Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
Fotoğrafta Soyut Derleyen: Ayşe Saray
2
resim öğretilerinin etkisinde
HIGH ART (ileri sanat) resim öğretilerinin etkisinde kayıt aracı
3
Gareth and Lynette: the Idylls of the King Julia Margareth Cameron, 1875
4
resme sadık kalan sahtelikten uzak, müdahalesiz, gerçeğe uygun
NATURALiZM 1889- doğa resme sadık kalan sahtelikten uzak, müdahalesiz, gerçeğe uygun
5
“Nilüfer Toplarken” Peter Henry Emerson 1886, platinum baskı
6
PICTIORALISM (resimsellik) 1880-1930 estetik, renk ve çizgi uyumu
naturalizm ve empresyonizm etkileri kabul: kendi kuralları olan güzel sanat dalı
7
“Soğan Tarlası” George Davison, 1907
8
malzeme: sıradan eşyalar fotoğrafın kendi tasarımı ve yapısı
YALIN FOTOĞRAF 1920- malzeme: sıradan eşyalar fotoğrafın kendi tasarımı ve yapısı fotoğrafçının iç dünyası ve özü ön planda görsel açıdan çok zengin SOYUTLAMA
9
“Biber” Edward Weston,1930
10
Modern Sanatın Gelişimi
Alfred Stieglitz Galeri “291” Dove, Matisse, Picasso gibi birçok sanatçı bu galeride işlerini sergilemiştir...
11
Fotoğrafa (soyut) etkisi:
Modern Sanat Akımları Kübizm Modernizm Fotoğrafa (soyut) etkisi: Dinamizm Gelecekçi akım Vortisizm
12
gelecekçi akımdan daha soyut
VORTİSİZM gelecekçi akımdan daha soyut köşeli ve sert hatlar Alvin Langdon Coburn’ün vortografları fotoğraf alanındaki dinamik soyut örneklerden ve tamamen soyut sayılabilecek ilk çalışmalardan sayılabilir...
13
“Vortograf” Alvin Langdon Coburn, 1907
14
Paul Strand civarında soyutlamaya ilk adım attığında soyut tasarımların gündelik yaşama daha farklı bakarak yaratılabileceğini gördü. Katlantılar veya gölgelerin izdüşümleri gibi...
15
“Soyutlama”, Twin Lakes, Connecticut
Paul Strand, 1916, gümüş-platin baskı
16
tanınmaz şekillerle daha derin katman ve duygulara ulaşmak
SOYUT GERÇEKÇİLİK tanınmaz şekillerle daha derin katman ve duygulara ulaşmak izleyicinin tepkilerini ortaya çıkarmak gerçek dünyadan elde edilebilen görüntüler SOYUT DIŞAVURUMCULUK resim, şiir, heykel, film gibi diğer güzel sanat yapıtlarıyla bir aradalık Lazlo Moholy-Nagy
17
“Soyutlama”, Aaron Siskind, 1952
18
“Çatlak” Lilian Basman, 1970
19
teknik özellikler: objektif, enstantane, diyafram açıklığı, film
Soyutlama Yolları: teknik özellikler: objektif, enstantane, diyafram açıklığı, film ölçü (küçük, büyük) ışık aracı (plastik objektif, ayna, çoklu pozlama) değişik bakış açıları (yukardan, aşağıdan) solarizasyon hareket makinasızlar distorsiyon (ayna, objektif)
20
Otorite kabul edilen Michel Seuphor’a göre;
“Dış gerçek, sanatçıya ister hareket noktası olmuş olsun, ister olmasın, dış gerçeği herhangi bir şekilde anımsatmayan sanat soyuttur.”
21
(şarap kristali) Sondra Barrett-1983 (küçük ölçü)
22
Times Square, New York Andreas Gursky,1997 (büyük ölçü)
23
Işıkla soyutlama Vortisizm: Malcolm Arbuthnot Alvin Langdon Coburn Pierre Dubreuil
24
“Prizmadan Geçen Işık”
Berenice Abbott,1958
25
“Fotogram” Man Ray, 1930 (makinasızlar)
26
“Kuş Uçuşu” Ernst Haas, 1959 (hareket)
27
Frederick Sommer,1946, jelatin gümüş baskı
“Max Ernst” Frederick Sommer,1946, jelatin gümüş baskı (çoklu baskı)
28
“Çocuk Kütüphanesi, Paris”
Martine Franck, 1965 (çekim açısı)
29
“Distorsiyon” André Kertész, 1933
30
KAYNAKLAR (+fotoğraflar) Fotoğraf Dergisi: Prof. Güler Ertan – Soyut Sanat Prof. Tunç Tüfekçi – Yapısal bağlamda resim fotoğraf ilişkisi Fotoğraf akımları John Berger- Görme biçimleri
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.