Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanGulen Reza Değiştirilmiş 9 yıl önce
1
Uluslararası deneyimler, Fransa Visa Paajanen, 5.10.2011
2
2 Fransa’da performansa dayalı bütçe 2001’de başladı, yeni yasa: performansa dayalı bütçe “uzun” hazırlık aşaması - Test etme 2005 - Hükümet amaçları ve göstergeleri hazırladı - Parlamento, Ulusal Denetim Ofisi (Sayıştay) ve Meclis Denetim Kurulu amaçları, göstergeleri ve program organizasyonunu gözden geçirdi. Yeni sistem 2006’da yürürlüğe girdi.
3
Performansa dayalı bütçe hedefi Eskiden (2006 reformundan önce) parlamento sadece tamamen yeni harcamaları görüşüyordu (bu da normalde toplam bütçenin %5-6’sıydı). Reform: – Parlamentoya daha çok bütçe yetkisi ve programlara (ve misyonlara) ödenek verme imkanı vermek – Karar alma sürecine şeffaflık – Finansal yönetime etkinlik sağlamak
4
4 Performansa dayalı bütçe Yapı Misyonlar (30 kadar): temel hükümet politikaları (bir veya birden fazla bakanlığın altında) Programlar (100’den fazla): bir bakanlıkta tek program - Stratejik plan, performans hedefleri ve göstergeler (sosyo- ekonomik etkililik, hizmet kalitesi ve yönetim verimliliği) Eylemler (500’den fazla): harcamaların detaylandırılması Program yöneticisi: strateji, amaçların ve göstergelerin hazırlanmasında bakana yardımcı olur. Strateji, amaçlar ve göstergeler Parlamento’ya sunulu (bütçeye ek olarak)
5
2009’daki Parlamento değerlendirme sistemi Birçok tavsiye: Amaçların ve göstergelerin daha iyi sahiplenilmesi (hükümet, bakan, program yöneticisi) Daha standart göstergeler, programlar arası karşılaştırmalar Daha iyi bilgi sistemi ihtiyacı; verilerin çoğu manuel toplanıyor.
6
Değerlendirme - Genellikle performans yönetimi ve operasyonel yönetim arasında bağlantı yok => Yöneticilerin şikayeti : performansa dayalı bütçe sadece fazladan iş - Hala daha performans ve bütçe süreci arasında iyi bir bağlantı yok => Parlamentoların rolü önemlidir.
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.