Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Pazarlama Araştırması Verilerinin Sınıflandırılması-II

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Pazarlama Araştırması Verilerinin Sınıflandırılması-II"— Sunum transkripti:

1 Pazarlama Araştırması Verilerinin Sınıflandırılması-II
Nicel Veri

2 Tanımlayıcı Araştırmada Nicel Veri Elde Etme Yöntemleri
Figure 7.3 Methods of Obtaining Quantitative Data in Descriptive Research Nicel Tanımlayıcı Araştırma ANKET Katılımcılara soru sorularak bilgi edinme GÖZLEM Davranışın gözlemlenerek bilgi edinilmesi

3 Anket Yöntemi Katılımcılara soru sorularak bilgi edinme
Katılımcıların sorulara cevap vermeleri için motive edilmeleri en büyük sorun. Davranış, niyet, motivasyon, tutum, farkındalık, demografik ve yaşam tarzı özellikleri anketi oluşturur.

4 ANKET YÖNTEMİNİN AVANTAJLARI
Kolaylık Güvenilirlik: Sabit-cevapların (çoktan seçmeli) kullanılması cevaplardaki değişkenliği azaltır. Basitlik: Verinin kodlanması, analizi ve yorumlanması kolaydır.

5 ANKET YÖNTEMİNİN DEZAVANTAJLARI
Cevaplayıcılar istenilen bilgiyi vermek istemeyebilir ya da veremeyebilir. Soru kağıdındaki yapılandırılmış veriyi toplama bazı veri türleri için daha düşük geçerliliğe sahiptir: duygular, inançlar gibi. İstenilen şeyin kelimelerle net bir biçimde ifade edilmesi her zaman mümkün olmayabilir.

6 Figure 7.4 Classification of Survey Methods
Anket Yönteminin sınıflandırılması Anket Yöntemleri Figure 7.4 Classification of Survey Methods Telefon Kişisel Mail Elektronik Ev ortamı Mail/Fax Görüşme Telefon Çarşı Yeri Mail Panel Bilgisayar destekli tel görüşmesi Internet Bilgisayara destekli

7 Cevaplanma Oranını Artırmak İçin;
Potansiyel katılımcılara ön duyuru yapılması; telefonla, maille, mektupla Maddi ya da maddi olmayan teşviklerin anketle birlikte sunulması. İlerisi için söz vermek yerine katılım anında sunmak İlk seferde katılmayanların takip edilmesi Kişiselleştirme: Bireye özel bir davetiye gönderilmesi gibi.

8 Gözlem Yöntemi Gerçek davranışın gözlenmesi
ÖR: Bir süpermarkete günün hangi saatinde kaç nüşteri geliyor? Hangi rafın önünde kaç dakika bekliyor?

9 GÖZLEM YÖNTEMİNİN AVANTAJLARI
Gerçek davranışın ölçülmesine imkan verir. Raporlamadan, röportajcıdan ya da röportaj sürecinden kaynaklanan hataları engeller. Kısa süreli çalışmalarda bu yöntem diğerlerinden daha ucuz ve daha hızlı olabilir.

10 GÖZLEM YÖNTEMİNİN DEZAVANTAJLARI
Altta yatan inançlar, tutumlar ve tercihler hakkında az bilgi olduğu için, gözlenen davranışın nedenleri tanımlanamaz. Seçici algı: Araştırmayı yapan kişinin algısından kaynaklanan hata olabilir. Gözlemsel veri elde etmek zaman alıcı ve pahalı olabilir. Bazı davranış biçimlerini gözlemlemek zor olabilir. Gözlemlenen kişilerin bilgisi ya da izni olmadığı durumlarda, gözlem yöntemleri etik olmayabilir. Gözlem yöntemi diğer araştırma yöntemlerinin alternatifi olmak yerine, onları tamamlayıcı bir yöntem olabilir.


"Pazarlama Araştırması Verilerinin Sınıflandırılması-II" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları