Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Bilgisayar Destekli Öğretim

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Bilgisayar Destekli Öğretim"— Sunum transkripti:

1 Bilgisayar Destekli Öğretim
Genel Bakış

2 Taslak Sunum Öğretim teknolojisi ne yapar?
Bilgisayar ve öğretim metodları BDÖ nün avantajları BDÖ sınırlılıkları Sınıf içi aktivite

3 Öğretim teknolojisi ne yapar?
Öğrenme süreçlerini anlamak Öğretim metod ve mesajlarını tasarlamak Öğretim tasarımı süreçlerini uygulamak A D D I E Yapılan öğretim çözümünü değerlendirmek Bütün bunlarda teknolojiyi kullanmak

4 Bilgisayar ve Öğretim Kullanım Amacı Örnek Kullanım İdari Amaçlı
Kayıt tutma Öğretimi planlama ve programlama Bilgisayarları Öğrenme Bilgisayar Okur-yazarlığı Bilgisayar mühendisliği Bilgisayar Aracılığı ile Öğrenme (Bilgisayar Destekli Eğitim-Öğretim) Öğretici Programlar Alıştırma Programları Benzetişim programları Öğretici oyunlar Testler

5 Bilgisayar ve Öğretim Kullanım Amacı Örnek Kullanım İdari Amaçlı
Kayıt tutma Öğretimi planlama ve programlama Bilgisayarları Öğrenme Bilgisayar Okur-yazarlığı Bilgisayar mühendisliği Bilgisayar Aracılığı ile Öğrenme (Bilgisayar Destekli Eğitim-Öğretim) Öğretici Programlar Alıştırma Programları Benzetişim programları Öğretici oyunlar Testler

6 Bilgisayar ve Internet

7 Bilgisayar ve Internet

8 Öğretim metodları Ders verme / Sunum Gösterme / modelleme
Bire bir öğretme Alıştırma, test, geri bildirim Bağımsız çalışma Tartışma Grup çalışması Oyunlar Simulasyonlar Problem tabanlı öğrenme

9 BDÖ Kullanımı Ders verme / Sunum Bire bir öğretme Alıştırma ve test
Bağımsız çalışma Oyunlar / Simulasyonlar Grup çalışması Problem tabanlı öğrenme

10 Sunumlarda Görsel tasarım Ses ekleme Video klip gösterimi

11 Sunumlarda - Grafikler

12 Sunumlarda - Grafikler

13 Sunumlarda - Ses “Dr. Evil, I didn’t spend 6 years in evil medical school to be called Mister, thank you very much”

14 Sunumlarda - Video

15 Bire bir öğretim Eğitici programlar Zengin motivasyon unsurları
Çoklu öğrenme stilleri Sonsuz sabırlı öğretici

16 Bağımsız Çalışma Zengin kaynakların dağıtımı
Zamandan ve mekandan bağımsız

17 Alıştırma / Test Dikkatli hazırlanmış sorular Hızlı geri bildirim
Öğrenci durumunun takip edilmesi

18 Alıştırma / Test Aşağıdakilerden hangisi bir öğrenme kuramı değidir?
A – Davranışçı B – Bilişimci C - Yapılandırmacı

19 Yanlış Cevap bir daha dene!!!!!!
Alıştırma / Test Aşağıdakilerden hangisi bir öğrenme kuramı değidir? A – Davranışçı B – Bilişimci C - Yapılandırmacı Yanlış Cevap bir daha dene!!!!!!

20 Atma, Atma. Daha neler uyduracaksın bakalım!!!
Alıştırma / Test Aşağıdakilerden hangisi bir öğrenme kuramı değildir? A – Davranışçı B – Bilişimci C - Yapılandırmacı Atma, Atma. Daha neler uyduracaksın bakalım!!!

21 Alıştırma / Test Aşağıdakilerden hangisi bir öğrenme kuramı değidir?
A – Davranışçı B – Bilişimci C - Yapılandırmacı Bravo doğru cevap

22 Oyunlar / Simulasyonlar
Gerçek hayatın benzeşimi Risk almadan deneme-yanılma Yüksek motivasyon Karmaşık yeteneklerin kazanımı

23 Oyunlar / Simulasyonlar

24 Grup Çalışması Fikir paylaşımı Değişik insan grupları ile çalışma
Sosyal çevre edinme Kendi bilgisini yapılandırma

25 Grup Çalışması Quest Atlantis

26 Problem Tabanlı Öğrenme
Hipotez geliştirme Bilgisayar programlarını kullanmayı öğrenme İnterneti bilgi avı için kullanma

27 BDÖ Avantajları Çeşitlilik Bilgiye ulaşımı ve paylaşımı hızlandırma
Tutarlılık Zaman ve mekan Kayıt tutma Bilgisayarın yeteneklerini anlama

28 BDÖ Kısıtlılıkları Altyapı ve Maliyet Eğitici programların azlığı
Yüksek beklentiler önyargısı Gerçek sosyal yaşantıya engel olması Sağlık endişeleri

29 Eğitimin merkezindeki nesne öğrencidir.
Son söz Eğitimin merkezindeki nesne öğrencidir. Bilgisayar sadece onu destekleyen bir araçtır!!!

30 Aktivite Size dağıtılan kartlara Kartları toplayıp bana ulaştırın
5 tane BDÖ yü PDR alanında nasıl kullanabileceğimize dair görüş 5 tane BDÖ yü PDR alanında neden kullanmamamıza dair görüş Kartları toplayıp bana ulaştırın

31 Aktivite Her bir düşünceyi 1 – 5 arası notlandırın
5 = Müthiş!!! Çok sevdim 4 = Güzel 3 = Orta halli 2 = İdare eder 1 = Sevmedim

32 Aktivite Fikir 1 _____________________ Fikir 2 _____________________
Puan Fikir 1 _____________________ Fikir 2 _____________________ Fikir 3 _____________________ Fikir 4 _____________________ Fikir 5 _____________________ Toplam puan ____

33 Nasil Kullaniriz Pekiştirmek amaçlı Kavram eğitimi
Öz güvenini arttırır Yazılı Çıktı almak Birden çok duyu organını aktif hale getirmek Hikaye anlatmada Eğitici oyunlar oynatabiliriz İşbirlikçi eğitim Zihinsel oyunlar kullanımı

34 Niçin kullanmamalıyız
İçe kapanıklığa neden olur Gerçek yaşam öğrenmesini kısıtlar Duygusal / sosyal ilişkileri olumsuz yönde etkiler Sağlık sorunları Kavramları algılama konusunda gelişim problemleri Tehlikeli içerik (siteler) Dil gelişimine ket vurur Yaratıcılığı sınırlar (algı değişimi) Oyun karakterleri ile özdeşleştirme Zaman yönetimi eksikliği


"Bilgisayar Destekli Öğretim" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları