Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanOzil Akkoz Değiştirilmiş 9 yıl önce
1
ANSİAD 7.Girişimcilik Haftası 8- 10 Aralık 2009 “Girişimcinin Yol Haritası” Orhan TURAN Yön.Kur.Başkanı
2
Girişimci; Mal ve hizmet üretiminin yapılabilmesi için, üretim öğelerini en iyi koşullar altında bir araya getiren kişidir. Riski üzerine alarak, başkalarının ihtiyaçlarını karşılamak amacıyla, üretim öğelerinin alımını yapar, bunların bir araya getirilmesi imkanını sağlar. Kâr amacı güder ancak tek amaç para kazanmak değildir. Ayrıca yönetici demek değildir. Girişimcilik için en temel üç faktör ; yetenek, cesaret ve bilgidir. Girişimci Kimdir?
3
Girişimcide olması gereken özellikler hızlı düşünme, belirsizlik altında hızlı karar alma, kararlı ve azimli olma, güçlü sezgi sahibi, iyi gözlemci, hayal gücü yüksek, kaynaklara ulaşabilecek ilişkiler ağına sahip, kaynaklar arasında özellikle insan kaynaklarını iyi yönetebilen, düşünme ve muhakeme yetenekleri güçlü, çok yönlü düşünebilen, düşüncelerinin kabul edilmesini sağlayacak ikna gücüne sahip olan, iyi iletişim kuran, bağımsız düşünebilen,
4
Girişimcide olması gereken özellikler esnek, yaratıcı, kendine güvenen, dayanıklı, ısrarcı, inatçı (hedeflerde) İyi bir lider İşini seven bir olmalıdır
5
Yanlış Bilinenler Girişimci doğulur, sonradan olunmaz Sermaye yeni iş için en önemli girdidir
6
Yanlış Bilinenler Girişimciler kumarbazdır Herkes yeni bir iş kurabilir
7
Türkiye’de Girişimcilik Her 100 Kişiden Şirket Kuran Yeni Kurulan İşyerlerinin Tüm İşletmelere Oranı Kadın / Erkek Girişimci Oranı Meksika18,7 İrlanda12 ABD11,7 Türkiye4,6 OECD% 11 – 17 Türkiye% 3,6 29 ÜlkedeErkekler 2 Kat Türkiye’deErkekler 29 Kat
8
Nasıl Girişimci olunur? İşinizle ilgili her şeyi 7 gün 24 saat boyunca izleyin Satışlar, ürün geliştirme, pazarlama, müşteri hizmetleri, finansman, vs. yaptığınız işe tutkuyla sarılın. Tutumunuzun ve tutkularınızın sadece kendi görevleriniz üzerindeki etkisini değil, işçileriniz ve ortaklarınız; sektörünüz ve müşterileriniz üzerindeki etkilerini de bilin. Mutsuz bir patron, mutsuz çalışanlar/müşteriler ve başarısız bir işle sonuçlanacaktır.
9
Nasıl Girişimci olunur? İşlerin kötü gittiği anlarda bile yılmadan kriz yönetimi yaparak ayakta kalmayı başarın Hem iyi bir çalışan hem iyi bir yönetici, hem iyi bir patron olun. Gerektiğinde operasyonu da yüklenerek, sorunlar karşısında çözümcü olun İşinize başlamadan önce daha belki fikir aşamasındayken iyi bir fizibilite ve iş planı yapın, sermayenizi doğru belirleyin, öngörünüzü doğru planlayın Önce işinizi devam ettirin. Kendi kazancınızı sonra düşünün. “kendine güven” en büyük silahınız olsun. Emek, sabır, motivasyon, azim, inanç, güven,zaman ve en azından kendinizi yaşatacak ve işle ilgili minimum harcamaları da yapacak paranız olsun. Soğukkanlılığınızı koruyarak, doğru kararları verebilmeli alternatifler üretebilmeli ve çözümcü olun.
10
Girişimcinin ortaya koyması gerekenler: Maddi varlıklar, Cesaret, Yetenek, Bilgi-beceri Yöneticilik Zaman Liderlik Çevre – ilişkiler, Hayata dair beklentiler Hedefler
11
Girişimcinin ihtiyaç duyduğu temel unsurlar: İş fikri Girişimcilikle ilgili nitelikler Yönetsel bilgi ve beceriler Kaynaklar ► Beklemek yerine, aktivasyon alın ► Durmak yerine, koşun ► Temkinli olmak yerine, kontrollü risk alın ► Çekinmek yerine, cesaretli olun ► Yılmak yerine, baş etmeye çalışın
12
Girişimcilik Rotası Bilgi ile beceri Teori ile pratik Para ile yetenek GİRİŞİMCİLİK Çabukluk ile sabır
13
Başarılı olmak öğrenilebilir Girişimcilik
14
Bir Başarı Hikayesi:
15
1981 Yıldız Teknik Üniversitesi mezuniyeti Enka’da ilk profesyonel deneyim Marmara Üniversitesi yüksek lisans programı Hafta sonları İngilizce kursu Askerlikte yeni iş olanakları keşfi Azimle Gelen Başarı
16
Askerlik dönüşü iş ortaklığı Zararla sonuçlanan deneyimler Ortakların teker teker ayrılması Çevre baskısı İnatla pazara odaklanma Yalıtım sektöründe boşluğun fark edilmesi Azimle Gelen Başarı
17
Coşkulu & Yaratıcı Organize olmuş Risk alabilen Gerçek Bir Lider
18
Vizyon Program Geliştirme Reel Adımlar Aksiyonlar Büyük resmi görmek
19
1994Ekonomik krize rağmen 1995’te fabrika kurulmaya başlandı 1998Abdullah Öcalan nedeniyle İtalya ile yaşanan krize rağmen İtalya ile ortaklık ve ODE K-Flex yatırımı 1999İstanbul depremine rağmen Polietilen 2. hat yatırımı 200111 Eylül olayları olduğunda ODE XPS üretimi yapılıyordu 2003Irak’a sınır ötesi operasyon krizi döneminde ODE Ductflex yatırımı 2008ODE Starflex yatırımı esnasında Amerika’da dünya ölçeğinde kriz oldu Krize selam, yatırıma devam
20
2008 Ernst&Young Türkiye Yılın Girişimcisi ve Türkiye’yi Monte Carlo’da temsil hakkı ORHAN TURAN Elazığ’dan Monte Carlo’ya…
21
1985 Kuruluş 1986 Isıtma, soğutma, klima ve ENH (Enerji Nakil Hatları) taahhüt işleri; Beşiktaş’ta satış mağazası açılışı 1988 Stratejik karar: Yalıtım sektörü odaklı çalışılması 1990 İthalata başlama 1992 Yalıtım sektöründe, taahhüt işlerinden çıkış Bayilik sistemine geçiş 1996 ODE Markasıyla üretim 1996 ODE Flex Ekstrüde Polietilen Köpük 2000 ODE R-Flex Elastomerik Kauçuk Köpüğü 2001 ODE Isıpan Ekstrüde Polistren Köpük – XPS 2003 ODE Ductflex Esnek Hava Kanalları 2004 ODE Membran Polimer Bitümlü Su Yalıtım Örtüleri 2008 (Eylül) ODE Starflex Camyünü 1985 – 1996 Kuruluş ve Büyüme 1996 – 2005 Yatırım, Üretim, Markalaşma 2005 – 2007 Kurumsal Reorganizasyon Girişim Sermayesi 2010 Bölgesel Güç 2015 Bir Dünya Markası ODE Yalıtım Bugün…
22
1991 – 1998: İtalya’dan ithalat Bugün: İtalya’ya ihracat 45 Ülkeye İhracat - Avustralya- Makedonya- Suudi Arabistan- Pakistan - Katar- Arnavutluk- Tunus- Libya - Romanya- Mısır- Çek Cumhuriyeti- Fas - Türkmenistan- BAE- Irak- Suriye - Kazakistan- Belçika- İsviçre- Lübnan - Bulgaristan- İspanya- Azerbaycan- Bahreyn - Kıbrıs- İsrail- Kosova - Ukrayna- İsveç- Özbekistan - Hırvatistan- İtalya- Ürdün - Polonya- Cezayir- Almanya - Gürcistan- Moldova- Portekiz - Rusya- İrlanda- Macaristan - Yunanistan- Sırbistan- Bosna – Hersek İhracat
23
45 Ülkeye İhracat
24
- “İşi büyütmek değil; geliştirmek önemlidir” - Taşeronluktan ticarete - Satıcılıktan ithalatçılığa - İthalatçılıktan yatırımcılığa - Yatırımcılıktan üretime - Üretimden markalaşmaya - Markalaşmaktan kurumsallaşmaya - Türkiye ölçeğini aşmak hedefiyle sürdürülebilir kurumsal gelişim stratejisi - Yalıtım malzemesi üretimi konusunda - 2008 sonu itibarıyla Türkiye’de en geniş üretim gamına sahip firma - Dünya çapında en geniş üretim gamına sahip firma olma hedefi Taşeronluktan Satıcılığa
25
― TTMD (Türk Tesisat Mühendisleri Derneği) ― Gelişime Katkı Ödülü - 1999 ― Hizmet Ödülü - 2000 ― Yapı Endüstri Merkezi (YEM) ― Altın Çekül Yapı Ürün Ödülü - 1996 ― Yalıtım Sektörü Başarı Ödülleri ― Yılın Yatırımı Ödülü – 2003 ― Yılın Isı Yalıtım Ödülü – 2006 ― Yılın Yatırımı Ödülü – 2008 ― Ernst & Young Yılın Girişimcisi Ödülleri ― Yılın Girişimcisi Ödülü – 2008 ― Yıldız Teknik Üniversitesi Yılın Girişimcisi Ödülleri ― Yılın Girişimcisi Ödülü – 2008 ― İZODER ― Yalıtım Sektörüne Katkı Ödülü – 2008 ― ROTARY ― Üstün Çalışma Ödülü – 2008 Ödüller - Kurumsal
26
― Türk Patent Enstitüsü ― ODE Isıpan BD’ye ‘Faydalı Model Belgesi’ ― İstanbul Sanayi Odası (İSO) ― II. Büyük Sanayi Kuruluşu listesi - 261. sıra ― Capital Dergisi ― Türkiye’nin En Büyük 1000 Özel Şirketi – 883. sıra ― Türk Plastik Sanayicileri Araştırma, Geliştime ve Eğitim Vakfı (PAGEV) ― İhracatta Başarı Ödülü – 2008 sonu Başarılar – Kurumsal
27
Üretimlerimiz ISIPAN STARFLEX MEMBRAN R-FLEX DUCTFLEX ODEFLEX
28
Üretim Kampüsümüz
30
Türkiye ölçeğini aşmak önce bölgesel sonra global oyuncu olmak
31
Teşekkür ederim
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.