Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
BTÖ521-Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı
Multi-Player Oyunlar Hazırlayan Şerif Fatih AKKAĞIT Kontrol Yrd. Doç. Dr. Zülfü Genç BTÖ521-Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı Elazığ 2011
2
Multi-player Oyunlar 1) Multi-player kavramına genel bakış
2) Motivasyon 3) Multi-player oyun formları 4) Tasarım düşüncesi 5) Multi-player oyun geliştirme faktörleri 6) Multi-player oyunların geleceği
3
Multi-player Kavramına Genel Bakış
Multi-player çoklu-oyun/oyuncu anlamına gelmektedir. Birden fazla kişi multi-player oyunlarda etkileşime geçer Multi-player oyunların sağladığı etkileşim tek kişilik bilgisayar oyunlarının sağladığından daha fazladır Bütün oyuncuların gerçek olması, Multi-player oyunları oynayanların tecrübelerinin, tek kişilik oyunları oynayanların ulaşabildiği tecrübeden, daha fazla olmasını sağlar
4
Motivasyon Multi-player oyunlar oyuncu arzularını yeteri kadar karşılar ve oyuncuları tatmin eder Rakiplerin sanal değil gerçek olması oyuncu motivasyonunu arttırır Oyuncu kazandıkça kendine daha çok güvenir, kaybettiği anda ise morali bozulur Ne olursa olsun, oyuncu kazandığı veya kaybettiği zaman Multi-player bir oyunda single-player bir oyuna göre daha fazla duygusal deneyim yaşar
5
Motivasyon Sonuçta oyunu seninle oynayan gerçek insanların olması, oyunu daha interaktif hale getirmenize yardımcı olabilir Oyunu sizinle oynayanlar için bir bilgisayarla olan etkileşimden daha fazla dinamik deneyim olur. Yapay zeka yerine, tahmin edemeyeceğimiz rakiplerin olması oyunu ilginç kılar. Ayrıca işbirliği ve etkileşim insana ayrı bir haz verir.
6
Multi-player Oyun Formları
İki tür multi-player oyun yapısı vardır Tek sistemli multi-player Mario Kart, Centipede 3D Online multi-player Counter Strike, Quake, Battlefield 1942
7
Tek Sistemli Multi-Player
Bu oyunlarda her iki oyuncu da oyun ortamının aynı kısmında beraber oynarlar yani tek bir bilgisayar vardır Bu nedenle oyuncu hareketleri sınırlıdır ve kısıtlı olmak zorundadır Ekran birkaç kısma bölünebilir veya tek bölüm olabilir Multi-player olarak tek ekranda oynanan oyunlarda oyuncular belirli hareketleri yapmak için birbirlerini beklemek zorunda kalabilirler Bu oyunlar için, tüm oyuncuların diğer oyuncuların ekran kısmına bakarak onların konumunu ve durumunu görebilmesi, ayrı bir dezavantaj getirir.
8
Tek Sistemli Multi-Player
Yine de, bölünmüş ekran da tüm oyuncular diğer oyuncuların durumu hakkında aynı bilgilere eriştiği için bu durum adaletsizlik olarak düşünülemez Bir araba yarışı oyunu oynayanlar veya spor oyunu oynayanlar arasında sözlü ve fiziksel etkileşimi izleyen herkes bu oyunun bu kadar eğlenceli olmasının nedeninin bu etkileşim olduğunu söyleyebilir Ağ üzerinden sesli olarak ve diğer teknolojiler ile uzaktaki oyuncular birbirleriyle iletişime geçebilmelerine rağmen, hiçbir şey gerçek insan iletişimi ve dostluğu için rakibin fiziksel yakınlığını karşılayamaz
9
Tek Sistemli Multi-Player
Tek Ekran Modu FIFA Oyunları Çoklu ekran Modu Colin McRae Rally
10
Online Multi-Player Ağ üzerinden oynanır.
Oyuncular aynı veya ayrı ortamlarda bulunabilirler. Ayrıca bazı oyunlar kitlesel olarak dünyanın her yerinden oynanabilir(Knight Online) Oyuncular diğer oyuncuların nasıl hareket ettiğini ne söylediklerini ve ne duyduklarını bilemeyecekleri için onların ne yapacaklarını da inceleyemezler. Oyuncular gerçek dünyada görüşmemelerine rağmen oyunda sıkı bir bağ kurarlar Oyuncular bu oyunlarda araştırma yapabilir, bir ev kurabilir veya bir meslek edinebilirler
11
Online Multi-Player Online multi-player Counter Strike
Kitlesel multi-player Knight Online
12
Tasarım Düşüncesi Multi-player oyunlar, single-player oyunlara nazaran daha farklı meydan okumalar sunar Oyunu duraklatma şansına sahip olmaksızın, oyuncular, gardlarını bir anlık düşürdüklerinde, diğer oyuncular tarafından yok edilme tehlikesiyle oyunu oynarlar Birçok oyuncu, oyununuzu ne kadar süre oynayacaklarını bilmek ister Tasarımcının oyuncular arasında adaleti sağlaması gerekir Ayrıca oyuncu oyunu kazanabileceğine inanmalıdır
13
Tasarım Düşüncesi Oyuncuların her birinin ayrı ayrı avatar almalarına izin verilmeli Acemi yani çömez oyuncuların durumu dikkate alınmalı, deneyimli oyuncular tarafından sürekli alt edilmeleri sınırlandırılmalı Oyun kontrolleri basit ve anlaşılır yapılmalı Oyunculara oyun içerisinde chat ve sesli görüşme imkanı sağlanmalı Oyundaki skorlar ve sonuçlar oyunculara gösterilmeli
14
Geliştirme Faktörleri
Her şeyden önce, tasarımcı gurubunun ne tür oyun yapacaklarına karar vermeleri gerekir; Multi-player mi yoksa Single-player mi? Oyuncu görüşlerine değer verilmeli ve oyun tasarlanırken bu görüşler göz önünde bulundurulmalı Oyun, tam sürümü çıkmadan önce mutlaka defalarca test edilmeli ve süreç içinde gerekli düzeltmeler yapılmalıdır
15
Geliştirme Faktörleri
Oyunun tam sürümünden önce beta sürümü piyasaya sürülerek oyuncuların nabzı ölçülmeli aynı zamanda oyunun birçok kişi tarafından test edilmesi sağlanmalıdır Yine bu süreçte oyunculardan gelen geri bildirimler mutlaka dikkate alınmalı ve gerekli onarımlar yapılmalıdır.
16
Multi-player Oyunların Geleceği
Multi-player oyunların popülerliğinin gelecekte daha da artacağını söyleyebiliriz Ayrıca oyuncu beklentilerinin her geçen gün değişiyor olması Multi-player oyunlarında bu yönde kendini geliştirmesi anlamına geliyor Multi-player oyunlarda meydana gelecek bu değişiklikler aynı zamanda single-player oyunları da kuşkusuz etkileyecektir
17
Multi-player Oyunların Geleceği
Aynı zamanda Multi-player oyunların gelecekte eğitimde daha aktif olarak kullanılacağını söyleyebiliriz Gelişen okul ve sınıf şartları bunu zorunlu kılar. Öğrencilerin oyun oynarken, rekabet etme, saygı duyma, kazanma, sosyalleşme vb. alışkanlıklarını geliştirmede gelecekte Multi-player oyunlar önemli bir yere sahip olacaktır.
18
Kaynaklar Game Design: Theory and Practice
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.