Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

ECTS/DS ETİKETİ BAŞVURULARI ve DEĞERLENDİRME Yrd. Doç. Dr

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "ECTS/DS ETİKETİ BAŞVURULARI ve DEĞERLENDİRME Yrd. Doç. Dr"— Sunum transkripti:

1 ECTS/DS ETİKETİ BAŞVURULARI ve DEĞERLENDİRME Yrd. Doç. Dr
ECTS/DS ETİKETİ BAŞVURULARI ve DEĞERLENDİRME Yrd. Doç. Dr. Mustafa Cinoğlu

2 KURUMLARIN ECTS ve DS ETİKETİ İÇİN TEPKİLERİ
Niçin ihtiyaç var? Faydası nedir? Kurum ECTS Etiketi almış? Bu kararı veren değerlendiriciler kim? Bizim üniversite bunu yapmak için çok büyük! Biz zaten çok iyiyiz ve çok iyi tanınıyoruz! Kalite güvence kuruluşlarının çok umurunda değil. Bütün bu kapsamlı ve yorucu iş için ayrıca bir para verilmiyor… gibi…..

3 ECTS ve DS ETİKETİ SAHİBİ OLMANIN FAYDASI NE?
Kurumumuz küresel düşünmeye ve uluslararası eğilimleri ve talepleri karşılamaya ve rekabet edebilmeye hazırlıklı mı? Kurumumuz küreselleşme sürecinde daha iyi bir görüntüye ihtiyaç duyuyor mu? Etiket buna ne şekilde katkı sağlar? Şeffaflık etiketlerle sağlanabilir mi? Etiket öğrencilerimiz, ortaklarımız ve bizim için ne anlam ifade ediyor?

4 ECTS/DS ETİKETİ SAHİBİ OLMANIN FAYDASI NE?
Etiketler; Şeffaflığı tanınabilir bir formatta anlatır, Öğrenci merkezli/iş yükü temelli yaklaşımı gündeme getirir, Üst yönetimi idari standartları düşünmeye sevkeder / idari mükemmelliyeti garanti eder, Öğrencilere ve ortaklara verilecek bilginin niteliğini garanti eder, Hareketliliğin kalitesini arttırır/ ortak dereceler için daha fazla olanaklar yaratır, Yurtiçinde ve yurtdışında kurumun tanınmasına yardımcı olur, Yurt dışındaki öğrenme sürelerinin ve yeterliklerin tanınmasına yardımcı olur, ECTS ve DS in kurum tarafından doğru bir şekilde kullanıldığını göstererek kurumun prestij ve kalitesini arttırır.

5 BAŞVURU SÜRECİ VE TAKVİMİ
İki Aşamalı Değerlendirme Prosedürü Avrupa Komisyonu Türk Ulusal Ajansı Hazırlık Süreci Ekim-Kasım-Aralık 2008 Başvuru 15 Ocak 2009 Ön Seçim29 Ocak- Başvuruların Gönderilmesi Mart 2009 Son Seçim Nisan 2009 Sonuçların Açıklanması Mayıs 2009 DEĞERLENDİRME Uluslararası Uzmanlardan oluşan bir jüri DESTEK ECTS/DS Danışmanları ve Bologna Uzmanları DEĞERLENDİRME ECTS/DS Danışmanları ve Bologna Uzmanları

6 DS ETİKETİ NASIL BAŞVURULUYOR? DS Etiketi Başvuru Formu,
Standart veya Extended üniversite beyannamesine sahip olan kurumlar başvurabilir, Tasdiklenmiş Diploma Eki Kopyaları, 2007 veya 2008 yılları için 2 Lisans (farklı disiplinler) 2 Yüksek Lisans (farklı disiplinler), Diploma Eki ile ilgili açıklamanın ve diploma eki örneğinin bulunduğu web adresinin belirtilmesi.

7 DS ETİKETİ NASIL BAŞVURULUYOR? Bütün Lisans ve Yüksek Lisans mezunlarına ücretsiz , otomatik olarak ve en çok konuşulan bir Avrupa dilinde veriliyor olması, Avrupa komisyonu, Avrupa Konseyi ve UNESCO/CEPES tarafından geliştirilmiş modelin kullanılması, Üniversitenin belirteceği bir web adresinde genel bir açıklamanın bulunması, Üniversitenin belirttiği web adresinde doldurulmuş örnek bir diploma eki örneğinin bulunması.

8 NELERE DİKKAT ETMELİYİZ???
DS ETİKETİ NELERE DİKKAT ETMELİYİZ??? İlk Değerlendirme Ulusal Ajans tarafından yapılıyor. Örnek sayısının eksik olması Lisans ve Y. Lisans gruplarından yeterince örnek olmaması, Örneklerin farklı disiplinlerden olmaması, Örneklerin 2007 veya 2008 yılına ait olmaması.

9 NELERE NELERE DİKKAT ETMELİYİZ?
DS ETİKETİ NELERE NELERE DİKKAT ETMELİYİZ? Uzmanlar Tarafından yapılan değerlendirme Diploma Ekinin verildiği tarih? Diploma tarihi ile aynı olmalı? Tasdik edilmiş kopya ? completed, signed and certified DS Diploma Eki ile ilgili açıklama, -web adresinde başka bir üniversitenin web adresine yönlendirme -verilen web adresinde açıklama yok - açıklamaya birçok tıklamadan sonra ulaşılılıyor -açıklama yeterli değil Bütün mezunlara otomatik olarak, ücretsiz ve en çok konuşulan Avrupa dillerinden birisinde hazırlanmış olması Diploma Supplement is being issued in a widely spoken European language, given automatically and free of charge to every student upon graduation Örnek dolu değil, sadece şablon, Kopyalar yerine gerçek DS örneklerinin gönderilmesi, Önerilen resmi formata uymaması ve olması gereken bilgilerin eksik olması (8 Bölüm).

10 NELERE GÖRÜLEN EKSİKLİKLER
DS BAŞVURUSU NELERE GÖRÜLEN EKSİKLİKLER Başvuru formundaki kutucuklar tick’lenmemiş! Genel Açıklama : “This Diploma Supplement follows the model by the European Comission, Council of Europe and UNESCO/CEPES. ……….” “This Diploma follows ……. 2.1 Name of the qualification and (if applicable) title conferred İngilizce? Türkçe? 4.2 Programme requirements: Genel bir açıklama yapılmış, o programa özgü değil! 4.3 Programme details (e.g., modules or units studied), and the individual grades/marks/credits obtained Listedeki derslerin bazılarının ECTS kredileri yok Yüksek Lisans derslerinin hepsi zorunlu!

11 NELERE GÖRÜLEN EKSİKLİKLER
DS BAŞVURUSU NELERE GÖRÜLEN EKSİKLİKLER ECTS toplamı 240 (YLisansta 120) değil Yıllara göre 60 ECTS değil 4.4 Grading scheme and, if available, grade distribution guidance: 4.5 Overall classification of the qualification (in original language) Listede yer alan bazı derslerin notlarının not listesinde yazılan notlar bölümünde ne anlama geldiği belli değil. Bazı notlar 4.4 teki açıklamaya göre başarısız notlar ama öğrenci mezun olmuş 4.4 te açıklama yapılmadan 4.5 te bir açıklama konmuş (pekiyi!) 7. Certification of the supplement 7.1 Date: 7.2 Signature: 7.3 Capacity: 7.4 Official stamp or seal: İsmi geçen ve imzalayan kişinin kapasitesi belli değil.

12 ECTS ETİKETİ NASIL BAŞVURULUYOR?
Bilgi Paketi/Ders Kataloğu(Information Package/Course Catalog), IP/CC İngilizce (zorunlu) Türkçe (isteğe bağlı) Üniversiteki bütün Lisans ve Yüksek Lisans Programları ve bütünleşik Programlar için Kurumda Uygulanan Akademik Tanınma Prosedürü Kredilerin Tanımlanması ECTS araçlarının (LA,ToR) doğru kullanılması

13 ECTS ETİKETİ NASIL BAŞVURULUYOR? ECTS Etiketi Başvuru Formu
Sadece standart veya Extended üniversite beyannamesine sahip olan kurumlar başvurabilir Öğrenci Dosyaları 2006/2007 veya 2007/2008 için 3 giden (farklı disiplinden ve farklı ülkeye) ToR, LA, ToR, PoR 3 gelen (farklı disipline ve farklı üç ülkeden) LA, ToR

14 NASIL DEĞERLENDİRİLİYOR?
ECTS ETİKETİ NASIL DEĞERLENDİRİLİYOR? İlk değerlendirme: Ulusal Ajans Tarafından yapılıyor. Dosya Sayısı Dosya Nitelikleri (3 farklı ülke, 3 farklı disiplin) 2007 ve 2008 yıllarına ait dosyalar Dosyalardaki belgeler (ToR, LA, PoR) imzalı ve tasdikli (orijinal değil) kopya?

15 NASIL DEĞERLENDİRİLİYOR?
ECTS ETİKETİ NASIL DEĞERLENDİRİLİYOR? Ulusal Uzmanlar tarafından yapılan değerlendirme Gözlenen Eksiklikler Başvuru formunda verilen verilen adreslere ulaşma Adresler doğru değil! information on the institution information for students information on degree programs verilen adreslere gittiğinizde bir veya birkaç tıklama ile bilgiye ulaşmanız gerekir , bu mümkün olmuyor kataloğun pdf şekli Bazı bilgiler katalogda, bazıları ECTS/DS linkinde

16 NASIL DEĞERLENDİRİLİYOR?
ECTS ETİKETİ NASIL DEĞERLENDİRİLİYOR? Ulusal Uzmanlar tarafından yapılan değerlendirme Gözlenen Eksiklikler Bilgiler çok dağınık Programların listesi yok (Liste fakültenin altında) İngilizce başlayıp Türkçe bir linke bağlanarak devam ediyor

17 NASIL DEĞERLENDİRİLİYOR?
ECTS ETİKETİ NASIL DEĞERLENDİRİLİYOR? Ulusal Uzmanlar tarafından yapılan değerlendirme Gözlenen Eksiklikler ECTS bölüm koordinatörü yok, Eğitim planında ECTS kredileri yok, ECTS bütün lisans ve yüksek lisans programlarına doğru bir şekilde uygulanmıyor, 60 ECTS/Yıl sağlanmıyor , ECTS çeşitli bölümlerde uygulanıyor fakat hepsinde değil, Ders ECTS tanımları eksik (15 Özellik yok) Genellikle eksik olanlar: Recommended reading Teaching methods Assessment methods

18 NASIL DEĞERLENDİRİLİYOR?
ECTS ETİKETİ NASIL DEĞERLENDİRİLİYOR? Ulusal Uzmanlar tarafından yapılan değerlendirme Gözlenen Eksiklikler Yüksek Lisans programlarının yapısı ve kredilendirmesi belirli değil Ne kadar ECTS dersler için Ne kadar ECTS tez için Ne kadar ECTS seminer için Ne kadar ECTS tez uzmanlık konuları dersi için Yüksek Lisansta bütün derslerin zorunlu olması! Lisans ve Yüksek Lisans programlarında yeralan zorunlu derslere seçmeli ders havuzundan alınan ders kredileri yerleştirilirse 60 ECTS hiçbir zaman sağlanamıyor ya 60 ECTS den büyük ya da küçük bir değer oluyor. Seçmeli dersler için yeterli seçenek yok, hepsi zorunlu! ECTS çeşitli bölümlerde uygulanıyor fakat hepsinde değil ECTS bütün gelen ve giden öğrencilere uygulanmıyor Dersin eğitim planındaki kredisi ile dersin kendi sayfasındaki kredisi birbirinden farklı Dersin tanımı ECTS kurallarına göre değil Dersin altı boş veya dersi tanımlayan hususlar yok

19 NASIL DEĞERLENDİRİLİYOR?
ECTS ETİKETİ NASIL DEĞERLENDİRİLİYOR? Ulusal Uzmanlar tarafından yapılan değerlendirme Gözlenen Eksiklikler ToR (giden öğrenci) Değişimden önce Değişimden önceki tarihte hazırlanmamış olması İmzasız ve mühürsüz olması Yerel Not sistemini açıklayan bir bilgi olmaması Değişimden sonra Ders kodlarının olmayışı ECTS notlarının olmayışı ToR (gelen öğrenci) Gelen öğrenci için hazırlanan ToR da yerel not sistemi ile ilgili açıklama olmaması, Öğrencilerin sınavlarda başarılı olmadıkları halde bile ECTS kredisi ile ödüllendirilmesi, Ders kodu, yerel notlar, ECTS notları ve/veya kredilerinin unutulması

20 NASIL DEĞERLENDİRİLİYOR?
ECTS ETİKETİ NASIL DEĞERLENDİRİLİYOR? Ulusal Uzmanlar tarafından yapılan değerlendirme Gözlenen Eksiklikler LA Tarih ve Öğrenci ve/veya koordinatörlerin imzalarının eksik olması, LA, ToR ve PoR birbiri ile uyumsuzluğu( ders sayısı, ders isimleri ve kredileri farklı) LA nın değişimden önceki tarihte imzalanmaması,ve değişikliklerin de hareketliliğin başlangıcından önce hazırlanmammış olması LA nın resmi modele uymaması ve olması gereken bilgileri (krediler gibi) içermemesi. PoR Belgede tanınma prosedürünün yeterince açık olmaması Değişimden gelen öğrencilerin dersleri transcripte T diye işlenip ağırlıklı not ortalamasında dikkate alınmıyor Sadece etiket başvurusu için yapılmış hissi vermesi Türkçe hazırlanmamış olması

21 GÖZLENEN ÇARPICI EKSİKLİKLER
ECTS ETİKETİ GÖZLENEN ÇARPICI EKSİKLİKLER Bir yarıyıldaki ECTS =0 Tıp Fakültesinden Bachelor Degree ile mezun oluyor Tarihler olmadan akademik takvim ToR gelmeden PoR hazırlanması (yaklaşık 1 yıl önce) Derslerin İspanyolca tanımlanması

22 ETİKETİN GETİRDİĞİ SORUMLULUK
Etiket sadece prestij için değil, aynı zamanda sahip olan kuruma sorumluluk yükler: kurumun etiketin gerektirdiği standartlara göre hareket etmesi, Kurumun kendisini partnerlerinin merceği altında olduğunun farkında olması.

23 Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS) ve Akademik Tanınma
Ana Menü

24 BÖLÜMLERİN YAPMASI GEREKENLER
1. Bölümüzden mezun olanların sahip olması beklenen yeterliliklerin (program çıktılarının) ulusal ve sektörel yeterliliklerinde gözönüne alınarak belirlenmesi. Nasıl bir mezun? Bunun için şu kesimlerden görüş alınması uygun olur: Dış Paydaş Görüşleri Mezunlar, işverenler, Meslek Odası Temsilcileri, Danışma Kurulu İç Paydaş Görüşleri Öğretim Üye/Elemanları, Bölüm Personeli, Öğrenciler

25 BÖLÜMLERİN YAPMASI GEREKENLER
Örnek: A Üniversitesi B Mühendisliği Bölümü Program Çıktıları PÇ1. Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini B mühendisliği problemlerine uygulama becerisi PÇ2. B mühendisliği ve ilgili alanlarda mühendislik problemlerini tanımlama,modelleme ve çözme becerisi PÇ3. Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümleme ve tasarlama becerisi PÇ4. Küresel ve toplumsal çerçevede mühendislik çözümlerinin özellikle sağlık, güvenlik ve çevre konularına etkilerinin göz önünde tutularak kapsamlı bir eğitim verilmesi PÇ5. Verilerin çözümlenmesi, deney yapma ve tasarlama, sonuçları yorumlama becerisi PÇ6. Mühendislik uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve hesaplama araçlarını kullanabilme becerisi PÇ7. Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilme becerisi PÇ8. Bağımsız davranma, inisiyatif kullanma ve yaratıcılık becerisi PÇ9. Yaşam boyu öğrenme davranışını kazanma PÇ10. Sözlü ve yazılı iletişim becerileri

26 BÖLÜMLERİN YAPMASI GEREKENLER
2. Ders Planı’nın Oluşturulması: Program çıktılarını sağlayacak ders planı yapılması Derslerin 4 yıla (8 yarıyıla) yerleştirilmesi 30 AKTS/yarıyıl 60 AKTS/yıl Toplam 240 AKTS

27 BÖLÜMLERİN YAPMASI GEREKENLER
Örnek: A Mühendisliği Bölümü Ders Planı 2. Yarıyıl 1. Yarıyıl AKTS ? Toplam AKTS ? Toplam Calculus I Engineering Mechanics Chemistry I Computer (Basic Skills in Computer) Orientation to Chem.Eng. Strategies in Problem Solving Atatürk İlk. ve İnkılap T. Türk Dili Calculus II Physics Chemistry II Computer Programming Chemistry Laboratory Technical Communication Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Türk Dili 1.Yıl 1. Yarıyıl AKTS ? Toplam 2. Yarıyıl AKTS ? Toplam Numerical Analysis Fluid Mechanics Physical Chemistry Chemical Engineering Thermodynamics Materials Science Conceptual Design I Practical Training Differential Equations Chemical Process Calculations Organic Chemistry Molecular Transport Thermodynamic Engineering Graphics Practical Training 2.Yıl

28 BÖLÜMLERİN YAPMASI GEREKENLER
Örnek: A Mühendisliği Bölümü Ders Planı 2. Yarıyıl 1. Yarıyıl AKTS ? Toplam 30 AKTS ? Toplam 30 Transfer Processes II Transfer Processes III Chemical Engineering Thermodynamics Instrumental Analysis Operational Research Economics Practical Training Transfer Processes IV Chemical Engineering Economics Process Safety and Hazards Prevention Reaction Engineering Chemical Engineering Laboratory I Electrical Machinery Elective I Nontechnical Elective Practical Training 3.Yıl 2. Yarıyıl 1. Yarıyıl AKTS ? Toplam 30 AKTS ? Toplam 30 Diploma Project Chemical Engineering Design Process Control Organic Technology Elective IV Elective V Nontechnical Elective Diploma Project Chemical Engineering Design Chemical Engineering Laboratory III Organic Technology Modelling and Simulation Elective II Elective III Nontechnical Elective 4.Yıl

29 BÖLÜMLERİN YAPMASI GEREKENLER
3.

30 BÖLÜMLERİN YAPMASI GEREKENLER

31 BÖLÜMLERİN YAPMASI GEREKENLER
4. Ders Amaç ve Hedefler

32 BÖLÜMLERİN YAPMASI GEREKENLER Öğrenci İş Yükü (Student Work Load)
5. AKTS Kredilerinin Belirlenmesi Öğrenci İş Yükü (Student Work Load) Bir dersin başarı ile tamamlanması için gerekli olan tüm eğitim faaliyetlerini (derse katılım, uygulamalara katılım, seminer, proje hazırlama, sınav, tüm bireysel çalışmalar, staj) için gerekli zamanı kapsar. AKTS Kredisi Derste hedeflenen öğrenim çıktılarını edinebilmek için öğrenenin harcadığı zamanı (iş yükünü) temel alarak belirlenen kredi Kısıtlayıcalar Akademik Takvim Uzunluğu 30 AKTS/yarıyıl 60 AKTS/yıl Optimizasyon

33 BÖLÜMLERİN YAPMASI GEREKENLER
İş Yükü Tahmini Anket: Öğretim Üyeleri Dersinizde hangi yetkinlikleri kazandırmayı düşünüyorsunuz? Dersinizin öğrenim çıktıları nelerdir? Dersinizde hangi eğitim aktiviteleri mevcut? Öğrenim çıktılarını nasıl ölçüp değerlendiriyorsunuz? Bu öğrenim çıktılarını kazandırabilmek için tahmin edilen çalışma süresi nedir?

34 BÖLÜMLERİN YAPMASI GEREKENLER Tahmin Edilen İş Yükü (saat/yarıyıl)
Akademik Yıl: hafta Haftalık Saat: saat Yıllık Çalışma Saati: saat/yıl Ortalama Yıllık Çalışma Saati:( )/2= 1520 saat/yıl AKTS kredisi başına düşen iş yükü: saat/AKTS 26 25 60AKTS/y ı0 ıl 1520saat/y - = Örnek 2.Yıl, 2.Yarıyıl Ders Saat/hafta Tahmin Edilen İş Yükü (saat/yarıyıl) AKTS Kredisi A 5 200 7 B 4 175 6 C 150 D 3 120 E 52 F 2 100 Toplam 20 795 30 1 dönem = 30 AKTS 1 AKTS = saat

35 1. Diploma Eki Vermek (2005-2006’dan itibaren)

36 İlginiz için teşekkürler.


"ECTS/DS ETİKETİ BAŞVURULARI ve DEĞERLENDİRME Yrd. Doç. Dr" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları