Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
Eğitimde Program Geliştirme İçerik
2
İçerik “Ne öğretelim. ” sorusuna cevap arar
İçerik “Ne öğretelim?” sorusuna cevap arar. İçerik hedefe göre belirlenir
3
Seçilen içerik; Hedef davranışlarla tutarlı olmalı Öğrenciler için anlamlı olmalı Öğrencilerin gelişim düzeyine uygun olmalı Güncel olmalı Bilimsel açıdan doğru olmalı Öğrencilerin geçmiş öğrenme yaşantılarına uygun olmalı
4
İçerik belirlendikten sonra düzenlenmelidir
İçerik belirlendikten sonra düzenlenmelidir. İçeriğin düzenlenmesinde doğrusal, sarmal, modüler, piramitsel, çekirdek ve konu ağı yaklaşımları kullanılır. İçeriğin düzenlenmesi yaklaşımları programlama yaklaşımı olarak da adlandırılır.
5
Doğrusal Programlama Yaklaşımı Birbiri ile ardışık sıralı, yakın ilişkili, zorunlu ve önkoşul öğrenmelerin ağırlıklı olduğu konuların düzenlenmesinde kullanılır.
6
Sarmal Programlama Yaklaşımı
İçerik, doğrusal bir sıra izlemez. Daha önce öğrenilmiş konular gerektikçe tekrar edilebilir.
7
Modüler Programlama Yaklaşımı
Konular modüller halinde düzenlenir. Modüllerin birbirleriyle ilişkili olması beklenmez. Önemli olan modüllerin anlamlı bir bütün oluşturmasıdır. Konuların hangi sırayla öğretileceği açısından esnektir.
8
Piramitsel Programlama Yaklaşımı
İlk yıllarda geniş tabanlı konuların yer aldığı ileriki yıllarda konuların gittikçe daraldığı ve uzmanlaşmanın olduğu bir yaklaşımdır. Program esnek değildir.
9
Çekirdek Programlama Yaklaşımı
Bir çekirdek etrafında alınabilecek ders ya da konuların seçilebildiği modeldir. Bu modelde öğrenciler ilgi ve ihtiyaçları doğrultusunda seçim yapabilir.
10
Konu Ağı-Proje Merkezli Program Yaklaşımı Öğrencilere konuların ağı bir harita gibi çıkarılır ve belirli zamanlarda nerelerde olmaları gerektiği belirtilir.
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.