Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
MERHABA
2
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ HEDEF
3
TYLER MODELİ KONU ALANI BİREY TOPLUM OLASI GENEL AMAÇLAR
EĞİTİM FELSEFESİ ÖĞRENME PSİKOLOJİSİ KESİNLEŞMİŞ ÖĞRETİM AMAÇLARI ÖĞRENME YAŞANTILARININ SAĞLANMASI ÖĞRENME YAŞANTILARININ DÜZENLENMESİ ÖĞRENME YAŞANTILARININ YÖNLENDİRİLMESİ ÖĞRENME YAŞANTILARININ DEĞERLENDİRİLMESİ
4
TABA MODELİ İHTİYAÇLARIN BELİRLENMESİ AMAÇLARIN BELİRLENMESİ
İÇERİĞİN SEÇİMİ İÇERİĞİN DÜZENLENMESİ ÖĞRENME YAŞANTILARININ SEÇİMİ NEYİN NASIL DEĞERLENDİRİLECEĞİNİN SAPTANMASI PROGRAM ÖĞELERİNİN SIRASI ve İLİŞKİLERİNİN KONTROLÜ
5
GENEL AMAÇLARI BELİRLE
TABA-TYLER MODELİ BAŞLA İHTİYAÇLARI BELİRLE GENEL AMAÇLARI BELİRLE AMAÇLARI SAPTA İÇERİĞİ SEÇ İÇERİĞİ DÜZENLE ÖĞRENME YAŞANTILARINI BELİRLE ÖĞRENME YAŞANTILARINI DÜZENLE DEĞERLENDİR
6
ÖĞRENCİYE KAZANDIRILACAK İSTENDİK DAVRANIŞ
HEDEF? ÖĞRENCİYE KAZANDIRILACAK İSTENDİK DAVRANIŞ HEDEF, *DAVRANIŞ DEĞİŞİKLİĞİ VEYA DAVRANIŞ OLARAK İFADE EDİLİR. *EĞİTİMİ YÖNLENDİRİR. *ÖĞRETME-ÖĞRENME SÜRECİNİ DÜZENLER. *ÖLÇME- DEĞERLENDİRMEYE KILAVUZLUK EDER.
7
HEDEFLERİN NİTELİKLERİ
ÖĞRENCİ DAVRANIŞINA DÖNÜKLÜK? ÖĞRENME SÜRECİ SONUNDA ÖĞRENCİDE OLUŞACAK DAVRANIŞI İFADE ETMELİDİR. ULAŞILABİLİRLİK? ÖĞRENME SÜRECİ SONUNDA GEKÇEKLEŞEBİLİR OLMALIDIR. KENETLİLİK? KONU ALANIYLA BAĞLANTILI OLMALI, KONUYU HATIRLATMALIDIR. GENELLİK ve SINIRLILIK? HEDEFLER GENEL HEDEFLERE UYGUN OLMALI AMA GERÇEKLEŞTİRİLECEK TEK BİR DAVRANIŞI KAPSAMALIDIR. ÖĞRENME ÜRÜNÜNE DÖNÜKLÜK? HEDEF ÖĞRENME SÜRECİNİ DEĞİL, ÖĞRENME SONUNDA OLUŞACAK YENİ DAVRANIŞI ANLATMALIDIR. AÇIK-SEÇİKLİK? HEDEF HERKES TARAFINDAN KOLAYCA ANLAŞILMALIDIR. HEDEFLER BİRBİRİYLE ZITLAŞMAMALI, DERSİN-SINIFIN-OKULUN- MİLLİ EĞİTİMİN HEDEFLERİYLE UYUMLU OLMALIDIR. TUTARLILIK? HEDEFLER BİRBİRİNİ TAMAMLAMALI, BİRİNİN BİTTİĞİ YERDE DİĞERİ BAŞLAMALI, AYNI HEDEFTE BİRDEN FAZLA ÖĞRENME ÖZELLİĞİ OLMAMALIDIR. BİTİŞİKLİK?
8
HEDEFLERİN DİKEY SIRALANMASI
UZAK HEDEFLER GENEL HEDEFLER ÖZEL HEDEFLER
9
HEDEF BELİRLEME SÜRECİ
BİRİNCİ ADIM KAYNAKLAR *BİREY *TOPLUM *KONU ALANI *DOĞA ADAY HEDEFLER İKİNCİ ADIM SÜZGEÇLER *EĞİTİM FELSEFESİ *EĞİTİM PSİKOLOJİSİ *EĞİTİM SOSYOLOJİSİ *EĞİTİM EKONOMİSİ OLASI HEDEFLER ÜÇÜNCÜ ADIM SINIFLAMA ALANLARI * BİLİŞSEL ALAN * DUYUŞSAL ALAN * DEVİNİŞSEL ALAN DAVRANIŞLAR
10
İHTİYAÇ SAPTAMA YAKLAŞIMLARI
*İHTİYAÇ BEKLENİLENLE VAR OLAN ARASINDAKİ FARKTAN OLUŞUR. *BELİRLENEN FARK GİDERİLEREK İSTENEN YETERLİĞE ULAŞILIR. ÖĞRENCİLERİNE UZAK DURAN ÖĞRETMENE İLETİŞİM BECERİLERİ VERİLİR. YETERLİ PUANI ALAMAYAN ÖĞRENCİYE BİLMEDİĞİ KONULAR ÖĞRETİLİR. FARKLAR YAKLAŞIMI? *ÇOĞUNLUĞUN VEYA BASKI GRUPLARININ TEPKİLERİ/İSTEKLERİ İHTİYACI BELİRLER. *BU GRUPLARIN İSTEKLERİNE UYGUN PROGRAM GELİŞTİRME YAPILIR. DARWİN KURAMI PROGRAMA BİR ALINIR, BİR ÇIKARILIR. TURİZM DERNEKLERİ İSTEDİĞİ İÇİN PROGRAMDAKİ TURİZM KONULARI GENİŞLER. DEMOKRATİK YAKLAŞIM? *İHTİYAÇ GELECEKTE OLABİLECEK DURUMLARA GÖRE BELİRLENİR. *BUGÜNKÜ BİLGİLER ANALİTİK ve SORGULAYICI BİR ŞEKİLDE ELE ALINARAK GELECEKLE İLGİLİ VARSAYIMLAR OLUŞTURULUR. GELECEKTE ÇOK ÖNEMLİ OLACAĞI İÇİN ÖĞRETMENLERE İNTERNET EĞİTİMİ VERİLİR. BİLGİ PATLAMASI NEDENİYLE ÖĞRENMENİN YOLUNU ÖĞRENMEK ÖN PLANA ALINIR. ANALİTİK YAKLAŞIM? *YAPILAN ÇALIŞMALAR BİR BÜTÜN OLARAK ORTAYA KONULUR. BİR DURUMUN VEYA NESNENİN OLMASI/OLMAMASININ ZARARI/YARARI BELİRLENİR. *OLUMLU/OLUMSUZU İÇEREN BİR MANTIKSAL TABLO HAZIRLANIR. *TABLOYA GÖRE BELİRLENEN İHTİYAÇLAR PROGRAM GELİŞTİRMEDE KULLANILIR. *OLMASI/OLMAMASI DAHA İYİ GİBİ DURUMLARA YÖNELİKTİR. İNGİLİZ KÜLTÜRÜNÜ ÖĞRENMEK, İNGİLİZCE ÖĞRENMEYİ KOLAYLAŞTIRIR DİYEREK BUNA UYGUN MATERYAL GELİŞTİRİLİR. BETİMSEL YAKLAŞIM?
11
İHTİYAÇ SAPTAMA TEKNİKLERİ
*BİR UZMANLAR GRUBUNA ANKETLER GÖNDEREREK PROGRAMIN İHTİYAÇLARI İLE İLGİLİ GÖRÜŞLERİ ALINIR. *GELECEKTEKİ OLAY ve EĞİLİMLER, İHTİYAÇ ANALİZİ, PROGRAMIN PLANLANMASI, STANDARTLAŞTIRILMASI BU GÖRÜŞLERE GÖRE ŞEKİLLENİR. ANKET DELPHİ? *ÖĞRETİLECEK İŞİN ÖZELLİKLERİ İŞİN USTALARI TARAFINDAN BELİRLENİR. *MESLEĞİN ve MESLEĞİ YAPACAK KİŞİNİN PROFİLİ ORTAYA KONUR. *İŞ İÇİN KAZANILMASI GEREKEN DAVRANIŞLAR BELİRLENİR. PROGEL (DACUM)? *İHTİYAÇLAR DOĞAL ORTAMDA GÖZLEYEREK TOPLANIR. *DEVİNİŞSEL BECERİLER İÇİN UYGUNDUR. GÖZLEM? MESLEK ANALİZİ? *İŞİN GEREKTİRDİĞİ ÖZELLİKLER BELİRLENİR. *MESLEK İŞLERE, İŞLER İŞLEM BASAMAKLARINA GÖRE SIRALANIR. *BİREYDE OLMASI GEREKEN ÖZELLİKLERİN NE KADARININ VAR OLDUĞU BELİRLENİR. *EKSİK ÖZELLİKLERİN TAMAMLANMASI DÜŞÜNÜLÜR. ÖLÇME ARAÇLARI? GÖRÜŞME TOPLANTI? *İLGİLİ KİŞİLERDEN SÖZLÜ OLARAK BİLGİ ALINIR. *DEMOKRATİK YAKLAŞIMA UYGUNDUR. KAYNAK TARAMA? *DAHA ÖNCEDEN YAPILMIŞ BİLİMSEL ÇALIŞMALAR ve HAZIRLANMIŞ RAPORLAR A GÖRE İHTİYAÇLAR SAPTANIR.
12
HEDEF BELİRLEME SÜRECİ
BİRİNCİ ADIM KAYNAKLAR *BİREY *TOPLUM *KONU ALANI *DOĞA ADAY HEDEFLER İKİNCİ ADIM SÜZGEÇLER *EĞİTİM FELSEFESİ *EĞİTİM PSİKOLOJİSİ *EĞİTİM SOSYOLOJİSİ *EĞİTİM EKONOMİSİ OLASI HEDEFLER ÜÇÜNCÜ ADIM SINIFLAMA ALANLARI * BİLİŞSEL ALAN * DUYUŞSAL ALAN * DEVİNİŞSEL ALAN DAVRANIŞLAR
13
HEDEF ve DAVRANIŞ YAZIMINDA YAKLAŞIMLAR
*DAVRANIŞLAR BİRBİRİNİ TAMAMLAYACAK ŞEKİLDE SIRALANARAK HEDEFE ULAŞILIR. HEDEF: PROGRAM GELİŞTİRMENİN ÖGELERİ ARASINDAKİ İLİŞKİLERİ KAVRAYABİLME DAVRANIŞLAR: 1. VERİLEN BİR ÖGENİN PROGRAMDAKİ İŞLEVİNİ SÖYLEME/YAZMA 2. VERİLEN BİR ÖGENİN DİĞER ÖGE YA DA ÖGELERLE İLİŞKİSİNİ SÖYLEME/YAZMA 3. VERİLEN BİR ÖGEDEKİ YETERSİZLİKLERİN DİĞER ÖGELERİ NASIL ETKİLEYECEĞİNİ SÖYLEME/YAZMA AŞAMALI HEDEF YAZMA YAKLAŞIMI *PROGRAMIN UYGULANMASI SONUCUNDA BİREYLERDE MEYDANA GELECEK YETERLİKLER HEDEF OLARAK YAZILIR. *HEDEFTE KOŞUL, STANDART ve DAVRANIŞ YER ALIR. HEDEF: DÖRT İŞLEM GEREKTİREN 5 PROBLEMİ, 5 DAKİKADA DOĞRU OLARAK ÇÖZEBİLME YETERLİĞE DAYALI HEDEF YAZMA YAKLAŞIMI *AŞAMALILIK ÖZELLİĞİ GÖSTERMEYEN BAĞIMSIZ ÜNİTELER MODÜL OLARAK KABUL EDİLİR. *HEDEFTE KOŞUL, STANDART ve DAVRANIŞ YER ALIR. PROGRAMIN ÖGELERİ MODÜLÜ TAMAMLANINCA; 1. PROGRAMIN ÖGELERİNİ DOĞRU OLARAK SIRALAYABİLECEK, 2. PROGRAMIN ÖGELERİ ARASINDAKİ İLİŞKİLERİ AÇIKLAYABİLECEK, 3. ÖĞRETİM PROGRAMINI ÖGELERİ AÇISINDAN DEĞERLENDİREBİLECEKSİNİZ. MODÜLER HEDEF YAZMA YAKLAŞIMI
14
HEDEFLERİN DAVRANIŞA DÖNÜŞTÜRÜLME NEDENLERİ
DAVRANIŞA DÖNÜŞTÜRÜLEN HEDEFLER GÖZLENEBİLİR ve ÖLÇÜLEBİLİR HALE GELİR. BU DURUM ÖĞRENCİNİN YETERLİK DÜZEYİNİ ve PROGRAMIN NE KADAR İŞE YARADIĞINI ORTAYA KOYMAYI SAĞLAR. ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME YAPMAK BELİRLENEN HEDEF, O HEDEFİ GERÇEKLEŞTİRECEK EĞİTİM DURUMLARI OLUŞTURULMASINI KOLAYLAŞTIRIR. STRATEJİLER, YÖNTEM ve TEKNİKLER, ARAÇ-GEREÇ MATERYAL KULLANIMI HEDEFE GÖRE ŞEKİL ALIR. EĞİTİM DURUMLARINI BELİRLEMEK ÖĞRETİM PROGRAMININ NİTELİĞİNİ BELİRLEMEK PROGRAMIN HEDEFLERİNE ULAŞIP ULAŞMADIĞI, TOPLUMUN ve BİREYLERİN PROGRAMDAN BEKLENTİLERİNİN KARŞILANIP KARŞILANMADIĞI HEDEFLENEN DAVRANIŞLARI DEĞERLENDİREREK ANLAŞILABİLİR. DAVRANIŞLAR ÖĞRETİMİN HEDEFİ OLDUĞU İÇİN, AYNI NİTELİKTEKİ OKUL ve SINIFLARDA BENZER EĞİTİM ÖĞRETİM DURUMLARI OLUŞTURULUR. BÖYLECE ÖĞRETİM SÜREÇLERİ STANDARDİZE OLUR. ÖĞRETİM SÜREÇLERİNİ STANDARTLAŞTIRMAK DAVRANIŞLAR, ÖĞRENCİNİN KENDİSİNDEN NE BEKLENDİĞİNİ NET OLARAK ANLAMASI, BU DAVRANIŞLARA BİLİNÇLİ OLARAK YÖNELMESİ SONUCUNU ORTAYA ÇIKARIR. BİLİNÇLİ, GÖNÜLLÜ ve ETKİLİ BİR ÖĞRENCİ KATILIMI SAĞLANIR. OKUL ÖĞRENCİ İÇİN ANLAMLI HALE GELİR. ÖĞRENCİYİ BİLİNÇLENDİRMEK
15
DOSTÇA KALIN
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.