Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanYengi Gurbuz Değiştirilmiş 10 yıl önce
1
HİZMET İÇİ EĞİTİM
2
Hizmet İçi Eğitimin Amaçları Verimliliği yükseltme Performans artırma yoluyla – Motivasyonu sağlama Örgüt içinden eleman sağlama fırsatı yaratma İş kazası, şikayet ve hataları azaltma Örgüte dinamizm ve saygınlık kazandırma
3
Örgüt yapısında dış çevreden gelen değişimlere karşı esneklik sağlama Kişiler ve bölümler arası iletişim Bakım ve onarım giderlerini azaltma İşe geç kalma ve devamsızlıkları azaltma Yöneticilerin denetim ve nezaret yüklerini azaltma Hizmet İçi Eğitimin Amaçları
4
Eğitim Gereksinmesinin Belirlenmesi Gözlem Görüşme ve anket yöntemi İş analizlerinden yararlanma yöntemi Personel başarı değerlendirmesi sonuçlarından yararlanma yöntemi Örgüt içi sorunlardan yararlanma yöntemi
5
Hizmet içi eğitim Programları İş başında eğitim İş dışında hizmet içi eğitim
6
Eğitim Programlarının Hazırlanması 1.Hizmet İçi Eğitim Şartnamesinin Hazırlanması –Programın arka planı –Eğitilecek kişilerin tanımlanması –Programın amaçları –Programın gerekleri ve çekinceleri
7
Eğitim Programlarının Hazırlanması 2.Ders Planların Oluşturulması 3.Kullanılacak Araçların Sağlanması 4.Pilot Uygulama
8
Hizmet İçi Eğitim Yöntemleri Anlatım Gösterim Skeçler ve Rol Oynama –ters rol oynama –ikili rol oynama –rotasyon rol oynama –benzetim tekniği
9
Hizmet İçi Eğitim Yöntemleri Gözlem Gezileri Örnek Olay Duyarlılık Eğitimi –Ben düzeyi –Ötekiler düzeyi –Grup düzeyi –Eğitim süreci
10
Hizmet İçi Eğitim Yöntemleri Psikolojik Testler Değerleme Merkezleri Sempozyum ve Panel Beyin Fırtınası Tartışma Grupları Evrak Sepeti Yöntemi Kendi Kendini Geliştirme
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.