Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanCeyhan Tezcan Değiştirilmiş 9 yıl önce
1
AB 20028 Şubat 2002 Selçuk Üniversitesi1 IEEE/ACM Bilişim Ders Programı Önerisi ve Haliç Üniversitesi Deneyimi Doç. Dr. Atilla ELÇİ Bilgisayar Müh. Bölümü Bşk. Haliç Üniversitesi
2
AB 20028 Şubat 2002 Selçuk Üniversitesi2 IEEE/ACM COMPUTING CURRICULUM 2001 IEEE-CS ve ACM ortak çalışması Ironman Taslağı (Mart 2001) Steelman Taslağı (Ağustos 2001) Sonuç Raporu (Aralık 2001) (http://www.acm.org/sigs/sigcse/cc2001/cc2001.pdf)
3
AB 20028 Şubat 2002 Selçuk Üniversitesi3 IEEE/ACM COMPUTING CURRICULUM 2001 Aralık 2001 Sonuç Raporu: Bilgisayar Bilimleri Hazırlanacaklar: Bilgisayar Mühendisliği Yazılım Mühendisliği Bilişim Sistemleri.....
4
AB 20028 Şubat 2002 Selçuk Üniversitesi4 CURRICULA 2001: Bilgisayar Bilimleri Raporu BB Bilgi Kümesi: 132 Birim BB Lisans Çekirdeği: 64 Birim (280 saat) Öğrenim Amacı: her ders için Eğitim Programı Modelleri Ders ve Birim Tanımları
5
AB 20028 Şubat 2002 Selçuk Üniversitesi5 BB Bilgi Kümesi: Lisansta Düzeyindeki 14 alan Discrete Structures Programming Fundamentals Algorithms & Complexity Architecture & Organization Operating Systems Net-Centric Computing Programming Languages Human-Computer Interaction Graphics & Visual Computing Intelligent Systems Information Management Social & Professional Issues Software Engineering Computational Science
6
AB 20028 Şubat 2002 Selçuk Üniversitesi6 Eğitim Stratejileri (1/2) Giriş Düzeyi (önceliğine göre): Önce Emir Kipi Önce Nesne Önce İşlev Önce Genişlik Önce Algoritma Önce Donanım
7
AB 20028 Şubat 2002 Selçuk Üniversitesi7 Eğitim Stratejileri (2/2) Orta Düzey: Konu Tabanlı Yaklaşım Sıkıştırılmış Yaklaşım Sistem Tabanlı Yaklaşım Web Tabanlı Yaklaşım İleri Düzey: İleri Dersler
8
AB 20028 Şubat 2002 Selçuk Üniversitesi8 Eğitim Programını Tamamlama Bilgisayar Bilimleri Konularından Başka: Matematik Bilimsel Yöntem Uygulama Aşinalığı İletişim Becerileri Takım Çalışması İş Becerileri İleri Dersler Proje Dersi
9
AB 20028 Şubat 2002 Selçuk Üniversitesi9 Eğitim Programı Modelleri Araştırma Üniversitesi Modeli (ABD) Tek Disiplin (Bölüm) Modeli (Avrupa) Küçük Bölüm Modeli (5-6 Öğr. Üyesi) İki Yıllık Eğitim Modeli (sonlu/geçişli)
10
AB 20028 Şubat 2002 Selçuk Üniversitesi10 Haliç Üniversitesi Bilg. Müh. Programı (İlk) Teknoloji Üniversitesinden Kopya Elektrik Mühendisliği Eğilimi Olmayan Bölüm Desteği Gereği Gereksiz Dersler YÖK Gereği Dersler Uygulama Yetersizliği Elden Geçirme Gereği
11
AB 20028 Şubat 2002 Selçuk Üniversitesi11 Haliç Ü Bilgisayar Mühendisliği Lisans Programı (Yeni) Meslek Görüşü: Bilgisayar Mühendisliği’ni bilişim mühendisliği olarak algılar; bilgisayar bilimleri, iletişim ve bilgi teknolojilerinden oluşan bir bütün olarak eğitim verir.
12
AB 20028 Şubat 2002 Selçuk Üniversitesi12 Haliç Ü Bilgisayar Mühendisliği Lisans Programı (Yeni) Ülkenin Personel Gereği: Haliç Üniversitesi, bilişimin her dalında insan kaynağına gerek olduğunu yadsımamakla birlikte, ağ/web-tabanlı hesaplama ve yazılım mühendisliği alanları ile bunların bileşkesinde üretken olacak profesyoneller yetiştirmeyi amaçlamaktadır.
13
AB 20028 Şubat 2002 Selçuk Üniversitesi13 Haliç Ü Bilgisayar Mühendisliği Lisans Programı (Yeni) Seçilen Uygulama Stratejileri Giriş Düzeyinde (1. - 2. Yıllar): Algoritma ve Nesne Yaklaşımlı Orta Düzeyde (2. – 3. Yıllar): Nesne ve Konu Yaklaşımlı İleri Düzeyde (3. – 4. Yıllar): Konu ve Web Yaklaşımlı Bitirme Düzeyi: Seminer ve Proje Seçmeli İleri Dersler
14
AB 20028 Şubat 2002 Selçuk Üniversitesi14 Haliç Ü Bilgisayar Mühendisliği Lisans Programı (Yeni) Daha Çok Meslek Dersleri Daha Uygulamalı Nesne-Yönelimli Ağ/Web-Tabanlı Konular Yazılım Mühendisliği Yönelimli
15
AB 20028 Şubat 2002 Selçuk Üniversitesi15 Gelecek Ders Yılı İçin Düşünülen Değişiklikler İngilizce Hazırlıklı Türkçe Eğitime Geçiş Okul Saatlerini Azaltmak Odak-dışı Zorunlu Dersleri Azaltmak Dersleri Alan ve Döneme Göre Numaralama Seçimli Dersleri Çoğaltmak Laboratuvar Olanaklarını Artırmak.
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.