Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Dr. Hasan Özder Hizmetiçi eğitim

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Dr. Hasan Özder Hizmetiçi eğitim"— Sunum transkripti:

1 Dr. Hasan Özder 8. 05. 2014 Hizmetiçi eğitim
EĞİTİMDE İLETİŞİM Dr. Hasan Özder Hizmetiçi eğitim

2 İletişim Bilgi, fikir, duygu ve düşünceleri kapsayan anlamların, semboller yardımıyla insanlar arasında karşılıklı olarak aktarıldığı süreçtir. İyi bir iletişim içinde, konuşulanları anlama ve düşünülenleri söyleme vardır. İletişimin amacı: ANLAŞMAKTIR Bir fıkra Doktor hastanın karısıyla konuşuyormuş. “Kocanızın kesinlikle sessizliğe ihtiyacı var, alın şu uyku haplarını.” Kadın merakla sormuş. “Kaç saatte bir vereyim?” Doktor cevaplamış. “Ne vermesi? Uyku haplarını siz alacaksınız?...”

3 İletişimin Temel Özellikleri
Bilinçli ya da bilinçsiz olarak gerçekleşebilir Kullanılan sembollere, alıcı ve kaynak farklı anlamlar verebilir Sözcüklerle ve beden diliyle gerçekleşir Sözel olmayan iletişim duyu organlarıyla algılanabilir Geribildirim çift yönlü bir eylemdir Meydana geldiği ortamdan etkilenir

4 EĞİTİM VE İLETİŞİM

5 Eğitim + İletişim = EĞİTİŞİM
Eğitişim karşılıklı eğitim demek. İletişime açık olmayı gerektirir (İnam, 1999). Eğitişim olmadığı durumda öğütüşüm olur. “Benim öğretmenlerim öğrencilerimdir” (Veysel Sönmez). Kaynak tarafından gönderilen iletiye, alıcıdan herhangi bir tepki gelmeden iletişim süreci tamamlanmaz. Alıcı, kendisine gönderilen iletiyi algıladıktan sonra, bu iletiye bir anlam yükler ve yüklediği anlamı kaynağa ulaştırır.

6 Örtük Program Resmi programda yazılanların dışında öğrencilerin okul ortamında kazandığı davranışlar. Öğretmen ve yöneticilerin davranışları okul kültürünü oluşturur. (Ör. Beyin yıkama-algı oluşturma, politik bir görüş verme vb.) Takılarımız, rozetlerimiz, odamızdaki eşyalar ve yerleri, kullandığımız sözcükler, oturuş biçimimiz hep birilerine birşeyler (ileti-mesaj) iletmek içindir.

7 İyi bir yönetici Bir yöneticide bulunması gereken üç özellik vardır:
1. Yönetim bilgisi 2. Alana ilişkin teknik bilgi 3. İnsan İlişkileri becerisi Yöneticiliğin “insan mühendisliği” olduğu anımsanırsa, iletişim becerilerinin yönetici için önemi daha çoktur.

8 ÖRGÜTSEL İLETİŞİM Yönetici iletişim kanallarını çift yönlü açık tutmalıdır. Çok sayıda iletişim kaynağı kullanmalıdır. Öğretmen görüşlerini aldıktan sonra karar aşamasında kullanmalıdır. Yönetici Yönetici Yönetici Öğretmen Öğretmen Öğretmen

9 SINIFİÇİ ÖĞRETMEN ÖĞRENCİ İLETİŞİMİ

10 SINIFİÇİ ÖĞRETMEN ÖĞRENCİ İLETİŞİMİ
Öğretim ortamında öğrenciler ve öğretmenler birbiriyle sözel ya da sözel olmayan yollarla iletişim veya etkileşimde bulunurlar. Özellikle; öğrenci – öğrenci iletişimi çok yoğun olup ve aynı anda bir çok duygu ve düşünce harekete geçtiği için bazen dersin akışını etkileyebilir. Sosyometri tekniği ile sınıfın sosyogramı ortaya çıkarılabilir.

11 Bir sınıfın sosyogramı

12 Öğretmen nelere dikkat etmelidir?
Öğretmenin güçlü bir diksiyonu olmalı, ses tonu etkili, sözcük dağarcığı zengin olmalı Öğretmen temiz ve sade kıyafet giymeli Saç, yüz, diş ve el bakımına önem vermeli Derslere zamanında girerek disiplini elden kaçırmamalı Güleryüzlü, sevecen, demokrat, sabırlı ve hoş görülü olmalı Eleştirilere açık, şeffaf bir kişilik göstermeli Öğrenci fikirlerine saygılı olmalı Duruşu ile enerjik, canlı olmalı Öğrencinin dikkatini çekmek için mutlaka konuyla bağlantılı küçük anekdotlar anlatmalı Öğrencilere isimleriyle hitap etmeli

13 İLETİŞİMDE BEDEN DİLİ İnsanlar konuşarak anlaşmayı geliştirmeden önce, beden dilleri ile anlaşıyorlardı. İç dünyayı doğrudan yansıtma özelliğine sahiptir. İlk iletişim beden dili ile başlar. Eğitimde yeri çok önemlidir. Öğretmenin ve öğrencinin beden dili iletişimde önemli bir yer tutar. Beden dili daha güvenilir davranışlardır.

14 Bireyin İletişim Alanı

15

16

17

18

19 GÖZ TEMASI

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

31

32

33

34

35

36

37

38

39

40

41

42

43

44 Teşekkürler...


"Dr. Hasan Özder Hizmetiçi eğitim" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları