Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
Üniversitelerde e-öğrenmenin yayılımı
Yasemin Koçak Usluel
2
e- öğrenmenin yayılımı
“yeni” ile ilgili olarak toplumsal sistemin üyeleri arasında zaman içinde belli kanallar aracılığıyla iletişimde bulunma sürecidir (Rogers 2003) Yeni= e-öğrenme Yasemin KOÇAK USLUEL
3
Üniversitelerde bilişim teknolojileri
Üniversitelerde bilişim teknolojilerinin yayılımı konusunda 22 üniversiteden öğretim elemanının katıldığı bir araştırmada ( Usluel, Aşkar ve Baş 2006). Öğretim elemanları; en çok ders içeriği ile ilgili İnternetten araştırma yaparken (%96,5) araştırma ve projeleri ile ilgili çalışmalarda (%92,4) derse hazırlık yaparken, ders notlarını hazırlarken (%91,6) bilişim teknolojilerini kullanmaktadırlar. Yasemin KOÇAK USLUEL
4
Üniversitelerde bilişim teknolojileri
en az ders notlarını ve dersle ilgili duyuruları www’de yayınlarken (%54,4) Yasemin KOÇAK USLUEL
5
Üniversitelerde bilişim teknolojileri
2004 yılında yapılan diğer bir araştırmada, öğretim elemanlarının, bilgisayarı sözcük işlem, e-posta ve İnternet kaynaklarında arama-tarama yapma amacıyla kullandıkları, özellikle veri tabanı, web’de yayımcılık ve masaüstü yayıncılık amacıyla bilgisayarın pek de kullanılmadığı belirlenmiştir (Usluel ve Seferoğlu 2004 ). Yasemin KOÇAK USLUEL
6
e-öğrenmenin yayılımı
Bazı yeniler 5-6 yılda yayılırken bazıları 10 yıldan fazla zaman gerektirir. Kabul edilme sürelerindeki bu farklılıkları açıklayabilmek için bireylerin yeniliğe ilişkin algılarına, yeniliğin özellikleri açısından bakmak gerekir. Yasemin KOÇAK USLUEL
7
e-öğrenmenin algılanan özellikleri
Algılanan özelliklerin yeninin(e öğrenmenin) benimsenmesini engelleyecek faktörleri elemeye yardım ettiği belirlenmiştir (Benneth ve Benneth 2003) Yasemin KOÇAK USLUEL
8
Hacettepe Üniversitesi Örneği
Mühendislik Fakültesinin bir projesi olarak blackboard 2004 yılında alındı 2007 yılında BÖTE bölümü öğretim elemanları ve Tıp fakültesinden 2 dersle ilgili öğretim elemanları, mühendislik fakültesinden bir öğretim elemanı Yasemin KOÇAK USLUEL
9
e-öğrenmenin algılanan özellikleri
Üç yıldaki yayılım sürecine bireylerin yeniliğe ilişkin algıları ve yeniliğin özellikleri açısından bakılabilir. Göreli yarar Uygunluk Denenebilirlik Gözlemlenebilirlik Karmaşıklık Yasemin KOÇAK USLUEL
10
Neler Yapılabilir? Göreli yarar
e-öğrenmenin göreli yararının tartışılarak, eğitimi zenginleştirmede nasıl kullanılabileceğinin ve bu kullanımın getireceği olası katkıların örneklendirilmesi… Yasemin KOÇAK USLUEL
11
Neler Yapılabilir? Denenebilirlik Karmaşıklık
e-öğrenme araçlarını deneme olanağının sağlanması Karmaşıklık e-öğrenme araçlarını kullanım becerilerinin verilmesi, eğitim desteği Yasemin KOÇAK USLUEL
12
Neler Yapılabilir? Uygunluk
e-öğrenmenin öğretim elemanlarının değerleriyle ve eğitim felsefesiyle uygunluğunun tartışılması Yasemin KOÇAK USLUEL
13
Sonuç yeninin(e öğrenmenin) algılanan özelliklerinin o yeninin benimsenmesini engelleyecek faktörleri elemeye yardım ettiği belirlenmiş olsa da yayılım, çok boyutlu ve dinamik bir süreçtir. Bu nedenle e-öğrenmenin, yayılımının kültürel örüntü içerisinde diğer boyutlarla beraber ele alınarak irdelenmesi önemlidir. Yasemin KOÇAK USLUEL
14
TEŞEKKÜRLER……. Yasemin KOÇAK USLUEL
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.