Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanMehmet ali Asena Değiştirilmiş 9 yıl önce
1
BÖTE BÖLÜMÜ ÖĞRETİM ELEMANLARININ WEB SİTELERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ
Şemseddin Gündüz Şemsettin Şahin Fatma Önal Eğitim Teknolojileri Araştırmaları Dergisi 2010
2
Amaç Bu araştırmanın amacı, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi bölümlerinde yer alan öğretim elemanlarının web sitelerinin değerlendirilmesidir.
3
Neden Yapılmış? Baki ve Kutluca (2008) çalışmalarında Türkiye’deki eğitim fakültelerinin web sitelerinin durumunu incelemişler. 37 maddeden oluşturulan bir değerlendirme formu hazırlamışlar. İnceleme sonucunda eğitim fakültelerinin web sitelerinin içerik boyutunda genel olarak fakültenin tanıtımına, yönetim kurulu ve akademik personele ait bilgilere (%88) oranında yer verildiğini saptamışlar. Bu veriler ışığın da birçok değerlendirme yapılmasına rağmen, web sitelerinde akademik personele ait bilgilerin ne derece yeterli olduğu ve öğretim elemanları ile öğrencilerin gereksinimlerine ne ölçüde cevap verdiği ortaya konmamıştır.
4
YÖNTEM Bu araştırmada tarama modeli benimsenmiştir. Tarama modelinde var olan durumu ortaya koymak ve betimlemek amaçlanır. Araştırmada ölçme aracını geliştirmek için görüşme yöntemi kullanılmıştır. Geliştirilen bu ölçme aracı ile web siteleri analiz edilmiştir.
5
Çalışma Grubu Araştırmanın çalışma grubunu üniversitelerin BÖTE bölümlerinde görev yapan öğretim üyeleri ve doktor unvanını kazanan öğretim görevlilerinin (Öğr.Gör.Dr., Yard.Doç.Dr., Doç.Dr. ve Prof.Dr.) web siteleri oluşturmuş. BÖTE bölümleri, “Eğitim Fakültelerinin Yeniden Yapılandırılması Programı” çerçevesinde 1998 yılında öğrenci alımına başlayan ve ülkemizin bilgisayar öğretmeni gereksinimini karşılayan Bölümlerdir.
6
Ne Zaman Yapılmış Çalışma 2008 yılı Aralık ayında gerçekleştirilmiş. BÖTE bölümlerine Yükseköğretim Kurulu (YÖK)’nun web sitesinden ( “Üniversitelerin Web Siteleri” linkine tıklanarak ulaşılmış. Buradan tüm üniversitelerin web sitelerinden BÖTE bölümlerine erişilmiş. Make flip charts and list Matures, Boomers, Xers and Millenials Have them designate a writer and a speaker Things that happened in your generation that made you who you are? What things do you remember wearing? What was “in” or the fads while you were growing up? What events took place? Any fads or happenings that made your timeframe unique. Who are your generations heroes? Have them share this information with the group
7
Bazı Sorunlar Bahçeşehir ve Doğu Akdeniz üniversitelerinin
BÖTE bölümlerinin web sitesinin olmadığı, Siirt Üniversitesi’nin BÖTE bölümünün web sitesinin açılmadığı, Yakındoğu ve Orta Doğu Teknik üniversitelerinde BÖTE bölümü öğretim elemanlarına ait bilgilerin olmadığı görülmüş. Ayrıca Girne Amerikan Üniversitesi BÖTE bölümünde sadece iki tane öğretim üyesinin adları ve bilgilerine ulaşılmış . Eskişehir Osmangazi Üniversitesi’nde ise BÖTE bölümünün web sitesine ulaşılamayıp sadece bölüm başkanına ait bilgilere erişilmiş.
8
web.archive.org
9
web.archive.org
10
Veri Toplama Araçları Araştırmanın bağımsız değişkenlerine ilişkin bilgilere erişebilmek için, ÖSYM’nin web sitesinde yer alan “2008-ÖSYS En Küçük ve En Büyük Puanları”’na bakılmıştır. Araştırma için “BÖTE Bölümü Öğretim Elemanlarının Web Sitelerinin İncelenmesi” adlı ölçme aracı geliştirilmiş. Bu ölçme aracını geliştirmek için ilgili bölümün öğrencileri ile görüşme yapılması planlanmıştır.
11
Veri Toplama Araçları BÖTE bölümünde ve 4. Sınıflardan oluşan 16 öğrenci ile yarı yapılandırılmış görüşme yapılmış. Yapılan görüşmelerde bölüm öğretim elemanların web sitelerinde neler olmasını istedikleri sorulmuş. Oluşturulan temalar göz önünde bulundurularak hazırlanan ölçme aracı, bölüm öğretim elemanlarından oluşan uzman kişilere gösterilmiş ve 25 maddeden oluşan ölçme aracı geliştirilmiş. After you go through this definition – have them do worksheet that has them guess at defining events
12
Ölçek 25 maddelik bu ölçekte,
istenilen özelliğin olduğunu gösteren “Evet” seçeneğine 1, istenilen özelliğin olmadığını gösteren “Hayır” seçeneğine ise 0 puan verilmiştir. BÖTE bölümünde yer alan 116 öğretim elemanının web sitesi incelenmiş. Heroes
13
Bulgu 1 BÖTE bölümlerinde yer alan öğretim
elemanlarının web sitelerinin özelliklerinin akademik unvanlarına göre farklılık göstermediği sonucuna ulaşılmıştır. Heroes
14
Bulgu 2 “En Yüksek TabanPuanlı Bölümler” de görev yapan öğretim elemanlarının web sitelerinin özelliklerinin “En Düşük Taban Puanlı Bölümler” de görev yapanlardan daha yüksek olduğu bulunmuştur. Heroes
15
Bu bulgu Cebeci’nin (2007) de yaptığı çalışma ile benzerlik göstermiş.
Sonuçlar Bu bulgu Cebeci’nin (2007) de yaptığı çalışma ile benzerlik göstermiş. Cebeci (2007) yaptığı çalışmada, üniversite giriş taban puanı ile web üzerinden bilgi yayma güçleri arasında büyük bir ilişki olduğunu belirlemiştir. Taban puanı yüksek olan üniversitelerin web üzerinden bilgi yayma gücünün de yüksek olduğunu belirtmiştir. Heroes
16
Sonuç Olarak Üniversitelerin bilgi yaymasında öğretim elemanlarının web sayfalarının önemli rolü vardır. Öğretim elemanları web i araştırma yapmak içinkullandıkları gibi, kendi bilgi ve tecrübelerinden başkalarının da yararlanabilmesi için kullanmaları gerekmektedir. Öğretim elemanlarından web üzerinden hem meslektaşlarını hem de öğrencilerini bilgilendirmeleri beklenmektedir. My son was born in September The Berlin Wall was already down. It was something that existed when I was in high school. When he was in high school it was ancient history.
17
kapsamlı olduğu bulunmuştur.
özet BÖTE bölümü öğretim elemanlarının web sitelerinde, öğretim elemanlarının kişisel bilgilerine orta düzeyde yer verildiği, ders bilgilerine ise az yer verildiği görülmüştür. Çalışmada öğretim elemanlarının web sitelerinin öğretim elemanlarının akademik unvanlarına göre farklılık göstermediği sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca, ÖSS-2008’de yüksek taban puanlı bölümlerde görev yapan öğretim elemanlarının web sitelerinin, düşük taban puanlı bölümlerde görev yapan öğretim elemanlarının web sitelerinden daha kapsamlı olduğu bulunmuştur. This is where they do the worksheet
18
Hazırlayan: Ali Kaptanoğlu
son Hazırlayan: Ali Kaptanoğlu BÖTE2 – TEŞEKKÜRLER
19
….
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.