Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
Bilgisayar Destekli Öğretim
Genel Bakış
2
Taslak Sunum Öğretim teknolojisi ne yapar?
Bilgisayar ve öğretim metodları BDÖ nün avantajları BDÖ sınırlılıkları Sınıf içi aktivite
3
Öğretim teknolojisi ne yapar?
Öğrenme süreçlerini anlamak Öğretim metod ve mesajlarını tasarlamak Öğretim tasarımı süreçlerini uygulamak A D D I E Yapılan öğretim çözümünü değerlendirmek Bütün bunlarda teknolojiyi kullanmak
4
Bilgisayar ve Öğretim Kullanım Amacı Örnek Kullanım İdari Amaçlı
Kayıt tutma Öğretimi planlama ve programlama Bilgisayarları Öğrenme Bilgisayar Okur-yazarlığı Bilgisayar mühendisliği Bilgisayar Aracılığı ile Öğrenme (Bilgisayar Destekli Eğitim-Öğretim) Öğretici Programlar Alıştırma Programları Benzetişim programları Öğretici oyunlar Testler
5
Bilgisayar ve Öğretim Kullanım Amacı Örnek Kullanım İdari Amaçlı
Kayıt tutma Öğretimi planlama ve programlama Bilgisayarları Öğrenme Bilgisayar Okur-yazarlığı Bilgisayar mühendisliği Bilgisayar Aracılığı ile Öğrenme (Bilgisayar Destekli Eğitim-Öğretim) Öğretici Programlar Alıştırma Programları Benzetişim programları Öğretici oyunlar Testler
6
Bilgisayar ve Internet
7
Bilgisayar ve Internet
8
Öğretim metodları Ders verme / Sunum Gösterme / modelleme
Bire bir öğretme Alıştırma, test, geri bildirim Bağımsız çalışma Tartışma Grup çalışması Oyunlar Simulasyonlar Problem tabanlı öğrenme
9
BDÖ Kullanımı Ders verme / Sunum Bire bir öğretme Alıştırma ve test
Bağımsız çalışma Oyunlar / Simulasyonlar Grup çalışması Problem tabanlı öğrenme
10
Sunumlarda Görsel tasarım Ses ekleme Video klip gösterimi
11
Sunumlarda - Grafikler
12
Sunumlarda - Grafikler
13
Sunumlarda - Ses “Dr. Evil, I didn’t spend 6 years in evil medical school to be called Mister, thank you very much”
14
Sunumlarda - Video
15
Bire bir öğretim Eğitici programlar Zengin motivasyon unsurları
Çoklu öğrenme stilleri Sonsuz sabırlı öğretici
16
Bağımsız Çalışma Zengin kaynakların dağıtımı
Zamandan ve mekandan bağımsız
17
Alıştırma / Test Dikkatli hazırlanmış sorular Hızlı geri bildirim
Öğrenci durumunun takip edilmesi
18
Alıştırma / Test Aşağıdakilerden hangisi bir öğrenme kuramı değidir?
A – Davranışçı B – Bilişimci C - Yapılandırmacı
19
Yanlış Cevap bir daha dene!!!!!!
Alıştırma / Test Aşağıdakilerden hangisi bir öğrenme kuramı değidir? A – Davranışçı B – Bilişimci C - Yapılandırmacı Yanlış Cevap bir daha dene!!!!!!
20
Atma, Atma. Daha neler uyduracaksın bakalım!!!
Alıştırma / Test Aşağıdakilerden hangisi bir öğrenme kuramı değildir? A – Davranışçı B – Bilişimci C - Yapılandırmacı Atma, Atma. Daha neler uyduracaksın bakalım!!!
21
Alıştırma / Test Aşağıdakilerden hangisi bir öğrenme kuramı değidir?
A – Davranışçı B – Bilişimci C - Yapılandırmacı Bravo doğru cevap
22
Oyunlar / Simulasyonlar
Gerçek hayatın benzeşimi Risk almadan deneme-yanılma Yüksek motivasyon Karmaşık yeteneklerin kazanımı
23
Oyunlar / Simulasyonlar
24
Grup Çalışması Fikir paylaşımı Değişik insan grupları ile çalışma
Sosyal çevre edinme Kendi bilgisini yapılandırma
25
Grup Çalışması Quest Atlantis
26
Problem Tabanlı Öğrenme
Hipotez geliştirme Bilgisayar programlarını kullanmayı öğrenme İnterneti bilgi avı için kullanma
27
BDÖ Avantajları Çeşitlilik Bilgiye ulaşımı ve paylaşımı hızlandırma
Tutarlılık Zaman ve mekan Kayıt tutma Bilgisayarın yeteneklerini anlama
28
BDÖ Kısıtlılıkları Altyapı ve Maliyet Eğitici programların azlığı
Yüksek beklentiler önyargısı Gerçek sosyal yaşantıya engel olması Sağlık endişeleri
29
Eğitimin merkezindeki nesne öğrencidir.
Son söz Eğitimin merkezindeki nesne öğrencidir. Bilgisayar sadece onu destekleyen bir araçtır!!!
30
Aktivite Size dağıtılan kartlara Kartları toplayıp bana ulaştırın
5 tane BDÖ yü PDR alanında nasıl kullanabileceğimize dair görüş 5 tane BDÖ yü PDR alanında neden kullanmamamıza dair görüş Kartları toplayıp bana ulaştırın
31
Aktivite Her bir düşünceyi 1 – 5 arası notlandırın
5 = Müthiş!!! Çok sevdim 4 = Güzel 3 = Orta halli 2 = İdare eder 1 = Sevmedim
32
Aktivite Fikir 1 _____________________ Fikir 2 _____________________
Puan Fikir 1 _____________________ Fikir 2 _____________________ Fikir 3 _____________________ Fikir 4 _____________________ Fikir 5 _____________________ Toplam puan ____
33
Nasil Kullaniriz Pekiştirmek amaçlı Kavram eğitimi
Öz güvenini arttırır Yazılı Çıktı almak Birden çok duyu organını aktif hale getirmek Hikaye anlatmada Eğitici oyunlar oynatabiliriz İşbirlikçi eğitim Zihinsel oyunlar kullanımı
34
Niçin kullanmamalıyız
İçe kapanıklığa neden olur Gerçek yaşam öğrenmesini kısıtlar Duygusal / sosyal ilişkileri olumsuz yönde etkiler Sağlık sorunları Kavramları algılama konusunda gelişim problemleri Tehlikeli içerik (siteler) Dil gelişimine ket vurur Yaratıcılığı sınırlar (algı değişimi) Oyun karakterleri ile özdeşleştirme Zaman yönetimi eksikliği
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.