Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

2009 Eğitim Yılı Çalıştayı Dönem 4 ve 5 Raporu. Başlıklar  Stajlar  Teorik dersler  Pratik eğitimi  Sınavlar  Yardımcı eğitim alanları  Öğretim.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "2009 Eğitim Yılı Çalıştayı Dönem 4 ve 5 Raporu. Başlıklar  Stajlar  Teorik dersler  Pratik eğitimi  Sınavlar  Yardımcı eğitim alanları  Öğretim."— Sunum transkripti:

1 2009 Eğitim Yılı Çalıştayı Dönem 4 ve 5 Raporu

2 Başlıklar  Stajlar  Teorik dersler  Pratik eğitimi  Sınavlar  Yardımcı eğitim alanları  Öğretim üyelerinin tutumu  İnternlükten beklentilerimiz

3 Stajlar  Her stajda reçete eğitimi verilmesi. Dönem 4’te büyük stajların içinde klinik farmakoloji dersleri konulmalı. Pratisyen hekimin reçete edebileceği belli başlı hastalıklar ve ilaçların eğitimi verilmeli.  Her stajda amaç ve hedef belirlenmeli. Staj bitiminde öğrenciden amaç ve hedef doğrultusunda geri bildirim alınması.  Dersler ağırlıklı olarak ilk hafta anlatılmalı son hafta pratik eğitime ayrılmalı.

4 Stajlar  Stajla ilgili fizik muayene dersleri muhakkak ilk günlerde verilsin.  Eğitim gördüğümüz stajın acilleri ders olarak verilsin.  Dönem 4’teki seçmeli stajın yerine sadece acil yaklaşımların pratik olarak öğretildiği 2 haftalık acil stajı olması.

5 Stajlar  Uzatılmasını istediğimiz stajlar Pediatri(10 hafta) Dahiliye(10 hafta) Enfeksiyon(3 hafta) Farmakoloji(2 hafta)

6 Stajlar  İçeriğinin düzenlenmesi gereken stajlar Çocuk Ruh Sağlığı: Staj süresi 1 hafta olmalı ve ders programı azaltılmalı. Çocuk Cerrahisi: Pediatri stajı içine alınmalı. Anestezi: Teorik yük fazla.İçerik daraltılmalı. Göz: Fizik muayane dersinin pratik uygulaması yapılmalı.

7 Teorik Dersler  Programdaki zamanlamaya uygun olarak teorik dersler yapılmalı.  Teorik dersler ilk 2 hafta daha ağırlıklı olarak yapılmalı.  İnteraktif teorik dersler yapılmalı.

8  Vaka çalışmaları yapılmalı.  Ders anlatımı sırasında TUS gerçeği gözardı edilmemeli.  Teorik derslerde video, animasyon gibi görsel ögelerden kullanılması ilgiyi artıracaktır.

9 DÖNEM 1’DEN 5’E KADAR OKULUMUZDA TEORİK YÜK FAZLA

10 Pratik Eğitimi  Her gruba pratik eğitim için sorumlu bir öğretim üyesi belirlenmeli.  Her stajda pratik sınav yapılmalı. FAKÜLTEMİZDE PRATİK EĞİTİMİNDE BÜYÜK BİR EKSİKLİK VAR

11 Sınavlar  Sözlü sınavlarda standardizasyon Anabilim dalında oluşturulan kurulca sözlü sınavı havuzu oluşturulmalı, her öğrenciye belirli sayıda ve belirli ölçütlerde soru sorulmalı.

12  Her öğretim üyesinden sınav olacak şekilde sözlü yapılmalı veya jüri sistemi yapılmalı.  Tek bir öğretim üyesinin kararıyla öğrenci sınavda başarısız sayılmamalı.

13 Yardımcı Eğitim Alanları  Kütüphanenin açık kalma süresi uzatılsın. En kötü ihtimalle kitapların bulunduğu kısım kapatılıp öğrencilere sadece ders çalışabiliecekleri bir ortam sağlanmalı.  BİDEM’e daha iyi çalışan bilgisayar, daha hızlı internet ve daha ilgili personel gerekli.  Bilimsel araştırmalara öğrencilerin katılımı teşvik edilmeli.

14 İntörnlükten Beklentilerimiz  Her anabilim dalı dönem 6 stajlarında öğrenim hedeflerini belirlemeli  İntörnlerin görev tanımları yapılmalı ve standardize edilmeli.  Karşılıksız bir işgücü olarak kullanmak yerine hekimliğe katkı sağlayacak hasta takibi, muayene pratikleri yapılmalı.

15 İntörnlükten Beklentilerimiz  MAAŞ  DOLAP  YEMEK  SERVİS  CERRAHİ İNTERNLÜĞÜ  TUS…

16 TEŞEKKÜR  Pediatri stajındaki düzen ve verimli eğitimden dolayı  Radyoloji stajının gerekli yeterliliği sağlıyor olmasından dolayı  Göğüs hastalıkları stajındaki öğrenciye olumlu ve motive edici yaklaşımdan dolayı

17 TEŞEKKÜR  Adli tıp stajındaki pratisyen hekime yeterli olabilecek disiplinli eğitimden dolayı  Ve pratisyen hekime en faydalı olacak KBB muayanesini azimli ve istekli olarak öğrencilerine aşılayan AHMET ALMAÇ hocamıza  Ve öğrenciye hekim değerini veren YUSUF ÇAĞLAR ve ALİ GÖKALP hocalarımıza ve bu şekilde davranan tüm hocalarımıza can-ı gönülden

18 TEŞEKKÜR EDERİZ…


"2009 Eğitim Yılı Çalıştayı Dönem 4 ve 5 Raporu. Başlıklar  Stajlar  Teorik dersler  Pratik eğitimi  Sınavlar  Yardımcı eğitim alanları  Öğretim." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları