Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

HİKAYE ANLATIMI.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "HİKAYE ANLATIMI."— Sunum transkripti:

1 HİKAYE ANLATIMI

2 Oyun ve Hikaye Sizce bilgisayar oyunları bir hikaye anlatma mecburiyetinde midir?

3 Oyun ve Hikaye Aslında tetris ve centipede gibi bir çok ünlü bilgisayar oyunu bir hikaye içermez ama bir dönem insanlar bu oyunların bağımlısı olmuşlardır. Bunun yanında eğer hikaye oyuna ustaca yerleştirilirse oyun çok zevkli hale gelebilir.

4 HİKAYE Tasarımcının Hikayesi Oyuncunun Hikayesi

5 Tasarımcının Hikayesi
Bu tip hikayede, olayların gelişimi tamamen tasarımcının elindedir. Olası sonuçlar başarı ya da başarısızlıktır. Başarı, verilen görevleri tamamlamak; başarısızlık, karşı kuvvet tarafından hezimete uğratılmaktır. Hikayede bazı dallanmalar olsa da bu çok sınırlıdır.

6 Tasarımcının Hikayesi
Oyunun interaktif yapısından ödün verilse de; oyuncuda merak, korku, gerilim gibi duyguların oluşmasını sağlar.

7 Oyuncunun Hikayesi Tasarımcı, oyuncuya her bölümde farklı hikayeler sunar. Başarı ve başarısızlık kriterleri oyuncu tarafından belirlenir. Oyuncu tek yöne doğru sürüklenmez.

8 İdeal Hikaye Oyuncu ve tasarımcının hikayesini tek potada eritir.
Oyuncu oyundan zevk alırken, hikayenin dramatik özellikleri de korunur. Ana hikaye ve olası sonuç değişmemektedir ancak oyuncu, hikayede olacaklar ile ilgili bir rol kazanmış olur.

9 Bilgisayar Oyunlarında Gerçek İnteraktiflik Sağlanabilir mi?
Bir bilgisayar oyunu tasarlarken tam anlamıyla interaktif bir hikayenin sağlanması ancak hikayenin bir insan tarafından anlatılması ile mümkündür.

10 Oyunda Hikayenin Verilme Yolları
Oyun Dışında Oyun İçinde Dış Materyallerle

11 Oyun Dışında Çok sık kullanılır.
Populer olmasının ana nedenlerinden birisi diğer iletişim şekillerindeki hikaye anlatımına benzer özellik taşımasıdır. Örn: roman, sinema vb..

12 Oyun Dışında Oyun dışında anlatımın yapılabildiği farklı metodlar mevcuttur. Ara videolar : Sinema teknikleri ile bir anlatıcının oyuncu ile iletişim kurması olarak açıklanabilir. Bu 2 yada 3 boyutlu ortamda geçebilir. İnsanların televizyonda izledikleri ya da sinemalarda gördüklerine benzer teknikleri içerir.

13 Oyun Dışında Metin: Bir çok oyunda bir sonraki görevde istenen amaçların bildirilmesinde kullanılır. Yazılar tüm ekranı doldurup sonra gerek varsa kayarak devam edebilir, ya da oyuncunun okuması için yeterli bir hızda değişir.

14 Oyun Dışında Görüntüler: Hikaye oyuncuya sabit görüntüler kullanılarak da verilebilir; Sinema tekniklerinin kullanılmadığı, belirli bir görüntünün üzerine bakışımızı kaydırdığımız, belki bir harita üzerinde bize bilgi verilmesi Yapacağımız mücadelelerin gösterildiği, çizgi roman tekniklerine benzer yöntemler

15 Oyun Dışında Ses: Bazen direktifler diyalog ve diğer sesli öğeler kullanılarak oyuncuya iletilir. Ses daha çok hareketli bir görüntü yaratılmasına yetecek bütçe olmadığında ya da oyuncunun bakması gereken harita v.s gibi dokümanlara eşlik eder.

16 Oyun Dışında Hikaye Anlatımında Dikkat Edilmesi Gerekenler
Oyunu bölmemesi, akıcılığı bozmaması gerekir. Kullanılan yöntem, ne olursa olsun, oyunla paralellik göstermelidir.

17 Oyun İçinde Oyunda hikaye anlatılırken kullanılabilecek farklı teknikler vardır.

18 Oyun İçinde Metin: Bir çok farklı yolu var. Mesela uyarı tabelaları, duvar yazıları, daha önce orada bulunan kişilerin bıraktığı notlar, yerde duran bir kitabın alıp okunabilmesi...

19 Oyun İçinde Bölüm Ayarlamaları: Bir hikaye anlatsın yada anlatmasın neredeyse tüm oyunlar buna başvururlar. Kişi bir şey okumaksızın, sadece oyunu oynayarak hikayeyi anlar.

20 Oyun İçinde Dialoglar: Genellikle NPC’lerle iletişim kurulur.

21 Hikaye Anlatımının Oyun İçinde Yapılmasının Avantajları
Herkesin göstererek öğretimin anlatarak öğretimden daha üstün olduğunu anlatmaya çalışan bir öğretmeni olmuştur.Oyun dünyasında da oyunu oynatmak göstermek; oyun dışı öğeler ise anlatmak olarak düşünülebilir. Ayrıca hikayenin kahramanı oynayan olduğu için hikayeyi duymaktan ziyade kendi yaşama şansı vardır.

22 Oyun İçinde Hikaye Anlatımında Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar
Oyun içi hikaye anlatımının kötü taraflarından birisi oyuncunun konunun bir kısmını kaçırabilmesinin mümkün olmasıdır. Oyuncu oyunu oynarken bazı karakterlerle konuşmadan geçebilir, bazı yazılar gözünden kaçabilir.

23 Dış Materyaller Yoluyla
Disk kapasitesinin sınırlı olduğu 80’li yıllarda hikaye oyunla birlikte bir diskete sığmadığı için kılavuz ve kitapçıklar ile arka plandaki hikayeyi oyuncuya iletirlerdi. Bazı oyunlar ise paragraf kitapları kullanırdı.

24 Hikayenin Oluşturulması
Oyunla ilgili hikayelerin yazımında en başlarda yazarlar kullanılmıştır. Ancak bilgisayar oyunlarındaki hikayelerin bir çok açıdan romanlardan farklı olması bu durumu zorlaştırmıştır. Özellikle romanların interaktiflikten uzak ve doğrusal olması bu tarza alışmış yazarları zorlamıştır.

25 Hikayenin Oluşturulması
Tasarımcılar zaman zaman sinemanın popülerliğinden de etkilenerek hikaye anlatımında bolca sinematik teknikler kullanmışlardır. Sinemada kullanılan tekniklerin (kamera tekniği, çekim tekniği, efektler...) gelişmesi oyunlara da yansımıştır.

26 Hikayenin Oluşturulmasında Karşılaşılacak Problemler
Oyunda hikaye oluşturulurken ilk problem oyuncuyu daha önce belirlenen bir yol üzerinde oynamaya zorlamak, Oyuncuya keşfedecek bir şey bırakmamak, Alternatif durumlar sunmamak Bu tip problemlerle doğrusal olmayan hikayeler kullanılarak baş edilebilir.

27 Hikayenin Oluşturulmasında Karşılaşılacak Problemler
Oyundaki kahramanın karakterleri hakkında net çizgilerin oluşması Bu şekilde oyuncunun kendini kahramanla özdeşleştirmesi zorlaşır. Kontrolün kendinde olmadığı hissine kapılabilir. Yani ana karakter ham ve kişiliksiz olmalıdır.

28 Oyundaki Hikayeler Doğrusal olmamalı
Oyun ara videolarla fazla bölünmemeli Konu ve hikaye sık sık tekrarlanmamalı Ortada bir hikaye varsa tüm detayları oyuncuyu ilgilendiriyor mu? Öncelikli olan şey oyun mu hikaye mi?

29 Oyundaki Hikayeler Hikayede iyi kötüyü yazar yorumlamamalı,
Kişinin hikayenin bazı bölümlerini kendi tamamlamasına izin verilmeli, Spekülasyona açık olmalı, Açık sorular yerine ipuçları verilmeli.

30 Doğrusallıktan Uzaklaşmanın Yolları
Hikaye anlatımı oyunu doğrusallıktan uzaklaştırmak açısından anahtar pozisyondadır. Hikayenin doğrusal olmaması kişinin kiminle konuşup kimleri es geçebileceğine, bazı yazıları okuyup bazılarına bakmamasına imkan tanır. Oyuncuya bazı konularda özgürlük sağlar.

31 Doğrusallıktan Uzaklaşmanın Yolları
Hikayenin dallandırılması ile oyuncu verdiği kararla sonucu etkiler. Hikayenin dallandırılması maliyeti arttırsa da oyunun popülaritesini arttıracaktır. Oyuncunun oyuna istediği levelden başlayabilmesi de oyunu doğrusallıktan uzaklaştırabilir.(Nasıl?)


"HİKAYE ANLATIMI." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları