitim ve öğretim veren daldır. Amacı: Çocuk Gelişimi ve Eğitimi alanında özel eğitim mesleğinin yeterliklerine sahip meslek elemanları yetiştirmek amaçlanmaktadır. 

15 Çocuk gelişimci ve okulöncesi öğretmeni olarak çalışabilir,
ÜNİVERSİTELERİN ÇOCUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ ÖĞRETMENLİĞİNDEN MEZUN OLANLARIN ÇALIŞMA ALANLARI Üniversitelerin Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Öğretmenliği Programından mezun olanlar: Kamu ve özel sektörde okulöncesi eğitim kurumlarında yöneticilik yapabilir. Çocuk gelişimci ve okulöncesi öğretmeni olarak çalışabilir, Özel anaokulu açıp, işletebilir. Çocuklar ve ailelerine hizmet veren birimlerde çocuk gelişimci olarak görev yapabilir, Anne-baba eğitimi verebilir, aile danışma merkezlerinde, ana çocuk sağlığı merkezlerinde, yataklı tedavi kurumlarında çocuk gelişimi ve eğitimcisi olarak görev yapabilir. Oyuncak sektöründe oyuncak tasarımcısı veya tasarım danışmanı olabilir, çocuk yayıncılığı alanında ve erken çocukluk özel eğitimi alanında çalışabilir.

16 ÇOCUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ ALANINDAN MEZUN ÖĞRENCİLERİN ÜNİVERSİTEDE TERCİH EDEBİLECEĞİ ALANLAR :
Meslek Liselerinin "Çocuk Gelişimi ve Eğitimi" alanından mezun olanlar, ÖSYM tarafından yapılan YGS'ye girip başarılı olmaları ve kendi alanlarının lisans programlarını tercih etmeleri durumunda ek puan almaları nedeniyle diğer bölümlerden mezun olanlara göre bu bölümlere öncelikle yerleştirilmektedirler. Lisans Programlarından; -Ana Okulu Öğretmenliği -Okul Öncesi Öğretmenliği -Okul Öncesi Öğretmenliği (Açık Öğretim) -Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Öğretmenliği -Görme Engelliler Öğretmenliği -İşitme Engelliler Öğretmenliği -Zihinsel Engelliler Öğretmenliği -Üstün Zekalılar Öğretmenliği -Sosyal Hizmetler Yüksek Okulu programlarını tercih edebileceklerdir. Lisans programını tamamlayan bireyler isterlerse üniversitede kalarak akademik kariyer de yapabilirler.

17

18

19

20

21

22

23

24

25 MUHASEBE VE FİNANSMAN ALANI MUHASEBE VE MUHASEBECİLİĞİN TANITIMI

26 BİLGİSAYARLI MUHASEBE

27 Muhasebe işlerini bilgisayarla yapabilmek için de muhasebe programlarına ihtiyaç duyulmaktadır. Büyük şirketler, şirket grupları ihtiyaç duydukları programları, programcılara yazdırabilir. sayar programları aracılığıyla yapılmasına da bilgisayarlı muhasebe adı verilmektedir.

28

29 Bilgisayarlı muhasebenin günümüzde sağladığı faydalar:
Günümüzde birçok işletme bilgisayar teknolojsinden yararlana-rak muhasebe işlemlerini bilgisayarlar aracılığı ile yapmaktadırlar. BiI-gisayarlar sayesinde muhasebenin kayıt, raporlama ve analiz fonk-siyonları en kısa sürede gerçekleştlrilebilmektedir. İşletmeler bilgisayarları karar alma ve kontrol fonksiyonlarının ye-rine getirilmesinde bir araç olarak kullanırlar. İşletmenin satınalma, üretim, satış, muhasebe, finansman, personel yönetimi gibi temel işlemlerinde de bilgisayarlar yaygın olarak kullanılmaktadır.

30

31 MUHASEBE VE FİNANSMAN Muhasebenin Tanımı: Tüm kuruluşların mali nitelikteki işlemleri ve olayları para ile ifade edilmiş şekilde kaydeden, sınıflandıran, özetleyerek rapor eden ve sonuçlarını yorumlayan ve analiz eden bir bilim dalıdır.

32 MUHASEBENİN FONKSİYONLARI
Muhasebenin Fonksiyonları:Muhasebenin işlevini yerine getirebilmesi için belirli görevleri bulunmaktadır. Bu görevlere muhasebenin fonksiyonları denir. Muhasebenin fonksiyonlarını kaydetme, sınıflandırma, özetleme ve raporlama olarak dört ana grupta toplayabiliriz.

33 Özetleme Fonksiyonu: Sınıflandırılan işlemler dönem sonlarında toplanarak daha kolay sonuçlar çıkarabilmek ve yapılan kayıtların kontrolünü sağlamak için özetlenir

34 Kaydetme Fonksiyonu: Mali işlemleri belgelere dayanarak muhasebe sistemine göre muhasebe defterlerine kayıt yapılması aşamasıdır.

35 Sınıflandırma Fonksiyonu: Kaydedilen bilgiler belirli zaman aralıklarında derlenip niteliklerine göre gruplara ayrılır. Böylece farklı nitelikteki ve gruplardaki işlemleri birbirleri ile karıştırmadan farklı sınıflarda incelenebilir. Sınıflandırma işlemleri muhasebe sistemi dahilinde muhasebe defterlerinden büyük defterlere (defteri kebir) yapılmaktadır.

36 Raporlama Fonksiyonu: En son olarak raporlama fonksiyonunda kaydedilen, sınıflandırılan ve özetlenen işlemler mali tablolar aracılığı ile sonuç aşamasına gelir.

37 ÖN MUHASEBE Ön Muhasebe: İşletmelerin temel muhasebe işlemlerini takip etmektir. Ön muhasebe işletmenin parayla ifade edilen işlemlerini yani, işletmenin nakit parası, stokları, müşterileri, çekleri, senetleri, banka hesapları gibi temel unsurlarının kayıtlarını ve bunların hareketlerini takip etmek için kullanılır. Ön muhasebe de aşağıdaki temel işlemler yapılır. Kasa Hesap Takibi Müşteri (Cari) Hesabı Takibi Fatura/İrsaliye İşlemleri Stok Giriş ve Çıkış Takibi

38

39

40 GENEL MUHASEBE GENEL MUHASEBE: Herhangi bir firmaya ait işlem ve değer hareketlerinin, yetkili meslek mensupları tarafından (Serbest Muhasebeci ve Serbest Muhasebeci Mali Müşavir ) Tek düzen hesap planı ve ilgili mevzuat hükümleri uyarınca, kaydedilip, sınıflandırılıp ilgili kişilere ve resmi kurumlara sunulmasıdır.

41 GENEL MUHASEBENİN KONULARI
Hesap Kavramı ve Tanımı: Aynı nitelikteki işlemlerin artış ve azalışlarının izlendiği çizelgelere hesap denir. BORÇ HESABI ALACAK Tarih Açıklama Tutar

42 BİLANÇO Bilanço Hesaplarının İşleyiş Kuralları: Bilanço, işletmenin belli bir tarihteki varlıklarını ve bu varlıkların sağlandığı kaynaklarını gösteren mali bir tablodur. Bilanço aktif ve pasif olmak üzere iki kısımdan oluşmaktadır. Bilançodaki varlık ve kaynak hesaplarının işleyişleri birbirinden farklıdır. Bilanço örneği aşağıdaki gibidir: AKTİF BİLANÇOSU PASİF I. DÖNEN VARLIKLAR II. DURAN VARLIKLAR   III. KISA VADELİ YABANCI KAYNAKLAR IV. UZUN VADELİ YABANCI KAYNAKLAR V. ÖZ KAYNAKLAR   A.TOPLAM P.TOPLAM

43 İLK KAYIT + (Artış olduğunda)
GELİR TABLOSU Gelir Tablosu Hesaplarının İşleyiş Kuralları: Gelir tablosu, işletmenin gelir ve giderlerini göstererek kar veya zararını ortaya çıkaran mali bir tablodur. Gelir hesapları ve gider hesaplarından oluşmaktadır. Tek düzen hesap planında, hesap kodları 6 ile başlayan hesaplar gelir tablosu hasaplarıdır. BORÇ GELİR HESABI ALACAK - (Azalış olduğunda) İLK KAYIT + (Artış olduğunda)

44 MİZAN Mizanın Tanımı: Mizan, muhasebede kontrol aracı olarak kullanılan, hesapların belli tarihlerde tekrar incelendikten sonra, borç ve alacak toplamlarıyla bakiyelerinin bir tabloya toplu bir şekilde yazılmasıyla oluşan özet bir tablodur. Mizan, hesapların gerçek duruma uygun olup olmadığını, kurallarına göre çalıştırılıp çalıştırılmadığını da kontrol etmemizi sağlar.

45 MUHASEBE MESLEĞİ Muhasebeci :Ticari faaliyet gösteren gerçek ve tüzel kişilere ait işletmelerin muhasebe ilkeleri ve hükümleri gereğince  defterini tutan  bilanço  kar-zarar tablosu ve beyannameler ile diğer belgelerini düzenleyen kişidir. Her şeyden önce hemen şunu belirtelim ki değerli arkadaşlar ; Gerek muhasebe mesleği mensupları arasında olsun , gerekse tacirler ve çalışanlar arasında olsun , Muhasebecilik mesleği iki kısımda ele alınmıştır.Nedir bunlar? , “Ön Muhasebe” ve “Genel Muhasebe”. Tabi bu kavramlar başlıbaşına yasal kavramlar değildir.Sadece iyi niyet kuralları çerçevesinde, ticari ve meslek hayatımıza yerleşmiştir.Maksat yapılacak işi ve işi yapacak kişiyi tayin etmektir.

46 SERBEST MUHASEBECİ MALİ MÜŞAVİR
Smmm, Serbest Muhasebeci Mali Müşavir kelimelerinin baş harflerinden oluşmaktadır. Smmm; İşletmelerin ekonomik, mali ve hukuki durumları ile vergiye ilişkin işlemlerini muhasebe kurallarına, gerçeklere ve yasalara uygunluk açısından inceleyerek görüşünü ilgililere bildiren ve bu işleri bir işyerine bağlı olmaksızın yapan kişidir. Kaynak: 

47 YEMİNLİ MALİ MÜŞAVİR Kişi ve şirketlere ait işletmelerin muhasebe sistemlerini kuran, geliştiren; muhasebe, finans ve mali (para ile ilgili) konularda belgelere dayanarak inceleme ve denetim yapan, mali tabloların ve beyannamelerin yasa ve yönetmelik hükümleri, muhasebe prensipleri ile muhasebe standartlarına uygunluğunu ve hesapların denetim standartlarına göre incelendiğini onaylayan kişidir. (Yeminli Mali Müşavirler defter tutamazlar.) 

48 . Meslek elemanlarının Serbest Muhasebeci - Mali Müşavirlerin yaptığı görevlerin dışında asıl işlevleri tasdik işlemlerini yapmaktır. (Yeminli mali müşavirlerin tasdik edecekleri belgeler, tasdik konuları ile tasdike ilişkin usul ve esaslar; gerçek ve tüzel kişilerin mükellefiyet şekilleri, işkolları ve ciroları, döviz kazandırıcı işlemleri, ithalat ve ihracatları, yatırım miktarları ve nevileri ile belgelerin ibraz edileceği merciler esas alınmak suretiyle Maliye ve Gümrük Bakanlığınca çıkarılacak yönetmeliklerle belirlenir.) -Yeminli Mali Müşavirler yaptıkları tasdikin doğruluğundan sorumludurlar. Yaptıkları tasdikin doğru olmaması halinde, tasdikin kapsamı ile sınırlı olmak üzere, kayba uğratılan vergilerden ve kesilecek cezalardan yükümlülerle birlikte ve zincirleme sorumlu olurlar. Yeminli Mali Müşavirler yaptıkları tasdikin kapsamını düzenleyecekleri raporda açıkça belirtirler.

49 MESLEK EĞİTİMİ MESLEK EĞİTİMİNİN VERİLDİĞİ YERLER
Mesleğin eğitimi; örgün mesleki ve teknik ortaöğretim okul/kurumlarının “Muhasebe ve Finansman” alanının “Bilgisayarlı Muhasebe” dalında verilmektedir. MESLEK EĞİTİMİNE GİRİŞ KOŞULLARI İlköğretim okulu mezunu olmak, Milli Eğitim Bakanlığınca okul türlerine ve alan/dala göre belirlenen giriş koşullarını taşımak. EĞİTİMİN SÜRESİ VE İÇERİĞİ Mesleğin eğitim süresi 4 yıldır. Ortak genel kültür dersleri 9. sınıfta verilmekte olup yılsonunda öğrenci alanını belirler. Alanda yer alan tüm dallara yönelik ortak yeterlikleri kazandıran dersler ağırlıklı olarak 10. sınıfta verilmektedir. 10. sınıfın sonunda, bölgesel ve sektörel ihtiyaçlar, okulun donanımı, öğretmen ve fizikî kapasitesi ile öğrencilerin ilgi ve istekleri de dikkate alınarak dal seçimi yapılmaktadır. Dala ait yeterlikleri içeren dersler 11. ve 12. sınıfta verilmektedir. Mesleki eğitim, okulda teorik/uygulamalı, işletme ve atölye ortamlarında ise uygulamalı olarak verilmektedir

50 EĞİTİM SONUNDA ALINAN BELGE-DİPLOMA VE UNVAN
Mezun olunan mesleki ve teknik ortaöğretim programına ait diploma ve “Bilgisayarlı Muhasebe Elemanı” unvanını alırlar.  ÇALIŞMA ALANLARI VE İŞ BULMA OLANAKLARI Bilgisayarlı muhasebe mesleğinin oldukça geniş bir çalışma alanı mevcuttur. Meslek mensupları; muhasebe ve mali müşavirlik bürolarında, dış ticaret ve finans kuruluşlarının ilgili departmanları ile şirket ve işletmelerin muhasebe birimlerinde çalışabilirler. Ayrıca her türlü kuruluşun mali işlerle ilgili bölümlerinde çalışabilirler. Ülkemizde, muhasebecilik 3568 sayılı yasa ile düzenlenmiş bir meslektir. Mesleğin eğitiminde bay-bayan ayrımı bulunmamaktadır.

51 EĞİTİM SONRASI MESLEKTE İLERLEME MESLEKİ EĞİTİMDE İLERLEME
Bilgisayarlı Muhasebe Elemanlarının kazanç durumları, çalıştıkları işyerlerinin büyüklüğüne, meslek mensuplarının tecrübesi göre değişiklik arz eder. Yapılan araştırmalarda meslek mensuplarının kazanç durumları asgari ücret ile asgari ücretin 4 katı oranında değişiklik gösterdiği gözlemlenmiştir. MESLEKTE İLERLEME MESLEKİ EĞİTİMDE İLERLEME Meslek liselerinin “Muhasebe ve Finansman” alanı Bilgisayarlı Muhasebe dalından mezun olanlar istedikleri takdirde; Bankacılık ve Sigortacılık, Deniz ve Liman İşletmeciliği, Dış Ticaret, Emlak ve Emlak Yönetimi, Hava Lojistiği, Havacılıkta Yer Hizmetleri Yönetimi, İnsan Kaynakları Yönetimi, İşletme Yönetimi, Kooperatifçilik, Lojistik, Marina İşletme, Marka İletişimi, Menkul Kıymetler ve Sermaye Piyasası, Muhasebe ve Vergi Uygulamaları, Pazarlama, Perakende Satış ve Mağaza Yönetimi, Posta Hizmetleri, Sağlık Kurumları İşletmeciliği, Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği, Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri, Sosyal Güvenlik, Tarımsal İşletmecilik, Tarımsal Ürünler Muhafaza ve Depolama Teknolojisi, Turizm ve Seyahat Hizmetleri, Maliye önlisans programlarına sınavsız geçiş için başvurabilirler. Ortaöğretim başarı puanları, okul türleri, Mesleki ve Teknik Eğitim Bölgeleri (METEB) ve mezuniyet yılları dikkate alınarak programların kontenjanları dahilinde yerleşebilirler

52 İŞ HAYATINDA İLERLEME Eğitim sürecinde, yeterlik sertifikalarını alarak ve sektörde iş başında eğitimini tamamlayarak muhasebe ve mali müşavirlik bürolarında, dış ticaret ve finans kuruluşlarının ilgili departmanları ile ticarî işletmelerin muhasebe servislerinde kariyer yapabilirler. İş yerlerinde belli bir süre çalışarak idari yönden de ilerleme sağlamaları mümkündür. Ayrıca, 3568 Sayılı Kanun ile düzenlenmiş olan serbest muhasebeci, serbest muhasebeci mali müşavir, yeminli mali müşavir unvanlarını da belirli çalışma şartlarını yerine getirerek alabilirler. BENZER MESLEKLER Muhasebe Meslek Elemanı, Maliye Meslek Elemanı, İşletme Meslek Elemanı, Büro Yönetimi ve Sekreterlik Meslek Elemanı. Fiziksel ve zihinsel bir problemi olmayan her insan 

53 MESLEĞİN GEREKTİRDİĞİ ÖZELLİKLER
Muhasebeci olmak isteyenlerin; - Sayılarla işlem yapabilme yeteneğine  - Ayrıntılara dikkat edebilme gücüne sahip  - Büro işlerinde çalışmaktan ve verilerle (sayılarla) uğraşmaktan hoşlanan  - Düzenli  sorumlu  sabırlı ve dikkatli kimseler olmaları gereklidir.

54 MESLEK EĞİTİMİNİN VERİLDİĞİ YERLER
Mesleğin eğitimi; 3568 sayılı Serbest Muhasebeci  Serbest Muhasebeci – Mali Müşavirlik Yeminli Mali Müşavirlik kanunu gereğince; · Hukuk  İktisat  Maliye  İşletme  Muhasebe Bankacılık  Kamu Yönetimi ve Siyasal Bilimler dallarında eğitim veren fakültelerde (bu fakültelerden ön lisans düzeyinde diploma almış olmak yeterlidir)  · Yukarıda belirtilen alanlarda eğitim veren yüksekokullarda  · Yukarıda yazılı bölümlerde denkliği yüksek öğretim kurumunca tasdik edilmiş yabancı yüksek öğretim kurumlarının ön lisans bölümlerinde  · Ticaret liseleri ve maliye meslek liselerinde verilmektedir

55 STAJ YAPILABİLECEK YERLER
1-Serbest Muhasebecilik Stajı, Yeminli Mali Müşavir, Serbest Muhasebeci Mali Müşavir veya Serbest Muhasebecilerin yanında ve/veya onların gözetim ve denetiminde yapılabilir. 2-Serbest Muhasebeci Mali Müşavirlik Stajı ise Yeminli Mali Müşavir veya Serbest Muhasebeci Mali Müşavir yanında ve/veya onların gözetim ve denetiminde yapılabilir.   

56

57

58

59


"AKYURT MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları