Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Kaliteli EÇE uygulamalarında hakkaniyet odağı: Toplum temelli yaklaşımlar yoluyla eşitsizliklerin ele alınması MOINHO DA JUVENTUDE.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Kaliteli EÇE uygulamalarında hakkaniyet odağı: Toplum temelli yaklaşımlar yoluyla eşitsizliklerin ele alınması MOINHO DA JUVENTUDE."— Sunum transkripti:

1 Kaliteli EÇE uygulamalarında hakkaniyet odağı: Toplum temelli yaklaşımlar yoluyla eşitsizliklerin ele alınması MOINHO DA JUVENTUDE

2 ACMJ –Moinho da Juventude Kültür Vakfı 80’lerin başlarında bölge sakinleri ACMJ’yi kurdu. elektrik,su, kanalizasyon ve temel sağlık hizmeti sağlamak için nasıl mücadele edileceğini, resmi kuruluşlarla nasıl iletişim kurulacağını, 1987’de tescil edildi ve yöre halkı tarafından yönetildi. Her şey küçük bir kütüphanede başladı… Üyeler ve yöneticiler : vatandaşlık hakları için nasıl mücadele edileceğini, belgesi olmayanlara nasıl yasal belgeler alınabileceğini bir kütüphanenin nasıl işletileceğini, eğitim kurslarının nasıl düzenleneceğini, İşçi sendikası ve işçi haklarıyla ilgili nasıl bilgi edinileceğini çok iyi öğrendiler. Kuruluşundan bu yana vakfın amacı toplumun güçlendirilmesiydi. Toplum ihtiyaçlarını karşılayarak ve sosyal, kültürel ve ekonomik alanlardaki tüm toplum sorunlarına çözüm arayarak genişledi.

3 ŞEHİR II –alaylı uzmanlar eğitimi (EE) 2006’da, ACMJ, DiverCidade proje ortaklarıyla birlikte mevcut Belçika kursunu Portekiz’e uyarlama önerisinde bulundu. Esas amaç alaylı uzmanların rolünün önemini göstermek ve Portekiz’e göç edenlerin, onların soyundan gelenlerin ve etnik azınlıkların sosyal dışlanmasıyla mücadele etmek için ortak çalışma eğitimini ve yöntemini tanıtmak.

4 ACMJ’deki Mevcut Durum Alaylı uzmanlar için eğitim programının hazırlanması Eğitimin resmi olarak onaylanması Alaylı uzmanların öneminin daha da bilinir hale getirilmesi Eksik halka projesi Katılımcı vatandaşlık

5 Katılımcı Vatandaşlık Lizbon Sivil Yöneticisi ve Vatandaşlık ve Cinsel Eşitlik Komisyonu 2009 Katılımcı Vatandaşlık projesinin ilk yılına sponsor oldu. Projenin amaçları: ↳ cinsiyet eşitliğinin sağlanması; ↳ aile içi şiddet ve partner şiddetinin engellenmesi; ↳ vatandaşların seçimlere katılmasının sağlanması; ↳ “linkedness” teorisinin uygulanması; ↳ yaşlı sakinlerin kabiliyetlerinin tanıtılması; ↳ ve suçlu ve eski suçluların güvenliğinin sağlanması için sferberlik başlatarak mahalle sakinlerinin aktif katılımını sağlamak.

6 Katılımcı Vatandaşlık: projenin önemli noktaları Bütün proje takımının iki haftada bir yaptığı toplantılar; Mahalledeki 7 coğrafi bölgede çalışan 7 takım oluşturuldu; Her takım(birlikte) bir alaylı uzman, bir teknisyen ve mahalle dışından gelen bir gönüllüden oluşuyordu; Proje amaçlarının her birinden sorumlu takımlar kuruldu: yaşlılar, mahkum ve eski mahkumlar, cinsiyet eşitliği, seçmen kaydı, aile içi şiddet ve sevgili şiddetinin önlenmesi, “linkedness” teorisi; Bölgelerdeki düzenleyici takımın iki haftada bir yaptığı toplantılar; İki aylık ve aylık hedeflerden gerçekleştirilen faaliyetler.

7 Katılımcı Vatandaşlık: Temel başarılar Sokakların sağlık, aydınlatma ve gelişme ihtiyaçlarının belirlenmesi; 7 takım tarafından geliştirilen ve bir coğrafya bölümü mezunu tarafından desteklenen, tüm bölgelerin GZTF analizi; Zorluklara çözüm bulmak için araştırma yapmak ve önerilerde bulunmak; Yaşlılar ve eski mahkumlar tarafından temel ihtiyaçların belirlenmesi; Yerel seçimlerin önemiyle ilgili bilgilendirme oturumları düzenlenmesi; Djunta Mo’da mahalledeki yoğun bir caddeye yirmi basamak ve rampa inşası; Bank of Time’ın bir şubesini kurma; Aile içi şiddet ve sevgili şiddetinin önlenmesi üzerine eğitim kursu geliştirilmesi; Alkol ve diğer psikoaktif madde bağımlılığı üzerine eğitim. Mahalle sakinlerinin de katıldığı aile içi şiddet ve sevgili şiddetiyle ilgili iki perdelik bir tiyatro sergilenmesi ;

8 Katılımcı Vatandaşlık Ortak çalışma eğitimi: AU ve EU Hiyerarşi değil, eksiksiz bilgi! Hayır işi değil güçlendirme! Projenin amacı Büyük bir mücadele hem AU hem EU’lar göçmendir!

9 İstersek başka bir dünya yaratmak mümkün Sonraki adımlar: Alaylı uzman eğitim programı hakkında bakanlıkla görüşme Alaylı uzmanların eğitimiyle ilgili düzenleme Resmi kurumlarda alaylı uzmanlara iş ortamı yaratma 7 üniversitede Eğitimli Uzman eğitimi: Bir Eğitimli Uzman olarak nasıl birlikte çalışılır Portekiz halkının Alaylı Uzman, Eğitimli Uzman ve ortak çalışma konusunda farkındalığının arttırılması


"Kaliteli EÇE uygulamalarında hakkaniyet odağı: Toplum temelli yaklaşımlar yoluyla eşitsizliklerin ele alınması MOINHO DA JUVENTUDE." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları