Sunuyu indir
1
KOCAELİ SANAYİ ODASI STRATEJİK YÖNETİM SİSTEMİ
TOBB 25 OCAK 2008 SLAYT GÖSTERİMİNDE HAREKETLİYİ KOY
2
KOCAELİ SANAYİ ODASI 1989 YILINDA 5590 SAYILI KANUNA GÖRE TÜRKİYE’NİN 11. SANAYİ ODASI OLARAK KURULDU. 1306 ÜYEYE 33 ÇALIŞANI İLE HİZMET VERMEKTEDİR.
3
FARKI YARATAN NEDİR? En iyi örnek biz olmalıyız Kocaeli Sanayi Odası
GERİLEYEN SOSYO EKONOMİK GÖSTERGELER ÇALIŞANLARIN MUTSUZLUĞU DÜŞÜK VERİM VE ZARAR TOPLUMUN MEMNUNİYETSİZLİĞİ MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ ARTAN TOPLUMSAL KATKI YÜKSEK VERİMLİLİK ve KAR ÇALIŞAN MEMNUNİYETİ FARKI YARATAN NEDİR? Kocaeli Sanayi Odası En iyi örnek biz olmalıyız
4
DEĞİŞİM ÜYE MÜŞTERİ En iyi örnek biz olmalıyız Kocaeli Sanayi Odası
KALİTE TEŞEKKÜR / MÜŞTERİ SADAKATİ UYGUN FİYAT HIZLI VE ZAMANINDA HİZMET ŞİKAYET / ARAYIŞ VERİLENLE YETİNİR (BEKLENTİYİ DEĞİL VAR OLANI SUNMA) AİDAT ÖDER DEĞİŞİM ÜYE MÜŞTERİ Kocaeli Sanayi Odası En iyi örnek biz olmalıyız
5
K S O ISO 9001:2000 KYS TS-18001 AKREDİTASYON İSG ISO 14001 ÇYS SÜREÇ
YÖNETİMİ S YASAL YÜKÜMLÜLÜKLER E F Q M MÜKEMMELLİK MODELİ MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ O STRATEJİK YÖNETİM
6
KURULUŞ MÜŞTERİLER ÇALIŞANLAR
7
MÜKEMMELLİKTE SÜREKLİLİK ÖDÜLÜ
2007 2004 AVRUPA KALİTE BÜYÜK ÖDÜLÜ 2003 EFQM AVRUPA KALİTE BAŞARI ÖDÜLÜ 2002 KOCAELİ SANAYİ ODASI KALİTE YOLCULUĞU KSO ULUSAL KALİTE ÖDÜLÜNÜ ALDI 2001 ULUSAL KALİTE ÖDÜLÜ ADAYI 2000 KSO ULUSAL KALİTE HAREKETİNE KATILDI. EFQM MÜK.MODELİ-ÖZDEĞERLENDİRME KOCAELİ KALİTE ODAĞI 1999 ISO ÇEVRE YÖNETİM SİSTEMİ KURULDU VE BELGESİ ALINDI ÖNERİ SİSTEMİ VE KALİTE İYİLEŞTİRME EKİPLERİ SİSTEMİ KURULDU 1998 1996 ÜYE BEKLENTİLERİ SAPTANDI. AVRUPADA VE ÜLKEMİZDEKİ SEKTÖR ÖRNEKLERİ İNCELENDİ. EĞİTİMLER BAŞLADI ISO 9002 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ KURULDU VE BELGELENDİ. ÜLKENİN EN ÖNEMLİ EKONOMİ GAZETESİ TARAFINDAN EKONOMİYE YÖN VEREN EN BAŞARLI KURUM SEÇİLDİK. BU ÇOK ÖNEMLİ İDİ. İNANILMAZ BİR MOTİVASYON YARATTI. LİDERLİK OLGUSUNU GELİŞTİRDİ. 1997 YENİDEN YAPILANMA GERÇEKLEŞTİ. KALİTE ORGANİZASYONU OLUŞTURULDU. STRATEJİK YÖNETİM SİSTEMİ KURULDU. HEDEFLERLE YÖNETİME GEÇİLDİ. 1998 MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ ODAKLI ÇALIŞMA BAŞLADI. MÜŞTERİ ŞİKAYETLERİ SİSTEMİ KURULDU İÇ VE DIŞ MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ ÖLÇÜMLERİ YAPILMAYA BAŞLANDI. 1999 ISO ÇEVRE YÖNETİM SİSTEMİ KURULDU VE BELGESİ ALINDI. (SEKTÖRÜMÜZDE DÜNYADA İLKTİR. AMACIMIZ ÜYELERİMİZİN SANAYİİNİN ÇEVRE SORUNLARINI ÇÖZÜMDE KULLANABİLECEKLERİ MODELİ ÖĞRENMEK VE ONLARA YOL GÖSTERMEKTİR. ÖNERİ SİSTEMİ KURULDU. KALİTE İYİLEŞTİRME EKİPLERİ SİSTEMİ KURULDU 2000 ULUSAL KALİTE HAREKETİNE KATILDIK. EFQM MÜKEMMELLİK MODELİ İLE ÖZDEĞERLEDNİRME YAPILDI KOCAELİ KALİTE ODAĞI OLDUK ULUSAL KALİTE ÖDÜLÜNE ADAY OLDUK. FİNALE KALDIK 2002 ULUSAL KALİTE ÖDÜLÜNÜ KAZANDIK (KAMU KATEGORİSİNDE) TÜRKİYEDE İLK DEFA BİR KAMU KURULUŞU BÜYÜK ÖDÜLÜ KAZANDI. HALA KAZANAN OLMADI. 2003 EFQM AVRUPA KALİTE ÖDÜLÜNE ADAY OLDUK. BAŞARI ÖDÜLÜ ALDIK. 2004 EFQM AVRUPA KALİTE BÜYÜK ÖDÜLÜNÜ KAZANDIK. MÜŞTERİ ŞİKAYETLERİ SİSTEMİ KURULDU İÇ VE DIŞ MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ ÖLÇÜMLERİ YAPILMAYA BAŞLANDI. 1997 STRATEJİK YÖNETİM SİSTEMİ KURULDU. HEDEFLERLE YÖNETİME GEÇİLDİ. KALİTE ORGANİZASYONU OLUŞTURULDU. ISO 9002 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ KURULDU VE BELGELENDİ. ÜLKENİN EN ÖNEMLİ EKONOMİ GAZETESİ TARAFINDAN EKONOMİYE YÖN VEREN EN BAŞARLI KURUM ÖDÜLÜ VERİLDİ. 1996
8
KSO STRATEJİK YÖNETİM SİSTEMİ MODELİ
KURUM KÜLTÜRÜNÜN ESASLARI (DEĞERLERİMİZ) MİSYON VİZYON POLİTİKALAR SWOT ANALİZİ SÜREÇ İYİLEŞTİRME HEDEFLERİ ANA STRATEJİLER (4 YILLIK) BİRİM HEDEFLERİ (5174 SAYILI KANUN) YILLIK ANA SÜREÇ HEDEFLERİ BİREYSEL GELİŞİM HEDEFLERİ BİREYSEL HEDEFLER
9
STRATEJİK PLANLAMA TAKVİMİ
YIL: 2008 SIRA NO FAALİYET KONUSU SORUMLU/ KATILANLAR KASIM 2007 ARALIK 2007 1. ve 2. Hafta 3. ve 4. Hafta 1.Hafta 2.Hafta 3.Hafta 4.Hafta 1 Stratejik Planlama prosesinin gözden geçirilmesi GENEL SEKRETER, KALİTE YÖNETİCİSİ, YK BAŞKANI 1 Kasım 2 Stratejik Planlama girdilerinin derlenmesi KALİTE YÖNETİCİSİ - BİRİM SORUMLULARI 1-16 Kasım 3 Stratejik Planlama Toplantısı (1) (Mevcut Durum tespiti - SWOT Analizi yapılması) YÖN.KUR.BAŞKANI, GENEL SEKRETER, GEN.SEK.YARDIMCILARI, KALİTE YÖNETİCİSİ, BİRİM SORUMLULARI 19 Kasım 4 Stratejik Planlama Toplantısı (2) (vizyon, misyon, kurum kültürü, politikaların gözden geçirilmesi) 20 Kasım 5 Stratejik Planlama Toplantısı (3) (Ana stratejilerin belirlenmesi) YÖN.KUR.BAŞKANI, GENEL SEKRETER, GEN.SEK.YARDIMCILARI,KALİTE YÖNETİCİSİ, BİRİM SORUMLULARI 22 Kasım 6 Kalite Konseyi Toplantısı'nda görüşülmesi MESLEK KOMİTESİ ÜYELERİ, KALİTE YÖNETİCİSİ,STRATEJİK İŞBİRLİKÇİLER,TEDARİKÇİLER, BİRİM SORUMLULARI 1-2 Aralık 7 Ana Süreç/Birim hedeflerinin yayınlanması GENEL SEKRETER, GENEL SEKRETER YRD. 8 Bireysel hedeflerin belirlenmesi GENEL SEKRETER, GENEL SEKRETER YRD., TÜM ÇALIŞANLAR :
10
STRATEJİK PLANLAMA 1.ADIM : STRATEJİK PLANLAMA GİRDİLERİ
İÇ ÇEVRE ANALİZİ ÇALIŞANLARIN GÖRÜŞ, BEKLENTİ VE PROFİLİ İÇ PERFORMANS GÖSTERGELERİ DIŞ ÇEVRE ANALİZİ MÜŞTERİLERDEN ALINAN GERİ BİLDİRİMLER TOPLUM ALGILAMA VERİLERİ İŞBİRLİKÇİLER VE TEDARİKÇİLERDEN ALINAN GERİ BİLDİRİMLER PAZAR ANALİZİ EKONOMİK DEMOGRAFİK GÖSTERGELER, TOPLUMSAL,YASAL VE ÇEVRESEL KONULAR
11
STRATEJİK PLANLAMA GİRDİLERİ
PAZAR ANALİZİ ÇALIŞANLAR DIŞ GÖSTERGELER ÜYELER PERFORMANS İŞBİRLİKÇİLER TEDARİKÇİLER TOPLUM
12
İŞBİRLİKÇİLERİMİZ İŞBİRLİK VE İŞTİRAKLERİMİZ
T.C. SANAYİ VE TİCARET BAKANLIĞI TÜRKİYE ODALAR VE BORSALAR BİRLİĞİ KOCAELİ VALİLİĞİ KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TÜBİTAK GEBZE YÜKSEK TEKNOLOJİ ENSTİTÜSÜ KOCAELİ BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ İGEME BUREAU VERİTAS TÜV SÜD KOSGEB AKADEMİ DANIŞMANLIK KALDER TSE TEMA İŞBİRLİK VE İŞTİRAKLERİMİZ ORGANİZE SANAYİ BÖLGELERİ SERBEST BÖLGELER ABİGEM A.Ş
13
TEDARİKÇİ GERİ BİLDİRİM ARAÇLARI
TEDARİKÇİLERİMİZ BİLİRKİŞİLERİMİZ İNKUR ORKUN SOSYAL HİZMETLER YASEMEN ÇİÇEKEVİ ALSER ALPER TEKNİK LİDER GÜVENLİK GERİ BİLDİRİM ARAÇLARI TEDARİKÇİLERLE TOPLANTILAR, GÖRÜŞMELER TEDARİKÇİ ANKETLERİ
14
MÜŞTERİ GERİ BİLDİRİM ARAÇLARI
MESLEK KOMİTESİ TOPLANTILARI MECLİS TOPLANTILARI SEKTÖR TOPLANTILARI MÜŞTERİ ŞİKAYETLERİ MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ ANKETLERİ MÜŞTERİ ZİYARETLERİ EĞİTİM İHTİYACI BELİRLEME ANKETLERİ DİREKT BİLDİRİMLER
15
ÇALIŞAN GERİ BİLDİRİM ARAÇLARI
YAPILAN GÖRÜŞMELER VE TOPLANTILAR (ADT, HDT, PERFORMANS GÖRÜŞMELERİ, DOLAŞARAK ZİYARET VE İŞ YEMEKLERİ) ANKETLER ( İÇ MÜŞTERİ MEMNUNİYET ANKETİ, İLETİŞİM ARAÇLARI DEĞERLENDİRME ANKETİ, SOSYAL TESİS DEĞERLENDİRME ANKETİ ) EKİP ÇALIŞMALARI ÖNERİLER EĞİTİM, KONGRE, SEMİNER, VB. SONRASI RAPORLAMA İŞTEN AYRILAN ÇALIŞANLARDAN ALINAN GERİ BİLDİRİMLER PERFORMANS DEĞERLENDİRME FORMLARI AÇIK KAPI POLİTİKASI
16
KSO KURULUŞ İÇİ PERFORMANS GÖSTERGELERİ
YILLIK BÜTÇE GERÇEKLEŞMELERİ YILLIK STRATEJİK HEDEF GERÇEKLEŞMELERİ İŞ HACMİNDE GELİŞMELER HİZMET KAPASİTESİ, MEVCUT İŞ GÜCÜ ISO 9001 KYS, ISO ÇYS, TS EN İSG YÖNETİM SİSTEMLERİ PERFORMANSI ÇALIŞAN PERFORMANS SONUÇLARI İÇ/ DIŞ EĞİTİMLER KIYASLAMA SONUÇLARI TOBB AKREDİTASYON RAPORU ÖZDEĞERLENDİRME RAPORU
17
STRATEJİK PLANLAMA 2. ADIM : KURUM KÜLTÜRÜ,VİZYON,MİSYON VE
POLİTİKALARIN BELİRLENMESİ
18
KOCAELİ SANAYİ ODASI KURUM KÜLTÜRÜ
KOCAELİ SANAYİ ODASI; DÜNYADAKİ GELİŞMELERE AÇIK, ÖĞRENDİĞİNİ YAŞAMA GEÇİREN VE PAYLAŞAN, PAYDAŞ BEKLENTİLERİNE ÖNEM VEREN, TOPLUMSAL SORUMLULUK SAHİBİ, ÖNCÜ VE ÖRNEK BİR KURUMDUR.
19
KOCAELİ SANAYİ ODASI VİZYONU
FARKLILIKLAR YARATARAK, SEKTÖRÜMÜZDE LİDERLİĞİMİZİ SÜRDÜRMEK.
20
KOCAELİ SANAYİ ODASI MİSYONU
ÜLKEMİZ, TOPLUMUMUZ, SANAYİCİLERİMİZ VE ÇALIŞANLARIMIZ İÇİN DEĞER YARATAN BİR KURUM OLMAK
21
STRATEJİK PLANLAMA 3.ADIM :SWOT ANALİZİ (BEYİN FIRTINASI)
22
SWOT ANALİZİ SWOT GÜÇLÜ YÖNLER FIRSATLAR TEHDİTLER ZAYIF YÖNLER
(STRENGTHS) FIRSATLAR (OPPURTUNITIES) TEHDİTLER (THREATNESS) ZAYIF YÖNLER (WEAKNESS)
23
KOCAELİ SANAYİ ODASI SWOT ANALİZİ
KUVVETLİ YÖNLER (S) S18- KSO YÖNETİM SİSTEMLERİ (ISO 9001:2000, ISO TS EN İSG) S19- LİDERLİK VE YÖNETİM ANLAYIŞI S20- İMAJIMIZ (KAZANILAN ÖDÜL VE ALINAN UNVANLAR) FIRSATLAR (F) O11-KSO LİDERLERİNİN DİĞER KURUMLARDA ETKİN GÖREVLER ALMASI O12- KURUMLARIN ODAMIZLA İŞBİRLİĞİ TALEBİ O16- KONUSUNDA EN İYİ ÖRNEK UYGULAMASI OLAN KURULUŞLARIN VE BÜYÜK ÖLÇEKLİ KURULUŞLARIN ÜYEMİZ OLMASI İMAJIMIZ ZAYIF YÖNLER (W) W18- ÜYELERLE İLETİŞİMİN ETKİN OLMAMASI W19- MÜŞTERİ ZİYARETLERİNİN ETKİN OLMAMASI W20- MESLEK KOMİTELERİNİN ETKİN ÇALIŞMAMASI TEHDİTLER (T) T11- KOCAELİ GELİŞMİŞ BÖLGE KAPSAMINDA OLDUĞU İÇİN KOMPLE YATIRIM TEŞVİKİNİN OLMAMASI T18- KÜRESELLEŞME VE GELİŞEN REKABET ORTAMI T27- KOBİLERİN KÜRESELLEŞME VE KRİZLER KARŞISINDAKİ KIRILGANLIĞI MÜŞTERİ
24
SWOT ANALİZİ KARŞILAŞTIRMA YORUMLARI
GÜÇLÜ YÖNLER – FIRSATLAR YÜKSELEN İMAJIMIZ İLE ULUSAL VE ULUSLAR ARASI İŞBİRLİKLERİ OLUŞTURARAK, İŞ SONUÇLARI ELDE ETMEK MÜŞTERİ BEKLENTİLERİ VE KÜRESEL GELİŞMELERE YÖNELİK ÇALIŞMALARDA BULUNARAK MÜŞTERİLERİMİZİN REKABET GÜCÜNÜ YÜKSELTMEK ZAYIF YÖNLER-TEHDİTLER RİSK YÖNETİM PLANIMIZI GELİŞTİREREK,SİSTEMLERİMİZİ VE KAYNAKLARIMIZI OLASI TEHDİTLER KARŞISINDA GÜÇLENDİRMEK MÜŞTERİYE YÖNELİK TEHDİTLERİ ÖNLEYİCİ SONUÇ ODAKLI ÇALIŞMALARDA BULUNMAK
25
STRATEJİK PLANLAMA 4. ADIM : ANA STRATEJİLERİN BELİRLENMESİ
SWOT ANALİZİ SONUCUNDAKİ KARŞILAŞTIRMA YORUMLARI GÖZ ÖNÜNE ALARAK VİZYONA ULAŞMAK İÇİN GEREKLİ OLAN AMAÇLAR BELİRLENİR.
26
KOCAELİ SANAYİ ODASI ANA STRATEJİLERİ (2008)
KOCAELİ SANAYİ VİZYONU DOĞRULTUSUNDA BÖLGE SANAYİNİN YENİDEN YAPILANDIRILMASI MÜŞTERİ VE SONUÇ ODAKLI ÇALIŞMALARDA BULUNMAK İŞTİRAKLERİMİZİN ,ÜRÜNLERİMİZİN VE HİZMETLERİMİZİN VERİMLİLİĞİNİ,KULLANIMINI VE ÇEŞİTLİLİĞİNİ ARTIRMAK
27
ÖNCELİKLENDİRME MATRİSİ
HIZLI ETKİ ZAMANIN VARSA YAP İŞ ÖLÇÜMLERİ ÜZERİNDE ETKİ MALİ MÜŞTERİ SÜREÇ ÇALIŞANLAR HEMEN YAP MÜMKÜN OLUR OLMAZ YAP HİÇ BİR ŞEY YAPMA YAVAŞ ETKİ GÜÇSÜZ GÜÇLÜ STRATEJİK YOL
28
STRATEJİK PLANLAMA 5.ADIM : YILLIK İŞ PROGRAMI VE BÜTÇESİ’NİN OLUŞTURULMASI, ONAYI VE DAĞITILMASI 2008 YILI İŞ PROGRAMI VE BÜTÇESİ KOCAELİ SANAYİ ODASI
29
STRATEJİK PLANLAMA 6.ADIM : YILLIK İŞ PROGRAMINDA YER ALAN MADDELERİN ANA SÜREÇ HEDEFLERİNE VE BİREYSEL HEDEFLERE YAYILIMININ SAĞLANMASI ANA STRATEJİLER İLE ANA SÜREÇLER ARASINDAKİ İLİŞKİNİN BELİRLENMESİ ANA SÜREÇLER BAZINDA STRATEJİK HEDEFLERİN BELİRLENMESİ BİRİM HEDEFLERİNİN BELİRLENMESİ BİREYSEL HEDEFLERİN BELİRLENMESİ
32
POLİTİKA / STRATEJİ VE HEDEFLERİN
GÖZDEN GEÇİRİLMESİ AYLIK DEĞERLENDİRME TOPLANTILARI YÖNETİM KURULU TOPLANTILARI KALİTE KONSEYİ TOPLANTILARI (YILDA İKİ KEZ) YÖNETİMİN GÖZDEN GEÇİRME TOPLANTILARI (3 AYDA BİR) MECLİS TOPLANTILARI AYLIK FAALİYET RAPORLARI ANA SÜREÇ HEDEFLERİ TABLOLARI BİREYSEL HEDEF TABLOLARI
33
A GOOD KITCHEN MEANS GOOD FOOD, GOOD FOOD BRINGS IN AND SATISFIES MORE CUSTOMERS.
ŞEFİN SÜPRİZİ
34
FUAR İÇİ İZMİT/KOCAELİ e-mail: kso@ kosano.org.tr
KOCAELİ SANAYİ ODASI FUAR İÇİ İZMİT/KOCAELİ TEL: FAX: kosano.org.tr
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.