Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

EĞİTİM, GİRİŞİMCİLİK Prof.Dr. Ünsal Özgen İnönü Üniversitesi Tıp Fakültesi.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "EĞİTİM, GİRİŞİMCİLİK Prof.Dr. Ünsal Özgen İnönü Üniversitesi Tıp Fakültesi."— Sunum transkripti:

1 EĞİTİM, GİRİŞİMCİLİK Prof.Dr. Ünsal Özgen İnönü Üniversitesi Tıp Fakültesi

2 Amaç ve Araç Amaç: Girişimci nesil yetiştirmek ▫ Gelişmiş ülke olmak Araçlardan birisi: Eğitim

3 Girişimci nesil… Girişimcilik: Emek, sermaye ve doğayı bir araya getirerek üretim sürecinin bir üretim faktörü olarak tasarlanması, örgütlenmesi ve onun tüm riskinin üstlenilmesi. Girişimci:Tasarlar, örgütler, risk alır, yönetir

4 Bakış düzeyi…

5 İlçe düzeyi…

6 İl düzeyi…

7 Ülke düzeyi…

8 Dünya düzeyi…

9 ÜLKELER Üretemez, yönetemez, dışa bağımlıdır Bilgiyi öğrenebilir Taklit eder, ara ürünler yapar, yeni ürün tasarlayamaz, yeni fikir üretemez Bilgiyi kullanabilir Yeni fikir üretir, yeni ürün tasarlar, yönetir Bilgiyi üretebilir Az gelişmiş: Gelişmekte olan: Gelişmiş:

10 Yeni Fikir ve Yeni Ürün İçin…. Analiz, sentez ve değerlendirme yapabilen eğitimli beyinlere ihtiyaç vardır.

11 Bilgi Düzeyi...

12 Bilgi Düzeyleri Tanıma Değerlendirme Sentez Analiz Zihinsel Uygulama Kavrama Tanıma, sıralama, eşleştirme (Hatırlamak) Makro düzeyde gözlem, yorum, yeni fikir üretmek Parçaları birleştirmek, yeni ürün tasarlamak Parçalara ayırmak, eksikleri fark etmek Yeni bir duruma uyarlamak Yorumlamak Öğrenir Çoktan seçmeli soru Kullanır, üretebilir Diğer soru tipleri Üretir

13 Bilgi üretmek için, AAA Öğren Tanıma Kavrama İşle-kullan Analiz Sentez Geliştir Z.Uygulama Analiz Sentez Değerlen. Üret

14 Bilgi üretmek için, Analiz ve üzerindeki seviyelerde bilgiye sahip çok sayıda insana ihtiyacımız var Eğitim sistemimiz bu ihtiyaca göre yapılandırılmalıdır. EZBERCİLİKTEN KURTULMAK ZORUNDAYIZ

15 Ezbercilik Bilgi üretiminin önündeki en önemli engeldir SORUMLULAR Eğitim bilincinin yetersiz ve heterojen olması Yöneticiler Öğretim üyeleri Öğrenciler Üniversite öncesi eğitimin ezbere dayalı olması Üniversite eğitiminin ezbere dayalı olması Merkezi Sınavların ezbere dayalı olması

16 Kritik sorunlar Alan genişliği ve net olmayışı Düzey düşüklüğü Soru ve sınav kalitesizliği Monitorizasyon eksikliği

17 0 ALAN (%)100 Tanı Kavra Uygula Analiz Sentez Doktora Lisans üstü Lisans Alan, düzeyin düşmanıdır

18 TUS Kapsam aşırı derecede geniş Düzey aşırı derecede düşük

19 Amaç Bilgiyi bazal seviyede ve kalıcı olarak öğrenen, Bilgisini kullanabilen, Becerilerini uygulamalı olarak gösterebilen, Toplumsal değerlerimize uygun tutumlar geliştirmiş, En az analiz düzeyinde mezunlar vermek

20 Öneri, Eğitim standardize edilmeli, çekirdek programlar hazırlanmalı Bilgi alanı daraltılmalı ▫ Ders içerikleri dökümante edilmeli ▫ Yetkinlik, yeterlilik ve öğrenim hedefleri belirlenmeli ▫ Pratik eğitim ortamları oluşturulmalı Bilgi seviyesi yükseltilmeli Eğitime kaynak sağlanıp, çıktı kalitesine göre performans olmalı Sınav şekli değişmeli ▫ Çoktan seçmeli soru tipini esas almaktan vazgeçilmeli ▫ Analiz ve üzerindeki düzeylerde sorular hazırlanmalı ▫ Objektif uygulama sınavları yapılmalı

21 Sınavların düzeyini artırmak Mini sınavlar eklendi Geribildirim puanları Sözlü sınav sonlandırılıyor OSCE OSPE Elektronik sınav Soru tipi çeşitliliği

22 Geri bildirim 360 derece geribildirim ▫ Öğrenci-Öğretim üyesi ▫ Öğretim üyesi-Öğrenci ▫ Yönetici-Öğretim üyesi ▫ Öğretim üyesi-yönetici ▫ Öğrenci-Yönetici ▫ Yönetici- Öğrenci ▫ Öğrenci-Danışman ▫ Danışman-Öğretim üyesi

23 BAŞARI ÇOK YAKIN……. TEŞEKKÜRLER


"EĞİTİM, GİRİŞİMCİLİK Prof.Dr. Ünsal Özgen İnönü Üniversitesi Tıp Fakültesi." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları