Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Değişime doğru Değiştirmek istemek Hayal kurmak Başkalarını beklememek Dinamik ilişkiler yaratmak.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Değişime doğru Değiştirmek istemek Hayal kurmak Başkalarını beklememek Dinamik ilişkiler yaratmak."— Sunum transkripti:

1

2 Değişime doğru Değiştirmek istemek Hayal kurmak Başkalarını beklememek Dinamik ilişkiler yaratmak

3 DEĞİŞİM YÖNETİMİ “Şeyler” değişiyor İnsan doğası değişime direnmek istiyor Değişimi yönetmek gerekiyor… Değişim gerçekten yönetilebilir mi? Kaos? Kaosa karşı yönetim ne yapabilir? Sizin için “değişim” ne denli kolaydır? 2

4 3 DEĞİŞİM YÖNETİMİ KAVRAMI DEĞİŞİM YÖNETİMİ kavramı yeni ortaya çıkmıştır. Bu toplam kalite anlayışının getirdiği en önemli yeniliktir. Değişime ayak uydurabilmek için bu değişimin iyi bir şekilde yönetilmesi konusu önemli hale gelmiştir. Çünkü, “değişim gerçekten fırsatlar yaratır, fakat umursanmaz veya beklenilmez ise yıkıcı olur”. Amacı, değişim doğrultusunda örgüt veya yönetimde geliştirme yapmaktır.

5 4 DEĞİŞİMİ İYİ YÖNETEBİLMEK Yani değişim yönetimi tekniğini başarılı bir şekilde uygulayabilmek için, örgüt ve yönetimlerin başlıca hususlara dikkat etmesi gerekmektedir:  Hedeften uzaklaşmamak  Direnci kabul etmek  Açık görüşlülükle dinlemek  Sakin olmak  İlgili kalmak.

6 Değişim yönetimi Değişime açık örgüt özellikleri: – Bilgiye ulaşma – Belirsizlikle baş etme – Yenilikçi olma – Risk alma – Takım ruhu – Esnek ama sağlam sistemler – Çatışmayla baş etme kabiliyeti

7 Planlı Değişim Planlı değişim, örgütlerde yönetimin arzusu doğrultusunda birey ya da grup davranışında önemli değişikliklere neden olan programlardır. Değişim programlarının değişiklik stratejileriyle uygulanmasıdır

8 Planlı Değişim Türleri Teknolojik değişimler Ürün değişiklikleri Yapısal değişiklikler Kültür/ insan değişiklikleri

9 Teknolojik Değişimler Örgütün üretim süreci ve örgütün nasıl çalıştığı ile ilgilidir.

10 Konuları Makinelerin geliştirilmesi yolu ile insan emeğinin yerini makinelerin alması. Zaman ve hareket etütleri, yöntem analizleri gibi çalışmalarla insan-iş ilişkileri düzenlenerek çalışanın iş başındaki etkinliğinin artırılmaya çalışılması.

11 Yeni Ürün Değişikliği İşletmenin üretim ya da hizmet çıktılarında meydana gelen değişimlerdir.

12 Yapısal Değişimler Yetkinin yoğunlaşmasını, amaçları, yapısal özellikleri, yönetim süreçlerini ve yönetim sistemlerini içermektedir.

13 Kültür ve İnsan Değişimleri İşgörenlerin değerlerinin, normlarının, tutumlarının, inançlarının ve davranışlarının değişimidir.

14 Değişim Sürecinde İşletme Davranışı  Örgütün yaşam eğrisi DoğumGelişmeOlgunluk Gerileme BÜYÜME ZAMAN Ölüm


"Değişime doğru Değiştirmek istemek Hayal kurmak Başkalarını beklememek Dinamik ilişkiler yaratmak." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları