Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
Sınıf Yönetimi Yunus BAYRAK
2
SINIF YÖNETİMİ eğitim öğretim İdeal sınıf psikolojisi Normal
Ruh sağlığı Olan çocuklar Normal aile Normal toplum
3
SINIF YÖNETİMİ Günümüz Türkiye’sinde aile yapısı iyi bilinmelidir *kalabalık aile *çekirdek aile *parçalanmış aile
4
SINIF YÖNETİMİ Çocukların anne baba özellikleri iyi bilinmelidir *madde kullanımı *işsiz baba *hastalıklı aile bireyi *çocuğa yönelik istismar
5
SINIF YÖNETİMİ Aşırı koruyucu kollayıcı, aşırı ilgili, kuralları yerleştirmede çocuğun etkin olduğu, sınırlarını bilmeyen çocukların sayısı giderek artmaktadır. Sonuç: çocuk erkil aileler
6
SINIF YÖNETİMİ Anne babaların çocuk eğitimindeki ihmali, bilinçdışı suçluluk psikolojisi, aşırı çalışan anne babalar, toplumsal gelişmeler, aileler arası rekabet, kapitalizmin yansımaları anne babaların eğitimden beklentilerini ve çocuk üzerindeki stresi artırmaktadır.
7
SINIF YÖNETİMİ Anne babanın ve okulun beklentisi arttıkça stres artmakta, stres arttıkça ÖĞRENME, DİKKAT SÜRESİ, BAŞARI ve İŞLEVSELLİK düşmektedir.
8
SINIF YÖNETİMİ İdeal sınıf yönetiminde çocukların bireysel stresleri azdır, tahammülleri ve engellenme toleransı yüksektir. Bireysel streslerin azaltılması için öğretmene görev düşmektedir.
9
SINIF YÖNETİMİ Hatalı, sık, nominal ölçümler çocukların streslerini artırmaktadır. İdeal değerlendirme: yıl içindeki genel çalışma, davranış paterni, derse ilgi, görevlerini yerine getirmenin değerlendirilmesi ile olmalıdır.
10
SINIF YÖNETİMİ Öğretmen: öğreten, ilgilenen, şefkatli, disiplinli, çalışkan, sözünde duran, her bir çocuğu çok iyi anlayan, destekleyici, fedakar kişi
11
SINIF YÖNETİMİ Öğretmen bir tanedir ama her öğrenci için öğretmeni bir tanedir. En sevilen öğretmen sınıftaki öğrencilerin bireysel sorunlarına inebilen öğretmendir.
12
SINIF YÖNETİMİ Çocuklar sizin bakış açınızdan değil kendi bakış açılarından olayları değerlendirirler. Çocuklarda oluşabilecek sorunlar öğretmenler tarafından fark edilmelidir.
13
SINIF YÖNETİMİ Öğretmenin fark etmediği sorunlar çocuklarda öğretmenim beni anlamıyor düşüncesini artırır. Anlaşılmadığını düşünen öğrenci içine kapanır, kapasitesini okulda kullanmaz
14
SINIF YÖNETİMİ Sınıfta en etkili güç sınıf psikolojisidir.
Sınıf psikolojisi çocukların o ders saatindeki genel psiko-davranışsal durumudur.
15
SINIF YÖNETİMİ Sınıf psikolojisi dersin anlaşılmasında uygun zemini hazırlar Sınıf psikolojisi bireylerin bütününü etkiler
16
SINIF YÖNETİMİ Normal sınıf psikolojisi: Öğrenmeye açık, ilgili, dikkatli, merakla bekleyen, dersi dinlemeye ve aktif katılmaya hazır öğrencilerin oluşturduğu kitle ruh halidir.
17
SINIF YÖNETİMİ Bozuk sınıf psikolojisi: öğrenmeye isteksiz, pasif, dikkatsiz, dersi kaynatmaya eğilimli, merak etmeyen bitsede gitsek diye bekleyen öğrencilerin oluşturduğu kitle ruh halidir.
18
SINIF YÖNETİMİ Sınıf yönetiminde ideal bir sınıf psikolojisi oluşması için yapılabilecekler
19
SINIF YÖNETİMİ -Monotonluktan dışarı çıkılmalıdır *farklı ortam *farklı materyal *farklı yöntem -Her bireyin derse katılması sağlanmalıdır -Zamanında ödül ve teşvik yapılmalıdır *görülemeyen başarı körelir *geciken ödül değersizleşir
20
SINIF YÖNETİMİ Soru sorma teşvik edilmelidir *dikkat artar *pekiştirme sağlanır *monotonluk azalır Anlatılacak konular hakkında önceden soru sorarak merak uyandırmalıdır *bir ders önce veya bir gün önce Beş duyuya hitap eden öğrenim materyalleri kullanılmalıdır *kalıcı öğrenme sağlanır *dikkatler toplanır
21
SINIF YÖNETİMİ METAKOMİNİKASYON *Bilinç altı mesaj *az veya fazla olmamalı
22
SINIF YÖNETİMİ İyi bir iletişim tekniği olmalıdır *güler yüz *iyi beden dili *iyi ses tonu *tane tane ifade *göz kontağı ağırlıklı
23
SINIF YÖNETİMİ Dikkatler dağıldığında mola vermeli veya bir espri yapmalıdır Dikkat süresi hesaba katılmalıdır *slayt Pozitife odaklı ve negatiften uzak *olumlu ve destekleyici *hatalar başlangıçta görmezden gelinmeli
24
DİKKAT SÜRESİ 1 YAŞ: 15-30 SN 3 YAŞ: 2-3 DK 4-5 YAŞ: 10 DK 7 YAŞ:15-20 DK Erişkin: 40 DK
25
SINIF YÖNETİMİ Dikkati dağıtacak uyaranlar minimuma indirilmelidir
*işitsel dikkat, görsel dikkat dağılmamalıdır İnteraktif eğitime önem verilmelidir *ideal interaktif ortam hazırlanmalı *görev dağılımı olmalı *konuşma teşvik edilmeli Ortaya çıkan kabiliyetler teşvik edilmelidir *zamanında teşvik ve destek *zeka tek boyutlu değildir
26
SINIF YÖNETİMİ Lider ve çok aktif çocukların dersi kendi etraflarında toplamalarına izin verilmemelidir *diğer çocuklar pasifleşir *öğretmenin etkisi azalır *sınıf psikolojisi bozulur Pasif çocukların derse katılımı sağlanmalıdır *soru sorma (sen ne dersin ?) *görev verme *olumlu mesaj *ön sırada oturtma *bire bir ilgilenme
27
SINIF YÖNETİMİ Öğrenmede önemli konuların ilerleyen zamanlarda tekrarı yapılarak pekiştirme yapılmalıdır *ödev vererek *soru sorarak Çocukların ders dinlemede farklılıkları beklediklerini unutmamak gerekir
28
SINIF YÖNETİMİ Performans kaygısı olan çocuklara dikkat etmelidir *olumlu mesaj *sınav vurgulanmamalı Hiperaktif çocuklara dikkat etmek gerekir *dikkat süresi
29
SINIF YÖNETİMİ Dersi kaynatan öğrencilerin cezası ortak alınmalıdır *öğretmenin gücü artar *cezanın etkinliği artar *dışlamamaya dikkat Sınavların aşırı büyütülmesine engel olmalıdır
30
SINIF YÖNETİMİ Zaman taksimi yapılmalıdır -görsel öğrenim -dinleme uygulama soru sorma veya tartışma
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.