Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

FARABİ DEĞERLENDİRME TOPLANTISI

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "FARABİ DEĞERLENDİRME TOPLANTISI"— Sunum transkripti:

1 2009-2010 FARABİ DEĞERLENDİRME TOPLANTISI
Doç. Dr. Didem KOZACI Bilg. İşlt. Hüseyin Kerem BOZYİĞİT

2

3 E-posta: farabi@adu.edu.tr

4 Adıyaman Üniversitesi
Akdeniz Üniversitesi Amasya Üniversitesi Anadolu Üniversitesi Artvin Çoruh Üniversitesi Atatürk Üniversitesi Balıkesir Üniversitesi Bartın Üniversitesi Başkent Üniversitesi Batman Üniversitesi Bozok Üniversitesi Cumhuriyet Üniversitesi Çankırı Karatekin Üniversitesi Dumlupınar Üniversitesi Ege Üniversitesi Erciyes Üniversitesi Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Gazi Üniversitesi Hacettepe Üniversitesi İnönü Üniversitesi İstanbul Üniversitesi Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Karabük Üniversitesi Karadeniz Teknik Üniversitesi Kastamonu Üniversitesi Kırıkkale Üniversitesi Maltepe Üniversitesi Mardin Artuklu Üniversitesi Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Mersin Üniversitesi Muğla Üniversitesi Ordu Üniversitesi Pamukkale Üniversitesi Selçuk Üniversitesi Süleyman Demirel Üniversitesi Uludağ Üniversitesi Uşak Üniversitesi Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi

5 ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ FARABİ DEĞİŞİM PROGRAMI BAHAR DÖNEMİ
BAŞVURULARI BAŞLADI Başvuru Yeri : Farabi Bölüm Koordinatörleri Son Başvuru Tarihi : 20 Ekim 2009 (Mesai bitimine kadar) Başvuru Belgeleri :1. Aday Öğretim Görevlisi Başvuru Formu 2. Transkript Yükseköğretim kurumlarında görev yapan tüm öğretim üyeleri hareketliliğe katılabilirler. Öğretim üyesi hareketliliğine ilişkin esas belge, programa katılan öğretim üyesi tarafından hazırlanan, Öğretim Üyesi Hareketliliği Programıdır. Bu program, öğretim üyesinin kendi kurumu ile gidilen kurumun ilgili akademik biriminin yönetim kurulları tarafından onaylanır. Daha önce öğretim üyesi değişim faaliyetlerinde yer almayan öğretim üyelerinden gelen başvurulara öncelik tanınır. Öğretim üyesi hareketliliği süresi, bir eğitim-öğretim yılı içinde en az bir, en çok iki yarıyıl olabilir. Bu faaliyet yaz okulu programlarını da kapsar. Öğretim üyelerine, 2547 sayılı Yükseköğretim Kanunu, 2914 sayılı Kanunu ile diğer ilgili mevzuatta yer alan kısıtlamalara bağlı olmaksızın 2914 sayılı Kanunun 11. Maddesinde unvanlar itibariyle belirlenen ek ders ücretinin 10 katını geçmemek üzere ekli 1 sayılı listede belirlenen ek ders ücreti ödenir.  Başvuru Formu ve Ayrıntılı Bilgi İçin :

6 ADAY ÖĞRENCİ BAŞVURU FORMU
ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ FARABİ DEĞİŞİM PROGRAMI AKADEMİK YILI ADAY ÖĞRENCİ BAŞVURU FORMU Başvuru Tarihleri : 30 Eylül – 20 Ekim 2009 Adı – Soyadı E-posta Telefon Öğrenci No Öğrenim Durumu Enstitü /Fakülte /MYO Anabilim Dalı /Bölüm / Program Sınıf / Dönemi Not Ortalaması (Trasnskript Genel Not Ortalaması yazılacak) Gidilecek Yükseköğretim Kurumu Değişime Katılacağı Dönem Ekler 2 adet Transkript Başvurduğunuz programın öğrenim dili yabancı bir dil ise, dil düzeyinizi gösteren belge 2 adet fotoğraf Tarih ve İmza Not: Başvuru Formu ve Eklerini Bölüm Farabi Koordinatörlüğüne teslim ediniz.

7 ADÜ-Farabi Öğrenci Başvuru Koşulları
ADÜ Öğrencisi Olmak Öğrencinin Alttan Bekleyen Başarısız Ders Sayısı şimdiye kadar almış olduğu toplam ders sayısının %15 inden fazla olmamalı ? Disiplin Cezası Almamış Olmak (İlgili Öğrenci İşleri Bürosundan Disiplin Cezası almadığına dair OBİS ten alınan yazı ile) Ağırlıklı Not Ortalaması (Güncel transkript esas alınır.) En Az (Lisans >= 2.00/4.00 ya da 70/100 ve yüksek Lisans veya doktora >= 2,5/4,00 ya da 75/100 )

8 ADÜ-Farabi Öğrenci Başvuru Belgeleri
Aday Öğrenci Başvuru Formu” (Öğrenci tarafından doldurulacak) * Başvuru Formlarını ilgili internet adresinden ( Fakülte/YO/MYO -Birim koordinatörlerinden veya öğrenci işlerinden temin edilebilir. 2 Güncel Transkript 2 Adet Vesikalık Fotoğraf 1 Adet Nüfus Cüzdanı Fotokopisi 1 Adet Öğrenci Belgesi Başvuru Belgelerini Birim/ Bölüm Koordinatörlerine veya Farabi Ofisine teslim edebilirler. Başvuru koşullarına uyan ve başvuru belgeleri incelenerek uygun olduğu kabul edilen öğrenciler son başvuru tarihinden sonra bir hafta içersinde belirlenerek Farabi web sayfasından duyurulacaktır.

9 Farabi Programından yararlanmak isteyen öğrencilerimiz -1
Önce Birim Koordinatörleriyle irtibata geçmeli. Aday Öğrenci başvuru formları öğrenciler tarafından doldurulması Formların birim koordinatörleri tarafından değerlendirilmesi Başvuruda bulunan, başarılı ve başarısız adayların tamamını içeren listenin Kurum koordinatörlüğüne teslimi Ön elemeyi geçen aday öğrencilere sonucun bildirilmesi Öğrencilerin gerekli diğer evraklarını tamamlaması

10 Farabi Programından yararlanmak isteyen öğrencilerimiz -2
Gerekli diğer evrakların doldurulması Öğrenci başvuru formu Öğrenci Bilgi formu Öğrenim protokolü (3 adet) Öğrenci yükümlülük sözleşmesi Öğrenci beyannamesi Öğrencinin öğrenim protokolünde seçtiği derslerin denkliklerinin ilgili akademik birimin (Yüksekokul, Enstitü, Fakülte) Yönetim Kurulu tarafından onaylanması

11 Farabi Programından yararlanmak isteyen öğrencilerimiz -3
PROTOKOL; Öğrencilerin; kredilere dayalı ders yükleri kayıtlı oldukları yükseköğretim kurumlarında aynı yarıyılda almaları gereken ders yükünden daha az olamaz. Değişimde ders sayısı değil, derslerin kredileri dikkate alınır. Yükseköğretim kurumlarının imzaladıkları protokolde mutabık kalınması şartıyla, AKTS kredilendirme sistemi de esas alınabilir. Gidilen kurumda alacağı dersler ve kredileri açıkça belirtilir. Gönderen yükseköğretim kurumu da bu protokolle alınan ve alınacak derslerin kabul edildiğini taahhüt eder.

12 Farabi Programından yararlanmak isteyen öğrencilerimiz -4
Ders denklikleri tamamlanan öğrenci listelerinin Farabi Kurum ofisine bildirilmesi ve ofis tarafından gidilecek kurumların ofislerine bu listelerin iletilerek Katılım Belgelerinin alınması “Farabi öğrencisi” olmaya hak kazanan öğrencilerimizin birim koordinatörlerinin yönlendirmesiyle ADÜ Rektörlük Farabi Koordinatörlüğüne bizzat ulaşması Katılım belgesi olan öğrencilerin listelerinin YÖK’e iletilmesi  Bahar dönemi için son tarih 06/10/2009

13 GİTMEDEN YAPILACAKLAR LİSTESİ TASLAĞI DÖNDÜKTEN SONRA YAPILACAKLAR
AD-SOYAD: CEP TEL: GİTMEDEN YAPILACAKLAR LİSTESİ TASLAĞI İLGİ YAZISI ADAY ÖĞRENCİ BAŞVURU FORMU ÖĞRENCİ  BAŞVURU FORMU ( 2 ADET ) ÖĞRENCİ BİLGİ FORMU FARABİ DEĞİŞİM PROGRAMI ÖĞRENCİ YÜKÜMLÜLÜK SÖZLEŞMESİ ÖĞRENİM PROTOKOLÜ ( 3 ADET ) NOT ÇİZELGESİ (TRANSKRİPT) (2 ADET) YABANCI DİL DÜZEYİNİ GÖSTERİR BELGE (GİDİLECEK KURUMDA EĞİTİM KISMEN VEYA TAMAMEN YABANCI DİLDE İSE) 2 ADET FOTOGRAF YÜKSEKLİSANS / DOKTORA ÖĞRENCİLERİ İÇİN GÖREVLENDİRME YAZILARI   ÖĞRENİM ANLAŞMASI (1.DÖNEM ) F O AKTS: BİRİMLERE GÖNDERME TARİH1: TARİH 2: TARİH 3: İMZALAR TAM OLARAK GÖNDERME TARİH 1: ÖĞRENİM ANLAŞMASI (2.DÖNEM ) BİRİMLERE GÖNDERME TARİH1: TARİH 2: TARİH 3: İMZALAR TAM OLARAK GÖNDERME TARİH 1: ÖĞRENCİ KATILIM BELGESİ DÖNDÜKTEN SONRA YAPILACAKLAR DEĞİŞİME GİDİLEN EĞİTİM KURUMUNDAN ALINAN  TRANSCRİPT ( 1. DÖNEM ) AKTS: DEĞİŞİME GİDİLEN EĞİTİM KURUMUNDAN ALINAN  TRANSCRİPT ( 2. DÖNEM ) AKTS: ÖĞRENCİ NİHAİ RAPORU İMZALAR TAM OLARAK GÖNDERME TARİH1: NOT:

14 Farabi Programından yararlanmak isteyen öğretim üyelerimiz -1
Öğretim üyesi gitmek istediği kurum ile sözel mutabakat sağladıktan sonra bir dilekçe ile kendi kurumuna başvurmalı  Gereken formların eksiksiz doldurulması ( ders adı, haftalık ders saati, vb.) ve ilgili akademik birimin (Yüksekokul, Enstitü, Fakülte) Yönetim Kurulu tarafından onay kararı ile kurum koordinatörlüğüne teslimi Öğretim üyesi hareketlilik programı formu Öğretim üyesi bilgi formu  Farabi Kurum ofisine iletilen formların gidilecek kurumların ofislerine iletilerek Öğretim üyesinin görevlendirilmesinin uygun bulunduğunu belirtir belgenin alınması Onayı olan öğretim üyelerinin listelerinin YÖK’e iletilmesi (6/10/2009)

15 Gitmeden önce yapılması gerekenler
ÖĞRENCİ Öğrenci kendi kurumunda eğitim dönemi başında mutlaka kayıt yaptırmalı ve harç ücretini yatırmalıdır. Gitmeden kurum koordinatörlüğüne gittiğini bildirmelidir. ÖĞRETİM ÜYESİ Öğretim üyesi kendi kurumundan görevlendirme yazısını teslim almalıdır.

16 Gidilen Kurum’da  Öğrencinin öğrenim protokolünde seçtiği derslerde herhangi bir değişiklik olması halinde; yeni ders programının eğitim dönemi başladıktan 30 gün içerisinde yeniden düzenlenerek öğrencinin kurumuna sunulması ve denkliklerinin ilgili akademik birimin (Yüksekokul, Enstitü, Fakülte) Yönetim Kurulu tarafından onaylanması gereklidir.

17 Döndükten sonra yapılması gerekenler
Değişim Programından yararlanan öğrencilerin başarılı oldukları dersler, kayıtlı oldukları yükseköğretim kurumlarının ders çizelgelerinde (transkript) yazılı olarak belirtilir Öğrenci “ÖĞRENCİ NİHAİ RAPORU” doldurularak kendi yükseköğretim kurumuna teslim eder. Öğretim üyesinin “ÖĞRETİM ÜYESİ FARABİ KATILIM BELGESİ” gidilen kurum tarafından doldurularak kendi kurumuna yollanır.

18 2009-2010 Eğitim-Öğretim Yılı Güz –Bahar Dönemi
Gelen Öğretim Üyesi Prof. Dr. Ümran Sevil Ege Üniversitesi →SYO Prof. Dr. Erden ÜNLÜ SDÜ → İİBF, Sosyal Hizmet Bl. Giden Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. İrade ABASSOVA Eğitim Fak. →Van 100.Yıl Üniv., Güzel Sanatlar Bl.

19 2009-2010 Eğitim-Öğretim Yılı Güz –Bahar Dönemi
Gelen Öğrenci Oktay Kılınç SDÜ, Senirkent MYO → AMYO (Mak. Res. Konstrüksiyon Bl.) Tahir Dinçel SDÜ, Teknik Bilimler MYO → AMYO (Elektrik Bl.) Durdu Horan SDÜ, İİBF, Kamu Yönetimi B. → İİBF, Kamu Yönetimi Bl. Betül Turgut Selçuk Üniv. Ziraat Fak. Ziraat Müh → Ziraat Fak. Ziraat Mh. Serdar Berber SDÜ, Fen-Ed. Fak, Arkeoloji Bl. → Fen-Ed. Fak, Arkeoloji B. Giden Öğrenci Gamze Erükçü İİBF, Sosyal Hizm. B. → Başkent Üniv. Sağlık Bilimleri Fak Sosyal Hizm. Bl. Burcu Öztürk İİBF, Sosyal Hizm. B. → Başkent Üniv. Sağlık Bilimleri Fak Sosyal Hizm. Bl. Gizem Nas İİBF, İşletme B. → Anadolu Üniv. İİBF, İşletme Bl.

20 Süreçte Bugüne Kadar Karşılaşılan Problemler
Yazışmalardaki gecikmeler (Kurumlar arası ve/veya kurum içi) Uygulama basamaklarının henüz tam düzene oturmamış olması Öğrencilere FARABİ tanıtımının istenilen düzeyde yapılamamış olması Ders denklerinin sağlanmasındaki güçlükler Öğretim üyelerine ödenecek ders ücretlerinin miktarında süreç içerisinde YÖK tarafından değişiklikler İlk Duyuru : Ders yükü = 0, Ders Ücreti * girelen ders saati / hafta Son Hal : 10 saat ders yükü, Ders Ücreti * max. 6 saat/ hafta Gelen öğrencilerin eğitim alacakları birimlere başvurularında karşılaştıkları bazı güçlükler

21 Olumlu yönler Birim koordinatörlerimizin ve öğrenci işlerinde görevli personelimizin özverili ve uyumlu çalışması Birimler arası iyi diyaloglar kurulmuş olması ADÜ web sayfasından ilgili birimlerin duyuru ve değişikliklerden anında bilgi sahibi olması

22 2009-2010 Bahar dönemi ( 2. yarıyıl ) talepleri
Başvuru  15 Eylül 2009  Seçim süreci    21 Ekim-1 Kasım 2009 YÖK’e iletme 6 Kasım 2009

23 TEŞEKKÜRLER Tel: (1323)


"FARABİ DEĞERLENDİRME TOPLANTISI" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları