Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

GÜLTEN ÖZAYDIN ÇOK PROGRAMLI LİSESİ

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "GÜLTEN ÖZAYDIN ÇOK PROGRAMLI LİSESİ"— Sunum transkripti:

1 GÜLTEN ÖZAYDIN ÇOK PROGRAMLI LİSESİ
MESLEK SEÇİMİ SUNUMU HAZIRLAYAN PSİKOLOJİK DANIŞMAN VE REHBER ÖĞRETMEN EBRU GÖKER

2 BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ALANI
GÜLTEN ÖZAYDIN ÇOK PROGRAMLI LİSESİNDEKİ ALANLAR BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ALANI BÜRO YÖNETİMİ VE SEKRETERLİK ALANI MUHASEBE FİNANSMAN ALANI PAZARLAMA VE PERAKENDE ALANI ULAŞTIRMA HİZMETLERİ

3

4 ALANIN MEVCUT DURUMU VE GELECEĞİ
Sanayi devriminden sonra fabrika ve iş yeri gibi büyük işletmelerin çoğalmasıyla birlikte bu işletmelerin bürolarında çalışacak eleman ihtiyacı ortaya çıkmıştır.

5 Sanayi devriminde insanlar için daha çok ham madde, işçiler, makineler ön plandayken rekabetin ortaya çıkmasıyla yönetim anlayışındaki değişikliklerle birlikte bürolarda da iş kollarında uzmanlaşma ortaya çıkmaya başlamıştır.

6 Çağımızda bilgisayarın ve bilgi teknolojilerinin gelişmesi büro otomasyonunu da beraberinde getirmektedir. Büro otomasyonu; büro hizmetlerinde, elektronik makineler ve bilgisayarlarla işlerin yapılması ve yine sonuçlarının bilgisayarlarla denetlenmesi olarak tanımlanmaktadır.

7 Büro otomasyon araçları başta bilgisayar olmak üzere telefon, faks, teleks gibi iletişim araçlarıyla birlikte daktilo, fotokopi gibi mekanik araçlar da büro işlerinde yardımcı araçlardır.

8 Teknolojiyle birlikte arşivleme, dosyalama ya da evrak kayıt gibi işler de bilgisayarlarla yapılıyor. Bu durum bürolardaki evrak trafiğini hafifletiyor. Günümüzde bürolarda özellikle bilgi işleyici ve bilgi sağlayıcı durumundaki sekreterlerin bu ve diğer sekreterlik hizmetlerini yerine getirmede en büyük yardımcısı büro makineleridir.

9 Büro otomasyon sisteminin kullanılması sekreterin ve büro çalışanlarının işlerini düzenli ve zamanında yapmasını sağlamaktadır. Ancak bu teknolojiyi kullanmak için mutlaka sekreterlik eğitimi almış sekreterlere ihtiyaç duyulmaktadır.

10 Sekreterlik, günümüzde hızla yükselen ve önemli bir konuma gelen mesleklerden biridir. Sekreter, yöneticinin sağ kolu olmaktan çıkmış, iş ortağı durumuna gelmiştir. Sekreterlik mesleği, yönetici asistanlığı kavramıyla özdeşleşmektedir.

11 Sekreterlik uğraşısı meslek olma kriterlerinin hepsini taşımakta ve artık alt uzmanlık alanlarını da oluşturacak şekilde gelişmektedir.

12 ALANIN ALTINDA YER ALAN MESLEKLER
• Hukuk Sekreteri • Ticaret Sekreteri • Tıp Sekreteri • Yönetici Sekreteri

13 BÜRO YÖNETİMİ VE SEKRETERLİK ALAN DALLARI

14 HUKUK SEKRETERİ Büro makinelerini kullanarak, büro yönetimi, büro içi ve dışı iletişimi sağlama, yöneticinin günlük işlerini organize etme, belge hazırlama, dosyalama, dava dosyaları hazırlama, toplantı ve seyahat organize etme bilgi ve becerisine sahip nitelikli kişidir.

15 Görevleri • İş yerinde iletişimi sağlamak. • Dosyalama ve arşivleme yapmak. • Yazışma yapmak. • İş programı hazırlamak ve uygulamak. • Toplantı organizasyonu yapmak. • Bilgisayarda dosya oluşturmak. • Bilgisayarda yazı hazırlamak. • Dava dosyalarının hazırlanmasına yardımcı olmak.

16 TİCARET SEKRETERİ Büro makinelerini kullanarak büro yönetimi, büro içi ve dışı iletişimi sağlama, yöneticinin günlük işlerini organize etme, belge hazırlama, dosyalama, bildirimleri ve ödemleri izleme işlemlerini yürütme, toplantı ve seyahat organize etme bilgi ve becerisine sahip nitelikli kişidir.

17 Görevleri • İş yerinde iletişimi sağlamak. • Dosyalama ve arşivleme yapmak. • Yazışma yapmak. • İş programı hazırlamak ve uygulamak. • Toplantı organizasyonu yapmak. • Bilgisayarda dosya oluşturmak. • Bilgisayarda yazı hazırlamak. • Bildirimleri ve ödemeleri izlemek.

18 YÖNETİCİ SEKRETERİ Büro makinelerini kullanarak büro yönetimi, büro içi ve dışı iletişimi sağlama, yöneticinin günlük işlerini organize etme, belge hazırlama, dosyalama işlemlerini yürütme, sunum hazırlama, toplantı ve seyahat organize etme bilgi ve becerisine sahip nitelikli kişidir.

19 Görevleri • İşyerinde iletişimi sağlamak. • Dosyalama ve arşivleme yapmak. • Yazışma yapmak. • İş programı hazırlamak ve uygulamak. • Toplantı organizasyonu yapmak. • Seyahat organizasyonu yapmak. • Bilgisayarda dosya oluşturmak. • Bilgisayarda yazı hazırlamak.

20 TIP SEKRETERİ Büro makinelerini kullanarak, büro yönetimi, büro içi ve dışı iletişimi sağlama, yöneticinin günlük işlerini organize etme, belge hazırlama, dosyalama, hasta ve tedavi hizmet işlemlerini yürütme, toplantı ve seyahat organize etme bilgi ve becerisine sahip nitelikli kişidir.

21 Görevleri • İşyerinde iletişimi sağlamak. • Dosyalama ve arşivleme yapmak. • Yazışma yapmak. • İş programı hazırlamak ve uygulamak,. • Toplantı organizasyonu yapmak. • Seyahat organizasyonu yapmak. • Bilgisayarda dosya oluşturmak. • Bilgisayarda yazı hazırlamak. • Hasta hizmetleri ile ilgili işlemleri yürütmek. • Tedavi hizmetleri ile ilgili işlemleri yürütmek.

22 MESLEK ELEMANLARINDA ARANAN ÖZELLİKLER
• Okuduğunu anlamak. • Türkçeyi iyi konuşmak ve yazmak. • Bilgisayar, faks, fotokopi vb. makineleri kullanmak. • Telefonla konuşabilmek. • Doğru yazılı ve sözlü anlatım yapmak. • Düşüncelerini açık aktarabilmek.

23 • Güler yüzlü, hoşgörülü olmak. • Başkaları ile uyumlu olmak
• Güler yüzlü, hoşgörülü olmak. • Başkaları ile uyumlu olmak. • Sorumluluk duygusuna sahip olmak. • Soğukkanlı olmak. • Sır saklayabilmek.

24 ÇALIŞMA ORTAMI VE KOŞULLARI
Sekreterlik mesleğinin uygulama alanı kapalı mekanlar olan bürolardır. Yapılacak işin özelliğine göre zaman zaman açık alanlarda da görev yaparlar.

25 İŞ BULMA İMKÂNLARI Sekreterlik mesleğinin iş imkânları, iş alanlarının sayısı kadar geniştir. Sekreterler hemen hemen her iş alanının da iş bulma imkânına sahiptirler. İşletmeler hangi işi yaparlarsa yapsınlar işlerini büro ortamında yürütmektedirler.

26 Bürolarda yazışmalardan makine kullanımına kadar birçok iş sekreterler tarafından yürütülmektedir. Ayrıca her ticarî kuruluş, dosyalama ve arşivleme yapmak zorunda olduğundan bu işleri de sekreterler yapmaktadır.

27 EĞİTİM VE KARİYER İMKÂNLARI
Mesleğin eğitimi çeşitli üniversitelere bağlı meslek yüksekokullarının ilgili bölümleri ile lisans düzeyinde Büro Yönetimi öğretmenliği bölümlerinde bulunmaktadır.

28 Kurumlar, başarılı gördükleri sekreter ve yönetici asistanlarını destekleyen bir takım eğitimler vererek daha fazla yetki ve sorumluluk üstlenmelerini sağlamaktadırlar.

29 Büro yönetimi ve sekreterlik Büro yönetimi ve yönetici asistanlığı
Yönetici sekreterliği, ticaret sekreterliği, hukuk sekreterliği dallarının mezunlarının meslek yüksekokullarına sınavsız geçiş yapabilecekleri 2 yıllık önlisans programları şunlardır: Büro yönetimi ve sekreterlik Büro yönetimi ve yönetici asistanlığı İnsan kaynakları Orta kademe yöneticilik

30 Tıp sekreterliği dalı mezunlarının sınavsız geçiş yapabilecekleri 2 yıllık önlisans programları
Büro yönetimi ve sekreterlik Büro yönetimi ve yönetici asistanlığı Diş teknik sekreterliği Hastane yönetimi ve organizasyon Odyometri Optisyenlik Sağlık kurumları işletmeciliği Tıbbi dökümasyon ve sekreterlik Tıbbi mümessillik ve pazarlama

31 Büro yönetimi, büro yönetimi ve sekreterlik, büro yönetimi ve yönetici asistanlığı programından mezun olan öğrencilerin dikey geçiş sınavına girerek yerleşebilecekleri 4 senelik bölümler: Büro yönetimi öğretmenliği Halkla ilişkiler Halkla ilişkiler ve reklamcılık Halkla ilişkiler ve tanıtım İşletme bilgi yönetimi Sağlık kurumları işletmeciliği Yönetim bilişim sistemleri Reklamcılık ve halkla ilişkiler

32 Beni Dinlediğiniz İçin Teşekkür Ederim!
HAZIRLAYAN PSİKOLOJİK DANIŞMAN VE REHBER ÖĞRETMEN EBRU GÖKER


"GÜLTEN ÖZAYDIN ÇOK PROGRAMLI LİSESİ" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları